Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Gillar alla listorna men främst Magellans:) Verkar dock som att alla säger emot min allians :( är det för att bla jag är nybörjare med liten erfarenhet endast från Iota?
 

DeletedUser2204

Guest
Frågan är väl snarare vem i Devotum man inte bör hålla koll på och vara försiktig med. Livsfarliga krigsmaskiner hela bunten, skulle inte ens förvåna mig om alla deras 20 medlemmar ligger på topp 30 inom ett par veckor =)
Särskilt om man jämför med andra alliansers spelare som man bör vara försiktig med, gustav.gs vem är det? ;)

Bra lista metallica, roligt koncept!

Du har faktiskt rätt. Jag bestämde mig för att ta ut tre spelare och med "Devotum" var det svårast. gustav.gs spelar på THETA och om han skulle skruva upp sin aktvivitet skulle han vara jävligt bra ;)
 

DeletedUser678

Guest
Sägs att "De två vännerna" kommer smiska allt och alla med sitt förbund!
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att jag har en väldigt stark känsla av att Devotum kommer göra kaos av sina grannar imorgon och köra en riktig rivstart på off listan. Största högoddsaren sedan The Myrmidons på Achilles =)
 

DeletedUser

Guest
Är lite väll dött i denna tråd just nu kan jag tycka, men kan allianser förändras så mycket i början så det kan jag förstå.

Men jag gör en lista i alla fall:

1. Devotum
Min egen allians ;) inga kommentarer.

2. Mare Clausum
Verkar som att Numerus har hittat hit. Får se har ett gäng duktig spelare så det kan nog gå hyfsat. Anser dock att de har för få offensiva spelare och att det de kan göra deras start lite knackigare. Kommer nog inte hålla andra platsen, men kan nog hålla sig topp 5 en tid fram över.

2. M.I.S.T
Klassisk massinvite och att de redan har underallians säger väll en hel del.

4. HEKAKTE
Några få namn jag känner igen som nog kan lyckas helt ok, men tror att just alliansen har för många inaktiva nybörjare. Ska dock bli kul att se. Om de skaffar lite nytt blod kan de nog kämpa sig kvar i topp 10 ett tag.

5. Shadows Of The Deep
Även vikingarna från Iota verkar hittat hit. Anser dock att de duktigaste spelarna som framförallt för alliansen framåt i Iota inte följt med dem. Tror tyvärr denna allians kommer splittras upp för eller senare och att spelarna kommer gå åt helt olika håll.

6. New World Order
Känner igen enstaka namn men de flesta av dem börjar lämna nu. Känns som att NWO har gjort den klassiska massinviten+under ally redan, är nog borta inom en dag eller 2.

7. Wikings
Även här är det massinvite, försvinner nog även dem snart.

8. The Last Warriors
Första allians hittills jag inte har koll på ett enda namn ... Massinvite och alliansen försvinner nog snabbare än kvickt.

9. The night of Roman
Samma som TLW

10.SamlareN
Av de allianser jag kommenterat är nog den här den bästa hittills. Med flera mycket duktiga spelare som Celleequie kommer de nog klättra upp snabbt i tabellen till top 3. Just nu är det endast en väldigt bra rekrytering, de behöver klara av.

Intressanta allianser:
Markopol
Känner igen wolfhoffman o mattemelker och man har även märkt av Cassiatori i forumet. Ska bli kul och se om han är lika bra som han säger. Frågan är om de duktiga spelarna från denna allians kommer lämna för deras gamla gp-vänner eller om spelare kanske söker sig hit istället, det märker vi.

Sons Of Ithaka
Vallhell grabbar från Iota världen har kommit hit för att strida. De har flera duktiga spelare och kan nog komma att gå långt. De ända som kan sätta stop för dem är om deras aktivitet är mer riktad mot Iota och om de tröttnar på att spela med exakt samma spelare på 2 servrar.

Morsus Mihi Tutor
Gelon, Gelon, Gelon... Duktig spelare men det var ett tag sedan man fick se honom lite längre in i en server med. Flera duktiga spelare. Denna allians har verkligen potential att gå långt om inte allt för många går emot dem tidigt på grund av Gelons skicklighet att skapa topp-allianser. :)

Alea Iacta Est
Flera duktiga spelare, tror dock inte denna allians kommer finnas kvar. Då flera av namnen är "Sagittis" killar från eta så skulle det inte förvåna mig om de slogs ihop med Gelons gäng eller "Mare Clausum" som de har ett tätt samarbete med på eta världen.

Lebowski
Skulle vara kul att få reda på vem det är som gömmer sig under nicket "Bajenbrudar". Jag har fått för mig att de flesta i denna allians är mer kända under andra nicks. Om de är spelare jag misstänker att det är kommer de med rätt rekrytering kunna gå långt.

SoA.
Lite av mina favoriter. Många duktiga spelare som kommer att klättra i tabellen fort. Enda som kan sätta stopp är hur aktiva och insatta de kommer vara men annars tillhör de helt klart till favoriterna.

Lite enkelt och kort om vad jag tror om vissa allianser, hoppas flera andra kommer hit och kommenterar också ;)


Tror att du missat ett Luftanfall se upp för fåglarna...
 

DeletedUser2503

Guest
Den där listan skrevs innan jag upptäckte "Phoenix Birds", Guyen!
 

DeletedUser

Guest
Fortfarande, topp 10 listor här och snack om topp 10 listor. Rykten och liknande i ryktestråden.
 

DeletedUser

Guest
Fortfarande, topp 10 listor här och snack om topp 10 listor. Rykten och liknande i ryktestråden.

Förlåt förlåt, jag råkade lägga fel men lät den ligga kvar eftersom det ändå var relaterat till tråden :p

Sen är väl topp 10 trådarna inte bara till för listor och diskussioner kring listorna utan även diskussioner om topp 10 allianserna i största allmänhet?
 

DeletedUser

Guest
Förlåt förlåt, jag råkade lägga fel men lät den ligga kvar eftersom det ändå var relaterat till tråden :p

Sen är väl topp 10 trådarna inte bara till för listor och diskussioner kring listorna utan även diskussioner om topp 10 allianserna i största allmänhet?

Kolla på den här sidan så ser du hur mycket som handlar om topp 10.
Givetvis gör det inget om det blir lite utsvävningar men vi har olika trådar av en anledning.
 

DeletedUser2204

Guest
Någon med en nylista? Efter gårdagens anfall? Alltså någon som har lust att göra en ny lista baserad på poäng OCH anfallsrank :)
 

DeletedUser1915

Guest
1. Devotum

74819 poäng, med 23 medlemmar & snittar 3253 poäng
Anfalls rank: 1, med 5249.

Snabbt start, verkar vara planerat eller har bra kontakt med olika spelare på andra servrar. Kan inte lova någon framtid då min tid som spåpgubbe är över.

2. Morsus Mihi Tutor

44316 poäng , med 23 medlemmar, lite sämre poängsnitt än ledarna, 1927 poäng.
Anfalls rank: 6, med 1048.


Alliansen som jag befinner mig i. Gillar innehållet, dock kan jag inte spå framåt i tiden som jag nämnt tidigare & gissningar gör jag inte.

3. Mare Clausum

42947 poäng, med 22 medlemmar och ett snittpoäng på 1952
Anfalls rank: 7 med 802


Bra spelare med i den alliansen. Återstår och se om de kan hålla ihop gänget. Framtiden kan jag inte spå. Karriären för spådomar e över.

4. Shadows Of The Deep

37233 poäng, med 22 medlemmar med ett snittpoäng på 1692.
Anfalls rank: 15 med 324.


Vet inte vilka dessa är. Eftersom de har låg off rank så gillar de antagligen på att bygga. Eller så har de haft dåligt (riktigt dåligt) med motstånd på sina Öar. Framtid, fortfarande ingen spågubbe.

5. Mare Clausum.

37111 poäng, med 16 medlemmar & med ett snittpoäng på 2319.
Anfalls rank: 8 med 791.


En akademi till Mare Clausum, som ledar alliansen oxå har. Enligt mitt tycke 3 månader för tidigt. Lyckas de lyda huvudalliansen & arbeta som 1 allians så kan kommer det funka. Framtid, kommer inte gissa.

6. The Last Warriors

35410 poäng, med 22 medlemmar & med ett snittpoäng på 1610.
Anfalls rank: 16, med 251.


Känner igen 1 namn, dock inte spelat med/mot. Bara sett på forumet. Annars 100% okända för mig. Verkar oxå bara bygga nu i. Framtiden kan jag inte spå, inte gissa heller.

7. HEKATE

33376 poäng, med 23 medlemmar & ett poängsnitt på 1451.
Anfalls rank: 5 med 1250.


Känner igen 1 spelare här med. En epsilon spelare om jag vet rätt. Verkar vara mera åt kriga hållet. Får se vart det leder. Framtiden är det som sker då.

8. Sons Of Ithaka

32715 poäng, med 17 medlemmar & med ett poängsnitt på 1924.
Anfalls rank: 12 med 442.


Några kända namn. Vet att några i denna allians inte räds för att trycka på anfallsknappen, dock blev jag förvånad över deras låga anfalls rank. Framtid, kan lika bra sluta skriva om vad jag tror.

9. Wikings

28937 poäng, med 22 medlemmar & med ett poängsnitt på 1315.
Anfalls rank: 9 med 677.


Ytterst få namn jag känner igen här. Vet inte vad dessa personer gör i den alliansen, men skulle rekommendera att de byte. Just för att rädda deras image. Framtid, ...........................................


10. The Night of Roman

27859 poäng, med 20 medlemmar & med ett poängsnitt på 1393.
Anfalls rank: 14 med 328.


Känner igen 1 namn bland dem. Va kan man säga, bygger de med som resten av alla andra. Slås gör dem dock inte mycket. Deras framtid, jadu min tid som spågubbe är över, som ja sagt. Gissar de gör bara noobs.
 

DeletedUser

Guest
Många av de mer lovande allianserna är fortfarande under topp 10
 

DeletedUser

Guest
4. Shadows Of The Deep

37233 poäng, med 22 medlemmar med ett snittpoäng på 1692.
Anfalls rank: 15 med 324.

Vet inte vilka dessa är. Eftersom de har låg off rank så gillar de antagligen på att bygga. Eller så har de haft dåligt (riktigt dåligt) med motstånd på sina Öar. Framtid, fortfarande ingen spågubbe.

som du skriver så har vi låg off rank men har du kollat deff ranken?!! sist jag kolla lååg vi etta och ja som du säger åtminstone på min ö så har jag haft mycket dåligt motstånd :p jag ligger ändå högst i våran allians som off med 41:a plats i off listan så JA vi har haft en dålig off start då de flesta attacker riktats in på oss :)

Rätt kul att se att de minsta allianserna har största snitt deffpoäng och att inte de större verkar våga kriga mot varandra alls? har jag inte rätt . . . vet förresten ingen av de mindre spelarna att man kan ducka istället för att skänka kp . . .
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
4. Shadows Of The Deep

37233 poäng, med 22 medlemmar med ett snittpoäng på 1692.
Anfalls rank: 15 med 324.

Vet inte vilka dessa är. Eftersom de har låg off rank så gillar de antagligen på att bygga. Eller så har de haft dåligt (riktigt dåligt) med motstånd på sina Öar. Framtid, fortfarande ingen spågubbe.

som du skriver så har vi låg off rank men har du kollat deff ranken?!! sist jag kolla lååg vi etta och ja som du säger åtminstone på min ö så har jag haft mycket dåligt motstånd :p jag ligger ändå högst i våran allians som off med 41:a plats i off listan så JA vi har haft en dålig off start då de flesta attacker riktats in på oss :)

Rätt kul att se att de minsta allianserna har största snitt deffpoäng och att inte de större verkar våga kriga mot varandra alls? har jag inte rätt . . . vet förresten ingen av de mindre spelarna att man kan ducka istället för att skänka kp . . .
hamstergubben känns som att du anfaller min allians jag varnar dig du vill inte se odjuret inom mig
 
Topp