Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Ja, värkligen, det var en bra lista och jag ser fram emot nästa del:)
 

DeletedUser

Guest
Rank Namn Poäng Spelare Poängsnitt
1 Ostarnas sällskap 107661 43 2504

massinvite - kommer falla ihop - men gott om IE-fusk födoämnen för dom aktiva spelarna
kommer lida av att dom flesta duktiga spelarna har sitt main grepo-focus på andra världar
men med kultursystemet som finns i grepolis så kommer en kärnklunga alltid överlevapå servern... i någon skepnad...

2 Syrakusas 88211 44 2005

samma sak här, massinvite, kommer falla ihop, gott om föda för IE-fusk ;-) , riskerar likt ostarna att lida av bristande fokus då dom många av dom skarpa antagligen har större fokus i andra världar...
men med kultursystemet som finns i grepolis så kommer en kärnklunga alltid överlevapå servern... i någon skepnad...


3 KECL 78016 34 2295

i stort sett samma som ovan nämnda...

4 Northern Vikings 45291 24 1887

kommer vara väck om några månader

5 SPARTA 45171 29 1558

väck om några månader

6 KigZ 35587 30 1186

väck om några månader

7 Inquisition 35259 12 2938
håller diplomati och strategi så kommer denna klättra upp i toppen och vara en stark spelare

8 Bumbibjörnarna 30832 12 2569
står på tillväxt och även denna - kommer klättra

9 ONÅDIGA 30030 21 1430

puts väck om några månader

10 The Worlds Company 27089 27 1003

puts väck om några månader

11 The guild 25120 23 1092
12 Månriket Luna 23961 19 1261

13 Tyfonerna 17739 11 1613
potential finns - men vart ligger fokus?
 

DeletedUser

Guest
Nu går vi vidare till del 2, här under kommer den aktuella kartan.

http://se10.grepolismaps.org/ce1640b8c0b9c1606361f6cee44dc703

Kigz

En allians med lagom antal medlemmar, dock är det ett ganska osäkert påstående då alliansen är alldeles för instabil, med det menar jag att folk kommer och går. Aktiviteten ser oroande dåligt ut för de mellersta spelarna, klyftan mellan störst och minst kommer antagligen bli större och de stora får släpa på de mindre om de inte rycker upp sig. När det kommer till krigande märker man att det inte bara är de största som krigar, även de mellersta och minsta. I offensiven däremot är det PINSAMT dåligt, har väldigt svårt för mig att se dessa organisera erövringar i framtiden tillsammans. De enda som är offensiva är Strikeblood, Dechdichado och ploppo (som blev erövrad). Att de även ska organisera sitt försvar kommer bli svårt, då de redan har förlorat en stad, observera att ploppo bara fick 85 försvars-kp samma dag han förlorade staden, det betyder att ostarna inte ens fick en kamp. Sådant sätter sig i huvudet på alliansens medlemmar, antingen skärper vi oss eller så funderar vi om vi har valt rätt allians? På defensiven utmärker sig Strikeblood, sausts och The sato guy.

När vi slänger ett getöga på kartan ser vi att deras hjärta är hav 55, där de borde hålla sig kvar, om de vill överleva är det bäst att erövra sig ifrån de andra allianserna som finns i havet, rekommenderar dem att erövra sig nordöst men att hålla sig kvar i havet.

Jag ser fram emot av att få se mer av Strikeblood, Dechdichado och The sato guy.

Inquisition

Den allians som har haft mest aktivitet, endast 1 dag har 1 spelare missat att vara inloggad, och det var samma dag Lothoria blev admin för världen. Välkända namn och med tunga meriter, antagligen den allians som har störst press på sig att lyckas i Iota. Man märker dock att de lever upp till sitt rykte, kollar man på kämpar-kp ser man att alliansen ständigt strider i sina egna städer eller någon annans. Att Inquisition har en förkärlek till offensiv märker man, 3 av spelarna är på topp 10 på den offensiva rankningen, glöm inte bort att alliansen bara är på rank 7. De spelare som utmärker sig på offensiven är; nästintill samtliga bortsett från Grecostyle, det ryktades att han gjorde ett anfall under NB. Eftersom det har varit mycket snack om Inquisition har de fått mycket besök hos sina egna städer, det märker man på defensiven, spelare som utmärker sig där är 1C3M4N, Grecostyle och Korvgrillen4.

Om man kollar på kartan ser man att Inquistion inte har något riktigt fäste, eftersom den ö där flest medlemmar bor på är nästan i utkanten av Hav 44, men om man ska minnas Inquisitions offensiva filosofi är de bara glada att vara överallt.

Spelare jag ser fram emot att se mer av är , Jörun JötnirsbäniR, Dazalarian och Karlsman.

Bumbibjörnarna

Hipp hurra, här kommer bumbibjörnarna. Frågan är dock om de är lika snälla, rara och underbara som bumbibjörnarna är i sagorna? En liten men stark allians som kommer är enligt mig tystlåtna och håller sig undan. Samtliga spelare håller god aktivitet, bortsett från mgdt som antagligen ska sluta. En liten allians brukar oftast innehålla elitspelare, och det gör denna, det ser man på spelarna som har varit med lite längre i Iota, strider är vardagsmat för toppen av alliansen, men den understa har inte börjat än, det är på grund av att de har anlänt till Iota i efterhand. När vi går vidare till anfalls-kp kan man bli lite besviken, man märker att det är för fredliga bumbibjörnar, men det jämnar ut sig genom individuella prestationer som utmärker Dragoon, Soeren och Margarin. När det kommer till defensiven ser man att få spelare vill anfalla dem, de enda spelarna som har några nämnvärda attacker mot sig är MadeInSweden, Hotrod och Soeren.

Kollar man på kartan ser man att de har två basläger, ett i hav 44 och det andra i hav 45, som de bör ha som sina fästen i framtiden, kanske ska de erövra en ö emellan dessa? Förövrigt är de väldigt kompakta vilket kommer ge dem en klar fördel, kommer de våga ta upp en fajt mot de allianser som ligger framför dem i rankningen för att återuppta sitt rykte?

Jag ser fram emot av att ser mer av Koffeinkick, Dragoon och MadeInSweden.

Onådiga

Antagligen den blygaste, diskretaste och mest osynliga alliansen på Iota. Hög aktivitet men alldeles för stor skillnad på de största och det minsta, detta kommer jag förklara senare varför. Det finns inte så mycket att säga om den här alliansen, efter som medlemmarna är ganska nya på Iota. När det kommer till kämpar-kp blir man nästan förvånad hur en allians kan ha krigat så lite? I offensiven blir det inte bättre. Dock är detta lite unikt då alliansen inte har fått ETT ENDASTE anfall och därför har 100% av sin anfalls-kp som kämpe-kp, inte för att det är så mycket, men det är unikt. Jag skulle inte vilja säga att någon spelar utmärker sig, men den enda som är offensiv är Athos.

När man kollar på kartan kan man få svar på det mesta av det jag nämnde här uppe, alliansen är sent startad och spelarna har startat sent, dock långiktigt sätt tror jag på att dessa kan gå lång, åtminstonde hålla sig på topp 10 . De lever isolerat från övriga topp-allianser och bor kompakt, riktigt kompakt. Antingen bjuder de in spelare efter geografiskt område eller så har de planerat allt i förväg, jag tror på det förstnämnda.

Jag ser fram emot att få se hela alliansen blomma ut, och göra sitt egna race på Iota. Lycka till!

The Worlds Company

Aktiva och lojala medlemmar, ingen har lämnat alliansen men den nedre delen av allianen är alldeles för inaktiva, jag tror de slutar inom kort. Har svårt för den här alliansen då de inte ens är stora och ändå har en dotterallians. Man hoppas att de istället kan imponera med kämpe-kp, det gör dem inte. Det är skärmytslingar lite när som helst, inga regelbundna krig. På offensiven ser det ganska tomt ut, den enda spelaren som är en förebild är Oresvagen. När det kommer till defensiven ser man bara att Buran har återkommande besök, och det är inte i stora mängder, de borde kunna sätta stopp för det.

Ser man på kartan märker man dock att de är kompakta, vilket ger dem en fördel oavsett vad. De har dock några spelare som är långt ifrån klungan, dessa kommer antagligen inte bli långvariga spelare.

Jag ser fram emot att få se mer av Oresvagen, de andra spelarna lägger jag inte större intresse för, ska de få mitt och Iotas intresse måste de slita mer med KP. Alliansen i fråga är jag osäker på, minns att deras dotterallians låg bland topp 10, nu är det borta. När försvinner The Worlds Company från topp 10?
 

DeletedUser1898

Guest
Här kommer en lista från mig också. Den lär inte vara lika bra som GrecoStyle's

1. Ostarnas sällskap
Spelarantal: 43
Poäng: 112492
Poängsnitt: 2616
Egna åsikter: Många duktiga spelare från andra världar och de hade dessutom den spelare som först erövrade en stad som inte var IE. Kommer antagligen ligga kvar inom topp 3 en lång stund

2. Syrakusas
Spelarantal: 44
Poäng: 92186
Poängsnitt: 2095
Egna åsikter: Även dessa har många kända spelare från andra världar, men de hade Iota's första IE så tiden får utvisa vart de bär av. De har en bra ledning som jag lärt känna från en annan värld så de kan gå lång ifall alliansen hålls ihop

3. KECL
Spelarantal: 34
Poäng: 81702
Poängsnitt: 2403
Egna åsikter: Är medlem i denna allians så vill inte ge några kommentarer utan någon annan får göra det istället

4. SPARTA
Spelarantal: 30
Poäng: 47808
Poängsnitt: 1594
Egna åsikter: Känner bara igen vissa spelare men har de en bra ledning och aktiva spelare kan de kanse hålla sig kvar inom topp 10

5. Northern Vikings
Spelarantal: 24
Poäng: 46906
Poängsnitt: 1954
Egna åsikter: Samma som ovan

6. Inquisition
Spelarantal: 14
Poäng: 43603
Poängsnitt: 3115
Egna åsikter: Ganska få spelare, men de har en ledning i särklass enligt mig och de har högst poängsnitt inom de allianser som ligger i topp 10. Kommer avancera upp mot en topp 3 plats om de växer lika mycket som tidigare. Skulle gärna vilja se dem i topp 3 med bara 14 spelare.

7. KigZ
Spelarantal: 32
Poäng: 39878
Poängsnitt: 1246
Egna åsikter: Vet inget om denna allians. Tiden får utvisa om de finns kvar om 1 månad eller inte

8. Bumbibjörnarna
Spelarantal: 12
Poäng: 32576
Poängsnitt: 2715
Egna åsikter: Många bra spelare. En ledning i topp klass. Näst högsta poängsnitt på 12 spelare är väldigt bra gjort och jag hoppas de finns kvar om några månader för denna allians kan vara ett räkna in i ett framtida krig

9. ONÅDIGA
Spelarantal: 21
Poäng: 31757
Poängsnitt: 1512
Egna åsikter: Vet inget om denna allians. Tiden får utvisa om de finns kvar om 1 månad eller inte

10. The Worlds Company
Spelarantal: 28
Poäng: 28286
Poängsnitt: 1010
Egna åsikter: Några kända spelare, men även här får tiden utvisa om de finns kvar om 1 månad eller inte

Kommentera gärna om ni tycker att något är fel :D
 

DeletedUser

Guest
Nu börjar förändringarnas tider börja...verkar det som...

Förändringar i alla allianser och vissa allianser börjar tappa städer till sina fiender... medan andra allianser bara växer ;-)
 

DeletedUser2396

Guest
Du skrev att du tyckte att Ostarnas sällskap körde med massinvite, det har jag ett svar på varför vi gör det.

Vi vill ha massa olika sorters ostar, vi har en Cheddar (Cheddarbob), en mögel-ost (Tallialli, han sitter framför datorn så länge att han möglar;), en ost-kaka (GoudaBobby) och ett flertal andra ostar som är väldigt "goa".


okej tack för att jag fick veta det men trots det tycker jag inte om allianser som massinvatar
 

DeletedUser

Guest
Rank Name Points Members Cities Avg. points per member Avg. points per city
1 Inquisition 329,883 31 71 10,641 4,646
I topp för att stanna... men andra får stå för kommentarerna ;-)

2 Ostarnas sällskap 291,864 33 61 8,844 4,784
håller ställningarna men tappat första platsen och lever på massinvite och på bristen av andra farliga allianser... och den rika tillgången på övergivna städer och allianslösa att sluka...

3 Syrakusas 176,709 40 47 4,417 3,759
raset har börjat - knäckta av Inquisition, tappar nyckelspelare till omstarter...ställer inte upp för sina medlemmar - "utanför den inre kärnan"? trodde dom skulle bjuda mer motstånd... fokus på andra servrar? kollaps inom 1 månad är min prognos

4 The Jolly Groggers 124,089 29 36 4,278 3,446
kommer tappa - födoämne för storallianserna - känns som en massinvite - kanske håller ställningar på bekostnad av systeralliansen på nr 7... med en merge i längden kanske en av dom håller sig på topp 10 i brist på konkurrenter...

5 The guild 122,693 32 40 3,834 3,067
känns som en byggarebob-allians som inte kommer stå sig i längden - utan bli födoämnen till de stora - kommer tappa

6 Månriket Luna 93,170 35 35 2,662 2,662
födoämne till de stora allianserna - kommer tappa

7 The KigZ Groggers 91,182 42 42 2,171 2,171
systerallians/akademi? till Jolly, på 4e, men känns också som en massinvite som kommer vara föda till storallianserna...

8 VALLHELL PISTVAKTERS 87,723 38 40 2,308 2,193
klar tillväxtpotential - många bra spelare - aktiva - kommer klättra upp på topp 3-5

9 SPARTA 74,067 33 34 2,244 2,178
känns som en massinvite som inte håller måttet - men är livsmedel för storallianserna

10 vikingarna 73,822 37 40 1,995 1,845
för mig anonym allians... många medlemmar... väldigt små... - massinvite? livskraftig? livsmedel för storallianserna?

11 ONÅDIGA 67,947 19 19 3,576 3,576
för mig anonym allians... inget skräckinjagande än - får be att återkomma - livsmedel för storallianserna?

12 Bananer i Pyjamas 62,284 8 15 7,785 4,152
Kommer växa upp till topp 5-7 beroende på hur många dom tar in... - många skarpa spelare... hänger på hur mycket fokus som läggs här...

Min spekulativa prognos för framtiden:

Inquisition

Ostarnas sällskap mergar med Syrakusas spillror

Groggers båda allianser mergar för att överleva

The guild kan säkert bygga sig kvar i toppen

VALLHELL Pistvakters kan säkert klättra

Bananer i Pyjamas kommer klättra

En nyckelfråga... ska ostarna pakta in hela servern mot Inquisition? :) dom har redan börjat hota med myrjakt a la Achilles...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Finns inget kortfattad svar på denna kritiska men ändå ganska dåliga prognos. För det första inser man efter att man har läst att servern enligt dig kommer att består enbart av krykan. Dom två andra allianserna som du förutsåg att dom kanske klara sig, hur fick du inseendet att dom skulle klara det? Känner du dom från andra servrar? Eller var det helt enkelt för att du inte hade något vettigt att skriver om någon allians så att du slumpartad tog några allianser och skrev lite här och där att dom kanske klarar sig. Kanske.

"livsmedel för storallianser", "föda för storallianser". Flera gånger nämner du något sånt men vad ska det egentligen betyder? Att storallianserna kommer att erövra deras städer? Vilka är i dina ögon dom så kallade "storallianserna". Eftersom det i din prognos bara finns tre allianser som klarar sig så borde det ju vara en av dom. Låt mig se. Två stycken är inga storallianser om man utgår från rent fakta alltså poäng. Och då återstår ju bara en och oooh.. vilka är det. Din allians såklart. I denna "lista" framgår det bara en enda sak nämligen att du tycker att din allians är den enda som har spelare som kan spela spelet.

håller ställningarna men tappat första platsen och lever på massinvite och på bristen av andra farliga allianser... och den rika tillgången på övergivna städer och allianslösa att sluka...
¨

Massinvite vet jag inget om. I denna allians finns det flera erfarna spelare som kommer att håller alliansen uppe. Långt uppe. "Rika Tillgången", det är en av många taktiker man har för att börja på en värld. En av ETA´s mest kända spelare körde på denna. I nuläget har han slutat men han bevisar att taktiken funkar.

raset har börjat - knäckta av Inquisition, tappar nyckelspelare till omstarter...ställer inte upp för sina medlemmar - "utanför den inre kärnan"? trodde dom skulle bjuda mer motstånd... fokus på andra servrar? kollaps inom 1 månad är min prognos

Raset har INTE börjat. Alliansen består av bara erfarna spelare och dom ställer mycket väl upp för sina medlemmar. Dett visar igen att du i egentligen inte har någon aning. Kollapsen kommer inte att sker så fort dom har lärt sig lite samspel.

kommer tappa - födoämne för storallianserna - känns som en massinvite - kanske håller ställningar på bekostnad av systeralliansen på nr 7... med en merge i längden kanske en av dom håller sig på topp 10 i brist på konkurrenter...


5 The guild 122,693 32 40 3,834 3,067
känns som en byggarebob-allians som inte kommer stå sig i längden - utan bli födoämnen till de stora - kommer tappa

6 Månriket Luna 93,170 35 35 2,662 2,662
födoämne till de stora allianserna - kommer tappa

För det första måste jag säger att du har dom här prognoserna, om det nu är några, en och en halv vecka efter världens start. Många allianser är nya men de flesta känner varandra och här och där kommer det in nya spelare. Och det finns säkert en och en annan som kör under ett annat nick. För tidigt!

9 SPARTA 74,067 33 34 2,244 2,178
känns som en massinvite som inte håller måttet - men är livsmedel för storallianserna

Där ser man att du inte ens har tagit an dig bemödan att läser alliansens profil. Alliansen härstammer från Theta och är flera rutinerade spelare som har kört tillsammans allihop. Nya tillskott finns men det finns det överallt. Innan du gör en lista så kanske du borde lära dig lite mer om allianserna först. Kanske genom att vänta och ser vad som verkligen kommer att hända?

Och en slutfråga. Vad är fel med att massinvitar? Betyder det att det är dåliga spelare?ääå

Och en slutfråga på din slutfråga: Vad har ni emot pakter?

Så i framtiden skulle jag uppskattar om du samlar information innan du skriver ihop en massa trams som i slutändan bara ska påpekar att din allians är serverns bästa.

Tack för mig

//lurkenM
 

DeletedUser

Guest
Finns inget kortfattad svar på denna kritiska men ändå ganska dåliga prognos. För det första inser man efter att man har läst att servern enligt dig kommer att består enbart av krykan. Dom två andra allianserna som du förutsåg att dom kanske klara sig, hur fick du inseendet att dom skulle klara det? Känner du dom från andra servrar? Eller var det helt enkelt för att du inte hade något vettigt att skriver om någon allians så att du slumpartad tog några allianser och skrev lite här och där att dom kanske klarar sig. Kanske.

"livsmedel för storallianser", "föda för storallianser". Flera gånger nämner du något sånt men vad ska det egentligen betyder? Att storallianserna kommer att erövra deras städer? Vilka är i dina ögon dom så kallade "storallianserna". Eftersom det i din prognos bara finns tre allianser som klarar sig så borde det ju vara en av dom. Låt mig se. Två stycken är inga storallianser om man utgår från rent fakta alltså poäng. Och då återstår ju bara en och oooh.. vilka är det. Din allians såklart. I denna "lista" framgår det bara en enda sak nämligen att du tycker att din allians är den enda som har spelare som kan spela spelet.

¨

Massinvite vet jag inget om. I denna allians finns det flera erfarna spelare som kommer att håller alliansen uppe. Långt uppe. "Rika Tillgången", det är en av många taktiker man har för att börja på en värld. En av ETA´s mest kända spelare körde på denna. I nuläget har han slutat men han bevisar att taktiken funkar.



Raset har INTE börjat. Alliansen består av bara erfarna spelare och dom ställer mycket väl upp för sina medlemmar. Dett visar igen att du i egentligen inte har någon aning. Kollapsen kommer inte att sker så fort dom har lärt sig lite samspel.








För det första måste jag säger att du har dom här prognoserna, om det nu är några, en och en halv vecka efter världens start. Många allianser är nya men de flesta känner varandra och här och där kommer det in nya spelare. Och det finns säkert en och en annan som kör under ett annat nick. För tidigt!



Där ser man att du inte ens har tagit an dig bemödan att läser alliansens profil. Alliansen härstammer från Theta och är flera rutinerade spelare som har kört tillsammans allihop. Nya tillskott finns men det finns det överallt. Innan du gör en lista så kanske du borde lära dig lite mer om allianserna först. Kanske genom att vänta och ser vad som verkligen kommer att hända?

Och en slutfråga. Vad är fel med att massinvitar? Betyder det att det är dåliga spelare?ääå

Och en slutfråga på din slutfråga: Vad har ni emot pakter?

Så i framtiden skulle jag uppskattar om du samlar information innan du skriver ihop en massa trams som i slutändan bara ska påpekar att din allians är serverns bästa.

Tack för mig

//lurkenM

Wow...thetaerfarenhet gör att dom kommer att dominera på Iota... ok...sorry... vi säger så istället.
 

DeletedUser1880

Guest
Tänker bara skriva ett kort svar till ZTS:
Förklara skillnaden mellan att bjuda in många spelare som man känner sen tidigare (Ostarna) mot att börja några man känner och sen plocka spelare från andra allianser (Inquisition). Inquisition är lika mycket massinvite som Ostarna är med skillnaden att Ostarna känner spelarna sen tidigare (i 9/10 fall)
och den rika tillgången på övergivna städer och allianslösa att sluka...
Eh, ja det är väl ett bra sätt att ta städer? Att vi sänkt 6-7 KS som ägs av Bumbibjörnarna/Inquisition och hindrat deras tillväxt är kanske att betrakta som att vi bara leker simcity och struntar i att kriga mot andra bra spelare, eller? *ironisk*
Att vi leder Anfallslistan visar kanske något... :cool:
Missförstå mig rätt, det är bra att du skriver en lista, men lite mer kött på benen får du allt ha i dina analyser som föregående skribent redan fint uttryckt.
Godnatt!
 

DeletedUser

Guest
Wow...thetaerfarenhet gör att dom kommer att dominera på Iota... ok...sorry... vi säger så istället.

Där ser man att du inte har läst någonting att det jag skrev. Bara flugit över lite på texten och sedan tagit ut något som du kan skriver. Jag har aldrig sagt någonting om att dom kommer att dominera. Jag rättade din "prognos" genom att säga att dom har erfarenhet och att alliansen inte spelar med massinvite. Så trög kan du ju inte vara...
 

DeletedUser

Guest
Dejarl:

förnekar du dessa mess i början av juni :) när nybörjarskyddet (ns) fortfarande var aktivt - apropå er rekrytering som då enligt dig bara var gamla kända spelare och inte kreti o pleti som ville joina...? :)


CheddarBob den 12-06-06 kl 21:12
ja jag kommer då inte hjälpa henne haha. troligen kommer vi ha gjort nåt kul med den här alliansen innan ns går ut, vet bara inte vad ännu.. vi funderar på att ge alla grundarrättigheter å sen bara luta oss tillbaka å se på kaoset. eller också ge alla tillgång till interna forum utom nåra stycken å sen lägga upp städer på IE som tillhör de som inte kan se haha :)
de roliga är att folk i alliansen verkar tro att vi är seriösa med de här ;)

CheddarBob den 12-06-06 kl 19:09
Haha ser du vilket n00b gäng vi har dragit ihop :D

Dejarl...
Inquisition har 2 medlemmar lämnat...
Ostarnas sällskap har 22 medlemmar lämnat...

någon slutsats att dra? :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1880

Guest
Jag är den förste att erkänna när någon påpekar något som är sant och bygger på fakta. ;)
Så här ligger det till;
När alliansen grundades var inte alla i ledningen säker på att de skulle satsa seriöst vilket gjorde att de bjöd in alla möjliga. Jag och andra sidan tänkte att vi skulle köra seriöst vilket också blev fallet. När det var bestämt så rensade vi ut kleti och pleti och gav istället plats till spelare som är kända och har erfarenhet. Alltså, alliansen gick igenom en fas innan vi satte en riktning, men sen dess har vi hållit den kursen.
Sen är jag på ett sätt glad att vi bjöd in nybörjare då de nybörjare som är kvar faktiskt har visat att de är på GP för att stanna...

Summering: Massinvite - Ja, i början då vi inte tänkte köra seriöst. Men som säger så har 22 medlemmar lämnat/blivit kickade vilket "tillintetgjort" massinviten i mina ögon. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag är den förste att erkänna när någon påpekar något som är sant och bygger på fakta. ;)
Så här ligger det till;
När alliansen grundades var inte alla i ledningen säker på att de skulle satsa seriöst vilket gjorde att de bjöd in alla möjliga. Jag och andra sidan tänkte att vi skulle köra seriöst vilket också blev fallet. När det var bestämt så rensade vi ut kleti och pleti och gav istället plats till spelare som är kända och har erfarenhet. Alltså, alliansen gick igenom en fas innan vi satte en riktning, men sen dess har vi hållit den kursen.
Sen är jag på ett sätt glad att vi bjöd in nybörjare då de nybörjare som är kvar faktiskt har visat att de är på GP för att stanna...

Summering: Massinvite - Ja, i början då vi inte tänkte köra seriöst. Men som säger så har 22 medlemmar lämnat/blivit kickade vilket "tillintetgjort" massinviten i mina ögon. :)

ser man till helheten så... erkänner du att ni massinvitade er grundstomme i början... sen har ni möjligen ersatt en del av denna massa - med kända spelare, men det rensar ju inte bort historiken... :)
 

DeletedUser

Guest
ser man till helheten så... erkänner du att ni massinvitade er grundstomme i början... sen har ni möjligen ersatt en del av denna massa - med kända spelare, men det rensar ju inte bort historiken... :)

För att bygga vidare på detta, ni har kickat ut en massa? För att ersätta dessa med en mer erfaren massa? Fortfarande en massinvite, och inte nog med detta nu har du både erkänt det själv och försagt dig (Spelaren från ostarna) själv. Det verkar som om det kommer krävas mer för att sudda ut "Massinvites-Stämpeln".
 

DeletedUser

Guest
Dejarl:

förnekar du dessa mess i början av juni :) när nybörjarskyddet (ns) fortfarande var aktivt - apropå er rekrytering som då enligt dig bara var gamla kända spelare och inte kreti o pleti som ville joina...? :)


CheddarBob den 12-06-06 kl 21:12
ja jag kommer då inte hjälpa henne haha. troligen kommer vi ha gjort nåt kul med den här alliansen innan ns går ut, vet bara inte vad ännu.. vi funderar på att ge alla grundarrättigheter å sen bara luta oss tillbaka å se på kaoset. eller också ge alla tillgång till interna forum utom nåra stycken å sen lägga upp städer på IE som tillhör de som inte kan se haha :)
de roliga är att folk i alliansen verkar tro att vi är seriösa med de här ;)

CheddarBob den 12-06-06 kl 19:09
Haha ser du vilket n00b gäng vi har dragit ihop :D

Dejarl...
Inquisition har 2 medlemmar lämnat...
Ostarnas sällskap har 22 medlemmar lämnat...

någon slutsats att dra? :)

1. Fult av dig att lägga upp privata meddelanden från mig, som ser dig som en vän, här för att försvara din poäng, oavsett vad det handlar om. Saker jag skriver i privata meddelanden förväntar jag mig hålls privata, såvida det inte uppenbart är ägnat åt andra. Om inte av ömsesidig respekt så åtminstone av ren hövlighet. Inte för att jag nu i det här fallet bryr mig något vidare om att du la upp detta utan mer för att det uppenbarligen var något som inte var ägnat för andras ögon.

2. När jag skrev det där var det inte samma allians som idag. Den allians vi är idag hade inte börjat formas på riktigt ännu utan i dåläget var det bara en kul grej vi hade startat tills vi tröttnat eller hittat oss en annan allians. Mycket väl massinvitade vi då, eftersom vi ännu inte hade några som helst planer på att spela seriöst. Sen började dock välkända namn dyka upp och ville spela med oss och efter ett tag var vi ett par duktiga spelare där bland de massinvitade och vi började sålla ut en del nybörjare och föra samtal med fler gamla bekanta från tidigare servrar. Efter ytterligare en stund bestämde vi oss för att forma detta till en seriös allians och satsa på riktigt, så vi började organisera alliansen och rensade successivt ut resten av de dåliga spelarna och ur det som under de allra första dagarna mycket riktigt var något av en massinvite bildades det vi är idag, en seriöst spelande allians med mål att leda.

Vår ledning är erfaren efter att ha grundat och/eller lett åtskilliga olika topp 1 och 2 allianser på olika servrar och vi känner minst 27 av de i skrivande stund 32 medlemmarna sedan tidigare och resten finns kvar i alliansen för att de har bevisat sig vara duktiga spelare och tillgångar för alliansen. De som inte håller måttet blir inte kvar i alliansen och varje medlem blir individuellt noggrant granskad med jämna mellanrum.

Det är inte på något sätt samma allians som när jag skrev till dig i början av servern, förutom att det rent fysiskt är samma samlingsplats för spelare, men så länge medlemmarna, ledningen, målen och själva ideologin inte är samma så har det egentligen ingen betydelse. "Alliance changes" statistiken på grepostats är inte det som avgör hur bra en allians är.
Ifall vi hade upplöst den nuvarande alliansen för att sedan genast skapa en ny och bara bjuda in de seriösa ansökande och de spelare vi känner från tidigare servrar och vill spela med, skulle det göra någon skillnad mot om vi gör alltihopa i ett svep utan att rent fysiskt byta allians?

Sen behöver ingen förklara nackdelarna med en massinvite allians för oss eller tro att vi på något sätt har massinvitat för att vi tror det är bra. Skaparna av den här alliansen är exakt desamma som skaparna av alliansen The Myrmidons på vår kära hjältevärld Achilles, en 90% premade allians med toppspelare från alla servrar som vi kontaktade veckor i förväg.

EDIT: Ifall ni med den informationen i minnet ändå vill kalla oss "massinvite" och kasta skit i externa forumet så be my guest, det kommer varken påverka våra eller era resultat in game.
Och vi kommer givetvis försvara oss här i forumet där vi anser det vara behövligt.

/Cheddar - tillsammans med Dejarl grundare för Ostarnas sällskap
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp