2.0 på gamla världar?

Vill du ha version 2.0 på gamla världar?


  • Totalt antal röstare
    284
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser962

Guest
skulle dom sänka kraven angående underverken?


Exakt samma fråga Gaffel ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det skulle vara kul med 2.0 till nya världarna! Kanske skulle det bli lite mer fart på världar som till exempel Beta.
 

DeletedUser4

Guest
skulle dom sänka kraven angående underverken?


Exakt samma fråga Gaffel ;)

Tackar.


Detta är ännu inte på tapetten då dem vill se hur det utvecklar sig på Värld Zeta. När det gått 6 månader och det sänks med 13 mille per månad, så än finns det inga planer på att ändra gränsen/kraven.

För er som undrar om era poäng och städer kommer vara kvar, så är svaret ja det kommer det. Uppdateringen innebär funktioner och grafiska ändringar, inget statistiskt påverkan.
 

DeletedUser962

Guest
Tackar.


Detta är ännu inte på tapetten då dem vill se hur det utvecklar sig på Värld Zeta. När det gått 6 månader och det sänks med 13 mille per månad, så än finns det inga planer på att ändra gränsen/kraven.

För er som undrar om era poäng och städer kommer vara kvar, så är svaret ja det kommer det. Uppdateringen innebär funktioner och grafiska ändringar, inget statistiskt påverkan.

Men som några andra har nämnt så är det inte så lika många spelare på Svenska Grepolis som det är på Engelska och Tyska Grepolis.
De har ofta mycket större allianser, 100+ och då är de flesta aktiva spelare.
Och då uppnår värden målen mycket snabbare ( dvs 250 milj )
 

DeletedUser2013

Guest
Min första reaktion på 2.0 var "WOW!" men efter att jag spelat det ett tag på engelska beta så ändrades min åsikt ganska snabbt. Så jag ber er som röstat att provspela på 2.0 innan ni röstar på "det nya spännande".

Forumet är fruktansvärt dåligt.

Allt är allmänt förvirrande och så gillar jag absolut inte att man kan öppna fler och fler fönster. Gillar det enkla som vi har på 1.26. mina ögon kan inte fokusera alls på 2.0, så varför göra det mer komplicerat?

Visst, det finns en ny gud, det ändrade med bondbyarna och en del andra funktioner men för mig så väger de ingenting. Underverk, sure det kan jag köpa och ta emot som en rolig grej på 2.0, men varför kan ni då inte bara fixa in underverken på något vis i 1.26?

Nu ser jag på röstningen att det kommer gå åt att det blir 2.0 på gamla världar om inte fler röstar nej förstås ;)
 

DeletedUser1919

Guest
^men å zeta updateringen är inte rolig.snälla jag slutar spela om updateringen kommer på gamma
 

DeletedUser

Guest
Med tanke på hur många som säger nej i tråden är det konstigt att ja-sidan leder...
 

DeletedUser285

Guest
Men som några andra har nämnt så är det inte så lika många spelare på Svenska Grepolis som det är på Engelska och Tyska Grepolis.
De har ofta mycket större allianser, 100+ och då är de flesta aktiva spelare.
Och då uppnår värden målen mycket snabbare ( dvs 250 milj )

Men eftersom det är ett koncept som innogames kör på alla sina servrar kan det va svårt ev att fixa detta..
då de måste special bygga saker vilket de itne brukar va bra på nere i sina bunkrar..

ser inte detta som gigantisk problem som alla andra..
Då är det ett större problem att Epsilon kom för tidigt.. det skulle vart den första 2.0 servern enligt mig...
 

DeletedUser

Guest
tycker man ska ha det gamla för sig och de nya för sig, när ja hörde att det skulle bli en uppdatering så trodde man att det skulle bli mycket bättre men de blev tvärtom..
 

DeletedUser285

Guest
^men å zeta updateringen är inte rolig.snälla jag slutar spela om updateringen kommer på gamma

Förstår om du känenr så med den poängen du har..
Men tänk på oss stora killar osm satsat hårt sen det kom..
Vi se rnu att vi på ett officiellt sätt kan vinna denna server..

Kanske är egoistiskt men vad går detta spelet ut på annars än att vinna?
Aldrig hört nej sägarna komma med ett förslag vad detta spel ska gå ut på mer än att sätta in en master i ett hjul och låta det springa runt runt runt...


:cool:
 

DeletedUser2020

Guest
Om ni inför 2.0 så får ni göra en mobilversion till android och iphone!
 

DeletedUser

Guest
2.0 JA tack

- Är du för eller emot 2.0 på gamla världar?

JA


- Vilka nackdelar ser du? Vilka fördelar ser du?

fördelar: största fördelen är att vi inte förlorar alla bra spelare hela tiden på varje värld för de inte blir någon utmaning längre. oftast blir de en allians som är bäst och störst och hur kul är de då?

andra fördelar är att de öppna upp nya sätt att både spela och hur man tänker taktiskt men också kommer de väldigt mycket mer krig mellan allianserna som jag tycker är kul. stora allianser kan inte stå utan för krig för då får de försprång mot de som krigar så kommer folk anfalla dem med vilket gör GP mer roligt.

Nackdelar: ser inga direkta nackdelar mer än att de är mycket nya saker och tar väll ett tag innan man lärt sig alla fönster och så vidare.


- Vad tycker du om 2.0 versionen i allmänhet?

tycker de finns många förbättringar att göra än så länge av vad jag sett, dock har jag inte spelat med de så vill inte säga för mycket innan jag testat :)


lev väll :cool:
 

DeletedUser876

Guest
Absolut att man bör lägga in 2.0 på gamla världarna, inte för att användargränssnittet är speciellt övertygande, utan för att få tillgång till underverken, och möjligheten att vinna spelet.
Som det är nu kommer världarna att självdö en efter en. Med underverken kommer det bli nytändningar på samtliga världar och något att kämpa för.
 

DeletedUser1541

Guest
Nej, snälla ha kvar 1.26. i de gamla värdarna. Trivs mycket bättre i 1.26.
Och en dator jag är inne på ibland klara inte av 2.0. :( .
 

DeletedUser

Guest
Nej jag vill inte ha den det blir för många popup fönster och konstigt system med bondbyarna men den är snygg men nej

:cool:
 

DeletedUser1990

Guest
Nej

Tycker inte det ska bli någon ändring på de gamla världarna.

Såvida inte de äldsta världarna, Alfa o Beta, avslutas o börjas om från början. Hur kul är de världarna nu på en skala? Minus minus minus..! De blir väl ändå mer o mer spelarfattiga som det är just nu så...
 

DeletedUser

Guest
Jo.

En uppdatering av de gamla vore ju riktigt roligt och välkommet.

Jag tror att det vore den gnista Grepolis behöver för att inte tappa fler medlemmar i de världar som idag helt saknar mål.

En uppdatering av dem vore en frisk fläkt i hela systemet och skulle i förlängningen leda till fler spelare och därigenom mer pengar till utvecklandet av spelet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp