Topp 10 spelare

DeletedUser

Guest
Danzap - Zappen har gång efter gång bevisat att han inte är bra på något så varför skulle han va bra på grepo? Nu behöver vi inte fundera på det eftersom han inte är det. Sägs att han ensam såg till att Rokko inte dödade världen tidigt.

Haha, äntligen fick jag en kommentar!!!

Även om den inte var direkt en hyllning så syns jag iaf i listan!!! YES!!!
 

DeletedUser

Guest
Du skulle säkert passa bra i våran skype, för där äts det BARA kött...

Haha, inga problem, jag är en ganska förstående och tolerant ickeköttis. Dock vägrar min mic att funka sen jag kom hem smått påverkad nån morgon och satte mig på mitt headset. Det blir en trip till claes ohlsson när jag får tag i pengar nästa gång. Misstänker att jag är deras bästa kund vad gäller headsets.
 

DeletedUser1459

Guest
Tja, det är väl inte alla som har så höga tankar om en, det visar ju era listor, bortsett från en :p.

Nu är väl inte jag direkt någon skrävlare och vill absolut inte vara förmer än någon och jag är inte, vare sig poängkåt eller listfreak heller, utan det hör väl mer hemma bland fjortisar och "måttbandet" :p.

Men häromdagen blev jag emellertid smått generad och tänkte det kunde vara kul att ändå visa något som jag tror dom flesta av er har svårt att visa upp, hehehe.

Jo, jag har ju nu vi tillfället då detta skrivs, inte mindre än 30 oansenliga städer var av ca 80% består av def då jag kör solo, om än det inte är någon hemlighet att ryggen är fri från Rokkoko. Så det är ju lite svårt att ha någon större tyngd framåt.

Men då och då vill man ju kolla in grannarna så dom inte har somnat. För är det något som är farligt med GP, så är det just att nicka till :p.

Respekt.jpg


11744 marktrupper
2280 Birems
137 Brännare

Detta kan inte mätas ... att skapa ett sådant pådrag bara för att jag kollar om någon är hemma, är inget annat än respekt, de ni grabbar och tjejer!!!

:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser678

Guest
Haha, inga problem, jag är en ganska förstående och tolerant ickeköttis. Dock vägrar min mic att funka sen jag kom hem smått påverkad nån morgon och satte mig på mitt headset. Det blir en trip till claes ohlsson när jag får tag i pengar nästa gång. Misstänker att jag är deras bästa kund vad gäller headsets.

Köp lite kvallite så håller de längre :)
 

DeletedUser

Guest
Min ranking

Etas främste spelare enligt mig:

RoyalPhyton

som ser det som en stor utmaning att slå ut en spelare på 2700p när egna storlen är 120 ggr större

Jamn fight 300 000 mot 2500p...
eller som det skrevs i pm - 2 allianser och 7 miljoner poäng... mot 2700p

så... Jag var visst enormt fruktad av Rokokko... :)
 

DeletedUser

Guest
Etas främste spelare enligt mig:

RoyalPhyton

som ser det som en stor utmaning att slå ut en spelare på 2700p när egna storlen är 120 ggr större

Jamn fight 300 000 mot 2500p...
eller som det skrevs i pm - 2 allianser och 7 miljoner poäng... mot 2700p

så... Jag var visst enormt fruktad av Rokokko... :)

Jupp, så är det!
 

DeletedUser285

Guest
Etas främste spelare enligt mig:

RoyalPhyton

som ser det som en stor utmaning att slå ut en spelare på 2700p när egna storlen är 120 ggr större

Jamn fight 300 000 mot 2500p...
eller som det skrevs i pm - 2 allianser och 7 miljoner poäng... mot 2700p

så... Jag var visst enormt fruktad av Rokokko... :)

Ne vi bara gav tillbaka för SAggis anfall på Nik e Ful :)
Du är fortf lika okänd för de flesta av oss =)
 

DeletedUser

Guest
Kör väl en på spelarna med då!

1 aratari: En spelare som många kritiserat, i min bok så han han spelat smart, är man ny på communityt kan det vara smart att se hur allt fungerar innan man börjar kriga loss. Har enormt mycket IE sista tiden men det är väl fallet i många allianser, dock kryddat upp med någon Sagittisstad, nämligen Cessos gamla deffborg. Imponerande.
Mitt tips: Kommer ligga topp 3 sålänge han är aktiv.

2 SPQR:Topp tiolista både som anfallare och försvarare, verkar till en början lite som en smygare men har växt i den takt antalet städer växt.
Inte så ofta jag märkt av hans offensiver, troligen har det gått åt en del i alla IE han haft sista tiden.
Mitt tips: Topp 5 kommer nog han vara framöver, mycket hänger på hur Sagittis löser sin framtida situation med IE osv.

3 The Kop: En spelare som gick allin offensivt under första tiden på servern, tog städer på löpande band och blev en maktfaktor på Eta direkt.
Sedan blev det massoffensiv och modet sjönk en del på Rokkokos krigsmaskin.
Dock tog han mod till sig anpassade sina städer efter både off och deff och nu mosar han på upp i topp igen. Har man anfall från Kop emot sig är det dags att skriva inte en stödtråd utan 3-4 minst.
Mitt tips: Kommer vara aspirant på förstaplatsen framöver, räcker han till ända fram? Det beror nog mer på de andra än på Koppen.

4 Erestor: Den bäste spelaren hos Numerusgänget. Har en hygglig offsiffra men saknar nästan helt deffpoäng, troligen ligger han bra till på kartan för att slippa anfall mot sig eller är folk rädda för att anfall spelare med många städer? Tar sina städer från mindre spelare, vore skoj att se en kamp mot en större spelare och se hur han klarar sig, kanske bra eller kanske dåligt.
Mitt tips: När tillgången på städer runt honom börjar sina finns risk att han dalar ner en bit på listan men topp 10-kommer han nog greja framöver.

5 martinns: Aggresiv spelare som vill ha ett anfall med i varje erövring.
Tror alla har känt på hans trupper någon gång.3:a på off och 2:a på deff säger allt, kommer sätta skräck i fler spelare framöver utan tvekan.
Mitt tips: Kommer fortsätta sitt aggresiva spel, hade han spelat mindre aggresivt och hushållt med sina trupper så hade han haft fler städer men han ääääälskar krig!

6 JanneE : Ligger runt 30 plats offensivt men hyggligt högt defensivt.
Har massor med IE i alla de allianser han spelat i, dock brukar hans namn finnas med i de anfallrapporter man ser ibland, dock verkar kapaciteten att greppa fiendestäder vara begränsad, än mer nu när Sagittis verkar semiaktiva.
Mitt tips: Sålänge Sagittis har IE kommer Janne haka på toppen, vad görs när de tar slut?

7 varjager: Samlar på spökstäder som byggs upp till ett ganska imponerande imperium. Tillhör en ganska defensiv allians vilket märks i offpoängen, under 50k efter så lång tid betyder att en offensiv krigsföring inte är prioriterat här. Dock verkar han vara sjukt aktiv gällande byggandet och alliansen drivs klokt så det ser ljust ut för varjager.
Mitt tips: Sålänge det finns platser att kolonisera på eller små spökstäder så kommer han frodas. Dessa brukar aldrig sina heller dock. Inte lätt att ta städer från pga mycket deff så han kommer behålla sin position.

8 Madamelucifer: Bra offensiv och defensiv, kanske den bästa deffspelaren på Eta vilket många större spelare märkt.
Dock hindrar inte det honom att besitta en massa off och kriga till sig städer.
Har också greppat en del IE sista tiden, men är alltid medlem i offensiva raider.
Hade tyvärr en liten semiaktiv period vilket hämmade honom lite gällande tillväxt men nu är han tillbaka med hungriga trupper!
Mitt tips: Kommer ligga topptio sålänge han hänger i!

9 kabyss: Har en del IE på slutet men annars ganska mycket erövringar från andra allianser, troligen en spelare som hade gått högre om han haft en aning högre aktivitet. Ser man erövringar så finns det luckor när han verkar tagit igen sig en del. :p
Mitt tips: Troligen på väg ner, kanske mest beroende på sin aningen brist på aktivitet för toppen men också för alliansens stora inaktivitet.

10 Chamie: Här är spelaren som borde få alla andra under sig att skämmas. 26:te plats som off och 6 som deff men knappt aktiv rent spelmässigt. Han loggar in varje dag och förvaltar sina städer och kanske tar ngn liten stad. Att alla vi andra ligger efter rent poängmässigt är generande för oss andra. Dock vill man inte att folk ska underskatta honom, retar man upp honom så släpper han ut all sin vrede och då smäller det hårt.
Mitt tips: troligen kommer han halka ner en snutt, vi får se om han varvar upp en del framöver.

Generellt verkar det som Eta genomgår en IE period vilket stör vissa allianser, dock är det end el av spelet och på en såpass snabb server som detta är blir det inte ett lika stort bekymmer.

Det finns en del bubblare bakom som verkar fått fart på sin aktivitet, Visom från Månriket, Opeth hos Rokkoko, Weedle hos Alea osv.
Dessa och en del andra verkar fått lite fart och kommer nog resa uppåt i listan

Vilka är vinterns besvikelse då?
Jo Blodulf verkar gett upp efter en stor närvaro både på forum och spel, Heffi123 verkar tappat stinget, Team Fix lade ner, Hiawatha lyser med sin frånvaro. Tyvärr är det många färgstarka spelare som verkar tröttna.

Vilka kan ta deras plats nu när Eta verkar blivit en enda stor kuddhörna med myspys både inom allianser men även mellan dem.
Vilka spelare får servern att hetta till igen?
 

DeletedUser2205

Guest
Väldigt intressant lista!

Särskilt delen med tankar om spelare som är på uppgång men ej på top 10 :) Har själv blivit lite förvånad av hur visdom börjat stiga på diverse rankingar :)
 

DeletedUser

Guest
Visom

Visom har nu tagit sig in på top10. Han är dock #6 på kämpar-toppen redan.

Han har skjutit upp som ett skott från ingenting :p Jag har haft möjligheten att följa hans utveckling på nära håll och när han klättrade om mig på runt 100k poäng för ca. 1 och ½ månad sen och det var väl då jag fick upp ögonen för honom som duktig spelare trots att han redan varit i min allians ett tag.

Något annat som är värt att nämna är att han var med i början av Theta-servern och låg #1 där i flera dagar, han var först med att få stad nr. 2 och hade han inte slutat så hade det varit intressant att se vad som hänt där nu.

Jag tror definitivt att han kommer klättra högre upp mot toppen och är där för att stanna.
 

DeletedUser

Guest
Ni kan vara lugna ja e snart tillbaka :) (eller?).. vi får se men eta är trotts allt den roligaste servern jag provat på så ska ja fortsätta spela grepolis.. så blir det på ETA utan tvekan.. !
 

DeletedUser1259

Guest
Haha, jag har aldrig läst det här då jag brukar hålla mig borta från stora forumet...

Nu minns jag inte vem det var som beskrev mig, men kalla mig för arbetshäst... haha, det stämmer på pricken... All-in, för mig själv eller för någon annan och kan ibland bli besviken när inte alla är arbetshästar ;) Men det går snabbt över... och alla kan inte hänga vid datorn så mycket som jag gör.

Hur som helst så är jag mer en kämpe än en strateg... ;)

Nu är jag åter efter nästan 1½ månads SL Har gift mig och varit på bröllopsresa... ;) (Thailand)... Härligt!

Men nu är jag åter, så håll i hatten ;)
 

DeletedUser1915

Guest
Haha, jag har aldrig läst det här då jag brukar hålla mig borta från stora forumet...

Nu minns jag inte vem det var som beskrev mig, men kalla mig för arbetshäst... haha, det stämmer på pricken... All-in, för mig själv eller för någon annan och kan ibland bli besviken när inte alla är arbetshästar ;) Men det går snabbt över... och alla kan inte hänga vid datorn så mycket som jag gör.

Hur som helst så är jag mer en kämpe än en strateg... ;)

Nu är jag åter efter nästan 1½ månads SL Har gift mig och varit på bröllopsresa... ;) (Thailand)... Härligt!

Men nu är jag åter, så håll i hatten ;)

Välkommen tbx! :D
 

DeletedUser

Guest
Top 10 poäng:

1 aratari 1336602 B.W.I.Elite 103 12977
2 SPQR 1106427 Sagittis 98 11290
3 The Kop 994827 Rokkoko 85 11704
4 Erestor 980494 Numerus 81 12105
5 martinns 792650 Rokkoko 75 10569
6 Visom 735443 Rokkoko 68 10815
7 JanneE 724625 Sagittis 64 11322
8 kabyss 712946 Sagittis 65 10968
9 varjager 696919 Alea iacta est 65 10722
10 aley68 679126 Enigma - B.W.I. 58 11709


Top 10 off:

1 The Kop Rokkoko 556290
2 heffi123 Sagittis 426648
3 martinns Rokkoko 417778
4 Visom Rokkoko 397637
5 Death Queen Rokkoko 350636
6 madeinsweden Rokkoko 336443
7 acorla The League of Wolves 286397
8 Merideus Rokkoko 286154
9 SPQR Sagittis 256192
10 RoyalPhyton Rokkoko 234500


Top 10 deff:

1 The Kop Rokkoko 460663
2 martinns Rokkoko 387606
3 JanneE Sagittis 294773
4 Chamie Rokkoko 287657
5 SPQR Sagittis 240758
6 hellblaze Numerus 237826
7 Karwo Sagittis 231323
8 madeinsweden Rokkoko 227161
9 Visom Rokkoko 221896
10 heffi123 Sagittis 219547


Top 10 kämpare:

1 The Kop Rokkoko 1016953
2 martinns Rokkoko 805384
3 heffi123 Sagittis 646195
4 Visom Rokkoko 619533
5 madeinsweden Rokkoko 563604
6 Death Queen Rokkoko 541277
7 SPQR Sagittis 496950
8 JanneE Sagittis 427981
9 acorla The League of Wolves 421060
10 Madamelucifer Rokkoko 416486
 

DeletedUser

Guest
Liten summering av hur ofta de olika allianserna är med i ovanstående topp 10 listor. (Räknade båda BWI som en ally)

Rokkoko 3+7+5+6 =21
Sagittis 3+2+4+3 =12
TLoW 0+1+0+1 =2
BWI 2+0+0+0 =2
Numerus 1+0+1+0 =2
Alea 1+0+0+0 =1
 

DeletedUser1915

Guest
Nu ska jag göra en 100% seriös topp 10 lista! Och den kommer vara så seriös! xD

1. aratari
graph

En allmänt udda person som jag dock aldrig varit i kontakt med … Underlig erövringstaktik, 4 KS på en stad. No comments ;-) Lever på stadsfester men verkar hittat anfallsknappen numera :)

2. SPQR
graph

Ja, vad ska man säga om denne gubben? Tyst låten men dödlig, mycket trevlig :) Klok och vis, undrar om han kört tidigare? ;p

3. Erestor
graph

Vet inte mycket om dig, kille eller tjej? Men du har växt snabbt verkar de som för inte sett ditt namn förr ;-) Hoppas du öppnar käften någon dag :-D

4. The Kop
graph

Sveriges mest fruktade norrman? ;-) Trevlig, av de jag fattar om de du säger på Skype, för Google translate e rena skiten! ;-) Krigisk, mordisk och norrman :)

5. Visom
graph

Visom, Visom, Visom … Får mig o tänka på Mel Gibson ;-) Vet inget om dig mer än att jag ser rapporter på dina anfall då o då :) Va ska man säga om dem …

6. JanneE
graph

Trevlig liten prick detta ;p Glad och pratsam, mycket hjälpsam :) Stort hjärta :)

7. martinns
graph

Inte pratat med så mkt, men otroligt duktig och aktiv … Skulle nästan tro att han är inne 24/7 men de är han inte ;-) Duktigt på punkt försvar, anfall är han oxå duktig :)

8. kabyss
graph

Denna person, ojojoj ;-) Han vet jag nästan inget om trotts att vi är i samma allians ;-) Har växt till sig stor och stark :-D Trevlig, hjälpsam & har en stor karriär på gång!

9. aley68
graph

Hehe, skojig person som ger tomma hot ;-) Väntar fortfarande på dina anfall emot mig ;-) Mycket snack lite verkstad :) Typiskt britter … Men får hoppas jag ser dig i min städer snart ;p Någon måste ju bryta denna förbannelse! Så varför inte du?

10. wheedle
graph

Får mig o tänke på weeed ;-) Men en deffig typ som gillar o hjälpa till :) Omtänksam och trevlig :p Vet inte jätte mkt om dig men du växer så de knackar :p


Och för några personer inte ska bli sura så nämner jag er här med! :mad: ;-)

dede
Fjollbolls proffs, höga drömmar har denna grabb ;-)

Danzap
Din lilla råtta! Du eller DQ har lagt en förbannelse på mig så inga anfaller!!!!! Taskit! Men ändå stor o gosig! Min lille plutt! <3

Opeth
No comments!

blubb83 & Skapparn
De går i masskopia emot mig de små byrackorna ;-) De är som ying o yang, utan yang inge ying!

GodZeus
Puss på dig gubben :* <3

Bektar
Måste vara egoistisk för ingen nämner mig aldrig! :-( Stor o gosig, inte singel så försök inte! Aldrig aktiv, så anfall gärna! Arbetslös söker jobb, stor och stark, fin kropp! Ni finner mig lite överallt, Danzap gillar dock inte mig så mycket :-(

rollerull
UNGE MAN!


De var allt! De som inte blev nämnda otur … Men ni är inte glömda! Tror ja iaf inte :)
 
Topp