2.0 på gamla världar?

Vill du ha version 2.0 på gamla världar?


  • Totalt antal röstare
    284
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2045

Guest
Varför ändra?

Varför ändra så drastiskt mitt i ett spel? Vill man ha 2.0 får man väl börja spela på Zeta? Varför ska vi behöva ändra spelstil bara för att en del mindre erfarna spelare vill ha "det senaste".
Ni som röstar ja vet nog inte vad 2.0 innebär?
 

DeletedUser

Guest
De ända nackdelen med 2.0 som jag stör mig mycket på är att när man byter stad, då måste man trycka på knappen "hoppa till nuvarande stad" för att komma till nästa Ö, tycker att de ska byta automatiskt …
Du har rätt. Det är fruktansvärt jobbigt att trycka på en knapp. Tar tre sekunder.


Varför ändra så drastiskt mitt i ett spel? Vill man ha 2.0 får man väl börja spela på Zeta? Varför ska vi behöva ändra spelstil bara för att en del mindre erfarna spelare vill ha "det senaste".
Ni som röstar ja vet nog inte vad 2.0 innebär?
Haha! Tack för ett gott skratt.
Dom som kom finnas kvar om Grepo fortsätter som idag (dvs i all evighet) är dom mindre erfarna spelarna. Och inte kommer det finnas bra spelare kvar som kan lära upp dom nya heller.
 

DeletedUser

Guest
De ända nackdelen med 2.0 som jag stör mig mycket på är att när man byter stad, då måste man trycka på knappen "hoppa till nuvarande stad" för att komma till nästa Ö, tycker att de ska byta automatiskt …

Tycker det är bra om man ska skicka många anfall mot samma ö eller om man är i fel stad när man ska skicka anfallet, då behöver man inte leta upp staden på kartan igen.

vem fan röstar nej på denna............................................................

wtf? trodde du hade fullt upp med att byta blöjor nu.

Varför ändra så drastiskt mitt i ett spel? Vill man ha 2.0 får man väl börja spela på Zeta? Varför ska vi behöva ändra spelstil bara för att en del mindre erfarna spelare vill ha "det senaste".
Ni som röstar ja vet nog inte vad 2.0 innebär?

Vad är det i din spelstil som behöver ändras? Du ser dig uppenbarligen som en erfaren spelare och de flesta jag känner som spelat ett tag vill kontrollera öar och döda motståndare. Hmm vänta lite nu, det är ju percis som i 2.0

Du har rätt. Det är fruktansvärt jobbigt att trycka på en knapp. Tar tre sekunder.

tre sekunder? dags att slänga modemet kanske ;)
 

DeletedUser

Guest
Varför ändra så drastiskt mitt i ett spel? Vill man ha 2.0 får man väl börja spela på Zeta? Varför ska vi behöva ändra spelstil bara för att en del mindre erfarna spelare vill ha "det senaste".
Ni som röstar ja vet nog inte vad 2.0 innebär?

vet du det då? har inte sett dig på zeta.

//0000
 

DeletedUser2047

Guest
2.0 nej tack!

Ingen annan en jag som tycker att 2.0 är helt värdelös??

Den servern är ju seg så jag vet inte vad. Varje gång man klickar på att bygga en byggnad eller annat får man vänta flera minuter innan servern gör det man vill den ska :(

Blir de övriga världarna likadana lägger jag av med en gång för vem har lust att sitta 5 minuter för att få två saker gjort på sitt konto? Speciellt inte sen när man börjar ha ett fler tal städer, så tack men nej tack!

Sen förstår jag mig inte på en del av de ändringar som blivit gjorda heller på 2.0. Ska man ändra så ändra till det bättre inte till det sämre!

Iden däremot med ett end game tycker jag definitivt ska införas.

Spelat travian i flera år och tycker iden med ett end game är bra och roligt och ger dessutom spelet en ny mening i stället för som nu är det finns ett x antal servrar för mycket utan något slut.

Detta leder bara till att man tröttnar till sist anser jag.

Den frågan hör väl inte till denna tråd men varför alla dessa otaliga servrar som sprider ut det fåtal spelare som finns i stället för att samla alla på 2-3 servrar och göra servrarna mer intressanta?


//Wolfman
 

DeletedUser

Guest
Ingen annan en jag som tycker att 2.0 är helt värdelös??

Den servern är ju seg så jag vet inte vad. Varje gång man klickar på att bygga en byggnad eller annat får man vänta flera minuter innan servern gör det man vill den ska :(

Blir de övriga världarna likadana lägger jag av med en gång för vem har lust att sitta 5 minuter för att få två saker gjort på sitt konto? Speciellt inte sen när man börjar ha ett fler tal städer, så tack men nej tack!

Sen förstår jag mig inte på en del av de ändringar som blivit gjorda heller på 2.0. Ska man ändra så ändra till det bättre inte till det sämre!

Iden däremot med ett end game tycker jag definitivt ska införas.

Spelat travian i flera år och tycker iden med ett end game är bra och roligt och ger dessutom spelet en ny mening i stället för som nu är det finns ett x antal servrar för mycket utan något slut.

Detta leder bara till att man tröttnar till sist anser jag.

Den frågan hör väl inte till denna tråd men varför alla dessa otaliga servrar som sprider ut det fåtal spelare som finns i stället för att samla alla på 2-3 servrar och göra servrarna mer intressanta?


//Wolfman

håller med om att det finns för många servrar, men vad gäller det andra, skaffa bredband och släng stenåldersdatorn!!!
 

DeletedUser2047

Guest
håller med om att det finns för många servrar, men vad gäller det andra, skaffa bredband och släng stenåldersdatorn!!!

Jag har ett bredband som fungerar helt utmärkt och de övriga servrarna har jag inga problem med men 2.0 är helt kass :(

Ska man behöva köpa ny dator för att spela på den så får det vara.
 

DeletedUser

Guest
Jag har ett bredband som fungerar helt utmärkt och de övriga servrarna har jag inga problem med men 2.0 är helt kass :(

Ska man behöva köpa ny dator för att spela på den så får det vara.

kan hålla med om att det är dyrt, men ändå, kan man inte spela ett enkelt spel som grepo så är den dålig, det kan också vara något med bredbandet, jag kan ju inte veta men du får väl kolla upp det :)
 

DeletedUser

Guest
Gillar gamla versionen bättre.

Spelar på Beta men inte om det ändras!
 

DeletedUser

Guest
de nya systemet är okej men ska INTE införas på gamla världar de gamla är bättre ha 2,0 på nya världar inte gamla!! nya system=nya världar inte gamla världar som ändras!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Nej!!!

Hur tusan tänker ni med att lägga in 2.0 i de gamla servrarna?
Många är nöjda som det är,vissa hotar tillochmed med att sluta.
Alla större spelare kommer klaga på att när dom var mindre så kunde man inte använda det som nu används mot dom av mer nymodiga spelare.
Låt helt enkelt allt vara som det varit med de gamla servrarna,det är det enda sättet att hålla villkoren lika för alla spelare,och vill man spela finns ju Zeta.Alla får en chans att välja.....
 

DeletedUser

Guest
Som sagt om man nu vill ha nya 2.0 spela på Zeta. Jag personligen köper (ibland) premium osv. för att få fördelarna skulle det ändras till det nya systemet kommer jag att sluta dvs. en mindre betalande spelare. (Vet att fler inte vill ha det som köper fördelar). Bättre att införa det nya på kommande nya världarna istället. På så vis vinner ni både nya och gamla spelare. Ingen förlorar.

Och om ni nu måste ändra trots allt. Tänk på att ha kvar grafiken på 1.26 och erövringssystemet lika så.Bearbeta fram ett sätt som gör att den vinnande alliansen+förbund får något i slutet av rundan mer än ett emblem. ;)

Jag personligen har en bra dator och märker inte av att det är stora problem med nya. Men fortfarande varför ens tänka tanken att ändra?Jag tror inte ni får mer betalande användare genom att ändra på de gamla världarna ;).
 

DeletedUser962

Guest
Som sagt om man nu vill ha nya 2.0 spela på Zeta. Jag personligen köper (ibland) premium osv. för att få fördelarna skulle det ändras till det nya systemet kommer jag att sluta dvs. en mindre betalande spelare. (Vet att fler inte vill ha det som köper fördelar). Bättre att införa det nya på kommande nya världarna istället. På så vis vinner ni både nya och gamla spelare. Ingen förlorar.

Och om ni nu måste ändra trots allt. Tänk på att ha kvar grafiken på 1.26 och erövringssystemet lika så.Bearbeta fram ett sätt som gör att den vinnande alliansen+förbund får något i slutet av rundan mer än ett emblem. ;)

Jag personligen har en bra dator och märker inte av att det är stora problem med nya. Men fortfarande varför ens tänka tanken att ändra?Jag tror inte ni får mer betalande användare genom att ändra på de gamla världarna ;).

För fan, folk är verkligen dumma på riktigt? erövrings systemet ändras inte bara för att världen uppdateras till 2.0.

Inte heller så kommer alla kommande världar att ha Gamla erövrings systemet.


( Och Mod ta inte bort min kommentar bara för att jag använder ordet "Dum" -.-)
 

DeletedUser

Guest
Som sagt om man nu vill ha nya 2.0 spela på Zeta. Jag personligen köper (ibland) premium osv. för att få fördelarna skulle det ändras till det nya systemet kommer jag att sluta dvs. en mindre betalande spelare. (Vet att fler inte vill ha det som köper fördelar). Bättre att införa det nya på kommande nya världarna istället. På så vis vinner ni både nya och gamla spelare. Ingen förlorar.

Och om ni nu måste ändra trots allt. Tänk på att ha kvar grafiken på 1.26 och erövringssystemet lika så.Bearbeta fram ett sätt som gör att den vinnande alliansen+förbund får något i slutet av rundan mer än ett emblem. ;)

Jag personligen har en bra dator och märker inte av att det är stora problem med nya. Men fortfarande varför ens tänka tanken att ändra?Jag tror inte ni får mer betalande användare genom att ändra på de gamla världarna ;).

ERÖVRINGSYSTEMET ÄR INTE EN DEL AV 2.0!!! JAG HAR SAGT DETTA 200-300 GÅNGER!!!!


dessutom är det 10 gånger fler som köper guld som VILL ha 2.0 än de som inte vill.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att 2.0 inte ska komma till de gamla världarna för jag vill inte ha det erövringssystemet, tycker det är för svårt att ta städer med erövringar.

Sen är hastigheten fel och tråkigt för dom på alfa och beta om det helt plötsligt kommer moralbonusar dit.
 

DeletedUser

Guest
Jag sa inte att de skulle ändra, Jag sa mest att gör inte det isåfall. Undra vem som är dum? Och vara spydig och dumförklara folk för att de säger sin mening är lika moget som barnen i sandlådan gör när de blir osams. "Om inte du tycker som jag är inte du min kompis" :)... Nej men då som svar om många av er som betalar liksm jag för premium osv. nu vill ha nya systemet börja spela på Zeta då? Då får ni ju det. Är det inte roligare att starta på nytt än påbörja detta system på redan en långt gången värld. Är inte det orättvist mot de andra mindre spelarna isåfall om man nu vill ha ett syfte med spelet. Ska inte alla då få lika möjligheter?

Att påbörja detta på en så långt gången värld som tex. Beta,Gamma ger ju bara fördel för de stora. Nej ha kvar detta system på gamla världarna och ta det nya på nya världarna som kommer. Då blir oddsen att man kan vara med och kämpa för vinst större och roligare?.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att 2.0 inte ska komma till de gamla världarna för jag vill inte ha det erövringssystemet, tycker det är för svårt att ta städer med erövringar.

Sen är hastigheten fel och tråkigt för dom på alfa och beta om det helt plötsligt kommer moralbonusar dit.

jag hoppas du skämtar:rolleyes: ERÖVRINGSYSTEMET OCH HASTIGHETEN ÄR INTE EN DEL AV 2.0!!!!!!!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp