Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Det var säkert du, jag tvivlar inte på att du är duktig, eller framkom inte dte i mitt förra inlägg? MEn våga vara kvar och sluta tjafsa så förbenat mycket

den bollen ligger hos zanaxxx som inte vågar anfalla och fortsätter ostarnas gunstkrig... utan att Cheddar gör något åt det... så Cheddar står nog bakom ostarnas gunstkrig numera...

och angående om jag är duktig eller inte... jag svarade bara på "om jag spelar denna värld"... och syftade till att påvisa faktisk "spel-utveckling"... objektiva tekniska fakta... inte skryt eller tuppkamma...
 

DeletedUser1880

Guest
den bollen ligger hos zanaxxx som inte vågar anfalla och fortsätter ostarnas gunstkrig... utan att Cheddar gör något åt det... så Cheddar står nog bakom ostarnas gunstkrig numera...
Vill du verkligen veta hur det ser ut när vi faktiskt står bakom ett gunstkrig? Nej just, sluta nu babbla på om att vi står bakom det när vi inte gör det! Du har inte fått blixtar från oss på länge om det inte skett bakom vår rygg.
 

DeletedUser

Guest
Vill du verkligen veta hur det ser ut när vi faktiskt står bakom ett gunstkrig? Nej just, sluta nu babbla på om att vi står bakom det när vi inte gör det! Du har inte fått blixtar från oss på länge om det inte skett bakom vår rygg.

Han fick tydligen en nyss. Och givetvis med automatiskt medföljande klagobrev till mig.
Men som jag sagt till ZTS så sätter jag ner foten nu och säger att:

- Om han vill göra ett diplomatiskt ärende av den här fortfarande högst personliga, icke representativa blixt fighten så får han vackert lov att kontakta mig på ett diplomatiskt korrekt sätt med utgångspunkt att faktiskt försöka lösa tvisten och inte bara kasta skit. Jag tänker inte svara på fler meddelanden i stil med "Så fegostarna vill ha gunstkrig igen..." för det är inte så man sköter en diplomatisk diskussion.
Så antingen sköter han den diplomatiska diskussionen rätt, eller ber någon annan ledare i Inquisition sköta den, eller också har den diplomatiska diskussionen aldrig ägt rum.

- Om han inte är intresserad av att hålla en diplomatisk konversation utan vill hålla detta på personlig nivå så hänvisar jag honom till den aktuelle spelaren, ZanaxXx, istället för spelaren som inte har ett skit med bråket att göra, Cheddar.
 

DeletedUser

Guest
Vill du verkligen veta hur det ser ut när vi faktiskt står bakom ett gunstkrig? Nej just, sluta nu babbla på om att vi står bakom det när vi inte gör det! Du har inte fått blixtar från oss på länge om det inte skett bakom vår rygg.

gick några dygn... räknar vi bort blixt-vasallen retard666 så pratar vi 2 dygn utan zanaxxx och retard-blixtar...


Rapporter
Inkorg
ZanaxXx har framkallat Blixt på din stad 100 Winterfell. Idag kl 15:55
 

DeletedUser

Guest
ytterligare ca 10 gunstattacker från Ostarnas sällskap - genom ZanaxXx
kan vi konstatera följande...

Syrakusas har gett upp - disbandat - och insett övermakten

När gör Ostarnas sällskap samma sak? när ZanaxXx istället för att bistå sina allierade, där han låter städer gå förlorade istället för gunsta in stridsvagnar till Micke79an... som gör att belägringar slås tillbaka... bara för att kunna skicka lite gunstattacker...

När Ostarna börjar angripa sina egna aktiva spelare... sätter på IE... så dom lämnar alliansen... kan man kalla inbördeskrig på riktigt...

Ostarna har kollapsat...när kommer "disband"-en?

Vilka ska bli serverns nya "2a"? platsen bakom Inquisition är numera vakant
 

DeletedUser994

Guest
Kung KG

Jag tycker det varit lite mycket off-topic här nu så jag passar på att göra en ny lista.


1 Inquisition Poäng: 1574723 Medlemmar:34 Snitt:46315
Jag är med i denna alliansen, Tycker det är en stark allians som har gjort imponerande bra ifrån sig.
I övrigt får andra spelare gärna göra listor och tycka till här.

2 VALLHELL PISTVAKTERS Poäng: 564775 Medlemmar:45 Snitt:12551
Jag tycker detta är en nästan för stor allians, annars känns det som ganska sprida skurar här. Jag hittar några fina spelare som jag känner till från tidigare. Det känns som de kommer bli kvar en stund på top 3-5 iaf.

3 The guild Poäng:483407 Medlemmar:38 Snitt:12721
Jag tycker om The guild samt att jag känner igen fler och fler här, det ända synpunkten är att de tar in spelare som vi håller på att anfalla. Måste såklart välkomna min vän Granex till denna allians och Iota världen.
Jag har en känsla som säger att de kommer gå upp på andra plats med tiden och vara där ett tag fram över.

4 Klanen Poäng:432552 Medlemmar:21 Snitt: 20598
Detta är före detta Iota ledaren Ostarnas Sällskap som vi har krigat en del med. De har vad jag förstått det "rensat/kickat" en del i alliansen, där de aktivaste blivit kvar för att bygga en ny kompaktare allians. Det känns som de kanske kan göra något fint från detta.

5 Månriket Luna Poäng:393276 Medlemmar:41 Snitt:9592
Det är också en allians som ligger på en plats 5 i rankingen med ganska många medlemmar, känns som där finns guldkorn men även "död kött". Kan ta sig upp om de jobbar på fint.

6 The Jolly Groggers Poäng:324531 Medlemmar: 22 Snitt:14751
De är en allians som jobbar i bakgrunden för mig så kan inte säga att jag har så stor koll på denna alliansen. Men ett medlemsantal på 22 och 14751p i snitt kan det ändå gå ganska bra här. Min känsla är att de kommer ligga kvar ungefär här i listan.

7 vikingarna Poäng:261314 Medlemmar: 39 Snitt: 6700
De har klättrat 2 placeringar vad jag förståt det och även de ett stort medlemsantal och redan en akademi så länge de inte är någon fejk allians. jag tror detta kommer vara en allians som blir liggande mellan rank 5-10 en bra stund fram över.

8 The Red Evils Poäng:147176 Medlemmar: 30 Snitt: 4906
Denna allians har jag noll koll på och ingen allians jag märkt av.

9 Josefs Änglar Poäng:136959 Medlemmar: 7 Snitt:19566
Här har vi en intressant allians med bara 7 Medlemmar och högt snitt, de har tagit 2 städer av Bananer i Pyjamas. Kan det varit stads byte eller erövringar har jag ingen koll på men får se vad som händer med alliansen. Den är iaf Intrassant!

10 Bananer i Pyjamas Poäng:114267 Medlemmar:7 Snitt: 16324
Då var Bananer i Pyjamas inne på listan med så får välkomna Koffeinkick och de andra i alliansen hit.
De är också en liten allians med bra snitt och fina spelare. Jag tycker dock deras städer ligger lite dumt till för att kunna växa i detta området. Tiden får ju utvisa det. ännu en gång Välkomna in på top 10 Listan! :D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Några kommentarer och egna lister från andra håll är välkommet :) Intressant läsning.
 

DeletedUser

Guest
istället för spelaren som inte har ett skit med bråket att göra, Cheddar.

sedan när har diplomaten för en allians inte ett skit med ageranden från alliansens medlemmar? och när diplomaten väljer icke-åtgärd så får det ju tolkas som alliansens avsikt eftersom det pågått i ca 2 veckor utan att alliansen brytt sig om att stoppa detta...
 

DeletedUser

Guest
sedan när har diplomaten för en allians inte ett skit med ageranden från alliansens medlemmar? och när diplomaten väljer icke-åtgärd så får det ju tolkas som alliansens avsikt eftersom det pågått i ca 2 veckor utan att alliansen brytt sig om att stoppa detta...

Tack, den har jag hört ett par gånger förut. Jag har sagt vad som gäller, passar det inte så knip igen.
Jag försökte stoppa det med alla medel jag var beredd att ta till, jag är inte beredd att sparka ut en av mina bästa medlemmar för att han väljer att använda en i spelet inlagd funktion mot en spelare som beter sig som ett svin mot de som kallade honom för en vän.
 

DeletedUser

Guest
Tack, den har jag hört ett par gånger förut. Jag har sagt vad som gäller, passar det inte så knip igen.
Jag försökte stoppa det med alla medel jag var beredd att ta till, jag är inte beredd att sparka ut en av mina bästa medlemmar för att han väljer att använda en i spelet inlagd funktion mot en spelare som beter sig som ett svin mot de som kallade honom för en vän.

vilka (eftersom du använder pluralformen "de") beter jag mig som ett svin mot - och på vilket sätt är jag detta svin?
 

DeletedUser2396

Guest
Läs och njut




Inquisition

Bra allians kommer hålla sig kvar i på sin etta rank ett bra tag till känner igen en hel del guldklimpar där fast håller kanske på att få lite mycket fiender men tror dom klarar av det


VALHELL PISTVAKTERS

Min allians finns en hel del erfarna spelare från Delta kanske har lite många fiender


Klanen

en del guld klimpar där men klanens botten behöver växa lite dom har minst 2 erfarna ledare Walfrin och Cheddarbob


Vikingarna 1

Kommer ligga kvar i toppen tror jag men känns som dom har för mycket medlemmar och akademier


Blits

har nån enstaka erfaren spelare som jag känner igen men tror inte på dom


The Guild

Har några riktiga kap tex Granex , Nitrum och Virre1996


Månriket Luna

Nej tror inte på den här alliansen

Kingdom of heaven

Vet inte så mycket om dom men tror dom kommer rasa ner på ranken snart


Bananer i pyjamaj

tycker om de här gänget lite folk men bra kvalite fast tycker dom börjar förstöra det hoppas dom iallafall håller sig under 20

Vikingarna 2

Samma sak som huvud alliansen







Ja det var min lista
 

DeletedUser

Guest
Det är alltid kul med nya listor, kanske dags att för mig att göra en snart?
 

DeletedUser

Guest
Inquisition - Detta är en duktig allians som har många erfarna spelare, denna allians är även ganska samlad bland spelarna och det gör det lättare att kunna hjälpa varandra. Jag tror starkt på den här alliansen och det ända som kan stoppa den är dom det skulle bli ett bråk eller att den skulle splittras.

VALLHELL PISTVAKTERS - Denna allians är lite mera utsprida men har ett gäng erfarna spelare, inte så många som jag känner igen där ifrån men om man kollar upp dem har dom stor erfarenhet. Det som är roligt att se är att denna allians har växt så att det knakar den senaste veckan och dom fortsätter troligast att växa.

Vikingarna 1 - Denna allians är en är en stor allians med många spelare om man räknar in alla akademier. Frågan är om det är en fördel eller nackdel med många akademier? En fördel är ju att man kan ha det som en ut tagning till 2 akademier, man kan börja att rensa på "dö köttet" efter någon/några veckor och till slut så är det bara tillräckligt många för 1 eller 2 allianser. En nackdel med detta är att det kan bli dålig gemenskap om man är ca 96 spelare i ett gemensamt forum.

Klanen - Före detta "Ostarna", jag har inte så mycket att säga om detta men det ska bli kul att se hur det går för dom, om dom lyckas hålla sig kvar på den rankningen dom är nu eller om dom kommer att växa och stiga i poäng snabbt. Det återstår att se. Denna allians ligger även 1:a på försvars rankingen och det kan ju bara tyda på en sak...

Blitz - Jag känner inte igen så många spelare inom denna allians men däremot så har dom det näst högsta poäng snittet per spelare. Denna allians har vuxit enormt don två senaste veckorna men det beror på att det har kommit lite ny rekryterade spelare till alliansen. Det ska bli roligt att följa denna allians och se hur det går för dom, dom är ju trots allt ändats 20 spelare och håller sig på topp 5.

The guild - Denna allians känner jag igen flera spelare, det är duktiga spelare med erfarenhet. Denna allians kommer troligen att växa stabilt och ta sig in på topp 3 om allt går bra.

Månriket Luna - Denna allians har ett gäng erfarna spelare i täten men om man kollar lite längre ner i alliansen så känner man knappt någon. Denna allians har även ett lågt poäng snitt per spelare men jag tror även att denna allians kan växa sig stor. En nackdel är att denna allians är väldigt utspridd. Då blir det svårt att hjälpa varandra.

Kingdom Of Heaven - I den här alliansen känner jag ingen och jag vet inte vad jag ska skriva men den har iaf topp tio näst lägsta poängsnitt per spelare, det är inte bra...

Bananer i Pyjamas - Vad ska man säga? Denna allians kommer att bli väldigt giftig när alla spelare har vuxit till säg. Denna allians är den mest erfarna på Iota skulle jag säga. Väldigt duktiga spelare.

Vikingarna 2 - Inte så mycket att säga, en akademi till Vikingarna 1.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte skriva en liten mer personlig "Topp 10-lista", inte så mycket fakta. Men mer av mina personliga tankar och spekulationer, ta allt med en nypa salt och inget är ren fakta. Listan handlar om mina intryck med mera. Den här listan har inget med min allians tankar att göra, bara mina åsikter.

1 Inquisition

Enligt mig, den bästa alliansen på .SE just nu. Objektivt och historiskt sätt, skulle den kunna vara bland de fem bästa allianserna genom .se tider. Spelare med tunga meriter och spelare som har vunnit i flera världar har även varit beredda att hålla med på detta påstående, och då var det ganska ödmjukt att säga "topp 5". En otroligt bra krigsmaskin som jobbar som en enhet, alla städer är varandras städer och mina trupper, är mina kamraters trupper. Strategiskt långsiktiga, har gjort upp planen för året ut, och fler månader därefter. Diplomatin sköts av en av .se bästa spelare samt ledare.

2 VALLHELL PISTVAKTERS

Agerar helt frivilligt som mänsklig sköld åt en annan allians, tänker kortsiktigt, missköter sin diplomati. Bra spelare och bra ledare, synd att de kastar bort sina vinstchanser genom att avslöja sina framtida planer. Det kommer antagligen bli en tuff tid framöver för den här alliansen, antingen kommer de växa svagt uppåt, men kan bara åka ner i rank i dagsläget. Hade jag varit ledare i den här alliansen, hade jag agerat på ett annat sätt än vad de har gjort de 2-3 senaste veckorna. Är dock medvetna om att de redan i starten, försökte bli allierade med den alliansen som kommer vara deras största hot i framtide, men när det inte gick vägen, blev de allierade med den alliansen som använder de som sköldar för att överleva.

3 Vikingarna 1

En allians som har växt upp helt oväntat från ingenstans, men det är inte av en ren slump, alliansen har nått upp hit pågrund av att de har hanterat deras diplomati, från att vara i närheten av att bli erövrad av en stor allians, till att bli större än den alliansen som en gång tänkte erövra dem, allt tack vare deras diplomati. På den sista tiden har de tagit för sig mer och mer, och växt bättre. Jag tror faktiskt att den här alliansen kan ta en 2:a plats i rankningen, om de fortsätter sköta sin diplomati rätt. 2 trevliga ledare, en som jag har haft många långa samtal med, och en som jag har pratat med när han var på fyllan.

4 Klanen

Enligt mig, en av de mest strategiska allianserna, förtjänar en bättre plats i rankningen än vad de har. Misstänker att sedan ostarnas fall (ja ni kommer alltid vara "ostarna" för oss andra) har Dejarl fått mer och mer plats som ledare och Cheddar har lutat sig tillbaka, dels för misslyckandet av "Ostarnas Sällskap" samt att deras ledare cheddar befann sig i SL ett tag, vilket gav dejarl en mer naturlig plats som ledare. Bra spelare, mycket bra ledare, skött sin diplomati så bra de kunde, och jag vet att ni försöker vända Iota emot INQ. Alliansen har säkrat sin framtid genom att tänka långsiktigt, började om, startade något nytt. Och fick en klar framgång. Denna alliansens framgång kommer bli en annans allians nedgång. Och det roliga är att allianserna samarbetar.

5 Blitz

Jag har inte så mycket överst till den här alliansen, måste dock berömma dem för deras poängsnitt per spelare. Har varit på besök hos ledaren som jag en gång lovade att göra, fick inget större motstånd, vilket gjorde mig besviken. Hade förväntat mig mer från en allians som knappt krigar. Vill minnas att Svendberg har spelat på Gamma, och är en skicklig spelare/ledare?

6 The guild

Jag förväntar mig mer av den här alliansen, både tror och vet att de kan mer, har tappat lite i rank, men tror det är mestadel pga inaktivitet och brist på samarbete inom alliansen.

7 Månriket Luna

Hm, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, har alltid varit bekant av den här alliansen, men aldrig pratat med ledarna eller medlemmarna något särskilt. De lever fortfarande, vilket i sig är en bravad för dem.

8 Kingdom Of Heaven

Jag brukar ha koll på mycket, men har inte den blekaste aningen om vad jag ska säga om den här alliansen, de är lika tysta som "de onådiga" (vad hände med dem) en gång i tiden var...

9 Bananer i Pyjamas

En allians som är dödsdömd, förlorar städer lite här och där, kan dock inte göra så mycket åt läget, de har haft otur med var de har blivit placerade, ingen dålig allians eller spelare i alliansen allmänt, men det finns en ledare jag inte har så mycket överst till, och inte mina allianskamrater för den delen heller.

10 Vikingarna 2

Vet inte så mycket om denna allians faktiskt, jag antar att den här alliansen kommer växa så länge de kan arbeta med sin storebror.
 

DeletedUser

Guest
4 Klanen

Enligt mig, en av de mest strategiska allianserna, förtjänar en bättre plats i rankningen än vad de har. Misstänker att sedan ostarnas fall (ja ni kommer alltid vara "ostarna" för oss andra) har Dejarl fått mer och mer plats som ledare och Cheddar har lutat sig tillbaka, dels för misslyckandet av "Ostarnas Sällskap" samt att deras ledare cheddar befann sig i SL ett tag, vilket gav dejarl en mer naturlig plats som ledare. Bra spelare, mycket bra ledare, skött sin diplomati så bra de kunde, och jag vet att ni försöker vända Iota emot INQ. Alliansen har säkrat sin framtid genom att tänka långsiktigt, började om, startade något nytt. Och fick en klar framgång. Denna alliansens framgång kommer bli en annans allians nedgång. Och det roliga är att allianserna samarbetar.

Inget ont om Dejarl, en aktiv Dejarl är för alltid mitt förstahandsval som ledningspartner, men just i det här läget misstar du dig.
Själva övergången från Ostarnas sällskap till Klanen, inklusive veckan före och veckan efter, samt allt vad det innebar med expansionsplanering, sållning av medlemmar, diplomati etc. etc. sköttes nästan till hundra procent av mig och walfrid, jag satt själv många kvällar och snickrade på min expansionsplan =)
Dejarl och Capitano var vid den tiden i semesterläge och vajking hade precis hoppat av så nästan all planering kring det hela har skötts via PM och skype konversationer mellan oss två.

Det är snarare ett par veckor efter övergången till Klanen som jag har börjat luta mig tillbaka och lämnat över mer och mer till våra två nya ledningspartner, de erfarna och helt fenomenala ambjorn och firetounge som säkert många känner till från Alfa och Beta. Men nu efter mitt semesterläge börjar jag få upp lite mer intresse igen, vi får se om det håller i sig nu till hösten eller om osten till sist lämnar ostarna ;)

Jag vet att Dejarl inte tar illa upp av att jag rättar dig här, han var allra mest delaktig i alliansen i början av servern och gjorde ett enormt jobb, dock vill jag inte att han tar cred från walfrid, firetounge och ambjorn, som har varit de stora hjältarna de senaste veckorna =)

För övrigt en mycket intressant och noggrann lista av dig som vanligt Greco, läses med entusiasm och uppskattas verkligen!
 

DeletedUser

Guest
Inget ont om Dejarl, en aktiv Dejarl är för alltid mitt förstahandsval som ledningspartner, men just i det här läget misstar du dig.
Själva övergången från Ostarnas sällskap till Klanen, inklusive veckan före och veckan efter, samt allt vad det innebar med expansionsplanering, sållning av medlemmar, diplomati etc. etc. sköttes nästan till hundra procent av mig och walfrid, jag satt själv många kvällar och snickrade på min expansionsplan =)
Dejarl och Capitano var vid den tiden i semesterläge och vajking hade precis hoppat av så nästan all planering kring det hela har skötts via PM och skype konversationer mellan oss två.

Det är snarare ett par veckor efter övergången till Klanen som jag har börjat luta mig tillbaka och lämnat över mer och mer till våra två nya ledningspartner, de erfarna och helt fenomenala ambjorn och firetounge som säkert många känner till från Alfa och Beta. Men nu efter mitt semesterläge börjar jag få upp lite mer intresse igen, vi får se om det håller i sig nu till hösten eller om osten till sist lämnar ostarna ;)

Jag vet att Dejarl inte tar illa upp av att jag rättar dig här, han var allra mest delaktig i alliansen i början av servern och gjorde ett enormt jobb, dock vill jag inte att han tar cred från walfrid, firetounge och ambjorn, som har varit de stora hjältarna de senaste veckorna =)

För övrigt en mycket intressant och noggrann lista av dig som vanligt Greco, läses med entusiasm och uppskattas verkligen!

Då var den detaljen överstökad :) Att walfrid har ett finger i spelet har jag vetat, han är trots allt eran general :) Men att ambjorn, som har nämnts i våra forum och chattrum allt mer de senaste dagarna var ledare, visste jag faktiskt inte :)

Utifrån såg det ut som jag skrev, men när man inte har någon spion så går det inte att veta hur läget är exakt och då får man spekulera, vilket är det roliga med spelet och att skriva i forumet, enligt mig :) Jag hade bara fel med tidpunkten med andra ord... Får man fråga varför inte eldtunga kör med sitt riktigt konto istället för han undercover-konto? Även om jag råkar veta vilket konto han spelar under är man som sagt nyfiken :)
 

DeletedUser

Guest
Japp det är ju så, nu vet ni i alla fall (tror inte det kan skada) så slipper ni spekulera ;)
Dejarl är förresten mycket riktigt med i ledningen och har varit det sen start, genom bägge allianserna. Jag säger bara att hans engagemang inte har varit på samma höga nivå genom hela servern som det brukar. Precis som det har brustit lite i mitt eget engagemang och intresse då och då på den här servern.

Tungan slutade med sitt firetounge konto på Beta, någon månad senare tog han över sitt nuvarande konto från en kompis som slutade och det är det han spelar på idag. Ifall jag minns rätt dvs, rätta mig om jag har fel. Varför han valde att spela på sitt nya konto här och inte sitt gamla vet jag inte, han har säkert sagt det någon gång men jag minns inte nu. Du får fråga honom själv :p
 

DeletedUser2522

Guest
1. Inquisition

Solklart den bästa alliansen på Iota för tillfället. Starka medlemmar med höga snittpoäng och vassa svärd. Det ända som kan stoppa de är som -Waxi- säger, bråk.

2. VALLHELL PISTVAKTERS

Det sägs att de har en hel del erfarna lirare från Delta, så jag antar att det är sant. Alliansen växer bra, kommer antagligen att ligga kvar på 2:a plats ett tag.

3. Vikingarna 1

Denna alliansen och hennes akademier ligger väldig utspridda, men trots det så har de på något sätt vuxit upp till 3:a plats. De har t.o.m. tagit in Tryckaren, som för det mesta ligger i hav 54 medans Vikingarna ligger överallt förutom i hav 54. Nej, jag tror inte på denna alliansen.

4. Klanen

En intressant allians som det kan gå hur som helst för. Har annars inte så mycket att säga om denna allians.

5. Blitz

Blitz, kära Blitz. Ett härligt gäng som håller sig på bakgrunden. Jag tror att Blitz kommer att gå upp i rank. Blitz framgång blir The Guilds nedgång!

6. The guild

En allians som man inte kan lita på. Stark topp men svagare i botten. Jag tror att denna alliansen kommer att sjunka ner i rank.

7. Månriket Luna

Det förvånar faktiskt mig att alliansen fortfarande finns. Det kan gå hur som helst för denna alliansen, men jag tror att de kommer att gå ner i rank.

8. Kingdom Of Heaven

Allt jag vet om denna alliansen är att de ligger i hav 44. Det kan gå hur som helst för denna alliansen.

9. Bananer i Pyjamas

Jag tycker att denna alliansen förtjänar mer än att vara 9:a. En hel del erfarna spelare är med i denna alliansen, samt en hel del som inte är så erfaren.

10. Vikingarna 2

Systerallians till Vikingarna 1.
 

DeletedUser

Guest
Trevlig lista Middah även fast det inte var så mycket text men det är skönt det ibland också:)
 
Topp