Topp 10 allianser

DeletedUser2396

Guest
Ah ha

bläddra ner till DW kommentar där hittar ni det och deatwhiskey är ganska likt DEATH QUEN:cool:
 

DeletedUser2503

Guest
Nu ser det ut som att alliansordningen här ändrats en del sen sist, så jag gör en ny lista ;)

1 Devotum
Min egen söta lilla allians :) ligger inte bara väldigt bra till när det gäller poäng, utan toppar även kämparlistan. Ett glatt och aktivt gäng som jag tror har potential att stå kvar i toppen en lång tid framöver :)

2 Devotum II
Vår systerallians som har presterat helt över förväntan. :D Att dem ligger 2:a på alliansrankingen och 2 på kämparlistan var inte något jag ens hoppades på när den skapades, grymt jobbat :)

3 Morsus Mihi Tutor
Alliansen som jag ett tag var lite besviken på verkar nu ha rykt upp sig ett steg. Tycker man kan se en del fina namn och om det fortsätter som det gör nu att de får jobba ifred så kan det bli mycket bra. Gäller bara att Gelon och ledningen gör smarta drag när de sätter upp dess geografiska bas.

4 Mare Clausum
Känns som att glansen försvunnit ifrån dem lite vilket jag i och för sig har förväntat... Ett tag var ju till och med deras akademi före dem i listan men nu har även dem sjunkit på listan efter en del ie till huvudalliansen. Tror dem kommer kunna hålla sig 4-6 en tid framöver men tror dock de kommer förlora en stor del av sin mängd spelare, eftersom jag har svårt att tro att 40topspelare kör under samma tak för en allians som inte riktigt når toppen hur hårt de än jobbar. De har alldeles för många defensiva spelare för att riktigt lyckas..

5 Sons Of Ithaka
Den allians som jag tycker gjort bäst jobb. En listig och taktisk rekrytering samtidigt som de har lyckats hålla sig bra i bakgrunden. Tror att de snart "från ingenstans" kommer träda fram och kunna härja rätt rejält. Har dock 2 MEN:
1. Blev rätt besviken när jag precis såg deras underallians, den kommer inte hålla...
2. Känns tyvärr inte som att alliansen har någon direkt top 10-5 spelare. Det kan göra det svårt för dem att om en längre tid komma högre än 3:e plats...

6 Phoenix Birds
En så länge rätt liten allians men med endast spelare av hög klass. Vet dock inte hur deras aktivitet ser ut bland alla spelare och jag är rädd för att alldeles för stor del av alliansen satsar hårdare på andra världar, men är bara vad jag tror... Annars tror jag det kommer sluta med att topp-spelare från andra allianser, vars allianser har blivit i princip nollade kommer söka sig hit och de kommer ha en mycket bra stadga.

7 Mare Clausum.
Underallians. Flera spelare här är bättre än i första alliansen och tror de kommer tröttna snart att vara i en allians som inte ligger högre upp och så tror jag de kommer lämna. Denna allians är påväg neråt.

8 HEKATE 1
Mest okända namn men vet inte hur duktiga ledningen är. Men om det gömmer sig flera nya duktiga spelare här och om ledningen lyckas snappa upp dessa i både 1:an och 2:an och om 2-4 veckor lyckas bilda en allians av de bästa tror jag dem kan överaska. Men det krävs ett hårt och effektivt jobb och en massa tur ;)


9 HEKATE 2
Läs ovan

10 Alea Iacta Est
Allians som hade potential men har jobbat helt för långsamt och tror tyvärr deras framtid är avgjord p.ga. att 1 Kille har mer än 1 stad. Nu när revolter är i full gång så kommer spelare nollas gång på gång i denna allians... Synd

11 Morsus Mihi Tutor II
Flera mycket duktiga spelare som Theo Gonks.. Får se hur länge den här underalliansen varar bara...

12 Virus
Duktiga spelare som ännu inte riktigt kommit till sin rätt men de jobbar på. Vågar inte säga var jag tror denna allians kommer sluta då jag faktiskt inte har en aning...

Tror faktiskt bara 1 av de 2 allianser som kommer ligga top 2 i större delen av framtiden har skapats ännu. Tror att några spelare från massa olika allianser kommer gå ihop och skapa en sådan i sinom tid.
 

DeletedUser

Guest
bra lista Holios tycker det du säger borde stämma rätt bra för de flesta allianser om inte någon överraskning väntas komma som du säger i vissa fall :p
 

DeletedUser

Guest
Offensiv/Defensiv allians?

Riktigt snygga listor! Jag är jättestolt när jag ser vad alla säger om "min" allians! :D

Hoppas det går bättre för dig här än på Theta. Sparta va ju inte mycket till allians...

Hoppas du har lärt dig att forska fram lite offtrupper för vad inte jag vet så byggde Sparta mer eller mindre endast Svärd, Hop, båg och bir.
 

DeletedUser2204

Guest
Hoppas det går bättre för dig här än på Theta. Sparta va ju inte mycket till allians...

Hoppas du har lärt dig att forska fram lite offtrupper för vad inte jag vet så byggde Sparta mer eller mindre endast Svärd, Hop, båg och bir.

Vad ska jag svara? Tar dig en titt på statsen i ETA så vet du varför jag satsade på deff i THETA och slutligen slutat där. :)
 

DeletedUser378

Guest
Även i den här tråden vill jag se en högre nivå samt att ni återgår till diskussioner och listor angående topp 10 allianser.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser2496

Guest
Trist att ni inte kan censurera bort sådant som "inte va passande" då man ändå la ner ca 30min på att göra en så objektiv analys man kunde..

Men men är väll svårt första kvällen tillbaka efter semestern ;-)
 

DeletedUser1898

Guest
Trist att ni inte kan censurera bort sådant som "inte va passande" då man ändå la ner ca 30min på att göra en så objektiv analys man kunde..

Men men är väll svårt första kvällen tillbaka efter semestern ;-)
med tanke på dina mindre passande ord i din analys så förstår jag gott och väl varför din lista blev borttagen
 

DeletedUser

Guest
Vi kör en allianslista med då....

1 Devotum 575736 23 25032
Serverns giganter, just nu spel mot ett mål. Vi får se om det finns någon allians som tar upp striden på allvar?
2 Devotum II 292211 23 12705
Skapades som en "plantskola" för Devotum men har tagit uppgiften på allvar, två i totalpoäng och 3:a i snittpoäng. Överlägsen 2:a i anfallpoäng med. svårt att se att de blir hotade gällande andraplatsen.
3 Sons Of Ithaka 204234 23 8880
Ryktena har gått servern runt att de ville utmana Devotum II men vi har inte sett mycket av det hittills...
Vi får väl se om de samlat trupper för ett episkt slag framöver eller om de har fullt upp att försvara sig, mitt heta tips är den senare...
4 Phoenix Birds 197667 11 17970
Imponerande snitt, inte så imponerande anfallspoäng men det har nog mer med läget än med krigsviljan att göra.
De ligger perfekt till och frodas gott i stillheten.. Dock har jag ett varningens finger gällande medlemsantalet, försvinner ett par av spelarna i toppen sjunker oftast hela fågeln till marken...
5 Mare Clausum 193817 22 8810
Här är det väl ett par spelare som sköter det mesta gällande offensiver mot de i toppen. Får se hur länge de orkar stå på barrikaderna ensamma. Vi kan nog snart se en Mare Clausum allians misstänker jag.
6 Morsus Mihi Tutor 161924 23 7040
En allians med bra material, dock är jag tveksam huruvida de är aktiva nog. Borde kunna kliva upp ett par snäpp tycker jag...
7 HEKATE 2 131261 24 5469
En av alla dessa allianser som lägger ner mer tid på allianspresentationen än på att verkligen spela.
Bygger väl fina städer för de övriga allianserna i toppen, mer än så är det inte tyvärr....
8 HEKATE 1 130599 24 5442
Läs ovan...
9 Mare Clausum. 120833 20 6042
Drog upp som en blixt i början men har totalt kraschat, kan som sagt snart slås ihop med den andre Mare...
10 Virus 108067 17 6357
Det sägs att man inte kan medicinera mot virus men det verkar fungera bra i GP världen.
Tror inte det finns engagemanget för att bli en toppallians här.

Bubblare:
Alea Iacta Est
Kan ta sig in till en 7:de plats kanske men inte mycket mer.

Besvikelse:
Markopol
En halvhjärtad offensiv senare lägger de i stort sett ner alliansen....lite mer hjärta måste man visa i spelet om man ska ha en chans...
 

DeletedUser

Guest
Angående fåglarna har du väll rätt
men vi vet vad vi har för spelare och dom stannar så länge servern är intressant eller nått oförutsägbart händer irl...

Sen är vi nog en av allianserna som får mest förfrågan från folk som vill med oss, hjälp...
Men vi är inte här för att bli stora, jag tycker det är synd att man kan vara 11spelare i topp10
Vi är här för att visa er att man inte behöver gömma sig i en stor allians för att det ska gå bra ;)
 

DeletedUser

Guest
Angående fåglarna har du väll rätt
men vi vet vad vi har för spelare och dom stannar så länge servern är intressant eller nått oförutsägbart händer irl...

Sen är vi nog en av allianserna som får mest förfrågan från folk som vill med oss, hjälp...
Men vi är inte här för att bli stora, jag tycker det är synd att man kan vara 11spelare i topp10
Vi är här för att visa er att man inte behöver gömma sig i en stor allians för att det ska gå bra ;)

Vart är Gilla Knappen?
 

DeletedUser

Guest
Angående fåglarna har du väll rätt
men vi vet vad vi har för spelare och dom stannar så länge servern är intressant eller nått oförutsägbart händer irl...

Sen är vi nog en av allianserna som får mest förfrågan från folk som vill med oss, hjälp...
Men vi är inte här för att bli stora, jag tycker det är synd att man kan vara 11spelare i topp10
Vi är här för att visa er att man inte behöver gömma sig i en stor allians för att det ska gå bra ;)

Finns fler som går längs era fotspår :)
 
Topp