2.0 på gamla världar?

Vill du ha version 2.0 på gamla världar?


  • Totalt antal röstare
    284
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vill absolut inte ha det. Har redan testat det och där finns inget som jag inte kan vara utan, tvärtom, det dödar hela spelglädjen.
 

DeletedUser1908

Guest
Nej!

Jag vill inte ha 2,0 på någon av världarna.
Grafiken kass som tusan.
Men det är många som vill ha 2,0 på alla världarna.
Gör så här spara några världar med gamla versionen.
exempel ALFA BETA Gammla vers
de andra 2,0:confused:
 

DeletedUser1984

Guest
Får man ha kvar alla sina gamla städer på världarna?:confused:
För om man inte får det så tycker jag det nej
.
 

DeletedUser973

Guest
nu vet inte jag hur mycket som ingår i 2.0.

det som suger på zeta är följande, erövringssystemet!!!!! (hälften kommer sluta enbart pga det.., grafiken tycker jag e hemskt ful, gamla var mycket snyggare, översikten på zeta e också förjävlig, gillade bättre att "förstasidan" är översikt på staden, och inte ön, det krånglar bara när man byter stad.

det som är BRA med zeta, begära från bondbyarna, och att spelet har ett syfte.
jag skulle välja gamma/beta före zeta 99 gånger av 100 pga dessa saker.
enda jag vill ha på gamla servrarna är att spelet ska ha ett syfte, det ska gå att vinna.
om inte detta införs kommer förmodligen 70% sluta på beta å gamma, bara sim city spelare kommer stanna kvar å spela, å som jag skrev tidigare, då kan ni lika gärna ta bort alla trupper å döpa om spelet till sim city
 

DeletedUser973

Guest
måste ifrågasätta lite mer..

varför ändras så mycket i 2.0?
jag älskar att spela 1.26, älskar utseendet, älskar grafiken.
å jag e tyvärr helt tvärtom på zeta, det ser hemskt ut.. som någon skrev, förstört spelglädjen helt å hållet, å tar längre tid att sköta om sina städer när man har fler än 1, å det laggar väldigt mycket, det är ett webläsarspel bara.. ska gå snabbt å enkelt
 

DeletedUser

Guest
nu vet inte jag hur mycket som ingår i 2.0.

det som suger på zeta är följande, erövringssystemet!!!!! (hälften kommer sluta enbart pga det.., grafiken tycker jag e hemskt ful, gamla var mycket snyggare, översikten på zeta e också förjävlig, gillade bättre att "förstasidan" är översikt på staden, och inte ön, det krånglar bara när man byter stad.

det som är BRA med zeta, begära från bondbyarna, och att spelet har ett syfte.
jag skulle välja gamma/beta före zeta 99 gånger av 100 pga dessa saker.
enda jag vill ha på gamla servrarna är att spelet ska ha ett syfte, det ska gå att vinna.
om inte detta införs kommer förmodligen 70% sluta på beta å gamma, bara sim city spelare kommer stanna kvar å spela, å som jag skrev tidigare, då kan ni lika gärna ta bort alla trupper å döpa om spelet till sim city

Jag tycker att du har helt fel. Om 2.0 inte kommer till de gamla servrarna så kommer nästan alla de största spelarna sluta spela för att det inte finns något mål med spelet. Kvar blir då alla SimCity spelarna som inte tål lite förändring!

En sak till, vad har erövrings systemet som finns på Zeta med Beta och Gamma att göra?! Självklart kommer det fortfarande vara det gamla goa revolt systemet :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Varför du ska rösta JA!

Anledningar till att rösta JA

1. Vi får en anledning att spela spelet, då det finns ett slut och någon allians kommer kunna vinna!

2. Den vinnande alliansen kommer till en hjälte världen där de bästa spelarna spelar!

3. Alla spelare kommer att börja kämpa hårdare vilket får fart på spelet och gör det hela roligare!

4. Fler krig tack vare nr 3!

5. Utseendet på Grepolis kommer byta till 2.0 stilen vilket är enligt mig mycket lättare att använda.

6. Alla topp spelarna kommer stanna kvar i spelet!

7. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att du har helt fel. Om 2.0 inte kommer till de gamla servrarna så kommer nästan alla de största spelarna sluta spela för att det inte finns något mål med spelet. Kvar blir då alla SimCity spelarna som inte tål lite förändring!

En sak till, vad har erövrings systemet som finns på Zeta med Beta och Gamma att göra?! Självklart kommer det fortfarande vara det gamla goa revolt systemet :)


Instämmer totalt med Worga.
 

DeletedUser1337

Guest
Min första reaktion på 2.0 var "WOW!" men efter att jag spelat det ett tag på engelska beta så ändrades min åsikt ganska snabbt. Så jag ber er som röstat att provspela på 2.0 innan ni röstar på "det nya spännande".

Forumet är fruktansvärt dåligt.

Allt är allmänt förvirrande och så gillar jag absolut inte att man kan öppna fler och fler fönster. Gillar det enkla som vi har på 1.26. mina ögon kan inte fokusera alls på 2.0, så varför göra det mer komplicerat?

Visst, det finns en ny gud, det ändrade med bondbyarna och en del andra funktioner men för mig så väger de ingenting. Underverk, sure det kan jag köpa och ta emot som en rolig grej på 2.0, men varför kan ni då inte bara fixa in underverken på något vis i 1.26?

Nu ser jag på röstningen att det kommer gå åt att det blir 2.0 på gamla världar om inte fler röstar nej förstås ;)

Kan bara hålla med här. 2.0 ser helt horribelt ut med dålig funktion. Det enda bra är farmsystemet (när man har många städer orkar man inte sitta och farma med trupper hela tiden), underverken (så det finns ett mål. Just nu håller alla världar på att dö eftersom folk blir extremt uttråkade) samt en ny gud. Resten är rent utsagt skit med 2.0.
En del kan säkert ha ändrats sedan jag spelade internationella testservern, men av vad jag hört här i tråden och från andra som spelar där så är forumet fortfarande värdelöst uppbyggt t.ex. Det var mer svårhanterligt med flera städer, man hade inte alls lika bra översikt av sina trupper och inkommande/utgående anfall som man har nu etc.
Kanske att man kan göra en inställning att göra ikonerna mindre, så man får plats med fler anfall i rullistan?

Nej, om det finns något sätt att implementera underverken utan att ta med hela skräp-2.0 (och eventuellt nya farmsystemet och nya guden) är det att föredra, men hela 2.0 bör inte komma på gamla världar.
 

DeletedUser

Guest
2.0 generellt är uselt! Däremot måste vi få ett mål till de "gamla" världarna.

In med skiten så fort det går!
 

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyysh kungen talar

som de har sagt och jag tycker faktiskt allians gränsen är ganska dålig..... För när man ska gå med i en bra allians så tar de bara de bästa och det blir nästan omöjligt att spela mot de största. men gränsen borde vara på 60-80 iallafall.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker alfa ska behålla 1.26 versionen och vara liksom original. Den håller ju 1.0 i världshastighet och det skulle vara bra om åtminstone EN server har den gamla versionen. :)

Satch
 

DeletedUser

Guest
Nej, snälla ha kvar 1.26. i de gamla värdarna. Trivs mycket bättre i 1.26.
Och en dator jag är inne på ibland klara inte av 2.0. :( .

Har spelat på betaservern
Tycker inte om sättet att farma bondbyar, det är seeegt,
och tycker också att det laggar och tar längre tid än det gamla.
så jag är tråkig och säger nej.
 

DeletedUser285

Guest
Ok.. Nackdel med nya systemet..
Grafiken är så tung att det ofta laggar lite visst kan köpa det..
Men fördelarna är så gigantiskt mkt bättre framför allt för oss som har lite större skärm än 13"....

Jag kan t.ex. få fler öar i samma ruta kan jag itne med gamla vilket gör att det är enklare att planera när liggande anfall..
Plundrignssystemet är kanske inte 100%igt men det rä jävligt mkt bättre än det va innan iaf.. nu kan man plundra byar även med bs och birem städer.. WOHO!!
Mål med spelandet:
Har sagt detta förut och jag säger det igen.. Vi har ÄNTLIGEN!!! fått ett mål med spelandet av grepolis..

Vi kan alltså äntligen engagera oss lite mer och utveckla oss mer.
Till alla ni nej sägare där ute.
hur många av er är nej sägare för att ni inte är i en allians som kommer ligga i närheten av att kunna vinna en server?
Har kollat runt lite bland vissa av er på Gamma och alla som är nej sägare där som jag hittat är i allianser som ligger under top 10 det är spelare som har en relativt eller mkt låg poäng.
De flesta ja sägarna är spelare som varit aktiva på sina världar sen den startade de har lagt ner MYCKET tid och möda på att komma till den punkt där de är idag.

Så min fråga är då, vad drar man för slutsats av detta?

Jo min spontana tanke är att är man själv inte i närheten av att kunna vinna då vill man inte ha det vilket kanske är normalt men om man känner att man är nära då vill man ha det.. Det känns också att om man har runt 30k på en server som varit upp i över 8månader så har man ju inte varit aktiv länge på den servern vilket gör att man inte förlorar allt för mycket på att man inför 2.0 på denna Server.

Så kort sagt vad kan hända om 2.0 kommer?
En del mindre spelare och allianser kommer lägga av för att de känner att de inte har något att ge på den servern? tycker det känns konstigt det är ju nu de kan försöka förstöra för alla större genom att sammarbeta och skaffa bra förbund..

Vad händer om 2.0 inte kommer?
De flesta stora spelarna kommer lägga av då de inte längre ser någon vits med sitt spelande då de flesta stannat kvar för att 2.0 va lovat att komma till alla världar av Grepolis Teamet (de har sedan tagit tillbaka detta uttalande för att sedan ev ändra sig igen (snurrigt jag vet) )

Vilken blir då den största förlusten?
Det kan inte jag svara på men det känns ju som om att spelare som engagerat sig och skapat den värld som råder på respektive server är en större förlust än en spelare som loggat in 1 gång var tredje dag eller en som reggat sig sent på servern..
Men det är bara min tanke..

//Big O
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rör inte Beta servern ffs!!

Det enda ni behöver göra är att införa underverken. Orka med allt annat skit 2.0 medför
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp