2.0 på gamla världar?

Vill du ha version 2.0 på gamla världar?


  • Totalt antal röstare
    284
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1593

Guest
Det borde fixas på nått sätt isåfall

hurra jag tog 200:D

Om man skriver så där får man ju höga siffror och en bra ``titel´´. Men det gäller ju att det man säger är vettigt. Jag satsar inte på att bli något högre än vad jag är utan jag hoppas ge svar som är riktiga och berikar tråden. Tråkigt att folk satsar på att bli filosof och uppåt och spammar forum för det, eller skriver saker som ingen behöver veta. -.-'

( Ledsen för att det är off topic nu )

Jag tror att de flesta som är aktiva på gamma röstat ja och de som inte spelat länge röstat nej. Jag tror att om man frågar alla på servern vad de tycker så blir det nog fler nej eftersom inte orkar ara inne här...
 

DeletedUser

Guest
Drömmen:

Det skulle vara att endast få över vissa bitar till de gamla världarna.

1. Underverken

2. Bondbyplundringssystemet (fast lite förändrat)

Att vara aktiv i ett spel kommer ge gigantiska fördelar redan som det är, man behöver inte ge aktiva spelare extra fördelar med saker som att 2.0 bondby farmningen inte ska skötas automatiskt. Varför kan man inte bara ta över sin bondby och sedan välja att den ska begära resurser automatiskt, och plundra när stämningen är över en viss procent?

Jag gillar det hållet som plundringen i 2.0 går mot, men jag vill dra det längre:

När man har erövrat alla bondbyar på en ö så ska man få välja mellan att fortsätta plundra manuellt eller att bondbyarna "ger upp" och föreslår en deal, där de skickar råvaror med ett visst intervall.

Har man orken att fortsätta lägga så mycket tid på bondbyplundringen ska man självklart få mer resurser, men båda valen ska vara attraktiva. En variant kan i så fall vara att bondbyarna inte skickar resurser under nattbonus för då sover dom ;)


Utöver detta tycker jag att de gamla systemet är bättre än det nya, även om det kan vara skönt ibland att man upptäcker rapporterna snabbare ;)
 

DeletedUser

Guest
Spännande

Väntar med spänning vad beslutet blir från GP nu när omröstningen är klar...
 

DeletedUser4

Guest
<table class="tborder" align="center" border="0" cellpadding="6" cellspacing="1" width="100%"><tbody><tr><td class="tcat" colspan="10">Visa resultat för omröstning: Vill du ha version 2.0 på gamla världar? </td> </tr> <tr><td class="alt1" width="75%"> Ja </td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td class="alt2" nowrap="nowrap">
bar2-l.gif
bar2.gif
bar2-r.gif
clear.gif
</td><td class="alt1" title="Röster" align="center" nowrap="nowrap" width="12%">163</td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td class="alt2" align="right" nowrap="nowrap" width="13%">57.39%</td> </tr> <tr><td class="alt1" width="75%"> Nej </td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td class="alt2" nowrap="nowrap">
bar3-l.gif
bar3.gif
bar3-r.gif
clear.gif
</td><td class="alt1" title="Röster" align="center" nowrap="nowrap" width="12%">121</td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td valign="top">
</td><td class="alt2" align="right" nowrap="nowrap" width="13%">42.61%</td> </tr> <tr><td class="tfoot" colspan="10" align="center">Antal röster: 284. Den här omröstningen är stängd</td></tr></tbody></table>
_________________________​

Slutsats:
Förundersökningen visar att många spelare på Grepolis (Svenska) inte vill ha version 2.0 på gamla världar. Diverse anledningar har kommit upp i tråden, både för- och emot, men vi kan tyvärr inte gå på dessa siffror fult ut. Man kan registrera sig på forumet med flera konton och rösta, vilket är anledningen till att detta endast var en undersökning och inte en slutgiltig omröstning.

Vi kan inte urskilja om de som röstat ja eller nej, tillhör de som betalar för spelet (mest), vilket är en viktig del att ta hänsyn till. Om man tänker sig från företagsmässig synvinkel, vill man ju inte släppa de kunder som idag betalar premium för den gamla versionen.

Borde man då inte göra en undersökning på varje enskild värld?
Jo, det kan man ju tycka. Som jag också föreslagit, tyvärr, så har vi idag inte något sådant verktyg. Vilket gör att vi inte kan köra någon undersökning med garanti mot fusk. (personer som registrerar och röstar flera gånger helt enkelt.)

1. Vi har inte verktyget.
2. Vi kan inte stänga av världar för nyregistrering.
3. Om vi får ett verktyg, som sådant ovan, bör det finnas en min. tid/blockad.
(You have not been registered long enough to be able to particepate in this survey. Typ.)

Bör man ha två versioner parallellt?
Oenigheter. Vilket är det smidigaste? Vilket är det bästa? Många har inte lagt så jättemycket fokus på just den här biten. Men även det spelar en stor roll i beslutet om version 2.0 och version 1.26.

Vad händer härnäst?
Nu återstår det att undersöka på de övriga versionerna och kanske till och med införa ett verktyg som gör det absolut. Eller, så blir det två versioner parallellt eller så uppdateras alla världar till 2.0. Men det kan ingen svara på just nu. Det återstår att se.

Fortsätt gärna er diskussion här.

Tråden är nu stängd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp