Topp 10 allianser

DeletedUser1880

Guest
För att bygga vidare på detta, ni har kickat ut en massa? För att ersätta dessa med en mer erfaren massa? Fortfarande en massinvite, och inte nog med detta nu har du både erkänt det själv och försagt dig (Spelaren från ostarna) själv. Det verkar som om det kommer krävas mer för att sudda ut "Massinvites-Stämpeln".
Jag har inte försagt mig utan kort förklarat att vi mycket riktigt massinvitade i början. Se CheddarBob's mer detaljerade svar så ser du att det inte är något vi sticker under stolen med...
Tycker för övrigt att det är lustigt hur ni felanvänder ordet "massinvite". The Myrmidons på Achilles var lika mycket massinvite som Ostarna är idag (notera är) då massinvite inte syftar på historia utan på hur en allians ser ut idag. Sen får ni gärna fortsätta säga att "Ostarna var massinvite" då det är sant, men just begreppet massinvite med all dess innebörd kan appliceras lika mycket på Ostarna idag som på Inquisition. :rolleyes:

Men tack för alla fantastiska tips! Känner verkligen att jag behöver en lektion i hur man startar och driver en toppallians... :p
 

DeletedUser107

Guest
Inquisition är lika mycket massinvite som Ostarna
Det är ju så man blir gråtfärdig, om du visste hur många timmar vi har lagt ner på att handplocka alla spelare i början fram tills dess att vi mergade, en merge är inte en detsamma som massinvite.

Ryktas för övrig att Inquisition ser med spänning på framtiden med så många värdiga motståndare runt omkring sig. Sannerligen den mest intressanta starten i Grepolis historien. Och jag känner verkligen (sentimental) att jag måste tacka er, både Ostar och Kussar.
Så många duktiga spelare som finns representerade i dessa allianser, synd bara att endast ett fåtal av er kommer överleva. :(
Haha sorry jag var bara tvungen att var itsy bitsy tini wini kaxig. Det är fortfarande adrenalinet från gårdagens stora fight. :)

Edit: Oj det här var visst inte ryktas tråden. :p
Mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är ju så man blir gråtfärdig, om du visste hur många timmar vi har lagt ner på att handplocka alla spelare i början fram tills dess att vi mergade, en merge är inte en detsamma som massinvite.

Wow, du sätter exakt ord på de tankar jag får när ZTS och Greco kallar oss för massinvite.
Kan du snälla förklara för mig vad exakt som säger er att vi har lagt ner mindre tid på våra nuvarande medlemmar? Ni har ingen aning utan ni bara drar till med lösa antaganden och när man sedan gör samma sak om er så bli ni "gråtfärdiga".
Dessutom, om du läser mellan raderna, så förstår du nog att han egentligen inte sa att ni är massinvite. "Inquisition är lika mycket massinvite som Ostarna" = "Varken Ostarna eller Inquisition är massinvite".
 

DeletedUser107

Guest
Wow, du sätter exakt ord på de tankar jag får när ZTS och Greco kallar oss för massinvite.
Kan du snälla förklara för mig vad exakt som säger er att vi har lagt ner mindre tid på våra nuvarande medlemmar? Ni har ingen aning utan ni bara drar till med lösa antaganden och när man sedan gör samma sak om er så bli ni "gråtfärdiga".
Dessutom, om du läser mellan raderna, så förstår du nog att han egentligen inte sa att ni är massinvite. "Inquisition är lika mycket massinvite som Ostarna" = "Varken Ostarna eller Inquisition är massinvite".

Så du menar att ni handplockat varje spelare, även när ni var som flest 46 st, sannerligen ett imponerande arbete.
Känns mer som att folk ansökte och ni tog in dom, men jag har inga bevis för att styrka min teori så jag antar att vi kanske ska återgå till topic innan vi får en arg Lothoria efter oss. :)
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att ni handplockat varje spelare, även när ni var som flest 46 st, sannerligen ett imponerande arbete.
Känns mer som att folk ansökte och ni tog in dom, men jag har inga bevis för att styrka min teori så jag antar att vi kanske ska återgå till topic innan vi får en arg Lothoria efter oss. :)

Han har väl skrivit typ 25ggr nu att när vi var som flest i början så fanns det fortfarande en hel de som var massinvitade, nu är de bortplockade. Vet inte riktigt vad som är så svårt att förstå med det?
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att ni handplockat varje spelare, även när ni var som flest 46 st, sannerligen ett imponerande arbete.
Känns mer som att folk ansökte och ni tog in dom, men jag har inga bevis för att styrka min teori så jag antar att vi kanske ska återgå till topic innan vi får en arg Lothoria efter oss. :)

Du har inte läst mitt långa inlägg eller hur? Post #40 i den här tråden. Vänligen läs det innan du säger något mer för jag tycker att jag redan har varit ganska tydlig och att behöva upprepa mig är ingenting jag uppskattar.
 

DeletedUser

Guest
Rank Name Points Members Cities Avg. points per member Avg. points per city
3 Syrakusas 176,709 40 47 4,417 3,759
raset har börjat - knäckta av Inquisition, tappar nyckelspelare till omstarter...ställer inte upp för sina medlemmar - "utanför den inre kärnan"? trodde dom skulle bjuda mer motstånd... fokus på andra servrar? kollaps inom 1 månad är min prognos

Prognosen börjar stämma in... städer förloras på löpande band... framstående krigare lämnar... istället för att bryta belägringar satsar man på misslyckad offensiv belägring av annan fiende...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser107

Guest
Du har inte läst mitt långa inlägg eller hur? Post #40 i den här tråden. Vänligen läs det innan du säger något mer för jag tycker att jag redan har varit ganska tydlig och att behöva upprepa mig är ingenting jag uppskattar.

Jo jag har läst det, men för att få klarhet i det hela så om man börjar som en mass invite allians men sedan sparkar en del spelare och bjuder in nya så är man inte längre en mass invite allians, är det så jag ska tolka det hela?

Som jag ser det finns det tre olika sätt att starta en allians:
Mass invite: ni är bekanta med begreppet inte sant?
Pre made: Ja ni är åter igen bekanta med begreppet.
Rekrytering: Bygga upp ett koncept, bjuda in spelare du känner och litar på, handplocka spelare efter tidigare erfarenheter och sälja dom konceptet. Precis så som vi gjorde.
 

DeletedUser

Guest
Rekrytering: Bygga upp ett koncept, bjuda in spelare du känner och litar på, handplocka spelare efter tidigare erfarenheter och sälja dom konceptet. Precis så som vi gjorde.

Precis så som vi också gjorde efter att vi format om alliansen och börjat köra seriöst. Med ett tillägg som också faller under kategorin Rekrytering; "Iakta en sedan tidigare servrar okänd spelare under en tid, hålla kontakten med honom via pm, fråga om tidigare erfarenheter från liknande spel, fritid, ålder osv för att bilda en uppfattning om spelaren trots att du inte känner den sen tidigare. Ifall du tror han kan vara en tillgång för alliansen - rekrytera honom på prov och ge honom en chans att visa vad han går för."

Tänker inte börja försöka bevisa detta utan du får välja själv om du tror mig eller inte. Men i mina ögon är det ganska uppenbart.

Och som svar på din första fråga. Ifall man börjar som massinvite, sparkar en del spelare och sedan börjar spamma ut inbjudningar igen till alla som vill vara med eller som har byggt mycket på sina städer - Ja då är det givetvis fortfarande en massinvite.
Ifall man börjar som massinvite, sparkar de spelare som inte hör hemma i en toppallians och sedan börjar rekrytera seriöst - Nej då är det ingen massinvite, inte ens om man efter en dag skulle vara uppe i 45 medlemmar behöver det per automatik vara en massinvite, utan det beror på omständigheterna kring rekryteringarna.

Anta att jag känner 80 stycken spelare på en server, jag har spelat med alla på tidigare servrar och de är erkänt duktiga spelare. Jag kontaktar dem en och en och förklarar att jag precis har startat en allians och det vore roligt om de ville hänga på. De flesta svarar genast att de jättegärna spelar i ett så härligt gäng och efter lite snack om riktlinjer och olika krav tar jag in spelarna, en efter en. Efter bara tre timmar är vi uppe i 40 medlemmar. Alla känner varandra sedan tidigare så alliansen kommer snabbt igång och tar ledningen på servern för att sedan hålla den i flera månader.
Är alliansen i det här exemplet en massinvite enligt dig? För isf har vi olika definition på begreppet och den här diskussionen är helt meningslös.
 

DeletedUser

Guest
Aktuell ställning Inquisition mot Syrakusa

Syrakusa har erövrat 2 städer
av dessa 2 återfinns BÅDA åter hos Inquisition

Inquisition har erövrat 10 samt fått 5 genom värvning...

ställning 15-2 eller 15-0 :) om man räknar nettoflödet...

"vilka leder"? :)
 

DeletedUser

Guest
Ställningen Inquisition mot Ostarnas sällskap

Ostarna har erövrat 1 stad - ca 3500p

Inquisition har erövrat 1 stad - ca 7500p

1-1, men Inq leder på poängskillnad +4000p
 

DeletedUser

Guest
Ställningen Inquisition mot Ostarnas sällskap

Ostarna har erövrat 1 stad - ca 3500p

Inquisition har erövrat 1 stad - ca 7500p

1-1, men Inq leder på poängskillnad +4000p

I längden spelar 4k poäng väldigt lite roll. Det geografiska läget däremot ;)
 

DeletedUser

Guest
Bästa gunstkrigande allians: Ostarnas sällskap

9-0 i gunster, och noll anfall

modigt sällskap :)
 

DeletedUser

Guest
nu börjar ostarna plocka över medlemmar från syrakusas.

är det bottenskrapets smulor?

eller får dom några guldkorn som kan föradla ostarna?
 

DeletedUser

Guest
30 juni 22.24
Raset har INTE börjat. Alliansen består av bara erfarna spelare och dom ställer mycket väl upp för sina medlemmar. Dett visar igen att du i egentligen inte har någon aning. Kollapsen kommer inte att sker så fort dom har lärt sig lite samspel.//lurkenM

Nej, Lurken, du har helt rätt... det tar inte en månad... det tog mindre än 2 veckor...

vi hade en jämnt balanserad ö... nu har vi 19 av 20 städer på ön, och det är bara en fegis i semesterläge kvar att plocka...
 

DeletedUser

Guest
Du vet väl om att medlemmar inte bara snubblar in i vår allians bortom vår kotroll? ;.)
Vi tar inte in någon vi inte tror på och vill ha med..
 

DeletedUser994

Guest
Kung KG

1 Inquisition Poäng:773910 Medlemmar: 31 snitt: 24965
Min allians har inte så mycket att säga, tror vi kommer få mer och mer mellan oss och övriga allianser!
Andra får gärna kommentera våran allians.

2 Ostarnas sällskap Poäng:688234 Medlemmar: 42 snitt:16387
En bra helt okej allians, de har en del fina spelare men tror inte det kommer räcka till utan kommer tappa en del nu fram över.

3 The guild Poäng:247126 Medlemmar:31 snitt:7972
inte sätt så mycket av dessa men tror de kan bli starka, har några fina spelare och bor ganska kompakt vad jag vet.

4 VALLHELL PISTVAKTERS Poäng:225966 Medlemmar:41 snitt:5511
Där är en del kända ansikten, framtiden får utvisa hur det går.

5 Månriket Luna Poäng:199950 Medlemmar:44 snitt:4544
Jag känner bara till några få namn här, tycker de har sina fina stunder men även en del missar.
Nu vet jag inte riktigt om detta stämmer men tycker de är lite utsprida på kartan.

6 The Jolly Groggers Poäng:173284 Medlemmar:23 snitt:7534
De har också sina guld klimpar men övriga sätter jag ett frågetäcken på

7 The Red Evils Poäng:157956 Medlemmar:36 snitt:4388
inte mycket till allians för min del.

8 Syrakusas Poäng:150679 Medlemmar:29 snitt:5196
Där finns många bra spelare som inte klarade trycket i början då de blev erövrade och de kanske är för mycket fokus på andra världar.

9 ONÅDIGA Poäng:135450 Medlemmar:14 snitt:9675
Ingen aning, dock få spelare vilket jag gillar. kanske kan växa till sig.

10 vikingarna Poäng:134894 Medlemmar:42 snitt:3212
En allians med många medlemmar och låg poäng, finns nog några guldklimpar här med.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lite kommentarer och nya lister av andra spelare med hade varit trevligt!
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp