Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Ni vet hur det går till. Man gör en lista på de 10 ledande allianserna, sedan skriver man vilka spekulationer man har om de olika allianserna.

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Ostarnas sällskap

Känner igen en hel del spelare, mycket kvalité på spelarna, är en av de allianser som kommer hålla långsiktigt. Fråga är dock hur de tänker sköta sin diplomati, antagligen det som avgör alliansens öde. Helt klart en av mina favoriter.

Northern Vikings

En stark topp men svagare botten, ska de bli en framtida faktor måste de minsta i alliansen växa. Känner igen några erfarna spelare.

Syrakusas

Antagligen en allians som kommer befinna sig på topp 3 väldigt länge. Slogs ihop med Under Construction. Mycket fina spelare med personliga favoriter som Ceellequie (GP mest svårstavade nickname) samt Ture Terror, men även Faderfredrik förtjänar sin tid i rampljuset. Syrakusas har även en trevlig ledning såvitt jag vet, ska alliansen bli en avgörande faktor på iota måste de kunna organisera sina medlemmar.

SPARTA

Det är nästan ett krav på att varje värld ska ha en allians som hänvisar till Sparta, helt rätt. Ska bli intressant att se om de kan hålla sig kvar på topp 10, lycka till :)

KECL

Känner igen en del namn, hoppas de håller sig till lågt medlemsantal (under 20) och växer sig starka.

Inquisition

Religiösa dårar hela bunten. Likt en dörr-knackande plåga kommer de antagligen vara Iotas syndaflod.

The Worlds Company

Har redan en dotterallians, de måste få ett välfungerande samarbete om de ska kunna överleva i denna världen

Kingdoms Army

Läs ovan.

KigZ

Känns som en knepig allians man inte vet vart man ska placera dem. Antagligen är dessa jokern just nu.

Bumbi Björnarna

Känner igen alliansnamnet från tidigare, har några kända spelare, ska bli kul att följa dem. Det här gänget kommer antagligen gå upp i rank.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Syrakusas

Mycket fina spelare med personliga favoriter som Ceellequie (GP mest svårstavade nickname) samt Ture Terror, men även Faderfredrik förtjänar sin tid i rampljuset.

Mycket fin lista Greco med bra analyser!
Liten rättelse bara, celleequie är ost, inte syrakusa :)

Verkar vara relativt många som spelar under nya namn på den här världen, bakom användarnamn som man aldrig har hört förut kan det dölja sig erfarna topp spelare från tidigare världar. Ostarnas Capitano och Syrakusas Aposteln för att nämna två (hoppas jag inte röjde något jag inte fick röja nu)

Mina personliga favoriter, utöver min egen allians, är helt klart Inquisition och Bumbi Björnarna (trots sär skrivningen), jag har alltid gillat små men kvalitativa allianser!

Ska bli intressant att följa detta, lycka till allihopa :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
bakom användarnamn som man aldrig har hört förut kan det dölja sig erfarna topp spelare från tidigare världar

Stämmer bra det ;)

En väldigt bra lista. Alla kommentarer som du skrev håller jag med om.
 

DeletedUser

Guest
KigZ

Känns som en knepig allians man inte vet vart man ska placera dem. Antagligen är dessa jokern just nu.

Fick en rolig förbundsförfrågan från den här alliansen idag. Tänkte gå in och meddela någon av deras mer erfarna ledare och varna honom för att deras diplomat skämmer ut alliansen. Upptäckte att dom inte verkar ha några erfarna ledare så det blev inget..

Dom ligger för övrigt 6a nu.
 

DeletedUser

Guest
Orkar inte göra en lika bra genomgång som GrecoStyle.......

Ostarnas sällskap
Är en allians som kommer att stanna bland topp allianserna länge. Många kända namn bland spelarna.

Northern Vikings
Känns som en massinvites allians som kommer att rasa på listan.....

Syrakusas
Min allians så den får andra kommentera :)

KECL
Många kända spelare som kommer att kämpa på bra.

SPARTA
Har jag ingen som helst koll på.

KigZ
Samma här, noll koll.

The Worlds Company
Ytterligare en allians som för mig har okända spelare.

Inquisition
Om de lyckas med det de påbörjat så kommer de att kriga i toppen. Kan dock få fler fiender än vad de klarar av. Skall bli spännande att följa fortsättningen hur de kommer att lyckas med sin extremt offensiva taktik.

Kingdoms Army
Ingen koll.

Bumbi Björnarna
Här ytterligare en allians som kommer att klättra i listan och blanda sig i toppstriden.
 

DeletedUser834

Guest
Måste bara påpeka att samma ledare i The Worlds Company har en framgående allians på Epsilon vid namn Heart Of Fire. Men även om jag är medlem i The Worlds Company och Heart Of Fire måste även jag erkänna att det är helt okända spelare i båda allianserna
 

DeletedUser2396

Guest
jag kommer bara skriva om några allianser

Inquisition

kommer komma långt särskilt med sitt motto anfall är bästa försvar


Bumbibjörnarna

skickliga spelare känner igen flera av dom spelarna från achilles teletubbies och dom kommer hålla väldigt få spelare som är som är off spelare och har mycket poäng


Sparta

massinvate

Northern Vikings


massinvite


Ostarnas sällskap


massinvite




det var det
 

DeletedUser

Guest
Du skrev att du tyckte att Ostarnas sällskap körde med massinvite, det har jag ett svar på varför vi gör det.

Vi vill ha massa olika sorters ostar, vi har en Cheddar (Cheddarbob), en mögel-ost (Tallialli, han sitter framför datorn så länge att han möglar;), en ost-kaka (GoudaBobby) och ett flertal andra ostar som är väldigt "goa".
 

DeletedUser

Guest
Tack racsoracso01, jag märker att det är en spelade med bra koll på läget som skriver här :.)
Jag menar, spelar man på 7/10 servrar så måste man väl ha järnkoll eller?
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att första internerövringen sker inom kort.
(Inte jag eller någon alliansfränd)
 

DeletedUser378

Guest
Rör ni er tillbaka till topic om topp 10 allianserna är ni vänliga.
 

DeletedUser2331

Guest
1 Ostarnas sällskap
- Iota:s ledande allians, äter alla ostar.. En riktig osthyvel (polare med cheddar ostar) skulle jag kunna säga, hyvlar sönder alla andra ostar utan problem.
2 Syrakusas
-flopp, Raketost
3 KECL
-flopp, Grynpipig ost
4 Northern Vikings
-flopp, Hårdost
5 SPARTA
-flopp, Rundpipig ost
6 Inquisition
-flopp, Mögelost

7 KigZ
-flopp, Koggost
8 Bumbibjörnarna
-flopp, Getost
9 ONÅDIGA
-flopp, Mjukost
10 The Worlds Company
-flopp, Bönost

Osthyvel VS Ostar

:D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser107

Guest
Vi tackar BosnjaK för hans något annorlunda version av top 10 allianser, jag ska dock vara något seriösare.


1) Ostarnas Sällskap
Finns många duktiga spelare här, även en bra ledning men har tagit in lite för mycket spelare, kommer slå
hårt när folk efter ett par månader tröttnar.

2) Syrakusas
Samma här, många bra spelare och bra ledarskap, lite för många spelare.

3) KECL
Känner igen en del spelare även här, trevlig ledning men har plockat in spelare från NV, varnings lampan blinkar.

4) Northern Vikings
Kommer inom kort falla sönder, blir upplockade av de tre ovanstående allianserna som förr eller senare delar deras öde.

5) SPARTA
Jag har faktiskt inget att skriva här. Kommer falla sönder inom en månad.

6) Inquisition
Liten kompakt allians med god kontakt spelare emellan, offensiv. Hatad av Ostar?

7) KigZ
30 spelare som inte åstadkommit särskilt mycket annat än att försvarat sig, ger dom 1 månad max.

8) Bumbibjörnarna
En allians mycket lik våran egen, dock är spridning dom emellan en nackdel med offensiva ostar runt omkring sig.

9) ONÅDIGA
Ja vad säger man, tycker alliansens profilbild säger en hel del. 1 månad sen är hälften erövrade.

10) The Worlds Company
Har en dotter allians...hälften erövrade inom 1 månad.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Topp 10, Del 1

Jag kommer använda mig av två kartor, den första kartan är för allianserna mellan placeringen 1-5. Jag analyserar först dessa och sedan i del 2 går jag vidare till allianserna mellan topp 6-10.

http://se10.grepolismaps.org/d0de91322c0f99e71401a6437d0a53d2

Ostarnas Sällskap

Första erövringen är ett faktum, Iota kommer få följa den här alliansen ett bra tag. Det enda som kan stoppa alliansen är problemen de själv kan skapa och inte vad de övriga spelarna kan göra, nu menar jag inte att de är odödliga, de kan förlora städer. Om den här alliansen kommer dö ut är det pga problem inom ledningen och inaktivitet när sommaren slutar. Nästintill samtliga alliansmedlemmar växer vardag när det kommer till poäng (detta pekar på aktivitet, vilket krävs av en ledarallians). När det kommer till KP så märker man en tydlig förändring, här är det bara toppen som arbetar aktivt medans det nedre lagret av alliansen fortfarande väljer att växa alternativt går defensivt eller så tvekar de för mycket. Att det bara är det högre lagret som krigar märks betydligt bättre när det kommer till Anfalls-KP, även om alliansen i fråga leder den offensiva rankningen, här utmärker sig även Celleqquie som leder den individuella Anfalls-rankningen. När det kommer till Försvar-KP märker man att Ostarna har respekt, det är få spelare som har vågat anfalla ostarna, men det finns en del. Några spelare som ofta får besök är Kaiten, Chokladmonstret och Bosnjak.

Om vi går vidare till kartan, kan vi se att alliansens hjärta vilar i söder av Hav 45 och 55, men att det finns några uppstickare mot norra delen av Hav 45 och 55, dessa bör till en början erövra städer lite i söder för att etablera en fast grund, och sedan gå mot de andra haven, alternativet är snett ner på fria jaktmarkerna i Hav 55. De få spelare som har sina städer i Hav 44 bör försöka antingen erövra sig till en gemensam ö eller flytta ner till hav 45.

Personligen jag ser fram emot att få se mer av PJVV, Cheddarbob och Bjrolkp.

Syrakusas

Starka spelare och en stark ledning, en allians i min smak, kanske lite för lågt genomsnitt på poängen om man ska relatera till antalet alliansmedlemmar. Medlemmarna i fråga är aktiva var dag, bortsett från Nexusone, som antagligen är avstängd/semesterläge eller ska sluta. Frågan är vem som internerövrar? När det kommer till Kämpar-KP märker man att Syrakusas krigande påminner om Ostarna, toppen krigar jämnt, men botten gör det inte. De få spelare som krigar i botten krigar dock nästan varje dag, det är viktigt att de vågar släppa loss. När vi går vidare till Anfalls-rankningen blir man lite besviken, man förväntar sig mer av en allians med så pass tunga namn i medlemslistan, de som utmärker sig är dock Suryavarman, Pjotr och Wargen, en annan teori jag har är att en del av Syrakusas spelar har mött stor press sedan första sekunden då NB gick ut, och har därför inte kunnat blomma ut i sin rätta takt, därav den höga defensiva rankningen. Det märks framförallt på de översta spelarna, men man ser även en negativ trend att de nedersta spelarna på rankninglistan har blivit anfallna den senaste dagen. Man ska dock inte underskatta Syrakusas, de är skickliga försvare, de som utmärker sig är Maran, Faderfredrik och Pjotr.

Nu går vi vidare till kartan, alliansen största svaghet är att den är utspridd, de har bjudit in lite för många spelare för snabbt, men man märker på alliansmedlemarnas tidigare meriter att de har bjudit in med kvalité framför kvantitet, de kommer behöva samla sig för att hålla ut i denna världen.

Personligen ser jag fram emot att få se mer av Ture terror, Hjortfot och Belgarath1969.

KECL

Aktiv allians med kända namn, rekryterade in en hel del spelare från Northen Vikings. Frågan är dock om de kommer kunna utmana Ostarna eller Syrakuserna? Alliansens medlemmar är aktiva, den enda som inte är det ligger sist. Det intressanta med KECL är dock att alliansens minsta medlemmar strider lika mycket som de största, jag skulle säga att av de tre största allianserna har KECL de mest offensiva bland de minsta medlemmarna, offensiva spelare som utmärker sig är Gura och Slabjak. På defensiven är det tufft för de minsta medlemmarna, men de största ha klarat sig relativt smärtfritt. Vågar man säga att de minsta medlemmarna i KECL lyfter upp de största? Spelare som utmärker sig på defensiven är Aceracer, Dombås och Danjull.

När vi studerar kartan kan vi tydligt se att KECL har sitt största fäste i Hav 44, men även med spelare som är utspridda i hav 54 samt 55. De spelarna i Hav 55 bör känna någon form av panik, det är dags att erövra sig till något av de andra haven. Mestadels ser man att KECL har bjudit in sina grannar alternativt i förväg planerat tid och stjärnriktning att starta.

Jag ser fram emot att få se mer av Slabjak, Bossebus och Gura.

NORTHEN VIKINGS

Alliansen är på väg ner, har förlorat för många spelare på kort tid. Kan tänka mig att spelarna som är kvar i alliansen är antingen överlojala eller så har de inte hittat någon allians att gå över till än. Frågan är dock varför spelare lämnar alliansen? Av de spelare som är kvar märker man hög aktivitet, bortsett från att en spelare har varit bland de första att förlora poäng i en stad. När det kommer till kämpar-kp ser man att toppen och mitten av alliansens medlemmar strider ofta. Offensiven är dock väldigt illa, en sådan här allians med liten offensiv är enligt mig inte värdig en 4:e placering. Dock finns det några spelare som utmärker sig, det är Dynamite=SWE= och Blach. När vi kommer till defensiven märker vi bristen på respekt, de mittersta spelarna är under attack dagligen och det är även en vanlig del av vardagen för dem översta samt understa delen av alliansen. Några som utmärker sig är Blach, Echion och Ronols (609 försvars-kp på en dag!!!).

Tar vi en titt på kartan ser vi att de håller till i Hav 55, med få spelare i de övriga haven. De övriga spelarna rekommenderas att hitta en ny allians för NV är ett skepp som sjunker. De spelare som är i Hav 55 kommer få problem med Ostarna i framtiden.

Jag ser fram emot att se mer av Dynamite=SWE=, Blach och Ronols (om han/hon överlever). Observera att Dynamite=SWE= och Blach bara kommer välja att spela i den bästa alliansen i framtiden.

SPARTA

Bortsett från de understa alliansmedlemmarna märker man en aktivitet, alliansen borde avlägsna de inaktiva spelarna reda nu för att höja seriositeten. När det kommer till kämpar-KP kan vi till vår glädje se att hela alliansen är aktiv, i den offensiva delen märker vi dock bara från de 8 största spelarna och 2 från de minsta medlemmarna, alliansen måste ha mer offensiv för att visa sig värdiga sin placering. Den spelare som utmärker sig är Qwvicer, han/hon bör vara en förebild för de andra spartanerna. På defensiven går det hettare till, men det är mest skärmytslingar och inga större fejder, samtliga delar av alliansen är inblandade och de som utmärker sig är Glutten, Nissan88 och Alberim.

På kartan ser vi att de håller till i Hav 55, med tre spelare i hav 45. Man märker att de har rekryterar inom havet 55 fast de har inte haft några riktiga planer, alliansen bör satsa på att bli så bäst i Hav 55 de kan bli, de kommer även behöva samla sig mer på någon ö.

Spelare jag ser fram emot att få se mer av är Glutten, Qwicer och Nissan88.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp