Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Precis. Råvarorna ligger ju bara och möglar när det är lugnt i havet. Jag tror ni överskattar hur mycket OS kommer att förändra förutsättningarna. Köper man billigaste guldet räknat mest guld per krona blir det snabbt jävligt dyrt att hålla OS igång. 2kr per OS, behöver man 70-80 KP per stad blir det snabbt en jävla massa pengar, mer än jag tror folk annat än i extremfall är beredda att lägga på spelet.
 

DeletedUser378

Guest
Präktig lista det där. Undra vart inspirationen kommer ifrån :eek:
 

DeletedUser1459

Guest
Precis. Råvarorna ligger ju bara och möglar när det är lugnt i havet. Jag tror ni överskattar hur mycket OS kommer att förändra förutsättningarna. Köper man billigaste guldet räknat mest guld per krona blir det snabbt jävligt dyrt att hålla OS igång. 2kr per OS, behöver man 70-80 KP per stad blir det snabbt en jävla massa pengar, mer än jag tror folk annat än i extremfall är beredda att lägga på spelet.

Sorry för OT, men jag tror inte du förstår!!! Finns folk som kan spendera hur mycket som helst. Bara för att inte du har huvudet under armen i frågan, så finns det dom som har det och kan spendera hur mycket som helst för att visa sig duktig och ligga i toppen.
Har t ex varit med om en som överdrev ett auktionsbud på en skyddsutrustning för en avatar. Utropspris var 85 (in-game valuta), högsta bud 130, vederbörande lade 985 (motsvarande ca 450kr) som bud och vann naturligtvis detta. Visst, lite extremt, men har sett liknande flera gånger. Sedan finns liknande webbspel som tillåter att man köper och säljer konton. Priserna omkring €50-€250 är inte alls ovanliga. Så ekonomi kan helt klart styra och spela en större roll än tanken.
 

DeletedUser

Guest
Det blir snabbt mer pengar än så iofs.. skall man köra OS parallellt med stadsfester snackar vi lätt 50kr om dagen, hur länge bränner man 1500 spänn i månaden för att hålla sig på topp?
 

DeletedUser

Guest
Det blir snabbt mer pengar än så iofs.. skall man köra OS parallellt med stadsfester snackar vi lätt 50kr om dagen, hur länge bränner man 1500 spänn i månaden för att hålla sig på topp?

det finns en del som lätt bränner 50 spänn i månaden för att ligga i topp. vet en kille som brukade köpa upp till 12 k guld per kvartal ^^ dock var det endast ett rykte men tror på det jag ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sorry för OT, men jag tror inte du förstår!!! Finns folk som kan spendera hur mycket som helst. Bara för att inte du har huvudet under armen i frågan, så finns det dom som har det och kan spendera hur mycket som helst för att visa sig duktig och ligga i toppen.
Har t ex varit med om en som överdrev ett auktionsbud på en skyddsutrustning för en avatar. Utropspris var 85 (in-game valuta), högsta bud 130, vederbörande lade 985 (motsvarande ca 450kr) som bud och vann naturligtvis detta. Visst, lite extremt, men har sett liknande flera gånger. Sedan finns liknande webbspel som tillåter att man köper och säljer konton. Priserna omkring €50-€250 är inte alls ovanliga. Så ekonomi kan helt klart styra och spela en större roll än tanken.

Som gammal WoW spelare så har man sett en del..åtminstone vad gäller folk som köper guld etc.

har själv aldrig gjort detta, därför fick alla vänta på mig för jag inte hade råd med snabba mounten..aha



Så visst finns det nog sådana här med.
 

DeletedUser

Guest
det finns en del som lätt bränner 50 spänn i månaden för att ligga i topp. vet en kille som brukade köpa upp till 12 k guld per kvartal ^^

Som sagt, 1500kr per månad, inte 50kr :) 12k guld räcker till 240 KP, dvs 4 städer för mig där jag ligger nu. Även om jag kör stadsfester parallelt och skrapar ihop lite krigspoäng vid sidan av får jag nog räkna med 50kr per ny stad. I den takt man då får stadsplatser blir det till att ta en ny stad nästan varje dag.. Tänk på att mängden KP som behövs ständigt ökar också, när folk ligger över 30 städer blir det vääääldigt dyrt att fortsätta leva på OS. Långt mycket dyrare än att lägga en engångssumma på ett konto tex..
 

DeletedUser

Guest
Som sagt, 1500kr per månad, inte 50kr :) 12k guld räcker till 240 KP, dvs 4 städer för mig där jag ligger nu. Även om jag kör stadsfester parallelt och skrapar ihop lite krigspoäng vid sidan av får jag nog räkna med 50kr per ny stad. I den takt man då får stadsplatser blir det till att ta en ny stad nästan varje dag.. Tänk på att mängden KP som behövs ständigt ökar också, när folk ligger över 30 städer blir det vääääldigt dyrt att fortsätta leva på OS. Långt mycket dyrare än att lägga en engångssumma på ett konto tex..

Håller med dig!..

Sen är väl grejen lite som så att... vem om inte stenrik person pallar lägga dom pengarna på ett web baserat spel?...

Ja la grymt mycket guld i början på servern för att va lite cp.. typ gulda up en stad från 500-5500 på ett dygn typ haha :D kostade 12k guld ungefär ^^..

Men sånna idiot grejer är ju typ ingen som gör..

Men som sagt så som tidigare har sagt också finns det säkert alltid nån med för fet plånbok och för lite liv som kan tänka sig lägga dom pengarna vi pratar om...

Sen att halvera trupper osv de tycker ja faktiskt hör till en server där det är möjligt. att inte utnyttja funktionen skulle vara korkat. sen kan dom som "inte guldar trupper" skryta hur mycket dom vill om att dom skulle vara bättre än alla andra för att dom inte gör de...
 

DeletedUser

Guest
finns en del rika gamla stötar som spelar detta spel. I beta fanns det en som dock inte la ner guld på det för han inte ville ha fördelar. Men om han velat hade han nog kunnat köpa 12 k guld per dag utan att känna några större problem ^^
 

DeletedUser

Guest
Håller med dig!..

Sen är väl grejen lite som så att... vem om inte stenrik person pallar lägga dom pengarna på ett web baserat spel?...

Ja la grymt mycket guld i början på servern för att va lite cp.. typ gulda up en stad från 500-5500 på ett dygn typ haha :D kostade 12k guld ungefär ^^..

Men sånna idiot grejer är ju typ ingen som gör..

Men som sagt så som tidigare har sagt också finns det säkert alltid nån med för fet plånbok och för lite liv som kan tänka sig lägga dom pengarna vi pratar om...

Sen att halvera trupper osv de tycker ja faktiskt hör till en server där det är möjligt. att inte utnyttja funktionen skulle vara korkat. sen kan dom som "inte guldar trupper" skryta hur mycket dom vill om att dom skulle vara bättre än alla andra för att dom inte gör de...

Känner inte att jag är bättre än någon som guldar en massa trupper, snarare att jag inte behövt det.
Vissa blir ju så besatta att de gör allt för att ta en stad eller behålla en, jag är väl inte så fäst vid dem, det finns nya där ute, se på dig själv...
Du har ju förlorat en hel del städer men är ändå i toppen och slåss.
 

DeletedUser

Guest
Känner inte att jag är bättre än någon som guldar en massa trupper, snarare att jag inte behövt det.
Vissa blir ju så besatta att de gör allt för att ta en stad eller behålla en, jag är väl inte så fäst vid dem, det finns nya där ute, se på dig själv...
Du har ju förlorat en hel del städer men är ändå i toppen och slåss.

Jo sant.. är inte heller jätte fäst vid alla städer specielt inte dom i ert hav :p
tyvärr så är väl min förlora stad rating dålig pga av att ja med jämna mellanrum ger bort städer :D
 

DeletedUser

Guest
Namn: martinns
Allians:Rokkoko
Rank: 5
Poäng: 193,506 (+44.639)
Kämparranking:
Totalt antal utslagna: 56,461 (+8.962)
Anfallranking:
Utslagna i anfall: 45,702 (+7.004)
Försvars ranking:
Utslagna i försvar: 10,759 (+1.958)
Antal städer: 20 (+4)
Antal städer enligt kp: 12

Men hallå, den här listan är gammal ju. Kanske dags att uppdatera ;)

Utslagna i försvar är snarare 59 919.
 

DeletedUser

Guest
Men hallå, den här listan är gammal ju. Kanske dags att uppdatera ;)

Utslagna i försvar är snarare 59 919.

Ja det kommer ju aldrig vara hundra procent korrekt då det ständigt förändras men vid tiden som jag la upp det så va det så det såg ut

Har tänkt att uppdatera listan en gång i veckan men om det finns ett ordetligt intresse för listorna så kan jag nog göra det lite oftare.
Men det beror som sagt på hur mycket ni tycker listorna är till nytta
 

DeletedUser

Guest
Ja det kommer ju aldrig vara hundra procent korrekt då det ständigt förändras men vid tiden som jag la upp det så va det så det såg ut

Har tänkt att uppdatera listan en gång i veckan men om det finns ett ordetligt intresse för listorna så kan jag nog göra det lite oftare.
Men det beror som sagt på hur mycket ni tycker listorna är till nytta

Själv tycker ja att det är ett roligt initiativ du tar när du gör listorna.. Man får lite koll de e alltid kul :) jag uppskattar det och de tror ja nog alla gör då annars dessa top10 trådarna brukar vara ganska döda :p
 

DeletedUser

Guest
19/9 - 21/19

Ny lista från förra till nu

(kanske inte så mycket som hänt på alla kanter men då det påpekades om en uppdatering så drog jag ihop denna)

Namn:The Kop
Allians: Rokkoko
Rank: 1
Poäng: 275,777 (+3,071)
Kämparranking: 2
Totalt antal utslagna: 125,092 (+1,576)
Anfallranking: 2
Utslagna i anfall: 103,666 (+1,562)
Försvars ranking: 20
Utslagna i försvar: 21,426 (+15)
Antal städer: 24
Antal städer enligt kp: 17

Namn: Madamelucifer
Allians:Rokkoko
Rank: 2
Poäng: 271,941 (+2,233)
Kämparranking: 7
Totalt antal utslagna: 105,797 (+5,929)
Anfallranking: 3
Utslagna i anfall: 86,593 (+4,800)
Försvars ranking: 24
Utslagna i försvar: 19,204 (+1.129)
Antal städer: 21
Antal städer enligt kp: 16

Namn: SPQR
Allians:Sagittis
Rank: 3
Poäng: 264,590 (+48.375)
Kämparranking: 10
Totalt antal utslagna: 86,075 (+4,384)
Anfallranking: 4
Utslagna i anfall: 81,265 (+4,384)
Försvars ranking: 1
Utslagna i försvar: 4,810
Antal städer: 26
Antal städer enligt kp: 14

Namn: heffi123
Allians:New World Order
Rank: 4
Poäng: 202,499 (+2,105)
Kämparranking: 1
Totalt antal utslagna: 224,259 (+2,917)
Anfallranking: 1
Utslagna i anfall: 139,207 (+2,917)
Försvars ranking: 5
Utslagna i försvar: 85,052
Antal städer: 19
Antal städer enligt kp: 21

Namn: martinns
Allians:Rokkoko
Rank: 5
Poäng: 196,615 (+2,496)
Kämparranking: 4
Totalt antal utslagna: 111,703 (+33,091)
Anfallranking: 12
Utslagna i anfall: 51,608 (+3,732)
Försvars ranking: 5
Utslagna i försvar: 60,095 (+29,359)
Antal städer: 20 (+4)
Antal städer enligt kp: 12

Namn: Chamie
Allians:Enormously Huge Alliance
Rank: 6
Poäng: 196,269 (+2,883)
Kämparranking: 5
Totalt antal utslagna: 109,584
Anfallranking: 10
Utslagna i anfall: 52,726
Försvars ranking: 6
Utslagna i försvar: 56,858
Antal städer: 19
Antal städer enligt kp:17

Namn:Blodulf
Allians:Sagittis
Rank: 7
Poäng: 186,011 (+3,319)
Kämparranking: 25
Totalt antal utslagna: 40,647 (+6,470)
Anfallranking: 17
Utslagna i anfall: 37,070 (+6,470)
Försvars ranking: 169
Utslagna i försvar: 3,577
Antal städer: 16
Antal städer enligt kp:9

Namn: madeinsweden
Allians:Rokkoko
Rank: 8
Poäng: 167,565 (+2,496)
Kämparranking: 12
Totalt antal utslagna: 70,751 (+1,377)
Anfallranking: 6
Utslagna i anfall: 60,209 (+1,377)
Försvars ranking: 55
Utslagna i försvar: 10,542
Antal städer: 14
Antal städer enligt kp:13

Namn: moxxor
Allians:New World Order
Rank: 9
Poäng: 166,295 (+3,557)
Kämparranking: 38
Totalt antal utslagna: 29,246 (+1,056)
Anfallranking: 39
Utslagna i anfall: 18,163 (+1,056)
Försvars ranking: 51
Utslagna i försvar: 11,083
Antal städer: 14
Antal städer enligt kp:9

Namn: varjager
Allians:Alea iacta est
Rank: 10
Poäng: 159,830 (+3,900)
Kämparranking: 118
Totalt antal utslagna: 9,207
Anfallranking: 76
Utslagna i anfall: 5,952
Försvars ranking: 193
Utslagna i försvar: 3,054
Antal städer: 18
Antal städer enligt kp:3
 

DeletedUser

Guest
Ja det kommer ju aldrig vara hundra procent korrekt då det ständigt förändras men vid tiden som jag la upp det så va det så det såg ut

Har tänkt att uppdatera listan en gång i veckan men om det finns ett ordetligt intresse för listorna så kan jag nog göra det lite oftare.
Men det beror som sagt på hur mycket ni tycker listorna är till nytta

Vad snabb du är! Egentligen var min fråga lite med glimten i ögat, du hade inte behövt uppdatera redan.
 

DeletedUser2205

Guest
Fin lista! Intressant att se då en del ligger geografiskt nära :)
 

DeletedUser

Guest
Kanske man ska prova på att göra en lista här.

1. SPQR - Många städer men lite av en smygare som tar det han/hon kan ta utan att anstränga sig för mycket.

2. The Kop - Norrmannen som kör över allt i sin väg. Misslyckas sällan med en erövring.

3. Madamelucifer - Som inledde precis som jag lite utanför men har genom en fantastisk deff hållt sig kvar. En spelare som man gärna vill ha på sin sida både defensivt och offensivt.

4. heffi123 - Lite av serverns "linslus" många händelser kretsar kring heffi och han har verkligen satt färg på denna server från början även fast han nu drunknar av att inte vara dominant i sin allians. Hur länge stannar du i Sagittis?

5. Blodulf - Stor i käften och gillar att provocera men är lika stor i spelet och kommer det en attack så inger det respekt.

6. varjager - Har precis som sin allians en defensiv inriktning och växer sig stor "under radarn".

7. martinns

8. Chamie - Skicklig spelare och ledare som har valt att sluta leka på egen hand för att börja leka tillsammans.

9. Doxxy - Tvåa på deffranken där han har ledit överlägset (fram till idag) inte så många förlorade städer. Kan inte säga så mycket mer då vi inte har stött på varandra i krig särskillt mycket. Kanske blir mer av den varan framöver.

10. madeinsweden - En till spelare som man är ruskigt glad över att ha på sin sida. kvalitet i både offensiv och defensiv.
 
Topp