Topp 10 allianser

DeletedUser2503

Guest
Alnilam
Har hänt lite saker på senare tid, men överlägsen poängledning har gamla Devotum gänget fortfarande. Om alla dessa spelare fortsätter att hålla sams och slipper förbaskat mycket IE om några månader tror jag ingen kommer kunna gå om dem.

Sons Of Ithaka
Jag får en känsla av att de flesta spelarna i denna alliansen har spelat med varandra tidigare och kan därför tänka mig en rätt bra lagkänsla. De har även bra geografisk bas. Tycker dock att dem ändå saknar de här lilla extra för top 2-3 men tror ändå vi kan förvänta oss att se denna allians i top5 en lång tid framöver.

Tomtegubbar
Är väll egentligen de aktivaste spelarna från alla HEKATE-allianser och det var väl bra att de tog sitt förnuft till fånga och gjorde sig av med massa inaktiva. Känner knappt igen ett namn från tidigare så jag är imponerad av dem som kör nu att de gått så bra som de gjort på senare tid. De är lite väl utspridda vilket nog inte kommer hålla i längden, men oandra sidan är det revolt värld. Är mycket osäker på vad jag tror om denna allians men det är nog så att de inte kommer finnas kvar hela vägen.

Alnitak
Alnilam och Alnitak är väll ungefär samma sak som Devotum och Devotum II var...

Morsus Mihi Tutor
Den allians jag tror är den som kommer ta över andra platsen snart och jaga Alnilam... Även här finns många väl kända namn och även dem med nya nicks.. Dem är väl samlade och det är lätt att man underskattar dem på grund av dess poäng men när de gäller antalet städer är de inte lika efter. Tror att de sakta men säkert kommer glida om 3.an och 2.an nu om ingen stoppar deras framfart.

Alea Iacta Est
Trodde för ett tag sedan att denna alliansen var ur matchen men dem har lyckats hålla sig någorlunda oskadda och även rätt samlade. Sjätte platsen känns som ganska reserverad för Alea men mer en så tror jag inte.

Virus
Känns som att det är antingen Virus eller Stjärnkrigarna (f.d. Maure Clausum). Jag har väldigt svårt att se att någon av dem tar sig till top 3 om de inte väljer att kriga mot varandra men gör de det kommer den överlevande alliansen stå kvar mycket stark. Som det ser ut just nu är Stjärnkrigarna fler men deras aktivitet ser även ut att brista. Hoppas verkligen att dem ger varandra en match, har dock ingen aning hur deras relation ser ut men vore kul att se och bra för servern att de inte bara är 2 "lag".

Stjärnkrigarna.
Var högt upp i början men åkte på däng av Devotum. De är dock påväg emot en comeback nu. Flera välkända namn men frågan är hur aktiva alla egentligen är..? Om de inte får något motstånd snart är det nog med stor sannolik så att de slår ut de flesta andra lite mindre konkurrenterna i deras närhet.

Bröderna Bäver
4 Duktiga spelare som jag inte vet vad dem väljer att göra nu. Tror absolut inte dem kommer välja att köra kvar här, men var väljer att köra kommer påverka servern mycket.

Markopol
Blev totalkrossade i början men de gav inte upp. Med några nyrekryteringar och trist massa grundande är de nu påväg tillbaka. Dem ändå som skulle kunna påverka deras geografiska bas verkar de ha tätt samarbete med men det är ren gissning så de kommer nog kunna få bygga upp sig i lugn och ro. Kommer nog ta ett tag innan vi får se dem visa dess kämparglöd men tidsnog är de nog med däruppe och det är nog en viktig faktor för att någon ska kunna haka på Alnilam "på riktigt" i topstriden.

Intressanta allianser under top10:

Novus Ordo Seclorum RANK 14
Vet inget om dem men de verkar rätt duktiga och är samlade. Jag är mycket nyfiken på dem och ska bli kul att se vilken väg i form av vänner de väljer och om de väljer att rekrytera fler spelare. Men fortsätter dem hålla sig få bör dem hålla sig vänner med SoI för deras städer ser ut att passa SoI mycket bra, sen om städerna kommer tillhöra dem i form av förbund eller erövrade det är frågan...

M-FORCE RANK 19
Duktiga spelare men vet inte hur hårt de kör. Allians som är intressant att följa.

Ingelas Boyz
Deras namn tyder på att de känner varandra. Om det är irl eller tidigare i gp vet jag inte men nyfiken är jag, allians värd att hålla koll på.

Joculatores
Spelare som på tidigare servrar visat kvalité. Intressant allians och de ska bli kul att se vilken väg de väljer att gå...

Alfahania
hmm, vad ska den här gossen hiitta på :)

Inte jätte utvecklade svar men vore kul att se vad andra tror etc, så skriv för tusan. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2425

Guest
Passa på att ge en jäkla massa kred till tomtarna för jäkla fin offensiv.
Fruktansvärt väl tejmade anfall:)

Denna allians kommer nog ligga topp 1 inom några månader.
Tror inte gammal DeV allianserna har en chans att stå imot dem om de skulle anfalla dem.
 

DeletedUser2496

Guest
Passa på att ge en jäkla massa kred till tomtarna för jäkla fin offensiv.
Fruktansvärt väl tejmade anfall:)

Denna allians kommer nog ligga topp 1 inom några månader.
Tror inte gammal DeV allianserna har en chans att stå imot dem om de skulle anfalla dem.
Att ta tre städer i en off är väll lika bra som jag själv va i vår senaste off..

Kom igen skriver man detta hoppas man ju på att de ska vara bra..
Verkar som om du är lite lätt flörtad..
Vem är du btw? :)
 

DeletedUser

Guest
Vi är knappast nån elit allians som kommer svepa undan alla men vi anfaller sammlat i alla fall försöker ha en tanke bakom det vi gör. Men nått jag märkt här på svenska grepolis är att alla är så eftertänksamma försiktiga inte riktigt va jag är van vid vid på .en annorlunda helt klart ibland lite tråkigt mer anfall och tänk efter mindre på engelska servrarna. Men jag tackar för dom snälla orden av en motståndare den där nisse vill jag verkligen berömma vaken och aktiv bra spelat en värdig motståndare helt klart:D. Om vi ska gå till topp 10 listan så än så länge i min bok så är det bara Alnitak/Alnilam som visat nått go alla andra (förutom Tomtegubbarna) verkar mest ligga på defensiven.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi är knappast nån elit allians som kommer svepa undan alla men vi anfaller sammlat i alla fall försöker ha en tanke bakom det vi gör. Men nått jag märkt här på svenska grepolis är att alla är så eftertänksamma försiktiga inte riktigt va jag är van vid vid på .en annorlunda helt klart ibland lite tråkigt mer anfall och tänk efter mindre på engelska servrarna. Men jag tackar för dom snälla orden av en motståndare den där nisse vill jag verkligen berömma vaken och aktiv bra spelat en värdig motståndare helt klart:D. Om vi ska gå till topp 10 listan så än så länge i min bok så är det bara Alnitak/Alnilam som visat nått go alla andra (förutom Tomtegubbarna) verkar mest ligga på defensiven.

Det blir mer naturligt att fiendeallianser till en offensiv allians blir defensiva från början, men man vet aldrig...oftast vänder det vid någon tidpunk. :)

Har nog mer att göra med vilken roll man tar på sig i början, anfallare eller deffare.
 

DeletedUser

Guest
Jo så är det väl men tror att det är lite samma spelare här som cirkulerar runt på servrarna och att vissa är lite väl rädda för kända namn från andra världar. Bara en lite känsla jag fått efter bara dimpit ner här.
 

DeletedUser378

Guest
showmap.php.jpg

Alnilam/Alnitak = Gul
Sons of Ithaka = Vit
Tomtegubbar = Röd
Novus Virus = Ljusblå
Alea Iacta Est = Svart
Morsus Mihi Tutor = Grön
Ultimate Alliance = Lila
Stjänkrigarna = Mörkblå
Bröderna Bäver = Rosa
Markopol = Orange

Hoppas detta kanske kan få fart på lite nya diskussioner om hur topp 10's fortsatta spelinriktning kommer se ut.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser2496

Guest
Visa bilaga 573

Alnilam/Alnitak = Gul
Sons of Ithaka = Vit
Tomtegubbar = Röd
Novus Virus = Ljusblå
Alea Iacta Est = Svart
Morsus Mihi Tutor = Grön
Ultimate Alliance = Lila
Stjänkrigarna = Mörkblå
Bröderna Bäver = Rosa
Markopol = Orange

Hoppas detta kanske kan få fart på lite nya diskussioner om hur topp 10's fortsatta spelinriktning kommer se ut.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team

Måste more or less allt du gör vara så jäkla kladdigt?
 

DeletedUser2503

Guest
Skulle var kul o läsa om lite analyser kring dagens top 10 allianser :)
 

Skaparn

Member
Rank Name Points Members Cities Avg. points per member Avg. points per city
1 Bröderna Bäver 22, 399,759 22 1,893 1,018,170 11,832
2 Stars of Ithaka 21, 310,489 24 1,772 887,937 12,026
3 Söderns Fina 12, 746,976 21 1,115 606,998 11,432
4 Markopol 12, 158,232 21 1,070 578,963 11,362
5 Fenix 11, 837,132 21 1,016 563,672 11,650
6 Regnbågevargar 7, 822,224 18 733 434,568 10,671
7 Lurviga Giraffer 7, 293,607 13 663 561,046 11,000
8 Manu Propria 3, 876,345 9 356 430,705 10,888
9 Nostra Lex 2, 690,419 11 283 244,583 9,506
10 Stars of Ithaka. 2, 168,362 11 235 197,123 9,227
11 the millenium. 813,758 7 89 116,251 9,143
12 Veteranerna 558,220 3 59 186,073 9,461
13 Come at me brah 484,643 2 58 242,321 8,355
14 Conquerors 471,310 2 46 235,655 10,245
15 T.e.a.m Ninja 413,943 3 39 137,981 10,613
 
Topp