Topp 10 allianser

DeletedUser2571

Guest
Topp 10?

1. Devotum

Kan börja med att säga, jag är med i alliansen. Detta är en offensiv allians vilket syns i rankinglistan, nästan 10.000 poäng till tvåan. Jag överlåter resten till övriga spelare.

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: BajenBrudar, Maleros, jingerandernu

2. Morsus Mihi Tutor

Jag har inte beslutat om detta känns som en Offensiv eller deffensiv allians, jag får känslan av att det är en avvaktande ally som nu även startat en akademi Morsus Mihi Tutor II. Jag vet här är några jag spelat med som jag gillar och även några mot. De kan nog bli kvar på sin andra plats ett tag till, de har klättrat upp några platser på listan.
Kommer dom vara kvar om en månad? JA

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Karamba, tymbal, -Legendary-


3. Mare Clausum

Jag tycker här finns bra namn i alliansen, dock känner jag att de är för passiva och kommer inte till att hålla i längden.
Kommer dom vara kvar om en månad? TVEKAR

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: skvätten, BigBoi, Arkitekten

4. Mare Clausum.

Detta är ju en akademi till ovan som har exakt samma prognos även om inte bättre, min känsla säger att dessa kommer gå om första alliansen snart. De har dessutom mycket mer anfall/deff poäng än "Huvudalliansen"
Kommer dom vara kvar om en månad? JA, kommer klättra lite.

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: matte000 (om han satsar), Buffalo-Bill, PontusMatz


5. Sons Of Ithaka

Jag tycker inte detta är en allians som ger några avtryck efter sig så skulle säga att det är lite upp till bevis nu var vi ska hitta denna alliansen, Toppen eller botten? Anfall/försvar?
Kommer dom vara kvar om en månad? Framtiden får utvisa!

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: stray cat, fredrikgbg, ATLAS74


6. HEKATE 1

Min åsikt är massinvite i början och kommer inte till att hålla utat tror de kommer tappa mycket nu när alla eftervarande ligger typ på samma poäng.
Kommer dom vara kvar om en månad? Nej, tror inte det! kommer tappat en 3-5 platser

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Ingen jag känner igen!


7. Devotum II

Vår akademi eller ont om platser, det är samma sak här som för Devotum.

Kommer dom vara kvar om en månad? JA, och klättrat en hel del platser med skulle jag säga.

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: MalinL, asem92, xewi


8. Alea Iacta Est

Detta tycker jag ser ut att vara en intressant allians, med en hel del namn man känner igen och tror att de kommer ta sig uppåt på listan och bli en stark allians. De ligger även bra till på fronten anfall/försvar vilket jag gillar. :)

Kommer dom vara kvar om en månad? JA, tror de kommer hittas högre upp med.

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Kallipygos, Timinius, Maximus Decimus


9. Shadows Of The Deep

I profilen står det: "Vi är en alliansen som satsar på att bli stor och vara fredlig, men det finns en hög risk för de som inte har en allians att bli anfallna." Kommer alltså att tar alla som är allianslös. Kan man överlever på det? Det kan man man. Kommer dom vara kvar om en månad? TVEKAR

Så var förra beskrivningen och nu kan man titta och se att de ligger på första plats i försvars rankingen. Frågan är om de slåss för överlevnad eller sänkt alla anfall de fått mot sig? Min känsla på alliansen är att de kommer hålla men och få kp så de kommer kunna växa till sig men mer än så har jag ingen koll på.
Kommer dom vara kvar om en månad? JA, men typ samma plats eller gått upp någon.

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: HamsterGubben, wirf

10. Virus

Detta är också en allians som jag tror kommer kunna växa till sig och bli riktigt starka/stora. Här hittas också en hel del duktiga namn, jag önskar dessa lycka till på sin väg uppåt. :)
Kommer dom vara kvar om en månad? JA, På väg uppåt.

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Dombås, slabjak, idefix


Andra allianser som man ska har ett öga på:

SamlareN: Stark allians, hög poängsnitt, bra spelare, Få spelare. Tiden får utvisa om vi hittar dessa i framtiden på topp 10.

Phoenix Birds: Kan vara den snabbast växande alliansen under topp 10. Här hittar vi ett fåtal spelare med bra namn kunnighet och ljus framtid.

Kommentera gärna denna lista och skriv en egen.... :D Vi ses på slagfälten!!
 

DeletedUser

Guest
SamlareN: Stark allians, hög poängsnitt, bra spelare, Få spelare. Tiden får utvisa om vi hittar dessa i framtiden på topp 10.

Tror inte dom kommer upp till topp 10. Dom försvinner nog väldigt fort när andra allianser får upp ögonen för dom.
 

DeletedUser

Guest
Vad ska namnkunniga betyda? ;)

Personligen hoppas jag iaf detta blir en värld där 5-10 spelare inte kan ligga i top 10!
 

DeletedUser2143

Guest
Vad ska namnkunniga betyda? ;)

Personligen hoppas jag iaf detta blir en värld där 5-10 spelare inte kan ligga i top 10!

Jag vet att detta kommer att bli en till värld, där en allians med 5-10 spelare kommer att dominera ;)



En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000, som bara har intressen.
 

DeletedUser2396

Guest
Devotum

riktigt bra allians samma kvalite på spelarna som inqvisition iota imperatori delta erfarna spelare bra aktivitet kommer hålla sig i top 1 länge

Devotum ll samma här ju väldigt tidigt med en syster allians och som ligger på andra plats också riktigt bra jobbat holios toysan maidelsweden

Morsus Mihi Tutor en hel del guldkorn här granex fenris inka65 med bra aktivitet kan dom nog gå om devotum ll iallafall

Mare clasum en del bra erfarna spelare här skvätten 4willy

Mare clasum. bra spelare skaparn guyen

Sons Of Ithaka nån enstaka bra spelare tror den här alliansen kommer sjunka på rankningen

HEKATE 1 känner inte igen några spelare här

Alea Iacta Est cesso är deras enda guldkorn men har få spelare med en del poäng tror dom här kämpar sig högre om dom lyckas få med nåt riktigt fint guldkorn

The Avengers känner inte igen nån spelare där men verkar ha många spelare med låga poäng

Virus gulödkornen här är dombås slabjak men dombås som ledare kan alliansen ta sig långt om dombås bara orkar:D



det var min lista
 

DeletedUser1898

Guest
1. Devotum
Bra spelare, hög aktivitet, vem ska stoppa dem just nu. Någon skulle behöva få ner dem på jorden igen
Spelare att hålla koll på är Toysan, madeinsweden och tallialli

2. Devotum II
samma som nr. 1
Spelare att hålla koll på är Asem92, celleequie och Chama

3. Morsus Mihi Tutor
Aktiv allians, väldigt bra ledare som vet vad de gör
Spelare att hålla koll på är Karamba, -Legendary- och Bektar

4. Mare Clausum
Aktiva spelare. Vet inte vad jag ska säga om dem. De har både bra off och deff
Spelare att hålla koll på är Arkitekten, Angel eye och Allis50

5. Mare Clausum.
Systerallians tll nr. 4. Så samma egenskaper som dem
Spelare att hålla koll på är Guyen, Skaparn och matte000

6. Sons Of Ithaka
Bra spelare som har erfarenheter och som är kapabla att avancera i listan
Spelare att hålla koll på är ATLAS74, fredrikgbg och stray cat

7.HEKATE 1
Vet inget om deras aktivitet eller så har några bra spelare men tiden får utvisa om de finns kvar eller om de joinar någon annan allians
Spelare att hålla koll på är Albinka1 och Commander II

8. Alea Iacta Est
Aktiva och bra spelare som kommit igång på världen hyfsat bra
Spelare att hålla koll på är assar, TeEra och Timinius

9. Shadows Of The Deep
Känner igen några namn här. Men samma som nr. 7 så får tiden utvisa om de finns kvar eller joinar någon annan allians
Spelare att hålla koll på är Stora dosa, Yiio och wirf

10. The Avengers
Hyfsad bra allians med en hyfsad bra ledning som om de håller ihop kan avancera uppåt
Spelare att hålla koll på är Tholin, scorpius och FlygandeJenny

Andra allianser som är värd att nämnas:

11. Virus
Aktiv allians med en bra ledning
Spelare att hålla koll på är Dombås, Slabjak och Snömannen

12. Markopol
Startat bra för att vara 14 spelare och kommer växa och bli större i framtiden
Spelare att hålla koll på är axelmossen, Cassiatori och Lord DaSilva

13. Phoenix Birds
Vad ska man säga om den här alliansen. Mycket aktiva och bra spelare
Spelare att hålla koll på är alla i den här alliansen



Så det var min lista. Inga längre komentarer om allianserna då jag inte orkar lägga in en större analys just nu.
 

DeletedUser

Guest
Ok, här kommer min lista!

1 Devotum
Ett stabilt gäng med många riktigt bra spelare. Att börja lista spelare man ska titta in extra noga så blir listan lång.
Bara att konstatera att det finns mycket kompetens här. Framtiden är ljus.
2 Devotum II
En "systerallians" till Devotum, Massor med bra spelare både under sina gamla nicks och många nya namn som döljer gamla spelare.
Har gått upp på en andraplats både i anfallspoäng och i stadspoäng, ser mycket ljust ut...
3 Mare Clausum.
Var väl som jag förstod det tänkt att vara "akademi" till Mare Clausum, verkar dock tagit täten i den kampen.
Spelarmässigt är det lite blandat från olika världar och allianser. Kommer nog hänga med ett tag men troligtvis kommer dessa två allianser silas ner till en riktigt bra till slut.
4 Morsus Mihi Tutor
En allians som innehåller en av mina favoritspelare genom alla år, Pjotr.
Annars ser det lite tunnsått ut, visst finns det guldkorn men en allians för framtiden, nja jag undrar det jag.
Finns strategin klappad och klar finns det hopp dock.
5 Mare Clausum
Här är det mycket Eta-folk. Många av dem fick mycket smisk på den servern men det har nog gjort den starkare och de är bättre förberedda till Kappa. Tiden får utvisa...
6 Sons Of Ithaka
En allians som jag tror kommer spridas till andra till slut.
Det finns en del intressanta namn men inte den riktiga toppspetsen. Tror de kan få det tufft beroende på hur de lyckas med förbund etc.
7 HEKATE 1
Inte en susning vad dessa går för, dock tror jag inte att de kommer hålla. Verkar ha lite stake iaf, anfaller lite till höger och vänster och retar kanske upp lite större drakar till slut.
8 Alea Iacta Est
En allians som man stött på lite här och där, en del bra spelare som envisas att fortsätta med AIE trots att de aldrig verkar klara av att hålla ut utan brukar gå in i större allianser till slut. Typ som på Eta...
Dock finns det kompetens här så lyckas de bli tighta kan de hålla sig kvar ett tag.
9 Shadows Of The Deep
Kanonmat var det här....
Tror inte dessa kommer hålla, dock kan det gömma sig en del gamla hjältar under nya namn så man kan aldrig vara helt säker.
Trodde först det var Godlike som gömde sig bakom Godlik3, dock går det alldeles för segt så jag tvivlar..
10 Virus
Här finns det lite spelare att se upp för. Har ingen koll på deras placering osv för att utvärdera framtiden direkt.
kommer nog ligga runt 6-8 platsen tror jag.

Strax utanför listan finns en allians som ser bra ut.

Phoenix Birds
Dock ser det inte ut som att alla i alliansen är så aktiva som man trodde från början.
Kan bli att ett par får hålla ihop det och då tappar man bredden, dock ligger de lite utanför det värsta så de kan nog växa i fred.
 

DeletedUser2204

Guest
Riktigt snygga listor! Jag är jättestolt när jag ser vad alla säger om "min" allians! :D
 
Topp