2.0 på gamla världar?

Vill du ha version 2.0 på gamla världar?


  • Totalt antal röstare
    284
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
2.0 på de gamla världarna vill jag inte ha. :mad:
För det första vill jag inte ha ett nytt erövringssystem, trivs med det som är på Beta, det skulle bli svårt och ganska tråkigt att ta städer när man är van vid ett annat.
2.0 är för övrigt bra, grafiken, att man kan begära från bondbyar, nya guden osv. :)
Men att världarna får ett slut tycker jag inte om.
Tror det är såhär, de stora spelarna som kanske har 800 tusen poäng eller så, vill nog ha ett slut eftersom de har kommit så långt man kan, när man är så stor finns det ju inte så mkt mer att göra än att bli lite större då och då, de har svårt att sätta nya mål.
Medans spelare som jag som har 300 tusen poäng ungefär hela tiden strävar efter att bli större, och kanske en dag platsa in bland de som har just 800 tusen poäng:p
Olika poäng olika åsikter tror jag. :D
 

DeletedUser

Guest
Personligen tycker jag att 2.0 ska komma till de gamla världarna, men som en spelare som bara håller till på Beta på svenska Grepo så bryr jag mig bara om att det blir uppdaterat där.

Uppdateringen innebär mycket positivt och mycket negativt men de negativa delarna är överkomliga. Förändringarna som kommer med uppdateringen är så stora att det inte är konstigt att vissa får spooky fingers och inte vill vara med längre, men som tidigare nämt så kommer man att vänja sig. Så är det alltid.
Nya grafiken har många finesser och den gamla grafiken har många fel, och tvärtom. Det härliga då är att om man lägger fram förslag om vad som är fel (och om många håller med) så kanske dom ändrar det när det införs nya uppdateringar. Finurligt, eller hur? ;)
Se inte bara nackdelarna med det 2.0. Om ni däremot är så negativa att ni bara ska leta fel så får ni vara rättvisa och leta felen i "gamla" versionen också. Om ni inte hittar några så är det säkert bara så att ni har vant er så mycket vid det gamla att ni kan arbeta er runt bristerna. Ge det nya lite tid så kommer ni att lära er spela även med de nya bristerna.


Det som är relevant, och som inte riktigt går att diskutera här, är vilka världar förändringar ska ske i. Det borde snarare finnas en omröstning som rör varje värld. Majoriteten av Alfas spelare kanske vill behålla det precis som det är, medan Betas spelare vill ha uppdateringen. Det borde gå att anpassa efter varje värld och inte "dra alla över en kant". För någon gammal Grepovärld borde få finnas kvar, lite nostalgi och uråldriga recept sådär.

En annan sak är ju om det går att införa 2.0 på de gamla världarna utan den nya grafiken, eftersom det är den som många verkar störa sig på.

Kanske göra en omröstning på varje värld som vi brukar få göra när det kommer nya världar, ni vet när vi får tycka till om världshastighet, nattbonus, erövringssystem etc.. Kanske en där vi får välja vilken grafik, världsunder eller inte, plundringssystem.

Åh så länge detta går att spekulera i. Jag får huvudvärk. Tillbaka till kemiplugg nu.
Over and Out.
 

DeletedUser1734

Guest
alla

tycker att alla världar ska uppdateras, kör på zeta och tycker att det är bra! :) :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ett stort WTF på 2.0 uppdateringen. Varför öppnas så många fönster? Varför är ön som bakgrund? Varför är bondbyarna som dom är? Man kan ju inte plundra lika mycket. Och varför är det så in i helvete fult..

Jag tycker det ska skräddarsys för varje server.

De gamla servrarna borde ha ETT SLUT, underverk, den nya guden och även få bevara sina gamla erövringssätt osv + världshastigheten. Det enda jag egentligen inte vill införa är den nya grafiken och konceptet på bondbyarna. Menyer osv borde se ut som de gör på de gamla servrarna.

erövringsystemet kommer inte ändras!!!

man kan plundra mycket mer som det ser ut på zeta än man kan på t.ex gamma!

stäng ner fönstren igen då!

//0000
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är konstiga argument endel kommer med. Bara för att man inte vill ha det nya betyder det inte att man är i en dålig allians eller så.

Jag säger nej pga. att jag började spela Grepolis just pga. att det är uppbyggt som det är. Hatar att lägga ned åtskilliga timmar som se kastas bort och servern startar om. (Spelade Tribalwars förr) och det sög just pga. det.

Om man nu är för det nya varför inte bara spela på Zeta? Varför måste man tvinga alla andra att godta det nya bara för att man själv vill ha det på sitt sätt?

Och om man nu absolut måste ha en vinnande allians på varenda server Inför då att de som spelat i den alliansen får mer än ett achivement. Ge dem fördelar vid omstart tex. mer trupper att börja med eller tex en ny truppenhet endast dem kan ha som en bonus. Annars är det lönlöst i mina ögon att ändra Då flertalet aktiva spelare inte vill ha det. Jag spelar på Epsilon och tillhör inte den svagaste alliansen där. Så det är inte därför jag är emot.
 

DeletedUser973

Guest
Worga: Jag tycker att du har helt fel. Om 2.0 inte kommer till de gamla servrarna så kommer nästan alla de största spelarna sluta spela för att det inte finns något mål med spelet. Kvar blir då alla SimCity spelarna som inte tål lite förändring!

En sak till, vad har erövrings systemet som finns på Zeta med Beta och Gamma att göra?! Självklart kommer det fortfarande vara det gamla goa revolt systemet

det var ju det jag sa min kära worga, att spelet måste ha ett mål annars slutar alla :)

och opeth, till cassiatoris försvar så är han inte en sim city spelare, jag klassar han som samma nivå som dig, han är mycket taktisk å krigslusten :p

jag måste va tråkig å säga att jag ändrar min röst trill Nej om utseendet på tidigare servrarna kommer ändras till utseendet på zeta, då börjar jag med gamla tråkiga travian igen istället.

jag vill endast ha in underverken på de gamla servrarna!
å jag tror faktiskt att merparten skulle bli extremt nöjda med det, de på de gamla servrarna vill ha kvar utseendet, men ha ett mål att spela för.
att byta utseendet på alla världar är suicide för grepolis.
det nya utseendet kan zeta å nyare servrar ha, å det gamla utseendet på de gamla servrarna, så alla spelare kan välja själva vad de vill spela, släng in underverken, sen när nån vunnit starta om servrarna med den idén jag sa
 

DeletedUser845

Guest
res/ knapptryck tror jag 1.26 vinner,

Hmm... Hinner du med 16 klick på "begär" knappen som inte påverkar stämningen på 40 minuters begäran (byte) så får du 2560 av varje råvara. När 1.26 räknar byte så räknar de totala råvaror alltså är det 7680 vs 6500 bara där när man räknar om 2.0 bytet till 1.26 räknesätt.

Varje gång man väljer att påverka stämningen så får man dessutom dubbelt så mycket som i en vanlig begäran, samt att man kan köra en större begäran innan man går och lägger sig.

Otroligt länge sedan jag orkade med att plundra en enda bondby på en icke 2.0 värld, så jag kan minnas fel nu, men drar man inte ned stämningen med 60% av en full 100% styrka plundring? Vet faktiskt inte ens om det är 6000 eller 6500 byte man får, men man får hur som helst ungefär hälften så mycket resurser av stämningen i 2.0 som man får i 1.26.


För att sammanfatta det hela så får man nog garanterat mer resurser av att bondbyar i 2.0 än 1.26, det gäller dock att man är aktiv för att det ska stämma. Det kan även tilläggas att jag har räknat från den vanligaste nivån på 2.0 bondby som är nivå 4, men det går att nå nivå 6. Ifall det nu är så att stämningen regenerar tillräckligt fort (vet inte hur snabbt den tickar upp på en speed 3 värld) så skulle det dock kunna vara möjligt att få ut mer råvaror från 1.26 bondbyn än 2.0 förutsatt att man sköter det helt perfekt.
För en icke SIM CITY spelare som inte kan ha en massa trupper stående i sina städer bara för att kunna hålla bondby plundringen uppe, så är skillnad till och med i gigantisk fördel för 2.0.



Jag vill för övrigt påpeka att jag personligen inte bryr mig supermycket om 2.0 kommer eller inte till gamla världar. Ifall det nu inte kommer så är det bara för spelare som mig att sluta spela på icke 2.0 världarna för att få mer tid till 2.0 världarna istället. Jag ser absolut ingen mening med att spela vidare på en värld som inte går att vinna.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det enda som jag inte gillar med 2.0 är den nya helt retarderade grafiken. I övrigt är det en självklarhet att det måste införas på alla gamla världar, annars kommer de helt enkelt att dö ut. Roligare att avsluta än att bara långsamt försvinna. Redan som det är på alfa så försvinner det betydligt fler spelare än vad det börjar nya. Alla lama skräpspelare kan erövra fritt antal stora övergivna städer helt utan skills vilket är rätt trist för sådana som mig som varit med och dominerat sedan timme 1 och faktiskt slagits för mina städer.
Visst har jag spelat [annat liknande strategispel] i två och ett halvt år på samma server utan att ledsna, men där finns ett helt annat upplägg och andra möjligheter. I Grepo förstör det på ett helt annat sätt och nu sitter folk snarare med en massa multikonton ist för att låta stora spelare försvinna... (Något ni bör kolla upp ordentligt).
 

DeletedUser

Guest
förslag

varför kan vi inte ha så att, gamla versionen (altså 1.26, tror jag) håls på värld alfa, beta och gamma och nya (altså 2.0) på delta epsilon och zeta :)
 

DeletedUser

Guest
Nej!

Den nya versionen är dålig och hackar jätte mmycket på min dator.Om ni inför den på Gamma förstör ni allt för mig!!!:cool:
 

DeletedUser

Guest
Nej

tycker absolut inte att 2.0 ska komma till alfa och dom andra serverna för det suger. :(
grafiken är bättre och att man har en till gud är bra
men alt annat är ju super kast t.ex att man börjar direkt på kartan.

:cool: :cool: :cool: :cool:
 

DeletedUser

Guest
vet inte

egentligen har jag ingen skilnad den är så långsam men bättre grafiker och så vidare:confused::cool:
 

DeletedUser

Guest
Jag håller fast vid att det verkar lönlöst att diskutera det här i allmänhet, utan det borde tas en diskussion för varje värld.
Till exempel vet jag att Beta var dött innan nya planer om underverk och sådant kom och nu blommar det upp lite igen. Som en tussilago; ett första vårtecken. Det är nog ganska blandat i åsikterna världarna emellan skulle jag kunna tro.

Och kan ni snälla sluta gnälla på grafiken?
Herre Jesus. Det går att kontrollera hur många fönster som ska öppnas, det går att lära sig hur man hanterar den nya vyn. Kan ni inte se fördelerna med att fler fönster öppnas? Ser ni inte hur sjukt roligt det är när det går att multitaska lite bättre? Var inte så emot lite förändring. Ni vänjer er.
Om inte; Get over it! Allt i livet är inte guld och gröna skogar.
 

Geggan

Active Member
..

som sagt finns vissa som har en seg dator och måste sluta när 2.0 kommer, hur kul är det för dom? :eek::mad::mad::mad:

själv har jag inte röstat ännu!

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Säger JA till 2.0, det måste vara mål med spelet annars kommer många sluta spela inklusive mig!
 

DeletedUser678

Guest
Som några flera har sagt. Jag gillar grafiken på 1.26, men det känns helt värdelöst att spela på en server som saknar värde, det måste finnas ett mål med spelandet, liksom det finns ett mål för allt annat i livet.

Lösningen finns i 2.0!

Och till er som klagar på dåliga datorer, vad har ni för stenålders burkar?
 

DeletedUser1915

Guest


De ända nackdelen med 2.0 som jag stör mig mycket på är att när man byter stad, då måste man trycka på knappen "hoppa till nuvarande stad" för att komma till nästa Ö, tycker att de ska byta automatiskt …
 

DeletedUser

Guest
vem fan röstar nej på denna............................................................
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp