Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Eftersom man nu börjar lära känna spelarna lite mer på servern och man börjar även förstå hur folk spelar osv så kan ja ju köra en ny fin lista, och hoppas det uppskattas :)


1. SPQR

Detta är en spelare med hundra procent koll på läget.. Som alla redan vet har han ständigt fester i sina städer, dvs en rolig typ att vara kompis med då man oftast är bjuden. En av dom kanske mest hjälpsamma spelare på servern, trotts sin rank så kan jag säga att mycke deff i form av stöd kommer från denna snubben.. En klockren spelare som garanterat har motivationen och orken att hålla sin position som han nu gjort nästan sedan servern startade, med några få dagars undantag..
Grepolisbetyg 10/10

2. Blodulf

Blodulf har kommit upp sig på listan och ligger stabilt på en top5 placering och gjort detta också väldigt länge, 2 månader in på servern dök denna barbar upp på rankinglistorna med storm.. Detta är dock en väldigt offensiv och strategisk spelare.. Ett bra ordföråd och antagligen en av dom bättre generalerna jag stött på.. Blodulf tillsammans med SPQR utgör utan tvekan grunden för Sagittis och deras allierade!
Grepolisbetyg 9/10

3. Heffi123

Jag tänker faktiskt vara så fräck att kommentera mig själv, eftersom jag är tuffaste på servern så är de iofs inte så mycke att tillägga. Men jag tror dock att många fått äta de dom tyckte och tänkte om mig från början. Jag är och förblir sålänge jag orkar spela en top10 spelare.. Sen mitt betyg eller hur jag spelar osv får såklart andra bedömma, men enligt mig själv så är jag väl rätt så offensiv av mig men skickar även deff till dom jag tycker om, och som är lika tuffa som jag!

4. Martinns

Detta är en spelare som är väldigt blandad precis som jag själv,, har vet hur man försvarar sig och även hur man anfaller. Detta är också en spelare som överaskade mig i början av världen då jag trodde detta va en spelare av lägre rang. Men vissade ganska snart att jag skulle få äta mina fördommar, och sen dess har även denna spelare legat stabilt på top10..
Grepolisbetyg 9/10

5. Aratari

Okej här luktar det guld nått jävulskt.. Ursäkta mitt språk och inget fel i att använda guld... MEN I DENNA UTSTÄKNINGEN??... Detta är stadsfesternas och Olympiska spelens mästare.. Skulle vilja se denna spelare sättas under samma press som rästen av top 10 gjort.. tror då att Aratari kommer fallera i rank rätt snabbt.. En spelare som skulle nollas bara av principens skull!!
Grepolisbetyg 0/10

6. The Kop

The kop, Svenska communitys jävla norrman.. Grymt duktig lirare med hög aktivitet och för många hjärnsäller.. en spelare som utan tvekan platsar top5 och som vet hur man både deffar och anfaller.. Dock misstänker jag att detta är mer en offensiv spelare än en deffensiv.. som som för tillfället i skrivandes stund mött hårt motstånd och tvingas spela deffensiv.. Sålänge denna spelare orkar spela så kommer han alltid vara ett hot mot den han möter, Väkar även ha grymt bra koll på vad hans fiender har i sina städer och därför sätter han ofta lätta revolter och slår dubbelt så hårt när han väl satsar på en stad.
Grepolisbetyg 10/10

7. Varjager

En spelare av högre rang även här, Kom tyvärr in lite sent i servern pga av semesterlägen osv, men har kommit ikapp bra. Även detta är en spelare som är kanske mer hjälpsam istället för att se till sin egen vinning. Skickar ofta mycke deff och det gör förövrigt hela hans allians. Dom hamnade dumt till på kartan och har därför tvingats spela 75% deffensivt, vilket dom gör bra.. Planerings mässigt osv vet jag inte så mycket, men han är hur som helst en riktigt trevlig snubbe som inte backar för att hjälpa till :)
Grepolisbetyg 9/10

8. Madamelucifer

Det gör ont att säga det, men detta är en spelare jag kommer att minnas och kommer att se upp till.. Deffensivt så har nog dom flesta mycket att lära.
Detta är en spelare av hög rang och antagligen en spelare som lika gärna skulle kunna ligga top3 vilket han också gjort.. Offensivt har jag själv inte stött på så mycket, men antar att han även där slår ganska hårt.. Bygger städer systematiskt och formar dom ultimat..
Grepolisbetyg 10/10

9. Chamie

En dryg jävel som sätter käppar i hjulet vad man än tänker göra.. Han spelar på ganska lika sätt mig själv, använder sina trupper ultimat och kräver sällan stöd eller hjälp, Rokkokos nya drivkraft kanske?.. Hur som helst så märker man att aktivitet har inte varit på topp nån gång på ETA men ändå har han hållt sig på top10.. Som många säger, en av gp.se's bästa spelare?.. kanske. antagligen ja!.. Tillhör en av dom 3 spelare jag bråkat mest med och är antagligen de största hotet även mot mig! världsklass!
Grepolisbetyg 10/10

10. Madeinsweden

Detta är en sån där spelare man alltid har ett inkommande anfall ifrån när Rokkoko verkligen planenar att plocka en stad.. Medel defensivt medel offensivt.. Skulle tro att madeinsweden är en spelare dom flesta önskar att sina medlemmar va som, om alla hade spelat som madeinsweden så hade det antagligen alltid varit full deffat, och varje offensiv hade blivit 100% genomförd!.. En arbetshäst kanske man kan kalla det. en kärnspelare i rokkoko och en av dom aktivare..
Grepolisbetyg 8/10





Sen ville koffeinkick att jag skulle skriva nått om honom också för att han aldrig fått vara med på en top10.. Så ja tänkte att ja kan göra de för min snällhets skull, jag kan ju inte alltid vara tuff å ball utan måste även vara ödmjuk imellanåt.

49. Koffeinkick

Detta är väl också en kärnspelare i Rokkoko, dock kanske mer den tysta och mer deffensiva.. Antar att det beror på att måste vill åt hans städer och han får inte de andrum som behövs för att kunna spela mer offensivt.. Dock har de även här varit några inkommande bs rens etc ifrån imellanåt..
Ja har själv bara lyckats ta 1 stad av honom och det var en 2000 stad vid den tidpunkten, som idag stoltserar med namnet "Methamfetaminkick".. vilket jag personligen anser är starkare än koffein.. Hur som helst ett ETA betyg får man kanske sätta så hamnar denna spelare på iaf 7/10.. Så klart godkänt men han kan antagligen bättre!
 

DeletedUser1915

Guest
Utmärkt lista! :p Va mycket du lärt dig Heffi ;)


Du glömde lilla mig!! :'( ;)
 

DeletedUser

Guest
hehe ja.. ja glömde rätt många :( men ja får se kanske kan göra en super lång lista nångång så ja får med alla som är värda att nämna :p
 

DeletedUser

Guest
Tack Heffi!

Man känner sig berörd efter alla dina brev i början av servern där du skulle låta mig vara ett tag till :)

Mycket bra lista.

Tack för att du tog din tid för att färga tillvaron på GP
 

DeletedUser1595

Guest
Tack Heffi!

Bra lista, men om jag ser mig i spegeln skulle jag nog inte ge mig själv mer än 5/10.

Kul läsning!
 

DeletedUser678

Guest
Kul att läsa, även om jag inte fick någon kommentar, än trotts vårat nattsnack. </3
 

DeletedUser

Guest
Jag vill inte vara sämre än heffi, så här kommer min egen version. Jag tänker dock inte betygsätta så jag skippar det.

1. SPQR

Herregud, vart skall man börja. Mastodonten, här är killen som kommer att vara #1 så länge han själv vill det. Flest städer med marginal. Ligger dessutom jävligt bra till geografiskt gentemot tex TLoW, en position han skaffat sig på brutalast möjliga sätt.
"Där har ni en fin ö, långt in i era vatten. Den vill jag ha."
Har sedan på i princip egen hand systematiskt mejat ner allt motstånd och gett Sagittis en fot, ett ben och halva överkroppen genom dörren. Trist att vara varg när SPQR knackar på.

2. Blodulf

Störst bäst och vackrast. Regerande världsmästare i ödmjukhet.
Nja. Men jag startade på servern ett tag efter er andra, toppen hade väl en 10 städers försprång gentemot mig. Har tagit mig upp och ligger stabilt i det översta skiktet poängmässigt. Kan en gång för alla passa på att dementera ryktet att jag skulle ha spelat någon annan stans under annat nick, så slipper fler skicka trevande mail om det.

3. Heffi123

Har så länge jag spelat grepolis legat i topp på anfallsrankingen, någonting man kan och har tolkat på lite olika vis. Oavsett hur man väljer att tolka siffrorna känner jag att jag sitter ganska säkert om jag påstår att ingen på servern har större offensiv kapacitet eller vilja att använda sina trupper. Fullt ös medvetslös. En spelare man absolut inte vill skall lägga fokus på en, som Shingzu erfor (bring it on..). Vi hoppas och tror att du hittar tillbaka till familjen när du fått din dos adrenalin, för tvärt om vad många påstår vet vi att det bor en lagspelare i dig också :)

4. Martinns

Rokkokos bästa spelare. Ligger dessutom så där jobbigt till, som eksem mitt på ryggen där man inte riktigt kommer åt. Om det är sedan länge påtänkt eller resultatet av ett par lyckade erövringar vet jag inte, hur som helst är det förbannat jobbigt. En spelare som gör det mesta och bästa av sina städer, både offensivt och hemåt. Milt uttryckt är det ett helvete att landa KS mot martinns, räkna med ett vältajmat försvar.

5. Aratari

Toppens nykomling. Har inte jättemycket att säga då han spelar i (utgör?) en mindre allians som inte direkt har varit i hetluften. Ligger dessutom lite utanför händelsernas centrum och har spelat sig igenom Eta i princip oantastad. Någon att hålla ögonen på i vilket fall.

6. Varjager

En duktig spelare och ledare av sin allians. Vore trist att ha honom som fiende då man kan räkna med att springa in i ett hav av försvar vart man än anfaller.

7. The Kop

Norrmannen som länge låg i toppen. Nyligen avsatt av Numerus och Numinus. Lovordad av många, men kikar man på erövringarna handlar det till stor del om stora städer av små spelare i minimala allianser. Då är det inte svårt att "sällan misslyckas med en erövring". Nåja, jag skall inte avfärda The Kop helt och hållet, det här är ett ypperligt läge för honom att visa vad han går för. En comeback från det här upp i top 3 hade för mig betytt kvalitet och ingenting annat. Jag får dock sticka ut hakan lite här med en förutsägelse; storhetstiden är över. Vi får väl se om jag får äta min hatt eller inte.

8. Madamelucifer

Ingen jag själv har tampats med över huvud taget, men vad jag har sett i rapportväg inger respekt. Bevisligen duktig både offensivt och defensivt. Det ryktas att vi för flera år sedan spelade i samma allians i ett annat webläsarspel..? Om det stämmer skvallrar också det om kvalitet. Vi var ett jävligt duktigt gäng.

9. Chamie

Har själv inte haft särskilt mycket att göra med Chamie personligen, men sedan hans intåg i Rokkoko har deras spelsätt förändrats rejält. Nu är det war of attrition och jag misstänker att Chamie är roten till det. Har en rejält lång meritlista, lite av en legendar. Jag undrar dock om det utspridda läget är särskilt klokt, eller om det helt enkelt är resultatet av att inte ha spelat fullt ut tidigare. Tiden får utvisa om det fanns en tanke bakom, eller om det kommer att kosta honom.

10. Madeinsweden

Skönt nog inte riktigt lika jobbig som martinns, men det blir ändå en utmärkelse för att vara näst bäst i Rokkoko. Motiveringen är skrämmande lik den för martinns, men skall man skilja dem åt tror jag att Madeinsweden förlorar på att helt enkelt vara lite mindre aktiv i sitt terroriserande av oss än vad martinns är. Vad gäller timing, anfallsvilja och inte minst spelet på defensiven finns dock ingenting att klaga på.


Sen hade ju heffi med andra spelare, jag tänkte köra på, men ändå inom top 10, så att säga.

5. Terminus

Femma på offrankingen. Troligtvis orsaken till flest av fiendens stödtrådar i hela Sagittis. Försvararen har sällan någonting att säga till om vad gäller revolt eller inte, Terminus dikterar vilkoren. Dessutom en otroligt engagerad ledare och en duktig strateg. Är mycket glad att ha denna outtröttliga kämpe på min sida.

6. RoyalPython

Underbart trevlig kille den lilla kontakt jag haft med honom, dessutom en otroligt duktig anfallare. Jag misstänker dock att pytonormen inte satsar 100% här på Eta, mycket skönt. Att tajma in stöd när han attackerar är mer än lite knepigt.

9. acorla

Vargarnas kanske starkaste kort. Otroligt anfallsvillig spelare och rejält duktig även på defensiven. Precis som SPQR försökte jag en gång för länge sedan skaffa mig fotfäste där nere. Även om KS tog 20 timmar på sig rörde det sig om vältajmade anfall mot dåvarande alliansen Enigma, men tji fick jag. Hårt ansatt som han var förlorade han inte en enda stad och jag fick nöja mig med att bygga nytt och sakta krypa ner mot vargavatten.

Jag tänker inte skriva någonting om defrankingen då det inte riktigt speglar hur duktig man är på att försvara än, om någonsin här på Eta. Men vi får väl se, servern har långt kvar än.
 

DeletedUser1915

Guest
Thumbs up! :)

Gör också en lista men varje spelare blir tilldelad en låt som passar deras spel …

1. SPQR

Alla som sett 300 & SPQRs stadsnamn fattar

2. Blodulf

Du vill ju döda alla på ett eller annat sätt ;)

3. Heffi123

Tuffing? ;)

4. martinns

King of Anything ;)

5. aratari

attention

6. varjager

Smarting

7. The Kop

Du är extrem! (på ett bra sätt)

8. Madamelucifer

Lucifer

9. Chamie

Bäst?

10. madeinsweden

Da king?

Specialare:

Koffe

KOFFE :D

Opeht

HAH! ;D

Listans låtar är lite skämtsamma ;) Ta de inte så seriöst om ni tycker någon var opassande eller inte stämde överens ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kul med två fina nya listor och hedrande kommentarer. Man blir ju rörd! :)
 

DeletedUser

Guest
Chamstar - Tur att han har grepo, sc2 och lite poker som kan lysa upp hans tillvaro när trasse nu flyttat till östersund istället för att flytta hem till cham..
Hyfsad grepospelare förövrigt, verkar tycka om att planera.

Danzap - Zappen har gång efter gång bevisat att han inte är bra på något så varför skulle han va bra på grepo? Nu behöver vi inte fundera på det eftersom han inte är det. Sägs att han ensam såg till att Rokko inte dödade världen tidigt.

Heffi - En speciell spelare som tycker om att spela ett försiktigt deffspel och inte gärna riskerar trupper i onödan. Får se om han orkar hålla koll på Eta nu när han ska erövra en. istället.

Madamelucifer - Bra spelare, gammal hest så det är ju ganska givet. Tycker om att försvara sig men inte så dålig på att anfall heller..

Rockolga - Eta dog när hon slutade.

DQ/Opeth - Trevligt par som verkar trivas ihop. Får se om DQ kan hålla igång med spelandet när barnen kommer annars så lär hon ligga i toppen även i fortsättningen.

Gotland - Vet inte om han spelar på Eta längre men han är annars en bra ö. Skulle faktiskt gå så långt så jag säger att han är 3ggr bättre än genomsnitts ön.

Bjarke - En hest men felprioriteringar står mellan honom och den absoluta toppen. Vem åker på smekmånad mitt i en grepovärld? Skulle nog annars ha en plats på topp 100 ;)

Komppis - eller hur han nu stavar ville ha en kommentar. Tagit 4städer av allianslösa och en av The E street så vet inte vad han skulle ha bevisat med detta.. Sagettis borde väl ha någon fiende att köra mot men jag kan ju vara felinformerad.. Nee jag är besviken och anser att du inte är min kompis


Bönana - anledningen till att Eta dog då han fick Rockolga att sluta efter att försökt ha köpt hennes dotter för 10k/månaden. Kommer inte ihåg exakta siffran men någon dristig person kan rota i chatten.




För alla er som sitter och funderar nu så har listan ingen direkt mening och följer inga rankordning

pusspuss
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
gör själv också en lista. Följer ingen ordning, men de 10 bästa kommer här:

1. SPQR
En sjukt trevlig person, men också en bra krigare. Fått mycket goda råd, och hjälp av honom. Jag tycker SPQR är den bästa spelaren på servern.

2. Juliuslundh
Trevlig, snäll, hjälpsam och rolig. Kul att strida på din sida.

3. Rokkoko
Jag vet, det är en allians, men den alliansen har många starka spelare!

4. ZeusTheScout
En tapper krigare som inte slutar strida. Har dessutom hjälpt mig i Sagittis 01.

5. Varjager

Väldigt hjälpsam spelare, kan vara ganska svår att knäcka.

6. Heffi123

Rolig person, kul att spela med. Krigar mycket, syns i kp-ranken

7. SimonB1099

Blev inaktiv och gav sina städer till mig, tack för det.

8. Sagittis
En till allians på listan, kanske den bästa allyn jag varit med i. Hjälpsamma och aktiva spelare och starka förbund gör denna allians stark. Skulle ligga som etta om jag skulle ha en ordning.

9. Blodulf
Grymma anfall, grymt försvar. Om blodulf anfaller kan det vara svårt att försvara sig. Började lite senare på servern, men har stigit fort.

10. Kommer inte riktigt på ett enda namn att sätta här, får bli en lista med 9 namn.

Som sagt, ingen ordning på listan
 

DeletedUser

Guest
Trevligt med lite listor igen eller hur?.. Dock känns de ju som att de e spelar listan som är rolig snarare än allians listorna då alliansernas platser är ganska givna sen långt tidigare :p

Kompiss din lista va minnst sagt udda. men bra att du iaf gjorde en lista :p
 

DeletedUser

Guest
Ja trycker gjorde att jag bestämde mig för en egen lista. Dock kommer jag gå på de viktiga egenskaperna som att vara tuff.

1. GoudaBobby, Ja namnet säger ju allt en ost som sagt... kommit för att chilla med mig i mitt egna hav klart den bästa spelaren på hela eta utan konkurrens

2. Nolofinwe, En alv alver vinner i sagan om ringen så var sagan slut :) ja kort och gott alver e bäst (om dom inte äter ostar....)

3. heffi123, som sagt det viktigaste e att vara tuff vilket helt klart stämmer in här om inte alven och osten vart med hade denna spelare lätt tagit över världen med sin tuffa allians.

4. Hiawatha, En typisk indian hövding coolt namn säger väl det mesta?

5. SPQR, Ja låter som en avloppskanal i Rom på namnet men en guldgruva i spelet? Om man kollar på acb så står det SPQR på alla "snabb" gångar som går via avloppet

6. Blodulf, En varg som gillar blodiga biffar säkerligen riktigt tuff och bra ledare

7. Chamie, eftersom jag vill ha guld till nästa värld måste den coola chaime vara med också, förmodligen coolaste tävlingsledaren på hela grepo communityn. Väldigt bra eftersom jag vann den senaaste tävlinge, dock lite besviken på att min historia aldrig publicerades tror den skulle uppskattasts

8. Opeth, riktig tuffing hade tänkt bara för att ge mina städer till han vet inte varför men blev aldrig så ^^kanske lika bra med tanke på att de låg mitt i Numerus farvatten

9. Blubb83, en riktig bubbla säger allt.

hellblaze, ja hörs på hans namn att han är helvetet kort å gott

om någon skulle vilja ha sitt nman på en av mina tuffa listor e det bara att hojta till :) ni behöver inte vara ledsna om ni inte e med går alltid att ordna


obs. jag skiter fullständigt om ni har något att klaga om på mina listor jag tycker dem e perfekta :)

Edit

glömde kanske den viktigaste av alla:

Skaparn det var ju han som skapade allt ^^
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp