Alfas största krig!!!!

DeletedUser1337

Guest
Jag vet inte om GL är dem som skall kasta första stenen i detta glashus då II tog stad efter stad av just iceman66 tills NI valde att kicka honom från er allians... Så precis det som vi gjorde igår gjorde ni för bara ett par månader sedan men då var det tydligen ok.

Själv har jag lämnat detta utan något större dåligt samvete och ser fram emot mer schyssta dueller. Hade varit kul om du Deedoc tog dig an en spelare som mig istället... sätter på kaffet. :)

Ändå tar ni in en spelare som ni vet hur lätt det var att ta städer av? ;)

Det är en enorm skillnad att ta en stad av en stor, aktiv och duktig spelare i ett område där denne har många städer (läs: ambjörn) gentemot en stor, aktiv och duktig spelare som just kommit till ett nytt område just för att så småningom kunna ge er lite mer motstånd (läs: Deedoc).

Gillar inte att prata om en tredje person såhär egentligen, men...
Att vi tog/tar just den spelaren är helt enkelt för att vi visste att det var relativt lätta byten när man ska etablera sig i ett nytt område. Om du ser efter så är det inte så många som har 10+ städer i området som erövrar honom, till skillnad från när II gjorde det ;)

Ni gav upp på honom efter 3 förlorade städer (varav 2 var såpass långt ifrån er att ni sa åt EG att försöka avbryta), samt några pågående. För oss förlorade han 8 innan vi valde att kicka för att han inte tog till sig det vi sa till honom. Inte för att han förlorade städer. Samma misstag begicks mot oss igår som vi försökte förklara för honom under ett par månaders tid.
For the record så har vi lyckats med alla erövringsförsök av honom, även fast ett par har varit väldigt spontana. Jag vet att jag själv har varit med att stoppa fler än ett par av era på just den spelaren. ;)

Hur kommer det sig att ni tog in en spelare som det var så lätt att ta städer ifrån? Ni visste ju att det var relativt lätt.

Ser fram emot fighterna när fler aktiva och stora spelare etablerat sig i fronten mot er, ambjorn :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag vet inte om GL är dem som skall kasta första stenen i detta glashus då II tog stad efter stad av just iceman66 tills NI valde att kicka honom från er allians... Så precis det som vi gjorde igår gjorde ni för bara ett par månader sedan men då var det tydligen ok.

Själv har jag lämnat detta utan något större dåligt samvete och ser fram emot mer schyssta dueller. Hade varit kul om du Deedoc tog dig an en spelare som mig istället... sätter på kaffet. :)


Den stora skillnaden där är ju att GL inte har sparkat någon mitt under pågående erövring... ni får väl stå för de spelarna ni tar in? 4-0 igår inget snack ;)

Men om det ska vara på det viset så kan vi ju alla gå ur allianserna så fort vi blir erövrade så att inte statistiken blir sämre... så blir grepolis verkligen ett roligt spel...
 

DeletedUser

Guest
"bara bra att någon annan allians oxå vågar ge sig in i stridens hetta men i hav 44 kommer ni inte in mer än vad ni är:p"

Bara undrar hur tänker du här?:)

Sen av ren nyfikenhet vem tog ni staden utav?:) Kan man få se bevisen, inte för att jag inte tror dig men det skulle vara kul att kolla:)
 

DeletedUser

Guest
Hur kommer det sig att ni tog in en spelare som det var så lätt att ta städer ifrån? Ni visste ju att det var relativt lätt.

Ser fram emot fighterna när fler aktiva och stora spelare etablerat sig i fronten mot er, ambjorn :D

Svaret är enkelt... Ser med fasa på alla som slutar då jag älskar vår kära alfaserver så tanken var väl att hålla en spelare kvar i leken MEN det får ju inte bli till vilken kostnad som helst...

Kan bara instämma i att det skall bli kul att mötas. Sen har det redan nu blivit mycket roligare igen och alfa har fått sig en riktig uppsving! Det är ju det absolut viktigaste!

Tror visst vi tar en stad till imorgon.. ;)
 

DeletedUser

Guest
"bara bra att någon annan allians oxå vågar ge sig in i stridens hetta men i hav 44 kommer ni inte in mer än vad ni är:p"

Bara undrar hur tänker du här?:)

asså vi som är i krig (II,AA och GL) krigar just i det havet så alla förösker växa så då kommer det säkert bli svårare för andra allianser att överleva där.

sen har vi ju tagit mer än 30k och 90k poäng från Ultimate och king of the angel i hav 44 (zookie snart utpålnad bytte allians när vi tog städer av honom) så ni kanske har fått reda på att det är svårt att överleva där.
 

DeletedUser2076

Guest
asså vi som är i krig (II,AA och GL) krigar just i det havet så alla förösker växa så då kommer det säkert bli svårare för andra allianser att överleva där.

sen har vi ju tagit mer än 30k och 90k poäng från Ultimate och king of the angel i hav 44 (zookie snart utpålnad bytte allians när vi tog städer av honom) så ni kanske har fått reda på att det är svårt att överleva där.

Hur går det nu igentligen vilka ser ut att vinna?
 

DeletedUser834

Guest
bara bra att någon annan allians oxå vågar ge sig in i stridens hetta men i hav 44 kommer ni inte in mer än vad ni är :p

Vad synd,alla vill vara på er sida.

asså vi som är i krig (II,AA och GL) krigar just i det havet så alla förösker växa så då kommer det säkert bli svårare för andra allianser att överleva där.

sen har vi ju tagit mer än 30k och 90k poäng från Ultimate och king of the angel i hav 44 (zookie snart utpålnad bytte allians när vi tog städer av honom) så ni kanske har fått reda på att det är svårt att överleva där.


Då ber vi er att sluta ta från oss,inte kul :(

Vi skulle gå med på er sida ändå.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sry Wakka men jag hittar det inte i alliansens erövringar. Där som du nog vet står det om man förlorar en stad och när en spelare tar en stad."/

Sen så till toroden: Varför skulle vi få de svårt att överleva där? Jag menar vi står ju på AA och IIs sida och har gjort det sen början av kriget så de lär ju knappast erövra från oss. Vi har även expanderat in dit mer och mer. Vi är fämte störst där och vi tappar inga städer. Så enligt mig så kan du inte riktigt än säga att ingen annan kan expandera in där;)
 

DeletedUser

Guest
Vad synd,alla vill vara på er sida.




Då ber vi er att sluta ta från oss,inte kul :(

Vi skulle gå med på er sida ändå.

okej kul vi kanske kan låta bli ett tag men Zookie slutar vi inte plocka från.
men jag kan inte lova att vi kan sluta själv kan jag sluta ett tag.


Sry Wakka men jag hittar det inte i alliansens erövringar. Där som du nog vet står det om man förlorar en stad och när en spelare tar en stad."/

Sen så till toroden: Varför skulle vi få de svårt att överleva där? Jag menar vi står ju på AA och IIs sida och har gjort det sen början av kriget så de lär ju knappast erövra från oss. Vi har även expanderat in dit mer och mer. Vi är fämte störst där och vi tappar inga städer. Så enligt mig så kan du inte riktigt än säga att ingen annan kan expandera in där;)

jag menar inte er tyskland er har vi förbund med men om någon försöker komma in där II har städer så blir det svårare för fienden.
 

DeletedUser855

Guest
Tror att Blubby redogjorde för statistiken lite tidigare i tråden. ;)

Kan bara säga att II tagit bra mycket fler städer av GL än vad de gjort av oss. :D

Inte lätt o öka heller då ni kickar folk då vi har 12 timmar in i 4 erövringar på denne...

Men vi ska allt se till o ta av folk som inte kickas ;)
 

DeletedUser834

Guest
toroden sa:
okej kul vi kanske kan låta bli ett tag men Zookie slutar vi inte plocka från.
men jag kan inte lova att vi kan sluta själv kan jag sluta ett tag.

Jag misstänker att "Zookie" slutat spela på Alfa p.g.a era erövringar :) Ta ni h*n,4000 p mer eller midre spelar ingen roll
 

DeletedUser1337

Guest
Får väl säga detsamma till er efter dagens erövring... ;) När kommer ni efter mig t.ex.?? :p

Skillnaden ligger väl mest i att vi inte försökte "skryta" i öppet forum om hur bäst vi är när vi tar en stad från en helt isolerad spelare ;)

Ni fortsätter kicka personer under erövring märker jag också. Så vi får väl börja koordinera erövringarna mer så vi hinner få fler än en registrerad innan ni kickar spelarna. ;)

En liten jämförelse...

IIs "isolerade" spelare
http://se1.grepolismaps.org/606444ad1dd55dd754441f0506f4f374
Bara några öar bort är närmaste allierade.

GLs isolerade spelare
http://se1.grepolismaps.org/d4520ef986a8e29336fe024cfeeafb7b
Den ensamma gröna pluppen längst till vänster på kartan. Den numera röda pluppen på staden intill var den som togs över.
Ett helt hav ifrån närmaste allianskamraten.

Angående när vi tar dig så får tiden utvisa det. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ni fortsätter kicka personer under erövring märker jag också. Så vi får väl börja koordinera erövringarna mer så vi hinner få fler än en registrerad innan ni kickar spelarna. ;)

Helt sant att den staden låg helt off. Vi fortsätter dock inte kicka folk utan det var xsmirx själv som meddelade att han lade av och själv lämnade alliansen. Inte såå svårt att ta städer av en inaktiv spelare som inte loggat in på 3 dagar. Nog pratat om det... nu fortsätter vi det roliga. :)
 
Topp