Komma åt andras konton

DeletedUser1880

Guest
Det finns just nu en bugg som gör att man kan komma åt andra spelares konton. Jag tänker inte gå in på hur man gör, men faktum är att det går och det är fruktansvärt illa!

Att Innogames inte stängde ner Grepolis vid min första rapport är i sig en skandal. Att det fortfarande går att logga in på andras konton är en ännu större skandal!

Jag har varit inne på ett 20-tal spelares konton och skickat PM till deras kamrater för att göra många spelare medvetna om detta problem. Detta får inte censureras bort!

Jag hade om jag velat kunnat upplösa fiendeallianser och göra allt ont ni kan tänka er. Tur för Vikingarna (Iota) är jag en godhjärtad person och gör inte det, men vad händer om en ond person kommer åt detta?!

GÖR NÅGOT NU! Detta är inte acceptabelt!
 

DeletedUser1880

Guest
Var nyss inne på ditt konto Tryckaren. Titta i meddelande på skickat! :-(
 

DeletedUser2311

Guest
hmm ja stäng ner alla servrar tills det är fixat...
 

DeletedUser4

Guest
Tyvärr så kan vi inte stänga av eller blockera aktivt spelande på någon värld. Därav anledningen till att det inte är blockerat.

Vi håller just nu på att försöka ordna upp problemet och jobbar så fort vi kan.
 

DeletedUser1880

Guest
Är i kontakt med Loth och vet att problemet jobbas på. Inloggning är nu spärrat.
 

DeletedUser4

Guest
Inloggning på alla världar ska nu vara möjligt igen, vi hoppas därmed att problemet skall vara löst.

Vi kommer att observera spelvärldarna under kvällens gång för att se så att det fungerar stabilt igen.

Återkommer med mer information.
 

DeletedUser1244

Guest
Kom precis nyss in på en annans konto dvs efter blockeringen.
 

DeletedUser971

Guest
GÖR NÅGOT OMEDELBART, STÄNG NER GREPOLIS.

Minerva blir utkastad från sitt konto
hela tiden. Någon använder hennes
konto och skickar jordbävningar och
anfall på Wolfman just nu.

Sedan skriver han på vårt forum
i Minervas namn på holländska.

Vad blir nästa steg, göra en omstart
för en annan spelare?

SÅ FÖR TUSAN STÄNG NER GREPOLIS
TILLS NI HAR KONTROLL PÅ LÄGET, NU
 

DeletedUser2040

Guest
Tydligen så har någon kommit in på mitt konto i IOTA och slösat upp min gunst som jag hade där...
Så, hur löser man det?
"
Rapporter
Inkorg
Du har framkallat Befolkningstillväxt på Szymek2550s stad (Szymek2550)
Idag kl 20:07
Du har framkallat Nöjdhet på Szymek2550s stad (Szymek2550)
Idag kl 20:07
Du har framkallat Bröllop på Szymek2550s stad (Szymek2550)
Idag kl 20:0"
Ingen aning om vilken spelare det är...
 

DeletedUser4

Guest
Världarna håller på att uppdateras/åtgärdas för att lösa dessa tekniska problem som råder.

Återkommer med info när vi vet mer och världarna är uppe igen.
 

Skaparn

Member
Bra att ni gör något nu. jag har rapporterat att någon använder mitt konto för att skicka anfall. Det här gör mig förbannad.
 

DeletedUser1570

Guest
Dags att kolla hur mycket guld man har kvar när man kommer in ser jag...
 

DeletedUser1898

Guest
Tur att man inte använder guld men kan vara värt att kolla så ingen gjort något annat med ens konto
 

DeletedUser

Guest
Hur länge har denna "bugg" funnits ? Låter ju helsjukt om Dejarl har rapporterat den tidigare och inget hände.
 
Topp