Tycker du att 2.0 ska komma till de gamla världarna?

Ska 2.0 införas på Alfa-Epsilon


  • Totalt antal röstare
    109
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
jag vill inte ha 2.0 överallt för jag vill ha några världar med revoltsystemet på och inte bara erövring,
 

DeletedUser876

Guest
Beslutat att inte införa underverk på de gamla världarna kommer dessvärre leda till att världarna "ruttnar" inifrån, då motivationen att fortsätta för de som varit med länge och håller till i centrum sjunker och man till sist lägger av, eftersom det inte finns något att kämpa för längre. Inte ens att försök hålla en hel ö är längre av intresse. Vad ska man då kämpa för? Att kriga till sig en sjuttifjortonde stad av någon som sedan internerövrar två nya från alla som lägger av i?

Med underverken och möjligheten att vinna skulle engagemanget gå upp och man skulle få upp en kamp mellan allianser och något att kämpa för, och framförallt - en anledning att lägga in guld för att skaffa fördelar i kampen om världen.

Varför inte prova att lägga på 2.0 på en av de gamla världarna, t.ex. Beta, och se vad det ger. Blir det ett positivt mottagande kan man ju göra det för ytterligare världar, ses det som negativt låter man det bero.
 

DeletedUser

Guest
Man borde lämna 1-2 världar med 1.26 (ex. epsilion) och införa 2.03 på alla andra. Har man bara 1 1.26-värld tror jag faktisk skulle kunna hålla på ganska länge.
 

DeletedUser1115

Guest
0000 har sagt det ett antal gånger i gaffels röstnings tråd:rolleyes:
 

DeletedUser962

Guest
Fattar inte vad folk har emot 2.0

Fördelar:
Det finns ett slut!!!!!
Farmsystemet
StadsÖversikten
Flik systemet
Anfall/stöd översikten ( man har en bättre översikt )


Tror att de flesta som röstade Nej, var nya spelare på gamla världar, de vill inte ha in det nya systemt pga av att de vill inte att världen ska ta slut, pga av något... !?!?!
 

DeletedUser

Guest
Fattar inte vad folk har emot 2.0

Fördelar:
Det finns ett slut!!!!!
Farmsystemet
StadsÖversikten
Flik systemet
Anfall/stöd översikten ( man har en bättre översikt )


Tror att de flesta som röstade Nej, var nya spelare på gamla världar, de vill inte ha in det nya systemt pga av att de vill inte att världen ska ta slut, pga av något... !?!?!

Det är inte kul att få allt man byggt raderat första månaden man spelar.
 

DeletedUser378

Guest
Första månaden när man spelar?
En server för 2.0 har som krav att den skall ha varit igång i minst 9 månader innan man ens kan börja bygga underverken.
 

DeletedUser

Guest
Första månaden när man spelar?
En server för 2.0 har som krav att den skall ha varit igång i minst 9 månader innan man ens kan börja bygga underverken.

Jag överdrev lite... Sen var det väl bara Zeta som hade den inställningen? Det kan väl bli andra inställningar för andra världar? Eller?
 

DeletedUser378

Guest
Nej det är en inställning som gäller inom 2.0 funktionen.
Dock har vi inte fått svar på hur det skulle fungera med tidigare världar.
Om de ska få tillräkna sig tiden som servern varit igång eller inte.'
Väntar fortfarande på svar från Tyskland om det.
 

DeletedUser

Guest
det lär ta månader innan någon byggt 4 underverk, under tiden hinner man skapa många städer!
 

DeletedUser

Guest
Vet ej

Tycker om 2.0 men tycker den borde komma på Alfa sen ser vi om det går bra;)
 

DeletedUser1911

Guest
Tycker att varje ny värld som kommer kan ha version 2.0 men dom gamla tycker jag ska ha orginalet.För det kommer ju nya spelare varje dag och dom testar då version 2.0 och tycker den är dålig så testar dom gamla och tycker den är bra och fortsätter spela.Om det ska bli ändrat till version 2.0 kommer jag tycka det blir tråkigt att spela för gillar inte version 2.0
 

DeletedUser

Guest
Jahapp, då slutar jag köpa premium då förns uppdatering kommer till gamma.

Synd när man har redan slösat mkt pengar på detta......................
 

DeletedUser

Guest
Valen vit

Undrar om man måste börja om när kanske 2.0 införs:confused:


Skulle inte orka igen :mad:
 

DeletedUser962

Guest
Så har Mr Gaffel fått höra något om 2.0 inställningarna? Ska de införas på Alfa-eps?

Och ska snittet sänkas på svenska världen, för 250 miljoner är FÖR MYCKET, tycker att det kan sänkas till 50 miljoner eller 75 miljoner.

Ifall det inte sänks så vet jag inte om jag kommer att fortsätta spela Grepolis...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp