Ändring av alliansmedlemstak.

DeletedUser

Guest
Kom igen nu

Över den verkliga anledningen till att ändra gränsen!

Och dessutom så ska man inte komma med falska utspel. Ge oss en rimlig anledning till att sänka så att den går att acceptera. Så gör vi det lättare. Att säga att det blir mer krig, så stämmer inte det.

/bwbw

Okej jag kan börja med att säga att vi alla som har varit med på Grepolis har nog troligen lirat Alfa nån gång och jag skulle personligen kunna säga att de blev lite för mycket medlemmar i dom olika allianserna men det var som sagt i början.

Att vi nu måste dela upp allianserna är ju jätte olyckligt eftersom vissa allianser kanske hade sina planer uppsatta , men detta betyder ju inte att man måste vara så himla rädd för förändringar eller?

Va tror ni själv att Tysklands diktator från 1933-1945 ( Inga namn ) gjorde när han inte lyckades få United Kingdom?
Inte satta han sig ner vid nåt forum och klagade inte de kan jag säga för de fanns inga.
Nä utan han ändrade sina planer och de tycker jag att ni även borde tänka över och bara acceptera förändringar för de e bestämt och de kommer att ske så bara gör ert bästa och anpassa er till detta istället för att göra en jättestort grej av det.
 

DeletedUser458

Guest
Okej jag kan börja med att säga att vi alla som har varit med på Grepolis har nog troligen lirat Alfa nån gång och jag skulle personligen kunna säga att de blev lite för mycket medlemmar i dom olika allianserna men det var som sagt i början.

Att vi nu måste dela upp allianserna är ju jätte olyckligt eftersom vissa allianser kanske hade sina planer uppsatta , men detta betyder ju inte att man måste vara så himla rädd för förändringar eller?

Va tror ni själv att Tysklands diktator från 1933-1945 ( Inga namn ) gjorde när han inte lyckades få United Kingdom?
Inte satta han sig ner vid nåt forum och klagade inte de kan jag säga för de fanns inga.
Nä utan han ändrade sina planer och de tycker jag att ni även borde tänka över och bara acceptera förändringar för de e bestämt och de kommer att ske så bara gör ert bästa och anpassa er till detta istället för att göra en jättestort grej av det.

ja han slutade också i en bunker med pistolen i munnen.
Rekomenderar du massjälvmord eller vad?

Jättedålig liknelse faktiskt
 

DeletedUser

Guest
ja han slutade också i en bunker med pistolen i munnen.
Rekomenderar du massjälvmord eller vad?

Jättedålig liknelse faktiskt


Detta är ett jättebra Exempel på hur man gör om man vill starta ett bråk.
För att avvärja så kan jag säga att de va en av hans män som sköt han , Dock var de inte detta jag syftade på utan nu tycker jag att vi går ifrån själva ämnet och hela min text handlande om att kunna acceptera förändringar vilket verkar vara ett problem?

Det är inget vi kan göra någonting åt i nuläget och det är bara lika bra att se det positiva istället för att koncentrera sig på det negativa.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja hänvisa till de allmänna villkoren alla accepterade när de skapade ett konto.



De som tog beslutet om att sänka medlemstaket för allianser har därmed kommit fram till att det är ett beslut som kommer göra spelet roligare för så många spelare som möjligt, trots att det tyvärr kan påverka några spelare negativt.

Alla förstår väl att man uppdaterar spelet för att passa dem flesta, men det är inte därför protesterna kommer. Dem kommer för att dem/jag inte förstår varför man anser att detta med sänkt medlems tak skulle förbättra något, när det i gruns och botten inte förändrar någonting.
 

DeletedUser

Guest
Detta beslutet är ju taget av dom som är mycket högre upsatta och dom som även har mer information om just varför detta beslut har tagits.
Men eftersom detta beslutet tas i dom allra flesta "Mindre" Communitys så skulle jag tro att de är för att de inte finns någon anledning att vara så många i en allians när de bara spelar 5000 spelare på en server.

Med bättre uppdateringar inom spelet så kommer även ändringar som vi alla inte kommer att tycka om men som vi alla ändå måste Acceptera.
Självklart är de lugnt att ställa frågor men ta helst dom enskilt om ni kan och gör inte en sån stor grej utav de så ska vi se om vi kan få fram ett tydligare svar på varför just detta görs.

Se de från den ljusa sidan att världen kommer att bli mycket mer spännande nu och alla ledare se de som en chans att visa att ni kan agera som er Titel säger och inte bara sitta och klaga på beslut , Dom flesta av er kommer utan problem att kunna lösa denna "Nya Anpassning". Detta kommer givetvis att medföra mera krig vilket nog ganska många har att se fram emot.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Mera krig. mer spännande...

Ni förändrar ju inte ett skit med det här. det är ju bara att dela upp allianser med för många medlemmar i 2, och sen ha ett stort gemensamt forum. klart, två alliansen, men allt likadant ....
 

DeletedUser

Guest
Som sagt är Beslutet inte taget utav mig och jag har därmed inte fått all grundlig information så jag skulle uppskatta om du omformulerade "Ni".

Precis som du säger så är det en mycket bra lösning du har där och de e väl inte mycket mer?
Sen så tycker jag personligen att det är konstigt att de ändras såhär just nu de håller jag med om men som det står i avtalet så kommer de Communitys som Erbjuds olika uppdateringar även att förändras.
 

DeletedUser

Guest
Detta är ett jättebra Exempel på hur man gör om man vill starta ett bråk.
För att avvärja så kan jag säga att de va en av hans män som sköt han , Dock var de inte detta jag syftade på utan nu tycker jag att vi går ifrån själva ämnet och hela min text handlande om att kunna acceptera förändringar vilket verkar vara ett problem?
...
Hitler sköt sig själv och att överge planerna på att ta över Storbritannien och istället anfalla Sovjet visade sig inte vara ett helt utmärkt drag då tvåfrontskrig faktiskt normalt sett brukar gå åt fanders.

Kort summerat - Att sitta och dra liknelser ur ***** som faktiskt helt saknar liknelser med ämnet ifråga inger inget direkt förtroende.

Däremot får jag instämma i att, ja, vi spelare har ju inget bättre alternativ än att, här kommer en bättre liknelse, köra en liten USMC på vad vi anser vara ett debacle - Improvise, adapt and overcome.

Vi behöver dock inte vara nöjda med det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser554

Guest
Förändring

Fortfarande är det svårt att få en förklaring varför förändringen är ett måste;

För att vara lite grov skulle man kunna sammanfatta det hela:

Håll käften visa er mogna och anpassa er för inte ens vi kan förklara förändringen.

Kan ni inte förstå att man behöver förstå varför man gör en förändring och jag kan inte på något sätt påstå att det framgår i era inlägg.
Liknelsen med Han vi inte nämner vid namn finns och det handlar väl snarast och behandla folk med annan uppfattning........................
Jag köper förändringar men jag vill bara ha svar på frågan vari ligger förbättringen och motiveringen hur man kommer fram till detta.

Mvh Pjotr
 

DeletedUser

Guest
Motivation

Vi behöver dock inte vara nöjda med det.

Nej de har ingen sagt , man kan inte gilla allting och de är helt Acceptabelt men de är bara att skapa 2 olika allianser med delade forum som ni säkert redan har med olika stammar också är de ju bra med de?


Pjotr sa:
Jag köper förändringar men jag vill bara ha svar på frågan vari ligger förbättringen och motiveringen hur man kommer fram till detta.

Ja jag har inte rätt grund för att egentligen kunna svara på denna frågan fullt ut men eftersom dom flesta verkar vilja ha en bra förklaring och en motivering så kan jag säga vad som finns att förklara.

Allianserna som finns nu är verkligen jättestora och dom håller upp till 300 medlemmar , Eftersom sverige är ett "Mindre" Community så har vi inte så jätte många spelare vilket gör att vi inte heller behöver så stora allianser som Tyskland ( .de ) har.
Detta gör att dom allianserna som är mindre spelare och som vill hålla sig mindra för att uppfatta sig mer seriösa hamnar efter då andra allianser som utnyttjar fulla medlemstaket kommer att ligga före dom.

Samt att de gör att man kan ha precis de folket man vill med i sin Allians och det är en del av spelet att "NOGA" väjla ut sina spelare som man vill spela vid samma sida som och ha i sin allians och man får inte känna av detta om man kan ha 300 Pers med i sin Allians.

Motiveringen kan även vara att skapa en bättre värld där alla allianser som inte fyller upp hela sitt medlemstak ska ha chansen att kunna slåss mot dom lite större allianserna som nu måste dela på sig , vilket även kommer medföra mera krig och bättre fart i spelandet.

Det blir inte lika mycket Diplomatiska relationer med så många medlemmar eftersom dom flesta samlas på samma ställe och man får inte heller det diplomatiska spelet man vill ha och de förbättrar man genom att korta ner medlemmarna i allianserna.

Genom att korta ner medlemstaket skapas en rättvisare och mer spännande och anpassad värld med de inställningar som iofs borde ha kommit från början , Detta är en bra motivering till varför valet kan ha gjorts av våran Community Manager och hans Chef.

En stor grej som haft stor inverkan på frågan är även " Hall Of Fame " eftersom de endast kan vara 100 stycken som listas på Hall of Fame för att ge dom en legendarisk bild , skulle de vara 300 namn skulle man inte känna sig så speciell utan de blir mer speciellt att ha just 100 stycken.

Samt att vi snart får 2.0 och de skapar ett professionellare Grepolis och passar även på att ändra medlemstaket till en seriösare siffra.

Detta är den Motivationen jag kan se till att dessa ändringar tas.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser554

Guest
Skulle väl kunna replikera att Uk inte var något primärt mål för han som nämndes
i ett tidigare inlägg men man kan inte hålla koll på alla detaljer, det skiter jag oxå i.
Du har åtminstone försökt att förklara vilket hedrar dig sedan förtar ditt slut en hel del av det men det handlar förmodligen mer om mognadsfråga.

Kram Pjotr
 

DeletedUser458

Guest
Jag håller med där.

Ett försök till förklarning sedan ta det o stoppa någonstans i slutklämmen.
 

DeletedUser

Guest
sedan förtar ditt slut en hel del av det men det handlar förmodligen mer om mognadsfråga.

Nä detta beror mer på att de vart jag som var tvungen att ta detta istället för dom som tog beslutet men nu har de blivit utrett och jag tror vi alla blev nöjda tillslut.
 

DeletedUser

Guest
Att folk orkar klaga. Ingen har tvingat er spela det här spelet, så gillar ni inte förändringarna kanske det bara är att lägga av...
 

DeletedUser458

Guest
Datumet?

Beräknat datum 21?

E det fortfarande det som gäller
 

DeletedUser554

Guest
Hm

Att folk orkar klaga. Ingen har tvingat er spela det här spelet, så gillar ni inte förändringarna kanske det bara är att lägga av...

Eftersom jag inte hittar dig på ALfa hur skall jag tolka det,

gillar ni inte....bara lägga av..........................

Åh vad jag gillar sådana inlägg mums
 

DeletedUser

Guest
Att folk orkar klaga. Ingen har tvingat er spela det här spelet, så gillar ni inte förändringarna kanske det bara är att lägga av...

Asså allvarligt, hur moget är det att dra fram argumentet "gillar du det inte så lägg av"? vad är vi här, 5 år eller?

Det är ju bara att läsa tråden, uppenbarligen är en rasande majoritet på grepolis emot ändringen, så jag förstår inte vad problemet är. bara för att det är något som tydligen händer, och det med positiv utgång, på andra ställen och spel måste väl inte vi bli utsatta, vad är det för facism (eller är det kommunism)?

Nej, som relativ nykomling här på travian slår jag nu näven i skrivbordet och säger SKÄMS på er för att ni ens tänker tanken på att minska inflytelsen på spelet de stora allianserna kan få över spelet och nybörjarna, SHAME ON YOU!

LOL, YHBT
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Asså allvarligt, hur moget är det att dra fram argumentet "gillar du det inte så lägg av"? vad är vi här, 5 år eller?

Det är ju bara att läsa tråden, uppenbarligen är en rasande majoritet på grepolis emot ändringen, så jag förstår inte vad problemet är.

Vad har du för källa på det? De enda jag kan se har åsikter emot, är de som själva blir berörda av ändringen på de vis att de är tvungna att skära ner sitt medlems-antal. Dock verkar det i praktiken fungera ganska bra i dagsläget trotts allt.
 
Topp