Topp 10 allianser

DeletedUser2522

Guest
Jag skrev allt från iPodden, hade inget bättre att göra, haha ;-).
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att jag sänkte mitt egna KS, på ett ganska skickligt sätt faktiskt.

KS anlände 23:59:50, Biremerna anlände 23:59:55. Jag la på sekund 59 och slumpen gav mig sekund 55, men gudarna måste ha velat slumpa 6 sekunder mer i efterhand.
 

DeletedUser

Guest
Jag hade gärna dragit en fin lista men är inte riktigt inne i världen helt och hållet än.

någon annan får gärna inleda men en lista förre mig :)
Som du vill, ska göra ett försök har dock inte jätte bra koll eftersom att jag inte kör längre.
Ni får säga till om jag skriver något felaktigt.

Inquistion 6,940,297 P
Serverns suverän, men dem börjar tappa städer till blitz och klanen kanske lite väl många fiender?
Dem tar väl nästan lika många städer från blitz och klanen som dem tappar. Men dem verkar inte fullt så överlägsna som förrut.

Klanen 5,045,936 P
Dem största utmanarna mot inq, verkar vara ganska heta just nu.
Ambjörn verkar vara en riktig lirare har tagit flera städer från inq.

Vikingarna1 3,678,789 P
En brokig skara blodtörstiga vikingar.
Såg inte jätte imponerande ut för någon månad sen verkar dock ha fått nytt folk från akademierna och flug or nash.

Blitz 1,869,042 P
Högt poängsnitt, har knäckt the guild rejält.
Kanske lite få "topp spelare" för att verkligen utmana i toppen

Vikingarna2 1,869,042 P
Tja akademi till vikingarna
Lågt poängsnitt.

Bananer i Pyjamas 1,160,761 P
Även här högt poängsnitt.
Lite få spelare för att kunna klättra högre.
Förstår inte alliansen dem har med klanen eftersom att klanen har tagit 9 av 10 städer från uffe som har slutat?

Brynhild 8 1,036,315 P
Aliansen jag spelade i ett tag. Fin allians, fina ledare.
kanske lite tunt med folk här också. verkar som att dem har rekryterat spelare med väldigt lite poäng. kanske för att få mer bredd?
Dem ligger en bit från "mitten" av servern, vet ej omd det är positivt eller negativt :D

The guild 843,760 P
Har fått spö av blitz, poängsnittet är nere på 21 000, bye bye

Vikingarna 3 707,578 P
se vikingarna 2

Waqua 674,431 P
Högt poängsnitt
tror att blubby var med och ledde greecelightning till seger på alfa annars har jag ingen koll.


Som sagt jag vill gärna veta om listan suger, vad jag inte vet, hur dum i huvet jag är.
Ser fram emot korvgrillens lista :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fin lista för någon som inte spelar på servern längre, det är mycket snabba förändringar på Iota :)
Enda synpunkten är väl att Blitz har 94k poängsnitt och Inq har 174k, så de har inte högst poängsnitt :)
Annars mycket bra lista!
 

DeletedUser

Guest
Inquistion 6,940,297 P
Dem tar väl nästan lika många städer från blitz och klanen som dem tappar.

Njaa hehe, den biten får du nog bakläxa på =)
Tillåt mig hänvisa till allas vårat härliga grepostats: http://se.grepostats.com/world/se10/alliance/121/colonizations?type=all&enemy_alliance=-1&min_points=&max_points=

Bra lista i övrigt, särskilt med tanke på att du inte spelar på servern idag! Roligt om det börjar komma upp lite fler listor igen nu.
 

DeletedUser

Guest
Njaa hehe, den biten får du nog bakläxa på =)
Tillåt mig hänvisa till allas vårat härliga grepostats: http://se.grepostats.com/world/se10/alliance/121/colonizations?type=all&enemy_alliance=-1&min_points=&max_points=

Bra lista i övrigt, särskilt med tanke på att du inte spelar på servern idag! Roligt om det börjar komma upp lite fler listor igen nu.

Beror på under vilken tid man räknar (som vanligt) ;)

Om jag inte hade helt fel så var det skillnad på 1 stad de senaste dagarna?
Det går fram och tillbaka, de senaste veckorna har det varit relativt jämt :p
 

DeletedUser

Guest
Beror på under vilken tid man räknar (som vanligt) ;)

Om jag inte hade helt fel så var det skillnad på 1 stad de senaste dagarna?
Det går fram och tillbaka, de senaste veckorna har det varit relativt jämt :p

Sant sant, beror också på vilka allianser man räknar in, nu räknade ju TSK bara med oss och Blitz =)
 

DeletedUser

Guest
Ja precis cheddar :)

Tycker även det är dags för lite fler listor, någon som är duktig på listor som vill göra en? :)
 

DeletedUser2503

Guest
Testade o göra en sådan här "lite annorlunda" lista här med allianser. Såhär blev resultat i alla fall:

(Poäng + Off + Deff + Kämpe) / Städer = Slutresultat

AlliansPoäng-rankStäderOff-rankDeff-rankKämpe-rankSlutresultat
Inquisition27231110.0069
Klanen19352220.0075
Blitz44544440.035
Vikingarna 1,2,31913431919190.056
Brynhild 853685970.07
*S.a.S*72007780.145
The Guild121508560.206
Waqua8164910100.225
Fri som en fågel1113611890.286
Voyager91531514140.339
 

DeletedUser

Guest
1. Klanen (14205529 poäng)
Den just nu överlägset största alliansen på Iota. Har ett extremt starkt fäste nere i sydost med en front som nästan helt har skapats genom att erövra städer från VP och INQ. Absolut den alliansen tillsammans med Inquisition som har synts mest på Iota, vilket syns tydligt på försvar, kämpe och anfallsrankningen. Ett oroande moment är att Nimonic på något mirakulöst sätt har lyckats ta sig in i Klanens ledning, vilket kan innebära fruktansvärda saker för dess omgivning. Klanen har väldigt många spelare med höga poäng och många städer men få spelare som är framträdande när det gäller att kriga, men än så länge har den krigande toppen lyckats väldigt bra.

Överlag den alliansen som har imponerat mest på mig. Efter att ha blivit brutalt slaktade i början av världen lyckades man genom smart diplomati och en bra strategi komma tillbaka till förstaplatsen. Osten och hans vänner förtjänar mycket beröm för den prestationen.

2. Vikingarna 1 (7730740 poäng )
Den allians som enligt mig minst av alla förtjänar den plats de har på rankningen. Uppbyggd som en diktatur med Torsten1 som suverän ledare. Generellt sett så är standarden bland Vikingar extremt låg, detta gäller främst för akademierna Vikingarna 2 & 3. Även i Vikingarna 1 är det väldigt få spelare som syns om inte Torsten råkar vara under belägring. Har egentligen ingenting positivt att säga om Vikingarna eller dess medlemmar, de ska dock ha beröm för att kunna täcka upp sina förlorade städer genom IE från sina akademier. Sånt kan tära på en moraliskt men de håller modet uppe.

3. Inquisition (7502127 poäng)
Min egen allians. Har tappat på rankningen de senaste månaderna efter att många spelare har tröttnat och slutat spela. Även incidenter internt har gjort att flertalet spelare har fått söka sig till andra ställen, främst Fri som en fågel. Trots att man under en tid har hamnat längre och längre bort från förstaplatsen så är man fortfarande överlägsen när det gäller krigspoäng. Krigar mot de flesta större allianserna och har ett numerärt underläge som heter duga. Dock så har vi klarat oss bättre än vad vi själva trodde och är återigen en allians att räkna med, det enda som kan stoppa oss från att klättra i rankningen inom den närmsta framtiden är om Vikingarna väljer att fylla på med spelare från deras akademier igen.

4. The Blitz Union (5496566 poäng)
En allians som har sitt fäste i nordost. Var under en lång period i princip orörda av de större allianserna, under denna tiden slaktade man The Guild och har sedan dess växt sig större och större genom att fortsätta kriget mot spillrorna av The Guild och *S.a.S*. Har ett förbund med Klanen som på sikt kan innebära svårigheter med att expandera utan att börja kriga mot sitt andra förbund Waqua.
Offensivt är Svendberg och Gargathor de spelare som märks mest för fienden. Har en stor del mindre spelare med städer långt ifrån fronten som inte verkar erövra särskilt mycket.

5. Vikingarna 2 (3270361 poäng)
En av Vikingarnas akademier.

6. *S.a.S* (1973498 Poäng)
En allians det har gått lite halvdant för. De har en rutinerad och duktig topp som förtjänar att ha högre poäng än vad de har. Trots sin storlek klarar de sig bra mot Blitz som är betydligt större. Borde dock kunna växa mer.

7. Waqua (1796082 poäng)
Ett litet gäng som innehåller många erfarna spelare. Har fått intrycket av att de kanske inte går in helhjärtat för Iota, främst eftersom att de har funnits i flera månader men ändå har färre krigspoäng än vad många enskilda spelare på kämperankningen har. Verkar trots det som att de inte har några problem med att plocka städer av Vikingarna när de önskar.

8. Voyager (1763992) poäng.
Ett gäng byggare som knappt verkar kriga alls och håller till i sitt eget område långt bort från alla andra. 145k krigspoäng totalt?
Ganska svagt om du frågar mig.

9. Fri som en fågel (1309289 poäng)
En liten allians som håller till i söder. Består av medlemmar från INQ och Dionysos. Även de krigar mot Vikingarna och verkar inte ha några svårigheter med det. Kan få det tufft ifall de får flera allianser på sig, men i dagsläget verkar inte det aktuellt.

10. The Guild (1056492 poäng)
En allians som låg bra till i början men som har blivit massakrerade av Blitz.
En av Iotas största besvikelser.

Listan bygger främst på egna erfarenheter och kan i vissa avseenden anses vara lite objektiv. För vissa kanske den även ska läsas med glimten i ögat...;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tack för trevlig läsning OB!

Verkar som att Inquisition inte bara är ett riktigt bra gäng krigare utan även duktiga författare här på forumet. Det glädjer mig och många andra och för det säger vi än en gång TACK! :)
 

DeletedUser

Guest
Tack för trevlig läsning OB!

Verkar som att Inquisition inte bara är ett riktigt bra gäng krigare utan även duktiga författare här på forumet. Det glädjer mig och många andra och för det säger vi än en gång TACK! :)

Tack själv! :)
Och kul att det uppskattas. :D
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra lista ob, kul läsning =)

Man blir stolt över den fina server vi allihopa tillsammans har skapat!
 
Topp