P&P Björnligan, Imp, TL vs LoH, ToH, WoL

DeletedUser1560

Guest
Jasså var det därför jag lämnade ToH det har jag alltid funderat på själv.


ja skönt att det kom fram, eller hur,, lol...

Undrar om Godljak vill intyga att det var jag som bad honom skicka utdraget från forumet.
Men, bara för o känna på pulsen hehe. Sen att antipater var så förblindad av, jag vet inte vad. Men nappar på allt bara för att få till ett krig.

Bra jobbat antipater, du har gått på årets blåsning.
:cool:
 

DeletedUser

Guest
Så tar vi några djupa andetag, räknar till 10...och höjer trevnaden mot varandra härinne!;)


/Inteda, mod.
 

DeletedUser

Guest
@Antipater
Vet inte om det var du men spelare från imp kallade oss klart och tydligt poängkåta överlöpare. Allt som skrivs behöver inte vara riktat till dig personligen.
Städerna ni tog av oss hade, innan spelaren lämnade imp, lovats bort för att han tänkte sluta. En av våra spelare övertygade dock honom om att stanna och spela med oss ist.
Vad jag vet löd övrenskommelsen han hade med spelare i er allians att dom skulle få hans städer men revolt skulle inte skickas förens han sa till. Dom skulle dessutom bistå hans nya städer borta vid oss med res. Alltså är era 2 tagna byar inte värda att tas med i stats då det inte är frågan om städer tagna i ett krig utan vad som från början var tänkt som en internadling inom eran allians.

@Björnligan
Jaha så ni pallade inte ens en vecka av krig mot oss innan ni gav upp. Sjukt besviken =(

@Inteda
Haha så otrevliga har vi väll inte hunnit bli än? =D
 

DeletedUser

Guest
haha sant som de är sagt Jaskomilla :)

de går på allt och tror de har kontroll, haha. :eek:


:cool:
 

DeletedUser

Guest
Lerkan

Vad snackar du om? Gav upp? Visst ni har varit oss lite övermäktiga och tagit städer från oss men vem har sagt att vi har gett upp?
 

DeletedUser

Guest
Härligt mrbd att du nämnde mitt citat...

Det roliga är att jag inte specifikt har nämnt vilken allians det är men du själv påstår att det är din egen allians som det är skrivet om, alltså accepterar du detta rykte som fakta?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lerkan

Vad snackar du om? Gav upp? Visst ni har varit oss lite övermäktiga och tagit städer från oss men vem har sagt att vi har gett upp?

Det är ju några av er som slutat och efter som att ni inte har gjort ett skit bortsett från några revolter på Timinius så utgick jag från att ni i stort sett hade lagt ner. Jag hade förväntat mig en jävla gas från er men den har, än så länge, uteblivit. Dock kul att höra att ni fortfarande är med i leken =)
 

DeletedUser

Guest
Det är ju några av er som slutat och efter som att ni inte har gjort ett skit bortsett från några revolter på Timinius så utgick jag från att ni i stort sett hade lagt ner. Jag hade förväntat mig en jävla gas från er men den har, än så länge, uteblivit. Dock kul att höra att ni fortfarande är med i leken =)


Lite saker runt omkring och vi angriper inte bara wol :) men vi är med!
 

DeletedUser

Guest
Härligt mrbd att du nämnde mitt citat...

Det roliga är att jag inte specifikt har nämnt vilken allians det är men du själv påstår att det är din egen allians som det är skrivet om, alltså accepterar du detta rykte som fakta?

Ja räknar det som fakta för DIG! och IMP! för vilken 2-åring som helst kunde lista ut vilka du syftade på (notera att Antipater inte kunde) då allt ni har att komma med i Imp är att gnälla och speciellt på WoL.
 

DeletedUser

Guest
ja skönt att det kom fram, eller hur,, lol...

Undrar om Godljak vill intyga att det var jag som bad honom skicka utdraget från forumet.
Men, bara för o känna på pulsen hehe. Sen att antipater var så förblindad av, jag vet inte vad. Men nappar på allt bara för att få till ett krig.

Bra jobbat antipater, du har gått på årets blåsning.
:cool:

Alltså Bagdad Bob du fortsätter bara göra självmål.

Om du verkligen bad Godlajk skicka det utdraget till oss innan han lämnade ToH så ville du ju starta ett krig mellan Imperatori och ToH. Det ville du göra i ett läge där resten av ToH ledning inte ville ha ett krig mellan oss...

Med andra ord så har du gått bakom ryggen på din egen ledning och försökt få fram ett krig de inte ville ha... och ljug inte nu med att de ville ha kriget, de ville de inte...

Så Bagdad Bob hur skall du ha det antigen ljuger du nu och påstår att det var du bakom för att rädda ditt och Nooblajk's ansikte eller så har förrått ToH's ledning...

Vill Godlajk intyga ditt påstående eller är det ännu en av dina många fantasier...
 

DeletedUser

Guest
Jasså var det därför jag lämnade ToH det har jag alltid funderat på själv.

Du verkade ha full koll på det när du skrev detta till vår diplomat.



(Det här meddelandet har vidarebefordrats)
MrBd den 2011-01-08 kl 15.40
Det skulle inte förvåna mig om han inte sagt hela sanningen till alla i ledningen för att få er att se värre ut än ni är.

Vad gäller diplomati från våran sida är vi just nu neutrala mot alla men attackerar trots det alla vi känner för. Men vi är alla erfarna spelare så att i detta läget med bara 3 medlemmar ge sig på tex ToH eller er vore självmord och trots att jag personligen gillar utmaningar så är det inget jag just nu skulle vilja se hända.

Pga vad jasko sagt till mig och vad han "hotat" chino med när han lämnade så har jag långt ifrån någon kärlek till ToH så om vi skulle luta mot någon annan allians så blir det iallafall inte dem om jag ensam får bestämma.

Hoppas detta skiner lite ljus på dina frågor, låt mig avsluta med att jag förstår din oro för att andra allianser ser sin chans och tar tillfället i akt när de ser att stora spelare lämnar ToH. Hade jag sett det hade jag snabbt dragit parallellerna till att spelarna i den alliansen inte är riktigt nöjda och därför inte sammansvetsade nog att stå emot eventuella mass attacker.

Har du mer frågor så är du välkommen att fråga så ska jag svara så gott jag kan.

MvH,
MrBd
Brum den 2011-01-08 kl 15.29
Jag har egen personlig erfarenhet av det jag också, han har en tendens att "glömma" bort överenskommelser och vi vet redan att han har undanhållit mycket information från er egen ledning för att få oss att verka dominanta och jobbiga..

Jag antar ändå att ni kommer ha ett samarbete med ToH?
Eller har ni en annan allians ni lutar mer åt för tillfället?
Känns som sagt som att det kommer skada ToH en hel del om de tappar spelare som er tre i Wings of Liberty och det kan få andra allianser att se möjligheter..
MrBd den 2011-01-08 kl 15.25
Det ljus jag kan sprida över situationen är att jag inte tyckte om hur ledarna i ToH gjorde sitt jobb och att vi hade helt olika filosofier i hur man ska spela detta spelet.

Mer i detalj känns inte rätt att gå in på men kan ju säga att jasko gräver sin grav djupare och att han borde fundera på hur han hanterar situationer som diplomat då jag har hört ett och annat sedan jag lämnade ToH.
Brum den 2011-01-08 kl 15.16
Hallå MrBd, jag är Brum, en av diplomaterna ifrån Imperatori..

Jag ser att du har brutit dig ur ToHs allians och jag satt och funderade på vad som egentligen händer..
Det är verkligen inte bra för samarbetet att vår allierade tappar elitspelare..

Kan du sprida lite ljus över situationen för mig?


Som sagt jag ljuger inte... Vi kan konstatera att JaskoMillas försök till att ljuga hur frivilligt det var för spelare att lämna ToH inte riktigt stämmer.
 

DeletedUser

Guest
Kul att du drar så mycket slutsatser och inte vet vad du och dina egna säger innan du kommenterar.



---------------



Att vi hela tiden planerade en egen allians är så mycket fel du bara kan komma, fanns inga planer alls på en egen allians när jag lämnade ToH utan lämnade utan några planer på något alls och ville bara spela för mig själv. Att det sedan blev en allians där alla "överlöpare" och "poängkåta" spelare samlats enligt er är en ren slump, så du har ingen som helst grund i ditt resonemang.

Vad gäller alfa så bör du inte yttra dig what so ever för du vet inte det minsta vad som pågår i våran allians där och det hör dessutom inte hit då detta är Delta.

Det är mycket möjligt att du inte planerat detta men jag har information som jag kan publicera som visar att 2 spelare hos oss hela tiden planerat att spela med Godlajk och hans gäng.

Godlajk sökte till Imperatori från början men fick ett nej och gick då till ToH... Det finns också utdrag där samma gäng från ToH pratar om att gå in WoL och göra om WoL till ToH's systerallians...

Om du vill så kan jag publicera det här så får du se... Det kanske är så att ditt WoL blivit "kidnappat" precis som ToH blev...

Återigen detta är kopierat från ToH's ledningsforum...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
Den där Antipater har nog inget vettigare att göra än att snacka en massa gojja och posta ett gäng IGM konversationer ;)

Sorglig kille det där!

MvH DeeDoC
 

DeletedUser

Guest
japp alla har gjort misstag och litat på spelare som dig antipater, har många sidor man kan posta om dig med :) men de behövs inte du har bevisat vem du är endå :)

börja spela i stället :D:cool:

Men lägg av visa bevisen Nooblajk...

Jag har ju bevisat att du förrådde ToH...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Härligt mrbd att du nämnde mitt citat...

Det roliga är att jag inte specifikt har nämnt vilken allians det är men du själv påstår att det är din egen allians som det är skrivet om, alltså accepterar du detta rykte som fakta?

Eftersom WoL har överlägset högst poängsnitt så borde det ju vara dom som du menade.
 

DeletedUser

Guest
Skulle det vara något att skryta med att ni är dumma nog att inte försöka försvara er?

Förresten så har Lothoria bara 2000 poäng så jo dom värvar också 2k spelare ibland.

Jag vet inte om jag tycker att jag skryter med något... att vi inte försvarat oss beror ju på att WoL attackerat oss. Hur tänkte du när du kom med ditt påstående?

Lothoria har varit med från början tror jag... Kolla spelarna som kommit in sedan dess.
 

DeletedUser

Guest
@Antipater
Vet inte om det var du men spelare från imp kallade oss klart och tydligt poängkåta överlöpare. Allt som skrivs behöver inte vara riktat till dig personligen.
Städerna ni tog av oss hade, innan spelaren lämnade imp, lovats bort för att han tänkte sluta. En av våra spelare övertygade dock honom om att stanna och spela med oss ist.
Vad jag vet löd övrenskommelsen han hade med spelare i er allians att dom skulle få hans städer men revolt skulle inte skickas förens han sa till. Dom skulle dessutom bistå hans nya städer borta vid oss med res. Alltså är era 2 tagna byar inte värda att tas med i stats då det inte är frågan om städer tagna i ett krig utan vad som från början var tänkt som en internadling inom eran allians.

@Björnligan
Jaha så ni pallade inte ens en vecka av krig mot oss innan ni gav upp. Sjukt besviken =(

@Inteda
Haha så otrevliga har vi väll inte hunnit bli än? =D

Som sagt jag är inte en diktator som dikterar vad andra i min allians säger eller inte säger... Om någon kallat er för det så tycker jag att det är fel för jag ser inte alla i er allians som det...

När det gäller den senaste rekryteringen från oss så kan du kolla med spelaren själv om jag personligen behandlat honom på ett dåligt sätt. Precis som du sa så lovade spelaren att ge bort sina städer här hos oss för att han skulle sluta sedan samtidigt som han tar en stad hos er så har ni lyckats få med honom till WoL. Hur som helst så har inte jag stämplat honom som någon slags förrädare för att han var öppen med det han gjorde och han går till er med all heder och respekt från oss. Fråga spelaren och skriv vad han säger här.

Jag har inte sammanställt statistiken skulle jag gjort det så skulle jag inte räkna in dessa två städer så du har helt rätt...
 
Topp