Topp 10 allianser

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 allianserna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 allianserna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?


Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser2503

Guest
Är lite väll dött i denna tråd just nu kan jag tycka, men kan allianser förändras så mycket i början så det kan jag förstå.

Men jag gör en lista i alla fall:

1. Devotum
Min egen allians ;) inga kommentarer.

2. Mare Clausum
Verkar som att Numerus har hittat hit. Får se har ett gäng duktig spelare så det kan nog gå hyfsat. Anser dock att de har för få offensiva spelare och att det de kan göra deras start lite knackigare. Kommer nog inte hålla andra platsen, men kan nog hålla sig topp 5 en tid fram över.

2. M.I.S.T
Klassisk massinvite och att de redan har underallians säger väll en hel del.

4. HEKAKTE
Några få namn jag känner igen som nog kan lyckas helt ok, men tror att just alliansen har för många inaktiva nybörjare. Ska dock bli kul att se. Om de skaffar lite nytt blod kan de nog kämpa sig kvar i topp 10 ett tag.

5. Shadows Of The Deep
Även vikingarna från Iota verkar hittat hit. Anser dock att de duktigaste spelarna som framförallt för alliansen framåt i Iota inte följt med dem. Tror tyvärr denna allians kommer splittras upp för eller senare och att spelarna kommer gå åt helt olika håll.

6. New World Order
Känner igen enstaka namn men de flesta av dem börjar lämna nu. Känns som att NWO har gjort den klassiska massinviten+under ally redan, är nog borta inom en dag eller 2.

7. Wikings
Även här är det massinvite, försvinner nog även dem snart.

8. The Last Warriors
Första allians hittills jag inte har koll på ett enda namn ... Massinvite och alliansen försvinner nog snabbare än kvickt.

9. The night of Roman
Samma som TLW

10.SamlareN
Av de allianser jag kommenterat är nog den här den bästa hittills. Med flera mycket duktiga spelare som Celleequie kommer de nog klättra upp snabbt i tabellen till top 3. Just nu är det endast en väldigt bra rekrytering, de behöver klara av.

Intressanta allianser:
Markopol
Känner igen wolfhoffman o mattemelker och man har även märkt av Cassiatori i forumet. Ska bli kul och se om han är lika bra som han säger. Frågan är om de duktiga spelarna från denna allians kommer lämna för deras gamla gp-vänner eller om spelare kanske söker sig hit istället, det märker vi.

Sons Of Ithaka
Vallhell grabbar från Iota världen har kommit hit för att strida. De har flera duktiga spelare och kan nog komma att gå långt. De ända som kan sätta stop för dem är om deras aktivitet är mer riktad mot Iota och om de tröttnar på att spela med exakt samma spelare på 2 servrar.

Morsus Mihi Tutor
Gelon, Gelon, Gelon... Duktig spelare men det var ett tag sedan man fick se honom lite längre in i en server med. Flera duktiga spelare. Denna allians har verkligen potential att gå långt om inte allt för många går emot dem tidigt på grund av Gelons skicklighet att skapa topp-allianser. :)

Alea Iacta Est
Flera duktiga spelare, tror dock inte denna allians kommer finnas kvar. Då flera av namnen är "Sagittis" killar från eta så skulle det inte förvåna mig om de slogs ihop med Gelons gäng eller "Mare Clausum" som de har ett tätt samarbete med på eta världen.

Lebowski
Skulle vara kul att få reda på vem det är som gömmer sig under nicket "Bajenbrudar". Jag har fått för mig att de flesta i denna allians är mer kända under andra nicks. Om de är spelare jag misstänker att det är kommer de med rätt rekrytering kunna gå långt.

SoA.
Lite av mina favoriter. Många duktiga spelare som kommer att klättra i tabellen fort. Enda som kan sätta stopp är hur aktiva och insatta de kommer vara men annars tillhör de helt klart till favoriterna.

Lite enkelt och kort om vad jag tror om vissa allianser, hoppas flera andra kommer hit och kommenterar också ;)
 

DeletedUser2469

Guest
Om du inte vill kommentera din egen allians så kan jag göra det ;)

Devotum
Mina favoriter till att ligga högt upp i listan. Finns en hel del aktiva och duktiga spelare där men de flesta kommer från Inquisition från Iota. Kan inte se några skäl att det skulle gå dåligt mer för alliansen än att alla går emot dem eller att Inquisition gubbarna skulle satsa mer på Iota. Annars kommer den här alliansen ligga 1:a en lång tid.
 

DeletedUser2279

Guest
Skulle vara kul att få reda på vem det är som gömmer sig under nicket "Bajenbrudar".

Ja du där döljer det sig en helt vanlig brud som fått för sig att bjuda upp till dans ännu en gång efter viss frånvaro på sista tiden.
 

DeletedUser

Guest
En mycket bra analys av Holios och man får tacka för de positiva orden han gav mig och min allians
 

DeletedUser

Guest
Markopol
Känner igen wolfhoffman o mattemelker och man har även märkt av Cassiatori i forumet. Ska bli kul och se om han är lika bra som han säger. Frågan är om de duktiga spelarna från denna allians kommer lämna för deras gamla gp-vänner eller om spelare kanske söker sig hit istället, det märker vi.

Den här alliansen tror jag kan göra bra ifrån sig om de får in lite fler starka rekryter. Spelare från Krios på Achilles. St Nikolas, Cassiatori, axelmossen och wolfhoffmann är alla fyra väldigt duktiga spelare. De kommer nog klättra.

Jag är nyfiken på om SamlareN tänker köra seriöst eller om det bara är en samlingsplats för gamla kompisar i brist på någon annanstans att ta vägen nu i början. De är utspridda över alla fyra haven och kommer inte kunna koordinera något vidare.
 

DeletedUser834

Guest
Här kommer min lista:

1.Devotum
Känner igen flera namn som kan stå sig länge.Tror på denna allians.

2.M.I.S.t
KÄnner igen vissa namn här,dock inte positivt sett.Mycket oseriösa och unga spelare.KLarar sig tills erövringarna drar igång.Har även en akademi redan och det är precis som Holius säger att det säger en hel del.

3.Mare Clausum
Vet inte så mycket om det här gänget,men det kommer nog att gå vägen för dom.

4.HEKATE
Min egen allians,kan säga att det känns bra för mig.

5.Shadows of the Deep
Verkar ha det mesta under kontroll,kommer gå vägen tills det blir bråk inom alliansen.Även en allians med helt okända namn.

6.Wikings
Förvånad över att inte fler har sökt sig hit,känner även igen flest namn här.Kommer spurta ifrån rätt bra inom den närmaste tiden.Flera spelare som kommer växa snabbt

7.The Last Warriors
Kommer garanterat att förvinna precis som M.I.S.T när erövringarna drar igång,kan även försvinna tidigare än så.Helt okända namn här också

8.New World Order
Att halka från 1:a till 8:e plats på 1 dag är inget bra facit för det här gänget.Kommer försvinna och ge plats för bättre allianser.Kör även massinvite

9.The Avengers
Helt okänd så svårt att kommentera här.Verkar helt klart inte gå uppåt här inte.

10.SamlareN
Har höga krav(om ni förstår vad jag menar)så de kommer hålla sin plats till NWO och M.I.S.T försvinner.Då börjar klättringen!
 

DeletedUser

Guest
BajenBrudar och DQ är inte samma person.
Frågade henne och fick ett nej som svar.
Får se om vi kan få ett avslöjande på vem som gömmer sig där egentligen.

Det går rykten om att hans/hennes riktiga identitet finns nedtecknad i en topphemlig tråd i ett ännu hemligare forum hos en mindre hemlig allians och för det rätta priset kanske informationen offentliggörs :eek:


Ett som är säkert är att h*n kan bygga, men kan h*n kriga också? Det kära barn får vi läsa mer om i nästa kapitel!
 

DeletedUser

Guest
Det går rykten om att hans/hennes riktiga identitet finns nedtecknad i en topphemlig tråd i ett ännu hemligare forum hos en mindre hemlig allians och för det rätta priset kanske informationen offentliggörs :eek:


Ett som är säkert är att h*n kan bygga, men kan h*n kriga också? Det kära barn får vi läsa mer om i nästa kapitel!

Bra sagt Cheddar :D
 

DeletedUser

Guest
Phoenix Birds
Ännu en allians som har potential att klättra mycket. Just nu 6 stycken mycket dugliga gamma/achilles spelare som är samlade på en ö. Skulle det inte bli bra med den här alliansen så kommer de ha lätt att merga med någon annan stark allians i närheten pga deras erfarenhet och samlade läge. Håll koll på dessa 6!
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara bra om ni höll rykten om enskilda spelare i ryktestråden och låter den här tråden handla om topp 10 allianser.
 

DeletedUser

Guest
Phoenix Birds
Ännu en allians som har potential att klättra mycket. Just nu 6 stycken mycket dugliga gamma/achilles spelare som är samlade på en ö. Skulle det inte bli bra med den här alliansen så kommer de ha lätt att merga med någon annan stark allians i närheten pga deras erfarenhet och samlade läge. Håll koll på dessa 6!

shhy vi är en liten skitallians som inte ens är nära top 10, kolla åt andra hållet ;)
 

DeletedUser2204

Guest
Metallens Lista

1. Devotum

En Allians som består av toppspelare, som kommer var en toppallians och som kommer ligger på toppen i krig. Agressiva och erfarna erövrare. Kommer dom vara kvar om en månad? JA

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Madeinsweden, talliali, Holios

2. Mare Clausum

Väldigt erfarna spelare som jag själv antingen har spelat med eller spelat mot. Offspelare? Deffspelare? Det lutar åt deff enligt min mening. Kommer dom vara kvar om en månad? JA

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: skvätten, Angel Eye, Arkitekten

3. M.I.S.T

Fin Alliansbild, redan en akademi och några få namn man känner igen. Håller sig uppe i poäng och snitt och vem vet? Kanske en och en annan veteran döljer sig bakom ett nytt nick. Kommer dom vara kvar om en månad? TVEKAR

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Kan tyvärr inte svara på det

4. HEKATE

Rätt ointeressant allians enligt mig. Kanske det döljer sig några erfarna bakom nicken men mer kan jag inte säga. Kommer dom vara kvar om en månad? TVEKAR

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: GeneralCalle123

5. Morsus Mihi Tutor

Allians som består av spelare som man känner igen och som man dels har spelat med. Kommer blir en offinriktad allians och kommer vara aggressiva. Kommer dom vara kvar om en månad? JA

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Bektar, Gelon, tymbal

6. Shadows Of The Deep

Känner lite namn från Theta och jag tror nog att dom flesta här har aldrig spelat tillsammans. Kommer låsa in sig och spelar på deff. För många förbund! Kommer dom vara kvar om en månad? TVEKAR

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: gustav.gs

7. Wikings

Bekanta namn från såväl THETA som ETA, även IOTA. Vissa har spelat tillsammans men jag tror alla är rutinerade spelare. Kommer blir offensiva. Kommer dom vara kvar om en månad? JA

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: MagnusEricson, Wiiq

8. The Avengers

Ointeressant allians. Invite till alla spelare som är runt omkring. Kommer dom vara kvar om en månad? NEJ

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Tholin, Bender Rodrigues

9. The Night Of Roman

I profilen står det: "Vi är en alliansen som satsar på att bli stor och vara fredlig, men det finns en hög risk för de som inte har en allians att bli anfallna." Kommer alltså att tar alla som är allianslös. Kan man överlever på det? Det kan man man. Kommer dom vara kvar om en månad? TVEKAR

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: teddybear

10. The Last Warriors

Krigarna hälsar alla "välkmona" om ni har över 500poäng. Stark Ledare och säkert ingen att skoja med. Kommer att "utbildar" nybörjare för det mesta. Eller kanske många som spelar under ett annat nick? Kommer dom vara kvar om en månad? JA

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: firaspower2

Andra allianser som man ska har ett öga på:

SamlareN: Stark allians, hög poängsnitt, bra spelare. Kommer att ta sig upp i top 10 inom en snar framtid

Mare Clausum.: Akademi(av Mare Clausum) som kommer att blir aggressiva. Riktigt farliga spelare. Håll koll på Pittakos och Skaparn!

Markopol: Kända namn och även dom kommer att ta sig upp i top tio. Om dom rekryterar fler. Håll koll på Cassiatori och Lord DaSilva!

Söt Gris i stövlar: Vem är denna mystiska spelare? Aldrig hört om Henne/honom. Aktivitet, Guld och en bra snickare. Kan h*n kriga? Om man går enligt pålitliga källor är svaret JA. Kommer inte att klara sig ensam men i en bra allians kan det blir riktigt farligt.
 

DeletedUser

Guest
Ni får tänka på att Söt Gris i Stövlar inte är ensamma utan har ett mäktigt förbund bakom sig.
+ Det att alla som kan sin historia när det gäller Zeta borde ha en ledtråd till vem det kan vara. Även om nu inte det var personen bakom allyn som fick igenom KHs namnändring.

Och nej det är inte DQ, kom in i matchen nu kappa, kom in i matchen..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ni får tänka på att Söt Gris i Stövlar inte är ensamma utan har ett mäktigt förbund bakom sig.
+ Det att alla som kan sin historia när det gäller Zeta borde ha en ledtråd till vem det kan vara. Även om nu inte det var personen bakom allyn som fick igenom KHs namnändring.

Och nej det är inte DQ, kom in i matchen nu kappa, kom in i matchen..

När till och med jag vet vem det är så är ni ansra ute på avbytarbänken.

Ser man til allianserna så har jag skummat igenom de och det verkar vara Devotum som ser hetast ut.
Dock vet vi om ett par veckor vilka som stå på vilken sida, vore skoj med en större spelarbas så det blev lite mer invecklade förbundsjobb för alla diplomater.
 

DeletedUser

Guest
1. Devotum

Spelare som man borde hålla koll på och vara försiktigt med: Madeinsweden, talliali, Holios

Frågan är väl snarare vem i Devotum man inte bör hålla koll på och vara försiktig med. Livsfarliga krigsmaskiner hela bunten, skulle inte ens förvåna mig om alla deras 20 medlemmar ligger på topp 30 inom ett par veckor =)
Särskilt om man jämför med andra alliansers spelare som man bör vara försiktig med, gustav.gs vem är det? ;)

Bra lista metallica, roligt koncept!
 

DeletedUser

Guest
När till och med jag vet vem det är så är ni ansra ute på avbytarbänken.

Ser man til allianserna så har jag skummat igenom de och det verkar vara Devotum som ser hetast ut.
Dock vet vi om ett par veckor vilka som stå på vilken sida, vore skoj med en större spelarbas så det blev lite mer invecklade förbundsjobb för alla diplomater.

Du brukar ju ha koll på det mesta verkar det som. Till och med en sent inkommen spelare som jag har en aning. Att en större spelarbas vore bra kan jag hålla med om. Men det finns ju andra servrar där konkurrensen är mer tilltalande...

För att återgå till topic så kan jag väl säga att det verkar vara "the usual suspects". Och som du säger får tiden visa vem som slår ihop sina påsar.
 
Topp