Tycker du att 2.0 ska komma till de gamla världarna?

Ska 2.0 införas på Alfa-Epsilon


  • Totalt antal röstare
    109
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser973

Guest
säga nej till 2.0 e ju bara dumt..

varför göra nått som inte har ett mål, alla servrar kommer dö direkt om 2.0 inte kommer till de andra servrarna..
som någon skrev, sim city spelarna kommer vara kvar, men då kan ni ju lika gärna byta namn på spelet till just sim city, å ta bort trupper å allting som har med krig att göra.
helt värdelöst.


sätt in 2.0 på de andra servrarna innan juni.
(men jag hoppas inte det sketna erövringssystemet följer med, herregud på det.. va tänkte ni där egentligen)
 

DeletedUser4

Guest
Tråden är nu öppen och diskussionen kan fortsätta här.
 

DeletedUser378

Guest
Imponerande att sverige blir det första och antagligen enda landat som faktiskt har över 40% som röstar nej till en uppdatering till 2.0.
Alla andra med betoning på alla länders omröstningar har visat en majoritet som röstat ja för att införa det nya systemet.
 

DeletedUser

Guest
Synd...

Efter Gaffel´s uttalande tidigare idag verkar det luta åt att det inte blir av med en uppdatering av 2.0 i någon form till gamla världar... Tråkigt eftersom jag tror att spelet kommer tappa många toppspelare som är de mest aktiva och med stor sannolikhet också är dem som betalar mest för att spela. Ett argument som Gaffel anförde som ett skäl till att införa 2.0...? De gamla världarna kommer inte att locka mer eftersom det inte går att vinna världen, vilket bara gynnar små och nya spelare som kanske inte är de mest lukrativa för GP...

Ja ja, det var roligt så länge det varade i alla fall :p
 

DeletedUser378

Guest
Du får man spela på någon av de nya servrarna om det är en server med ett slut som lockar.
Du är välkommen till Zeta servern om du önskar hitta en sådan.
Eller så väntar du tills eta kommer och så är du med från start.
 

DeletedUser

Guest
Imperia funderar så här

Som sagt tror jag att vissa här är rädda för vad som ska hända i framtiden om 2.0 inte kommer. Jag själv tror inte att det egentligen skulle förändra någonting alls, eftersom:
a). Alla skulle ändå fortsätta i samma allianser
b). Man skulle ha alla sina städer kvar
c). Allt skulle vara som förut, utom: att skärmen skulle inte se ur som förut etc. etc.
Vad spelar det då för roll om man tittar på 1.26 eller 2.0?
Är det för att den är snabbare?
Är det underverken?
Är det för att folk tror att man skulle bli starkare med 2.0?
Eller är det något annat?
Det är det här som jag inte riktigt har klart för mig. Vad är den stora skillnaden som får folk att debattera 19 sidor? Jag har själv testat på den engelska versionen av 2.0 och jag tycker att det inte spelar någon roll om man har 2.0 eller 1.26.
Jag tycker att Grepolis är bra som det är nu!
 

DeletedUser

Guest
Imperia funderar så här

Som sagt tror jag att vissa här är rädda för vad som ska hända i framtiden om 2.0 inte kommer. Jag själv tror inte att det egentligen skulle förändra någonting alls, eftersom:
a). Alla skulle ändå fortsätta i samma allianser
b). Man skulle ha alla sina städer kvar
c). Allt skulle vara som förut, utom: att skärmen skulle inte se ur som förut etc. etc.

Vad spelar det då för roll om man tittar på 1.26 eller 2.0?
Är det för att den är snabbare?
Är det underverken?
Är det för att folk tror att man skulle bli starkare med 2.0?
Eller är det något annat?
Vad är den stora skillnaden som får folk att debattera 19 sidor?

Det är det här som jag inte riktigt har klart för mig. Jag har själv testat på den engelska versionen av 2.0 och jag tycker att det inte spelar någon roll om man har 2.0 eller 1.26.
Jag tycker att Grepolis är bra som det är nu!
 

DeletedUser378

Guest
Antar att du alltså inte har följt debatten alls.
Den handlar om alla förändringar som kommer med 2.0.
-Fliksystemet
-Plundringen
-Underverken
etc etc
 

DeletedUser

Guest
??

Jag tror att det inte bara handlar om de du just nämnde. Om du tittar på vissa som skrivit i den gamla tråden så visar det ju att vissa tror att deras framtid är förstörd om 2.0 inte kommer.
 

DeletedUser285

Guest
är det bara jag som anser att de små rutorna har extremt bra fördelar?man kan plundra hålla koll på forumet och tajma sina anfall på en gång. .;S

MEN MEN.. det känns lite moment 22 just nu när grepolis teamet gick ut med massa info vid årsskiftet.. Sen gick man ut med att alla gamla världar skulle bli uppdaterade efter 1vecka ungefär.. hände inget..
Sen gick man ut med att det kan dröjja lite längre tid.. hände inget igen
Sen startade man en undersökning som ja sidan faktiskt vann...
Och nu så lär det inte komma iaf?..

Min fråga är nu Gaffel har TYSKARNA sagt till dig innan 2.0 kom att det ska komma även till andra servrar eller va det något som du bara trodde?..
Känns lite så just nu för annars hade vi redan haft det här....

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Tycker personligen inte det gör något om det blir 2.0 eller 1.26. Jag gillar personligen den gamla grafiken men underverken och den nya guden är ju också riktigt lockande. Kan man inte ta in underverken och hades i exempel Beta utan att ta med grafiken? För de flesta har ju klagat på grafiken inte på inställningarna.
 

DeletedUser

Guest
Tycker personligen inte det gör något om det blir 2.0 eller 1.26. Jag gillar personligen den gamla grafiken men underverken och den nya guden är ju också riktigt lockande. Kan man inte ta in underverken och hades i exempel Beta utan att ta med grafiken? För de flesta har ju klagat på grafiken inte på inställningarna.

håller med om att man skulle ändra så att underverken och hades kommer in på beta medans resten skippas!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp