Alfas största krig!!!!

DeletedUser834

Guest
Tack för det positiva svaret :D det hade blivit svårt och få med allt om man zoomat in allt mer :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Det behöver inte vara krig för det. Man kan ta städer utan krig. Bara för att en stor spelare tappar städer innebär inte det per automatik en krigsförklaring. Jag tycker bara vi haft lite skoj!

Ambjörn, jag visar ju all statistik förutom antal spelare och poäng, som ju faktiskt är väldigt ointressant i krigssammanhang, förutom när man visar på att ni två tillsammans är mer än dubbelt så många som vi. Ändå leder vi. ;)

II leder mot GL, ja. Statistiken jag skrev visar ju det ganska tydligt. Vi båda vet varför ni lyckats ta städer i nordväst, där vi inte varit så starka.
Men II är i förbund med AA och eftersom man koordinerar attacker ihop så kan man inte räkna bara ena alliansen för sig, utan man måste räkna totalt, särskilt när trådskaparen "räknade" totalt.

Ni kanske vill att vi räknar in EG också, som också hjälpt er? ;D
Ni kommer ändå inte ifatt i erövringar då, men då är ni 3 gånger så många också.

Jag dricker inte kaffe, Ambjörn, men jag tar gärna en kaka om du har :D

Edit: Anledningen till att vi i GL minskat i poäng medan AA ökat har varit för att spelare vi har kickat för att de av en eller annan anledning inte platsar har gått till just AA. Några få har valt att gå dit självmant pga läge och kontakter.

har EG hjälpt oss det visste jag inte :confused:
 

DeletedUser855

Guest
Toroden kanske dax att kolla upp din Allians förbund?

Jag gör det enkelt för dig, II har förbund med
* Eminence Gisipee
* ArchAngels
* Academy Of EG
* Terror Inc

EG som ni har förbund med har själva förbund med dessa
* Imperium Internum
* Academy Of EG
* Entropins väktare
* Entropins Akademi

Så om man kan läsa lite mellan raderna så ser man att allianserna nedan smeker varandras stjärtar ;)
* Imperium Internum
* Eminence Gisipee
* Academy Of EG
* ArchAngels
* Terror Inc

Hur som lite illa tycker jag. Top 5 allianser bör inte vara allierade eller ha någon typ av förbund då det förstör det roliga krigandet och slutligen så är alla "Byggare BoB". Dock så kan jag tänka mig att man går samman om en allians är för övermäktig i top 5 men just nu finns det la inte en sådan om man inte ska räkna förbundet mellan de 5 allianserna som en enad allians :p
 

DeletedUser

Guest
om man ska räkna med allt ja men nu är det ju bara II AA och GL som krigar inte dom andra!!!

deedoc se till att skydda dina städer jag har hört att smurfarna söker nya ställen ;)
 

DeletedUser

Guest
Toroden kanske dax att kolla upp din Allians förbund?

Jag gör det enkelt för dig, II har förbund med
* Eminence Gisipee
* ArchAngels
* Academy Of EG
* Terror Inc

EG som ni har förbund med har själva förbund med dessa
* Imperium Internum
* Academy Of EG
* Entropins väktare
* Entropins Akademi

Så om man kan läsa lite mellan raderna så ser man att allianserna nedan smeker varandras stjärtar ;)
* Imperium Internum
* Eminence Gisipee
* Academy Of EG
* ArchAngels
* Terror Inc

Hur som lite illa tycker jag. Top 5 allianser bör inte vara allierade eller ha någon typ av förbund då det förstör det roliga krigandet och slutligen så är alla "Byggare BoB". Dock så kan jag tänka mig att man går samman om en allians är för övermäktig i top 5 men just nu finns det la inte en sådan om man inte ska räkna förbundet mellan de 5 allianserna som en enad allians :p

deedoc om vi alla i top 5 allianserna skulle slå ihop oss hur skulle då krigandet på servern vara det ska ju vara krig mellan top allianserna.

bara att TPBH och EG välja sida Eg till oss TPBH till er!!!
 

DeletedUser855

Guest
Jo vi byter lite städer med varandra :p

Toroden jag tycker det är bättre om vi skippar förbund helt och slåss som riktiga män :D
 

DeletedUser

Guest
Toroden kanske dax att kolla upp din Allians förbund?

Jag gör det enkelt för dig, II har förbund med
* Eminence Gisipee
* ArchAngels
* Academy Of EG
* Terror Inc

EG som ni har förbund med har själva förbund med dessa
* Imperium Internum
* Academy Of EG
* Entropins väktare
* Entropins Akademi

Så om man kan läsa lite mellan raderna så ser man att allianserna nedan smeker varandras stjärtar ;)
* Imperium Internum
* Eminence Gisipee
* Academy Of EG
* ArchAngels
* Terror Inc

Hur som lite illa tycker jag. Top 5 allianser bör inte vara allierade eller ha någon typ av förbund då det förstör det roliga krigandet och slutligen så är alla "Byggare BoB". Dock så kan jag tänka mig att man går samman om en allians är för övermäktig i top 5 men just nu finns det la inte en sådan om man inte ska räkna förbundet mellan de 5 allianserna som en enad allians :p

Oj då.. låter lite bitter där Deedoc. Kan ju ha handlat om att det skapades en monsterallians vid namn GL på 29 miljoner poäng i våras. Att ni sedan gallrar allteftersom spelare inte platsar eller blir inaktiva är ju svårt att förutspå och vips var kriget där. ;)

1-1 i städer idag. II behåller greppet :)
 

DeletedUser855

Guest
Ambjorn det är en åsikt helt klart men mosterAllians blir det inte för att man har många miljoner poäng inte, vi gallrade ut en del byggare bob och då är vi på en normal nivå nu.

Vi är farligare nu som en mindre allians än innan då vi hade mycket dökött!
 

DeletedUser

Guest
men det betyder ju att ni har färskt kött det är ju inte bra dom kommer ju jag och tar det av er ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ambjorn det är en åsikt helt klart men mosterAllians blir det inte för att man har många miljoner poäng inte, vi gallrade ut en del byggare bob och då är vi på en normal nivå nu.

Vi är farligare nu som en mindre allians än innan då vi hade mycket dökött!

Tror absolut på att ni är farligare nu då ni slipper ligga ute med en massa långtidsdeff till höger och vänster. Vem vet vad framtiden har att ge men just nu är vår ambition att vinna i statistiken gentemot er. ;)
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte direkt hur ni tänker när ni säger att alla top 5 allianser ska vara utan förbund. Det har ju ingen som helst logik då top 1 och 2 har ca 17-19miljoner mer poäng än vad top 4 och 5 har, och ca 12miljoner p mer än 4 och 5 tillsammans. Så vi top 4 och 5 behöver förbund för att kontra de större allianserna. De blir väll inte jämnare i alfa om vi top 4 och 5 inte får ha förbund? Kan hålla med till viss del att GL slås mot en övermakt, men den situationen har ni själva satt er i:)
Sen så är det så att EG är ikrig med fler allianser än bara GL, hade de inte varit så hade nog GL haft mindre poäng :p
EG leder väll statisken gentemot GL eller;)
 

DeletedUser834

Guest
Mycket snack om EG nu...är det p.g.a att de är påväg in i kriget?Själv kommer ULTIMATE kanske in snart.
 

DeletedUser855

Guest
Tydligen så kickas spelare ur II så fort man erövrar av dem...
Mitt under pågående erövring. De 4 städerna vi erövrar räknas väll fortfarande II ? :D

Iceman66 får la leta sig vidare då, svårt o hitta allians så man får leva mellan II och GL men lycka till :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tydligen så kickas spelare ur II så fort man erövrar av dem...
Mitt under pågående erövring. De 4 städerna vi erövrar räknas väll fortfarande II ? :D

Iceman66 får la leta sig vidare då, svårt o hitta allians så man får leva mellan II och GL men lycka till :D

Han kommer ju från er så ni vet ju att det inte går att spela som allians med en frifräsare... KAN ju vara så att ni satt krutet på honom av just den anledningen att ni vet att vi andra inte får info och inte kan agera som allians så nej... grepostats får stå som opartisk räknare i kriget. ;)

4 städer?! Du ser hur mycket info jag hade... :confused:
 

DeletedUser855

Guest
Han kommer ju från er så ni vet ju att det inte går att spela som allians med en frifräsare... KAN ju vara så att ni satt krutet på honom av just den anledningen att ni vet att vi andra inte får info och inte kan agera som allians så nej... grepostats får stå som opartisk räknare i kriget. ;)

4 städer?! Du ser hur mycket info jag hade... :confused:




Ren o skär BS och pinsamt illa tycker jag från er sida.

Så om man förlorar en stad då man spelar i er allians och vi anfaller ytterliggare en så kickas man?
Jag tror du/ni har mer info än du vill säga och att du var rädd om dina fina siffror.
Pinsamt illa då jag tyckt att ledningen i II vart rakryggade och riktiga spelare men nu blir jag bara besviken...

+4 för oss denna helg då ni manipulerat statistiken! ;)
 

DeletedUser

Guest
Ren o skär BS och pinsamt illa tycker jag från er sida.

Så om man förlorar en stad då man spelar i er allians och vi anfaller ytterliggare en så kickas man?
Jag tror du/ni har mer info än du vill säga och att du var rädd om dina fina siffror.
Pinsamt illa då jag tyckt att ledningen i II vart rakryggade och riktiga spelare men nu blir jag bara besviken...

+4 för oss denna helg då ni manipulerat statistiken! ;)

Jag vet inte om GL är dem som skall kasta första stenen i detta glashus då II tog stad efter stad av just iceman66 tills NI valde att kicka honom från er allians... Så precis det som vi gjorde igår gjorde ni för bara ett par månader sedan men då var det tydligen ok.

Själv har jag lämnat detta utan något större dåligt samvete och ser fram emot mer schyssta dueller. Hade varit kul om du Deedoc tog dig an en spelare som mig istället... sätter på kaffet. :)
 
Topp