P&P Björnligan, Imp, TL vs LoH, ToH, WoL

DeletedUser

Guest
Var visst loggad lite fel ^^

@Björnligan
Vill bara ge er en stor eloge för er deff idag. Trevligt att ni mosade in så mycket biremer i en stad att ni inte kunde deffa dom övriga 3 som vart anfallna. Och på köpet ligger era biremer nu på havets botten =(
Grattis till den jag förmodar blir dagens försvarare: SweBell!
 

DeletedUser

Guest
Till dom statsen bör väll tilläggas att städerna Imp tagit av WoL ej är krigsbyte utan gavs bort enligt en överenskommelse som gjordes innan spelaren gick med i WoL. En överenskommelse som Imp nu ser ut att bryta... hmm.. har jag sett det här tidigare?

Vilka löften skulle Imperatori ha brutit... Jag tror att både ToH och WoL har en hel del att förklara både för varandra och mot sin omgivning... Vi har varken ljugit eller förått andra allianser.

Faktum är att man i statistiken skall räkna in att den ena sidan i stort sätt bara byggt biremer och pegaser medan andra sidan anfallit... så att ligga lika innebär egentligen ett stort plus med tanke på fördelarna till försvarssidan...

Hur som helst så har ju kriget bara börjat :)) får se hur länge folk bara kan hålla på defensiven...

Roligast är ju att se att krigspoängen som WoL har fått anfallsmässigt... Det säger en hel del om den alliansen... Snacka om att erövra med biremer.. WoL har tagit mest spelare och inte städer och kan i bästa fall skryta med att lova mest till kappvändare...

Anfallspoäng...
1 Imperatori 339050
2 Templars of Honor 337713
3 Björnligan 168317
4 Wings of Liberty 158999
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
haha du borde söka hjälp antipater, det är något som inte funkar för dig.

jag vet hur många gånger som helst du har ljugit och hur du går bakom ryggen på folk. du är så feg att du binder till dig folk som skall kriga för dig och när de inte går bra så gnäller du som en liten flicka på 4 år.


kan förklara varför vi har lägre krigspoäng vilket vilken "idiot" som helst kan förstå.

1. våran allians har funnits i 3-4 veckor eran har funnits sedan denna världen började, om du vill jämföra så de blir jämbördigt så kan du kolla på krigspoäng för varje spelare och där ligger vi i top och du ligger långt ner liksom dina kompisar.

börja spela nu i stället för att hota folk hela tiden, din diktator still funkar aldrig. alla tyraner faller för eller senare.

Mvh Godlajk
 

DeletedUser1472

Guest
1. våran allians har funnits i 3-4 veckor eran har funnits sedan denna världen började, om du vill jämföra så de blir jämbördigt så kan du kolla på krigspoäng för varje spelare och där ligger vi i top och du ligger långt ner liksom dina kompisar.

Har vi funnits så länge?


"Faktum är att man i statistiken skall räkna in att den ena sidan i stort sätt bara byggt biremer och pegaser medan andra sidan anfallit... så att ligga lika innebär egentligen ett stort plus med tanke på fördelarna till försvarssidan..."

Ja, men om vi till endast största delen byggt biremer och pegasus måste vi ju också ha lyckats ta städer med biremer och pegasus ;) Eller är ni för dåliga för att kunna försvara. (förutom Swebell, de va faktiskt snyggt gjort)
De är ju mycket mer skills i att lyckas med de än att ta städer med anfallstrupper. Haha
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
haha du borde söka hjälp antipater, det är något som inte funkar för dig.

jag vet hur många gånger som helst du har ljugit och hur du går bakom ryggen på folk. du är så feg att du binder till dig folk som skall kriga för dig och när de inte går bra så gnäller du som en liten flicka på 4 år.


kan förklara varför vi har lägre krigspoäng vilket vilken "idiot" som helst kan förstå.

1. våran allians har funnits i 3-4 veckor eran har funnits sedan denna världen började, om du vill jämföra så de blir jämbördigt så kan du kolla på krigspoäng för varje spelare och där ligger vi i top och du ligger långt ner liksom dina kompisar.

börja spela nu i stället för att hota folk hela tiden, din diktator still funkar aldrig. alla tyraner faller för eller senare.

Mvh Godlajk

Mister internerövringar talar ut...

Så med andra ord så är vår allians byggd genom ett samarbete mellan spelare medan din är uppbyggd efter att ni rekryterat spelare som har mycket poäng... Hmmmmm det säger en hel del... Och om 10 av er ligger i topp sammanlagt så ligger inte ens de som har minst hos oss dåligt till och allt är vunnet genom samarbete.

Jag kanske har fel men summeras inte enskilda spelares krigspoäng till hela alliansens total. Poängen totalt gör du det så varför skulle inte krigspoängen..

I vår allians som offrar sig alla spelare för varandra och vi har rekryterat folk som haft 2000 poäng kan du säga samma sak om WoL...

Jag tror inte ens JaskoMilla skulle kalla mig för lögnare om han hade ett samvete och frågar du alla 4 rekryter från oss så kan dom inte säga att jag ljuger. Visa ett endaste exempel på vem jag lurat... Du påstår dig ha bevis fram med det.

Samtidigt så består din allians av förrädare från alla allianser med några undantag som jag faktiskt har respekt för...

Du klarar inte av debatter mot mig. Jag krossade både dina och MrBd argument för er sk policy... Att du inte klarade dig i den debatten tar du som ett hot *ler*. Jag har faktiskt inte hotat dig jag konstaterade bara fakta du är en förrädare mot ToH.

Du kan fråga runt om jag är en sån diktator som du påstår... Det där bullshitsnacket om frihet hos WoL kan du ju ta med alla spelare som ni rekryterar in i er allians för att sedan internerövra genom en påhittad orsak... Vi vet hur du blev störst på Alpha vad är det 70% av dina städer är tagna från alliansmedlemmar som inte orkar med dig... Det är bara vänta någon vecka till så får vi se...

Kom ihåg WoL skapades av spelare som parasiterade på de stora allianserna tills de blev starka nog att bryta sig ut... De samarbetade från början trots att de lovade lojalitet mot dessa allianser. Tycker som många andra att hela WoL's trovärdighet är ett jävla skämt...
 

DeletedUser

Guest
Har vi funnits så länge?


"Faktum är att man i statistiken skall räkna in att den ena sidan i stort sätt bara byggt biremer och pegaser medan andra sidan anfallit... så att ligga lika innebär egentligen ett stort plus med tanke på fördelarna till försvarssidan..."

Ja, men om vi till endast största delen byggt biremer och pegasus måste vi ju också ha lyckats ta städer med biremer och pegasus ;) Eller är ni för dåliga för att kunna försvara. (förutom Swebell, de va faktiskt snyggt gjort)
De är ju mycket mer skills i att lyckas med de än att ta städer med anfallstrupper. Haha

Hmmm jag menar ju precis det... Vi har anfallit medan ni försvarat er...

Faktum är att vi inte riktigt gått på er än så mycket... och vi har inte försvarat oss mot er heller för den delen då skulle vi ha haft mycket mycket mer Kp'n

Hmm just det ni ville ju att alla skulle anfalla ToH från början och sedan när ni började känna er hotade av oss så blev ni rädda....
 

DeletedUser962

Guest
För det första, så vet jag inte vad som har pågått mellan alla ledarna.
För det andra, så skulle jag inte kalla "Anti" någon diktator.
Ni som påstår något, måste lägga fram bevis, då kommer jag och troligtvis resten tro på er!
Så fram med bevisen ;)
 

DeletedUser

Guest
Hmmm jag menar ju precis det... Vi har anfallit medan ni försvarat er....

Eftersom vi i WoL enbart försvarar oss hur kommer det sig då att sedan kriget startat har vi tagit :

21st byar av Björnligan
2st byar av The League
1st av er i Imperatori

Jävligt bra gjort av en allians som bara försvarar måste jag säga, som dessutom består av poängkåta, okunniga spelare från Alfa enligt era egna ord. Vad säger detta då om er som spelare om vi är så odugliga?!


Antipater sa:
Jag kanske har fel men summeras inte enskilda spelares krigspoäng till hela alliansens total. Poängen totalt gör du det så varför skulle inte krigspoängen....

Det är enbart krigspoängen man samlar efter det att man kommit till en ny allians så de poäng man redan skaffat sig stannar med gamla alliansen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1560

Guest
Kappvändare, svikare?

Så ser inte jag det!


MrBd, lämnade ToH lite väl hastigt i tron om att jag inte hade genomskådat
antipaters lögner och svek.
Antipater förväntade sig att toh skulle lämna ifrån sig städer till Imperatori helt utan vidare! Hur kan man ens komma tanken på att begära nått sånt?

Hur som, missförståndet klarnades upp men mrbd hade skapat en allians, dom som följde efter gjorde det av fri vilja och med god ton, vissa missförstånd men inget konstigt.

Faktum är antipater hade inte fullt stöd för sina krav, sen att han lyckas manipulera björnarna och the leuge, ja det fattar jag inte.

Hur som imp,, har en tuff tid framför sig nu när dom isolerade städerna börjar ta slut,,

Man får vänta och se vad tiden har att erbjuda!
:cool:
 

DeletedUser

Guest
Faktum är att vi inte riktigt gått på er än så mycket... och vi har inte försvarat oss mot er heller för den delen då skulle vi ha haft mycket mycket mer Kp'n

Skulle det vara något att skryta med att ni är dumma nog att inte försöka försvara er?

Förresten så har Lothoria bara 2000 poäng så jo dom värvar också 2k spelare ibland.
 

DeletedUser

Guest
Kappvändare, svikare?

Så ser inte jag det!


MrBd, lämnade ToH lite väl hastigt i tron om att jag inte hade genomskådat
antipaters lögner och svek.
Antipater förväntade sig att toh skulle lämna ifrån sig städer till Imperatori helt utan vidare! Hur kan man ens komma tanken på att begära nått sånt?

Hur som, missförståndet klarnades upp men mrbd hade skapat en allians, dom som följde efter gjorde det av fri vilja och med god ton, vissa missförstånd men inget konstigt.

Faktum är antipater hade inte fullt stöd för sina krav, sen att han lyckas manipulera björnarna och the leuge, ja det fattar jag inte.

Hur som imp,, har en tuff tid framför sig nu när dom isolerade städerna börjar ta slut,,

Man får vänta och se vad tiden har att erbjuda!
:cool:

Asgarvar... så mr Mästerdiplomat visar sig igen...

Riktigt så är det inte ... MrBD lämnade för att du hotade spelare med internerövring

Detta fick jag av din polare Godlajk innan han lämnade ToH... Detta har du ju fått tidigare av mig. Så att du inte ser Godlajk som en förrädare är rätt så intressant... Kom inte med att det är påhittat jag kan ju bara vidarebefordra mailet om någon skulle ifrågasätta något...

För de som inte sett detta tidigare så är detta ett utdrag ur ToH ledningsforum som Godlajk klippte ut innan han lämnade ToH för WoL.


Godlajk den 2011-01-08 kl 18.13
jag liksom några andra kommer lämna ToH då de sköter diplomati och annat mycket dåligt och har hotat oss.

jag kommer bli ledare och diplomat i Wings of Liberty nu.

jag vill då de börjar spela fult ocg tror de är bättre än alla andra och göra som de vill ge dig lite information :)


Krig mot IMP


jaskomilla 06.01.2011 21:01
Efter kontakt med diplomaten hos, thre. Förfrågan om IAP från dom så kom det fram att imperatori hade saft att dom har brutit förbundet med oss. Anledningen till det har varit för att vi ska ha strypt deras tillväxtmöjligheter.
¨
varför går man ut och påstår sig ha brutit förbund i ett så spänt läge som nu.

Jag föreslår order om upprustning för krig.
En väl planerad offensiv, som ska utföras minst lika väl.

vad gäller allierade för respektive sidor, så får man överlämna den biten till mig.
Jobbar som bäst under press, och just nu så är trycket väldigt lågt.

Förväntar mig snabb respons på detta, och att alla verkligen säger vad dom tycker.
Ska vi ha nån chans mot imparna så måste vi slå till först, och slå till samt komma som en överaskning.

Cursed Angel Legion of Honor 06.01.2011 21:27
Så länge de inte får björnligan på sin sida så tycker jag att vi kör på!

Står de på samma sida så kan det bli tufft..

Men jag ligger heller inte så jätte nära dem, vet inte riktigt hur de känner, om är lite rädda för det elr bara sugna..

Mandolin 06.01.2011 21:42
Rusta är väl de som gäller då...

Om Vi tillfälligt slår oss ihop med THRE (min fiendes fiende är min vän). Men med LoH har vi nog en bra chans att ta dom tror jag... men då ska rustning börja nu... Skicka pm till alla nu??

Kan kolla plan på lördag... kommer vara borta imorn, ska åka tåg, så ja vet inte hur mycke ja kan komma in imorn...

jaskomilla 06.01.2011 21:48
mandolin,

hör med toysan,, kan vara så att han redan har en plan,, jag frågade i alla fall om han kunde skaka fram en,, för några dagar sen,,

jaskomilla 06.01.2011 22:20

alla har ju inte framfört sin åsikt,,
men nog är det dags o rusta för storkrig om man får kalla det så...

Samt att jag får indikationer från Björnarna att dom inte tänker välja nån sida överhuvudtaget.

jaskomilla 07.01.2011 13:45
så är det ju,,

nån som känner sig manad att gå ut med order om upprustning,,

yiio,, informerar du i akademin?
tala inte om att det är imparna vi ska kriga mot, men säg att det är storkrig på g,,

samtidigt så bör vi komma överens om vi ska anfalla på mån eller tis???


Det som är riktigt roligt är att Jasko drog igång en upprustning mot Imperatori då han hört detta från THRE's diplomat. Samma allians som Imperatori krossat strax efter... När jag sedan frågade honom varför han drar igång en offensiv mot oss baserat på rykten av våra fiender så tyckte han att det var mitt fel att han inte kunde lita på sina egna källor... hmmm hur hänger det ihop Jasko...

Visar detta för att visa alla vem det är som ljuger mest i hela Grepolis med det vet vi ju redan... Bagdad Bob gå och göm dig i bunkern igen...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Eftersom vi i WoL enbart försvarar oss hur kommer det sig då att sedan kriget startat har vi tagit :

21st byar av Björnligan
2st byar av The League
1st av er i Imperatori

Jävligt bra gjort av en allians som bara försvarar måste jag säga, som dessutom består av poängkåta, okunniga spelare från Alfa enligt era egna ord. Vad säger detta då om er som spelare om vi är så odugliga?!




Det är enbart krigspoängen man samlar efter det att man kommit till en ny allians så de poäng man redan skaffat sig stannar med gamla alliansen.

mrBd jag har inte kallat er poängkåta eller okunniga... Du är nog den första som benämner dina spelare så. Kanske något för alliansprofilen :)...

Sagt bara att ni har försvarat er eller rättare sagt försvarat ToH....

Angående den staden ni tog idag det var mer ett turskott då spelaren som ni tog staden av inte var närvarande och kunde försvara sig...

Jag vet inte vad det säger om oss om ni är så odugliga???

Kanske bara att ni var med i andra allianser medans ni hela tiden planerade för att starta en egen med ert eget gäng... Ni hittade en korkad Jasko som ni manipulerade till att bryta förbundet mellan ToH och Imperatori...

Han har fortfarande inte fattat något hehe....

Jag sade bara att Godlajk har ett rykte från Alfa som säger att 70% av hans städer kommer från internerövringar och att många tror att ni tar in spelare för att senare kunna internerövra dem.
 

DeletedUser

Guest
mrBd jag har inte kallat er poängkåta eller okunniga... Du är nog den första som benämner dina spelare så. Kanske något för alliansprofilen :)...

Kul att du drar så mycket slutsatser och inte vet vad du och dina egna säger innan du kommenterar.

Det ryktas att det finns en allians i topplistan som är uppbyggd på desertörer och poängkåta spelare, bra grund att stå på måste jag säga :eek:

---------------

Jag vet inte vad det säger om oss om ni är så odugliga???

Kanske bara att ni var med i andra allianser medans ni hela tiden planerade för att starta en egen med ert eget gäng... Ni hittade en korkad Jasko som ni manipulerade till att bryta förbundet mellan ToH och Imperatori...

Han har fortfarande inte fattat något hehe....

Jag sade bara att Godlajk har ett rykte från Alfa som säger att 70% av hans städer kommer från internerövringar och att många tror att ni tar in spelare för att senare kunna internerövra dem.

Att vi hela tiden planerade en egen allians är så mycket fel du bara kan komma, fanns inga planer alls på en egen allians när jag lämnade ToH utan lämnade utan några planer på något alls och ville bara spela för mig själv. Att det sedan blev en allians där alla "överlöpare" och "poängkåta" spelare samlats enligt er är en ren slump, så du har ingen som helst grund i ditt resonemang.

Vad gäller alfa så bör du inte yttra dig what so ever för du vet inte det minsta vad som pågår i våran allians där och det hör dessutom inte hit då detta är Delta.
 

DeletedUser

Guest
japp alla har gjort misstag och litat på spelare som dig antipater, har många sidor man kan posta om dig med :) men de behövs inte du har bevisat vem du är endå :)

börja spela i stället :D:cool:
 

DeletedUser

Guest
Shit vilka jönsar vissa av er är.

vill att ni tar till er detta:
1. Börja läs igenom vad ni skriver så man slipper sitta och tyda ett svenskt språk som om det vore latin.
2. Stå för vad som görs och vad som sagts, finns det till och med skrivna mail som bekräftar saker som påstås så är det väl bara att hålla tyst och erkänna sig besegrad.
3. Om man som vissa av er får storhetsvansinne över ett spel som detta vore det ju underbart att se hur ni skulle agera ifall ni faktiskt lyckas med något irl.

Det är ett bra krig som är spännande punkt slut.
 
Topp