Komma åt andras konton

DeletedUser

Guest
Holländaren som var inne på Minervas konto
skrev följande på vårt forum:

Minerva 2012-07-31 21:32
Ik kom lekker zonder wachtwoord op deze account. heeft hem vet veel goud gekost. hahahaha

Förutom ett anfall och en jordbävning så
gjorde han av med allt hennes guld, han
förlängde premiefunktionerna till nästa år.

Det kunde ha varit mycket värre, han kunde
ha gjort en omstart eller liknande.
Frågan är hur Holländaren visste att man kund logga in på dom svenska servarna, det kan väll inte vara en slump?
 

DeletedUser

Guest
Och sedan försökte han hacka någon annans konto och lyckades? Dessutom skulle man ha märkt om det spelade en Holländare på servern då han troligtvis inte kan svenska.
 

DeletedUser4

Guest
Jooo, om det går att stänga ner... så måste man ju veta när man sätter igång det... nu skojade du med mig igen :p

Vad jag menar är ett löfte om att det inte kommer starta innan... xx.xx.xx så slipper vi bry oss under tiden ni fixar.

Tyvärr inte eftersom risken finns att vi måste återställa GP.SE till en tidigare version. (backup från 03.00 - 31/7)
 

DeletedUser4

Guest
Till alla er som lyckats logga in på andra konton, vänligen hjälp oss att hitta orsaken till problemet:

- Er IP-adress.
- Er internetleverantör.
- När det uppstod?
- Vilken spelare ni lyckades logga in på?
- Använde ni en mobil eller loggade ni in genom startsidan?

Vänligen skicka detta i ett PM på forumet till mig. Eftersom det inte behövs delas på forumet öppet inför alla.

Stort tack för er hjälp på förhand.
 

DeletedUser

Guest
Är det verkligen nödvändigt att återställa? Låt de väldigt få personer som har blivit drabbade anmäla detta själva och kompensera dom. Majoriteten av spelarna har förmodligen inte blivit drabbade, känns rätt onödigt att allt man gjort under dagen blir ogjort.
 

DeletedUser4

Guest
Är det verkligen nödvändigt att återställa? Låt de väldigt få personer som har blivit drabbade anmäla detta själva och kompensera dom. Majoriteten av spelarna har förmodligen inte blivit drabbade, känns rätt onödigt att allt man gjort under dagen blir ogjort.

Det blir sista utvägen om vi inte kan åtgärda det problem som gör att folk kan logga in på andras konton.

Det är inget vi önskar göra, men som sagt, verkligen verkligen sista utvägen. Jag hoppas innerligt att vi inte behöver göra det.
 

DeletedUser1570

Guest
Ja blir det en rollback så blir det verkligen kaos med alla anfall som man har på väg som man har planerat och skickat täckning för under dagen. Imorgon kanske man inte har tid att täcka upp för dem som idag, det blir wall of death för många trupper som kom fram oskadda idag då hamnar inte är rensade på samma sätt...
 

DeletedUser

Guest
Okej :) Men när tror du att man kan logga in igen? Redan ikväll eller imorgon tex?
 

DeletedUser4

Guest
Okej :) Men när tror du att man kan logga in igen? Redan ikväll eller imorgon tex?

Beror lite på hur länge vi vill försöka fixa det utan att göra större skada. Tur i oturen är att det är nere nu under natten.

Så vi kan ju försöka fixa det nu medan folk sover, men jag har aldrig varit med om något liknande.
 

DeletedUser

Guest
Beror lite på hur länge vi vill försöka fixa det utan att göra större skada. Tur i oturen är att det är nere nu under natten.

Så vi kan ju försöka fixa det nu medan folk sover, men jag har aldrig varit med om något liknande.

Okej, låter bra. Vore trevligt om det var uppe imorgon bitti när man vaknar iallafall.
 

DeletedUser

Guest
Beror lite på hur länge vi vill försöka fixa det utan att göra större skada. Tur i oturen är att det är nere nu under natten.

Så vi kan ju försöka fixa det nu medan folk sover, men jag har aldrig varit med om något liknande.
Ta er tid under natten, går det inte så finns ju backupen till imorgon.

Men starta inte igen med de felen, det är iaf katastrof.

M.v.h
 

DeletedUser4

Guest
Till alla er som är online, nu är det så att vår systemadministratör vill testa en lösning.

Därför skulle vi vara ytterst tacksam om alla härefter kunde skriva på Engelska. Tack.
-

To everyone who's still online, one of our administrator (sys) would like to try a solution.

We would therefore be very happy if the following responses were written in English. Thank you.

ps. Ursäkta min stavning för ikväll ds.
 

DeletedUser4

Guest
Till alla er som är online, nu är det så att vår systemadministratör vill testa en lösning.

Därför skulle vi vara ytterst tacksam om alla härefter kunde skriva på Engelska. Tack.
-

To everyone who's still online, one of our administrator (sys) would like to try a solution.

We would therefore be very happy if the following responses were written in English. Thank you.

ps. Ursäkta min stavning för ikväll ds.


Alla världar ska nu vara öppna igen och vi hoppas därmed att problemen ska vara lösta.

Om så inte är fallet, ber vi er vänligast att meddela oss. Tack.
-

All of the worlds are now open again and we hope the issues are solved.

If the problems still occurs, please notify us. Thank you.
 

DeletedUser

Guest
Seems to work as its supposed to atleast on my account

(couldnt log in to other peoples accounts before)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
Till alla er som är online, nu är det så att vår systemadministratör vill testa en lösning.

Därför skulle vi vara ytterst tacksam om alla härefter kunde skriva på Engelska. Tack.
-

To everyone who's still online, one of our administrator (sys) would like to try a solution.

We would therefore be very happy if the following responses were written in English. Thank you.

ps. Ursäkta min stavning för ikväll ds.
Alla världar ska nu vara öppna igen och vi hoppas därmed att problemen ska vara lösta.

Om så inte är fallet, ber vi er vänligast att meddela oss. Tack.
-

All of the worlds are now open again and we hope the issues are solved.

If the problems still occurs, please notify us. Thank you.

Do not forget to add if you experienced the issue before or not.

Glöm inte att skriva om du upplevde problemet med att kunna logga in på andra konton också.
 

DeletedUser1259

Guest
I attacked last night but got no culture points for that?
 
Topp