Alfas största krig!!!!

DeletedUser

Guest
imperium internum och arch angels har startat krig mot grecee lithning.

vi i II har tagit 20+ städer av GL & GL har tagit -20 städer av II.

sen har vi AA mot GL jag tror att det har gått bättre för GL på den sidan
resultat:
AA tagit av GL ca 20 & GL tagit av AA 20+

och GL: har tagit - 20 av II och förlorat 20+ av II
och GL: har tagit + 20 av AA och ca 20 - av AA


alliansernas poäng innan kriget:

II´s poäng innan kriget:14.567.426

AA´s poäng innan kriget:18.206.307

GL´s poäng innan kriget:28.601.349

nuvarande poäng (kriget pågår för fullt):

II´s nuvarade poäng: 16.531.578

AA´s nuvarande poäng: 23.179.729

GL´s nuvarande poäng:22.403.953

rank innan kriget:

II Rank: 3
AA rank: 2
GL rank: 1

nuvarande ranking:

II rank: 3
GL rank: 2
AA rank: 1
--------------------------------------------------------------------------


Denna info gör säkert så ni förstår att detta krig är alfas största krig!!!

men om någon annan allians påstår att ni har haft eller har ett större krig så skall ni försöka bevissa det!!!

:cool: :cool:
 

DeletedUser1333

Guest
Haha, om ni deklarerar krig idag så kan ni ju knappast räkna tidigare resultat.

Vi är en relativt ny allians, poängminskningen har inte direkt med era erövringar att göra utan rensning.

Detta är ABSOLUT INTE, alfas största krig. Fakta kan vara bra att ha, innan man gör en sån här tråd.
Finns statistik från tidigare krig här på forumet, så det är bara att titta efter.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
Jaha, vem är du Toroden? Är detta en officiell krigsförklaring?

Som Mnemo säger: om du räknar bakåt i tiden så får du räkna med allt. Detta har jag nu gjort åt dig.

Sedan 27/4 när GL bildades:
II har tagit 24 städer av GL
AA har tagit tagit 23 städer av GL

GL har tagit 9 städer av II
GL har tagit 58 städer av AA

Totalt:
AA+II av GL: 47
GL av AA+II: 67

Märk väl att det är två allianser mot en, i ett tvåfrontskrig.

Sedan kan vi ju räkna KP. II har funnits ca 360 dagar längre än GL. AA har funnits 24 dagar längre än GL.

Off-KP II: 2,342,714
Off-KP AA: 2,049,168
Off-KP GL: 2,244,194

GL har alltså nästan samma off-KP som II på ett år mindre i existens, och 10% mer än AA med drygt tre veckor mindre i existens.
Då kan vi titta på deff-KP också då...

II: 1,222,794
AA: 1,826,755
GL: 2,047,094

Hoppsan. Statistik är mycket roligare om man har med allt utan att vinkla, Toroden. ;)
 

DeletedUser834

Guest
Kul att det kommer nya saker på Alfa,servern verkar död och överväger om jag inte ska börja på en ny värld också.

Men jag har för mig att det största krigen var nog runt där när BOO och det fanns.Annars är det nog kriget mellan The 300 och TUB,även kallat SOE,höll på väldigt länge.
 

DeletedUser

Guest
Att ledningen för GL inte trott att vi ligger i krig med varandra då spelare som Jalo, Imperor, Nizze mm tappat städer till II låter i mina öron väldigt underligt.
Sen är statistik alltid så underbar då den kan visa precis vad man vill lyfta fram.

Det enda jag kan säga är att det växer ett monster i nordväst som kommer ta större och större plats. Här finns en av förklaringarna till att vi inte har så mycket off-kp så långt. Vi dominerar totalt i de hav vi valt att växa i. ;)

24 - 9 till II:s favör gentemot er i GL klingar riktigt bra i mina öron Blubby. :)

Kaffe?
 

DeletedUser

Guest
Ja, jag tog ett helt gäng småstäder där uppe i nv 44 och hade inte tid och deff att hålla dem nu under sommaren då ni barn har sommarlov och jag aldrig är hemma! ;-)
Det är en stor blemma på min egen statistik och jag lovar att återgälda det så snart jag har tid för spelet igen.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jag tog ett helt gäng småstäder där uppe i nv 44 och hade inte tid och deff att hålla dem nu under sommaren då ni barn har sommarlov och jag aldrig är hemma! ;-)
Det är en stor blemma på min egen statistik och jag lovar att återgälda det så snart jag har tid för spelet igen.

Intressant att bli kallad barn vid min ålder herr Mirakelminister. ;) Ser fram emot att du vaknar till liv och inte bara tar internerövringar och lätta mål.
 

DeletedUser1337

Guest
Det behöver inte vara krig för det. Man kan ta städer utan krig. Bara för att en stor spelare tappar städer innebär inte det per automatik en krigsförklaring. Jag tycker bara vi haft lite skoj!

Ambjörn, jag visar ju all statistik förutom antal spelare och poäng, som ju faktiskt är väldigt ointressant i krigssammanhang, förutom när man visar på att ni två tillsammans är mer än dubbelt så många som vi. Ändå leder vi. ;)

II leder mot GL, ja. Statistiken jag skrev visar ju det ganska tydligt. Vi båda vet varför ni lyckats ta städer i nordväst, där vi inte varit så starka.
Men II är i förbund med AA och eftersom man koordinerar attacker ihop så kan man inte räkna bara ena alliansen för sig, utan man måste räkna totalt, särskilt när trådskaparen "räknade" totalt.

Ni kanske vill att vi räknar in EG också, som också hjälpt er? ;D
Ni kommer ändå inte ifatt i erövringar då, men då är ni 3 gånger så många också.

Jag dricker inte kaffe, Ambjörn, men jag tar gärna en kaka om du har :D

Edit: Anledningen till att vi i GL minskat i poäng medan AA ökat har varit för att spelare vi har kickat för att de av en eller annan anledning inte platsar har gått till just AA. Några få har valt att gå dit självmant pga läge och kontakter.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
Denna info gör säkert så ni förstår att detta krig är alfas största krig!!!

men om någon annan allians påstår att ni har haft eller har ett större krig så skall ni försöka bevissa det!!!

http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?t=1603
*bevisar*

Fast det här kriget (som det tydligen är?) har en helt annan karaktär. Än så länge är det inte bara fegspel mot en ensam allians av tre lika stora. Så det här är mycket roligare, tycker jag :)
 

DeletedUser834

Guest
Det måste också bli fler inblandade allianser än bara tre för att bli ett riktigt stort krig.En 5-6 stycken allianser också blir det ett världskrig(då menar jag stort krig):p
 

DeletedUser

Guest
okej jag kanske räknade ganska mycket fel då.

men jag hade ändå rätt att II leder över GL

men som calle säger så skulle det vara mycket roligare om det var ett stort alfa krig!!!

så fick man ha 2 ally
 

DeletedUser834

Guest
Väldigt konstigt,tycker jag,att ingen mer allians är mer maktlysten.Det verkar som att bara II och AA vågar utmana GL.Kanske man kan få in fler allianser?
 

DeletedUser1337

Guest
Väldigt konstigt,tycker jag,att ingen mer allians är mer maktlysten.Det verkar som att bara II och AA vågar utmana GL.Kanske man kan få in fler allianser?
Man kan ju vända lite på biffen och fråga varför det bara är GL som vågar gå på AA och II också ;)

Håller helt och hållet med om att det är roligare om fler allianser är med och leker i större skala :)
 

DeletedUser855

Guest
Kul att allianser vågar kriga, för inte så farligt att förlora lite trupper då och då!

Dock efterlyser jag mer krig mot varandra och inte att man går ihop fler o fler mot en allians. Vi i GL har inga förbund med någon annan allians just för att vi har upplevt att servern dör om alla blir vänner med varandra och enbart tar lätta mål!

Även om det blir 20 mot 1 så kommer vi inte skapa förbund med andra just för att då dör servern och det var lite denna anledningen till att GL skapades med, SoE hade inga fiender som lyckades direkt, några få städer förlorade vi visst men i stora hela så är det roligare med motstånd.
Så fortsätt attackera oss II och AA vi gillar o kriga och det taggar oss till att ta över fler städer av er ;)

Lycka till och god jakt!
 

DeletedUser834

Guest
Man kan ju vända lite på biffen och fråga varför det bara är GL som vågar gå på AA och II också ;)

Håller helt och hållet med om att det är roligare om fler allianser är med och leker i större skala :)


Också kanske lite mer som förr? :) BOO,300,SfH och alla?Jätte kul med det!

Så att GL startade kriget?
 

DeletedUser

Guest
"Än så länge är det inte bara fegspel mot en ensam allians av tre lika stora"

Vilka tre?:)
 

DeletedUser834

Guest
Ska se om man kanske kan lägga upp ngn karta över det hela...

Hoppas det kommer fram:

showmap.php


Ja!Det var min första bild...

AA=Vita
II=Gröna
GL=Blåa

Som ni säkert ser har AA och II tillsammans en strategiskt bättre position än GL,P.g.a att de trycker in GL i en klump(Vilket ger Gl en liiten förldel) Det är att de är mer samladem,d.v.s att de har lättare att skicka stöd till varrandra.
 

DeletedUser

Guest
Tycker nog att vi i II ligger väl samlat också.. ;)

Underbart med en fin karta! Det uppskattas mycket.

Kul att du är på G Deedoc (för oinvigda har han anfallit inatt) Han har dock en del emot sig också... :) Fortsättning följer...
 
Topp