Ändring av alliansmedlemstak.

DeletedUser554

Guest
Purky

Jag har full respekt för det du tar upp men reagerar på formuleringen.
Det finns något som säger att som man ropar får man svar.
Självklart är det knepigt då man hamnar i en situation där hjärtat inte vill gå samma väg som hjärnan men man vill formulera sig.

Det kanske borde vara på sin plats att de som tagit detta beslut förklarar tanken och fördelen för oss som inte riktigt är med i resonemanget.

Mvh Pjotr
 

DeletedUser

Guest
jag skulle kunna tänka mig lägga taket på 150 spelare i stället, de skulle ju sänka taket markant men ändå hålla de flesta nöjda.
 

DeletedUser554

Guest
Deedoc

Hej du glade

Kan glädja dig med att jag tycker inte det finns några "dumma" människor
men hos oss alla presterar vi dumma saker emellanåt,

Jag tycker fortfarande hjärtefrågan är, vad är vinsten med beslutet och ditt inlägg gjorde mig inte klokare på den frågan utan belyste snarast att det fanns olika arbetssätt.

Observera är inte speciellt upprörd ibland måste man faktiskt ha överinseende.
säger som strindberg; Det var inte segern jag ville åt, det var kampen.

Mvh Pjotr
 

DeletedUser458

Guest
Verkar som gränsen redan är satt för BB.

Vi får inte bjuda in fler står det när jag skulle bevilja en ansökan.

165 medlemmar har vi och fick inte lägga till en till var försvann 300 gränsen???

Vill även ta upp argumentet om att alla velat ha lägre medlemsantal.

Som vi ser här Gaffel går det väldigt bra att höja antalet i en värld vilket då kommer ta tid för det är många steg man skall ta för genomföra det säger du med egna ord.

Där verkar du rejält glad över att höja taket.

http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?t=1135
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är 3 allianser som detta berör.

Att Academy Of BoerBoel ens nämns i denna grupp som kommer att påverkas beror till största del på att de plockar in mer eller mindre alla som söker till dem kollar man på deras stat så är det bara drygt 69 spelare i den alliansen som har över 10 K i rank. Resten är flyktingar som inte vill vara andra spelares farmar längre. Då flyr man till denna allians för de har inga nivå krav på de spelare de plockar in.

För min del så tycker jag det är skönt att typ Academy Of BoerBoel inte kan fortsätta att damsuga alla hav efter nya medlemmar som annars hade varit någons farm.

Känns inte så roligt när de plockar in spelare mitt framför näsan på en och sedan kan man inte farma eller anfalla den spelaren för KP längre.

Angående mängden pengar man lägger ner i spelet så hänger väl det ihop med städerna man äger inte med hur många medlemmar en allians har.
 

DeletedUser

Guest
jag skulle kunna tänka mig lägga taket på 150 spelare i stället, de skulle ju sänka taket markant men ändå hålla de flesta nöjda.

Ett utmärkt förslag som säkert skulle kunna fungera för BoerBoel. Men självklart något ledningen får utlåta sig om.
Ett annat förslag är att sänka medlemstalet succecsivt, börja med 150 nu och sedan 100 om ca 1-2 månader. Då ges allianserna som drabbas åtminstonde lite mer tid att organisera det hela.

Personligen är jag för ett lägre medlemstak men att implementera det mitt under en pågående server, där allianserna som drabbas redan ligger i krig med varandra och endast ge dem 1 vecka på sig att ordna med allt är absurdt. Måste faktiskt fråga om ni egentligen tänkte på vilka konsekvenser spelare drabbas av pga detta?

MvH
Sakatchi
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
1. 165 medlemmar har vi och fick inte lägga till en till var försvann 300 gränsen???

2. Som vi ser här Gaffel går det väldigt bra att höja antalet i en värld vilket då kommer ta tid för det är många steg man skall ta för genomföra det säger du med egna ord.

Där verkar du rejält glad över att höja taket.

http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?t=1135

1. Den sänktes direkt för att systemet inte ska behöva ta den smällen.

Haft diskussioner om hur allt ska gå till och det bästa är att sänka till en gräns som inte berör spelare, kontakta ledarna och sedan lösa det stegvis. Om inte ledarna själva fixar sitt medlemstak, gör tyvärr spelet det åt oss.

Jag informerar och medlar för era åsikter, jag är er väg till InnoGames.

2. Som du ser, var det ett bra tag då jag skrev: Kommer prata med min chef.

Där sade det stop, för gränsen för ett litet community går vid 100.

Det är främsta anledningen till att vi idag måste sänka Värld Alfa.
 

DeletedUser458

Guest
BB har redan sett konsekvenser av detta eftersom en ny fiende tar chansen nu när vi måste bygga om allt.

Så tack ledningen att ni sätter oss i en omstruktureringsfas så andra får chansen att attackera...

Ni har sabbat servern nu..
 

DeletedUser458

Guest
Att
För min del så tycker jag det är skönt att typ Academy Of BoerBoel inte kan fortsätta att damsuga alla hav efter nya medlemmar som annars hade varit någons farm.

Känns inte så roligt när de plockar in spelare mitt framför näsan på en och sedan kan man inte farma eller anfalla den spelaren för KP längre.


Finner inte detta är rätt plats att ta upp denna frågan, men vill ge dig ett svar-

Titta i er stats ni erövrar ju bra er själva.
Ni har gnällt flera gånger om de tagit in flyktingar men visat sig de inte har några deff poäng soim stämmer eller ni har rapporter att visa när de akadermin bett om det.
 

DeletedUser

Guest
Att Academy Of BoerBoel ens nämns i denna grupp som kommer att påverkas beror till största del på att de plockar in mer eller mindre alla som söker till dem kollar man på deras stat så är det bara drygt 69 spelare i den alliansen som har över 10 K i rank. Resten är flyktingar som inte vill vara andra spelares farmar längre. Då flyr man till denna allians för de har inga nivå krav på de spelare de plockar in.

För min del så tycker jag det är skönt att typ Academy Of BoerBoel inte kan fortsätta att damsuga alla hav efter nya medlemmar som annars hade varit någons farm.

Känns inte så roligt när de plockar in spelare mitt framför näsan på en och sedan kan man inte farma eller anfalla den spelaren för KP längre.

Angående mängden pengar man lägger ner i spelet så hänger väl det ihop med städerna man äger inte med hur många medlemmar en allians har.

Du vet, vårat syfte är just att vara en akademi, vi tar in dem med bra kvalivicationer och som uppfyller kraven. Men såklart så händer det att folk ljuger om anfall och så, och när inte heller stats kan avgöra så finns det ju en risk att vi tar in flyktingar. MEN då är ni anfallare mer en välkommna att tala om det för oss. men ni får gärna visa upp bevis, så att vi vet att inte ni också ljuger, för när alla sitter bakom en varsin dator så räcker det inte att säga att man har anfallit den spelaren tidigare, utan man måste på något vis bevisa det också, något att tänka på kanske... ;)


Ps. Jaques, jag uppskattar all kritik utifrån, men var snäll och använd fakta före fiktion då vi har en intagnings gräns på 8000 poäng. Ds.
 

DeletedUser

Guest
posetiv kommentar!!!

Sluta var sådana barnungar och visa lite vuxet beteende snälla.

jag tycker att ändringen är nästintill bara posetiv, då man kommer att få färre spelare i allianserna så kommer även de små spelarna som går med i allianser få ta större del i vad som händer i alliansen och blir inte lika lätt bortglömd.

jag har själv haft erfarenhet av detta från både detta och liknande spel.

:cool: your argument is therefore invalid...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ändring av regler för spel!

Hej!

Man kan inte ändra förutsättningar under pågående spel!
Flera av oss som spelar har valt detta utefter vad inställningarna var från början.

Och flera av oss betalar för att spela........


Så se till att få tillbaka gränsen till 300 eller riskera att få arga spelare.


Mvh Bwbw

Ps. Arga spelare betalar dåligt. Ds.
 

DeletedUser855

Guest
Uppdateringar och förbättringar är alltid välkommet!

Att fördjupa spelet och göra det mer strategiskt är också alltid kul, som sagt i alla spel görs det konstanta förändringar och en bra spelare anpassar sig och letar nya sätt att krossa motståndaren, jag ser gärna att det blir fler ändringar på Alfa servern så inte folk slutar spela för det blir trist för dem som har gjort samma sak i snart ett år!

Så länge det finns en vettig tanke med det hela och att man kan anpassa sig så ska det inte vara några problem :D

MvH DeeDoC
 

DeletedUser

Guest
Och vad är tanken denna gång ?
Hade det varit dåligt med krigande så hade jag köpt argumenten.

Nu beror det på att vi är ett för litet land........

Citat
1. Den sänktes direkt för att systemet inte ska behöva ta den smällen.

Haft diskussioner om hur allt ska gå till och det bästa är att sänka till en gräns som inte berör spelare, kontakta ledarna och sedan lösa det stegvis. Om inte ledarna själva fixar sitt medlemstak, gör tyvärr spelet det åt oss.

Jag informerar och medlar för era åsikter, jag är er väg till InnoGames.

2. Som du ser, var det ett bra tag då jag skrev: Kommer prata med min chef.

Där sade det stop, för gränsen för ett litet community går vid 100.

Det är främsta anledningen till att vi idag måste sänka Värld Alfa.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
Har genomgått samma ändring på Tribal Wars och där gick det minst lika bra som allt annat. Det är inte mer än vad man gör det till och Grepolis var aldrig tänkt att bli en "mass-ally"-spel. 100 medlemmar i en allians är en bra siffra. Mindre är ännu bättre, för i slutändan är det ett krigsspel du spelar.

Mindre medlemmar = Mer allianser = Mer krig = Grepolis

Det är ledningens tankar om denna ändring om jag inte är ute och cyklar :p
 

DeletedUser458

Guest
Tror denna lösningen kommer gynna oss att bli ännu större.

Indelning i regioner med ett delat forum dvs kan vara lätt 1000 spelare i en allians

Så argumenten falerar om man kan spelets regler samt funktioner ;)

Redan nu är BB i förhandlingar med andra om detta jätte förbundet..

Men ingen mer Premium...

Betalar inte folk som säger jag inte kan tänka längre än min näsa räcker.

Formel klagan skickad till Innogames.de
 

DeletedUser

Guest
Sluta var sådana barnungar och visa lite vuxet beteende snälla.

jag tycker att ändringen är nästintill bara posetiv, då man kommer att få färre spelare i allianserna så kommer även de små spelarna som går med i allianser få ta större del i vad som händer i alliansen och blir inte lika lätt bortglömd.

jag har själv haft erfarenhet av detta från både detta och liknande spel.

:cool: your argument is therefore invalid...

du är rätt person att prata om invalida argument va ;)


Men det är precis som scramble säger, det enda dem egentligen åstakommer är att man får fler allianser under samma ledning.
 

DeletedUser554

Guest
Medlemstaket

Hello

För de som tror att medlemstaket i en allians är avgörande för att få en allians mer aktiv tror jag gjort en tankevurpa.

Då anför naturligtvis de som vet och använder argument som barnrumpor´vet bättre att ju färre medlemmar i en allians fler allianser = mer krig

Eftersom vi har tre allianser som överstiger 100 medlemmar skulle detta medföra att vi får ytterliggare 103 spelare att ansluta sig till mindre allianser eller starta nya. Möjligheten finns att dessa kan fortfarande känna en tillhörighet till den allians de tvingats lämna.

Betänk då att vi pratar om 103 spelare men varför har inte de (uppskattningsvis) ca 2000 spelare som är allianslösa inte joinat andra allianser.

De som nu värnar om dessa spelare för de är naturligtvis inte till poängen stora (och förmodligen inte så aktiva) varför bjuder man inte in dem i sina allianser.

Det finns de som antyder att de jobbar med kvalitet än kvantitet, roar man sig med att titta på Ex.vis BoerBoel och för enkelhetens skull stanna vid
60 spelare så ser vi att deras snittpoäng skulle öka och inte helt osannolikt föra dem uppåt i listan.

Ett forum förmodar jag är tänkt att finnas till för att de som gör spelet till vad det är dvs spelarna skall ha en möjlighet att dryfta det de tycker är bra eller dåligt oavsätt åsikt.

Jag köper att det finns en del som anser att beslutet är bra och fine med det
men det är definitivt inte ett axiom att en förändring leder till förbättringar.

mvh Pjotr
 

DeletedUser

Guest
Ps. Jaques, jag uppskattar all kritik utifrån, men var snäll och använd fakta före fiktion då vi har en intagnings gräns på 8000 poäng. Ds.
Då har ni 35 spelare som inte borde vara med i er allians då och den med lägst rank har 3288 bra bit under 8000. Och utan de 35 så skulle ni inte ens vara med i denna diskussion om var gränsen på medlems taket ska eller borde ligga på.
 
Topp