Komma åt andras konton

DeletedUser218

Guest
Varför gjorde ni inte detta i natt.
Det kom ju många förslag på att göra så.
Nu sitter vi i den sitsen att allt som är gjort idag är förgäves, erövrat städer, plundrat bondbyar osv.
Vi hade alltså kunnat göra annat under denna dag.
Varför är ni så nonchalanta gentemot era kunder.
 

DeletedUser855

Guest
Varför gjorde ni inte detta i natt.
Det kom ju många förslag på att göra så.
Nu sitter vi i den sitsen att allt som är gjort idag är förgäves, erövrat städer, plundrat bondbyar osv.
Vi hade alltså kunnat göra annat under denna dag.
Varför är ni så nonchalanta gentemot era kunder.

Svårt att vara nöjd eller? ;)
 

DeletedUser4

Guest
Varför gjorde ni inte detta i natt.
Det kom ju många förslag på att göra så.
Nu sitter vi i den sitsen att allt som är gjort idag är förgäves, erövrat städer, plundrat bondbyar osv.
Vi hade alltså kunnat göra annat under denna dag.
Varför är ni så nonchalanta gentemot era kunder.

Av den enkla anledningen till att det är sista utvägen.

Fixa problemet är prio.1, då drabbar problemet en liten del. Genom att göra en återställning, så drabbas hela världen, inte bara de få spelarna.

Därav anledningen till att man väntar ut i det sista med att göra en återställning och det förstår du säkert. Det är inte första och långt ifrån bästa lösningen till problemet.
 

DeletedUser1880

Guest
Varför gjorde ni inte detta i natt.
Det kom ju många förslag på att göra så.
Nu sitter vi i den sitsen att allt som är gjort idag är förgäves, erövrat städer, plundrat bondbyar osv.
Vi hade alltså kunnat göra annat under denna dag.
Varför är ni så nonchalanta gentemot era kunder.
Svaret är såklart enkelt. Kan man undvika en återställning till tidigare version så ska man försöka undvika det så långt det bara går. Inte särskilt kul med en omstart då massor har hunnit se vad som finns i städer vid deras anfall, städer som man erövrat går tillbaka och de vet att man kommer etc. Helt enkelt så är en återställning den sista utvägen och där är vi tyvärr nu. :(
 

DeletedUser

Guest
Men hur blir det med det som hänt mellan återställningen och nu? Jag köpt guld igår kväll (eftersom mitt var slut efter jag lyckades logga in och såg att någon varit inne på mitt konto).. Och jag är inte så sugen på att bli av med det! :)
 

DeletedUser2346

Guest
Kanske låter gammal och tvär. Men skulle det vara så att det backas och man förlorar vad man har idag eller igår kväll.
Så ska jkag ha varenda jguldpeng tillbaka med ränta och det är inget som går att förhandla om skulle det bli så att man inte får kompensation så lägger jag ner detta
 

DeletedUser4

Guest
Men hur blir det med det som hänt mellan återställningen och nu? Jag köpt guld igår kväll (eftersom mitt var slut efter jag lyckades logga in och såg att någon varit inne på mitt konto).. Och jag är inte så sugen på att bli av med det! :)

Kanske låter gammal och tvär. Men skulle det vara så att det backas och man förlorar vad man har idag eller igår kväll.
Så ska jkag ha varenda jguldpeng tillbaka med ränta och det är inget som går att förhandla om skulle det bli så att man inte får kompensation så lägger jag ner detta

Jag kommer att lösa alla de ärenden/spelare som gått miste om guld som man betalat för. Så det ska vi fixa.
 

DeletedUser2522

Guest
Yee ha! Nu kan jag inte erövra bokade staden imorgon, men i övermorgon. För att jag höll på att bygga rens.... :-(

Väldigt oprofessionellt av Grepolis, tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
Det är olyckligt att det blir på det här viset, men shit happens. Däremot som en fin gest ifrån Innogames så bör samtliga spelare på servern kompenseras med guld. Det är guld vi köper ifrån er så att ni kan bedriva er verksamhet och vi som era kunder bör få en kompensation för det som har inträffat.
 

DeletedUser855

Guest
Yee ha! Nu kan jag inte erövra bokade staden imorgon, men i övermorgon. För att jag höll på att bygga rens.... :-(

Väldigt oprofessionellt av Grepolis, tycker jag.

Det kan bli fel överallt och oprofessionellt kanske inte är rätt sätt att uttrycka sig. De har så fort de fått reda på problemet försökt lösa det på bästa sätt men inte lyckats så nu gör dom det enda rätta gentimot spelarna och återställer till en tidigare version som de vet fungerar som den ska.

Du som många andra får tänka ur ett större perspektiv än dig själv, du är inte ensam om att spela grepolis och många har drabbats hårdare än dig så tacka att de löser problemet såpass fort istället för att klaga.
 

DeletedUser1880

Guest
Yee ha! Nu kan jag inte erövra bokade staden imorgon, men i övermorgon. För att jag höll på att bygga rens.... :-(

Väldigt oprofessionellt av Grepolis, tycker jag.
Tvärtom, tycker Innogames med Gaffel och Lothoria i spetsen agerat väldigt proffesionellt. Problem kan faktiskt inträffa så frågan handlar bara om agerande. De har gjort sitt yttersta för att det ska bli så lite skada som möjligt för oss spelare och har jobbat ihjäl sig för att lösa detta.

Bra jobbat Gaffel och Innogames!
 

DeletedUser2522

Guest
Jag menar att det är oprofessionellt att de inte har en nyare back-up, och att de inte har testat igenom allting. Annars skulle det inte ha skett?
 

DeletedUser2311

Guest
är fortfarande något fel, kom in på en annan spelare då jag loggade in nu kl 15:12
 

DeletedUser855

Guest
Jag menar att det är oprofessionellt att de inte har en nyare back-up, och att de inte har testat igenom allting. Annars skulle det inte ha skett?

De gör nog en backup varje natt vid denna tiden så fungerar det med backups ;)

De har nog testat igenom varje patch men alla småhål hittar man inte och det kanske inte har med patchen att göra heller kanske är det de nya servrarna eller något annat. De har ju själva sagt att de inte vet vad felet är ännu...
 

DeletedUser1684

Guest
Tvärtom, tycker Innogames med Gaffel och Lothoria i spetsen agerat väldigt proffesionellt. Problem kan faktiskt inträffa så frågan handlar bara om agerande. De har gjort sitt yttersta för att det ska bli så lite skada som möjligt för oss spelare och har jobbat ihjäl sig för att lösa detta.

Bra jobbat Gaffel och Innogames!


Måste hålla med Dejarl här! :)

Tycker ni har gjort ett bra jobb och försökt lösa det efter bästa förmåga!

Som sagt Bra Jobbat Gaffel , Loth och innogames!
 

DeletedUser855

Guest
Kan ju meddela att jag hört från flera håll hur de kommer in på konton de inte ska kunna redan nu efter backupen på servern. Ska be de kontakta supporten
 
Topp