Ändring av alliansmedlemstak.

DeletedUser

Guest
Då har ni 35 spelare som inte borde vara med i er allians då och den med lägst rank har 3288 bra bit under 8000. Och utan de 35 så skulle ni inte ens vara med i denna diskussion om var gränsen på medlems taket ska eller borde ligga på.

Det har inte med saken att göra. För det som är fel är att ändra förutsättningar under spelets gång för att vi är för liten kommunity!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Dem 35 har varit inne tidigare, innan gränsen ändrades. och även fast andra allianser verkar ha väldigt vsårt att bry sig om långsamt växande mindre spelare, så har vi en liten tendens att visa barmhärtighet. Men du har mycket rätt i dit argument.
 

DeletedUser

Guest
Finner inte detta är rätt plats att ta upp denna frågan, men vill ge dig ett svar-

Titta i er stats ni erövrar ju bra er själva.
Ni har gnällt flera gånger om de tagit in flyktingar men visat sig de inte har några deff poäng soim stämmer eller ni har rapporter att visa när de akadermin bett om det.

Scramble när vi hade råkat plocka in en spelare som ni ansåg var en flykting så bad vi er inte om att bevisa det, vi sparkade helt enkelt ut den personen när ni bad om det. När han hade byt nick sa vägrade vi fortfarande att plocka in honom, men nu är det tvärt om då ska vi visa bevis på både det ena och det andra. Är det att vara i förbund med varandra på lika vilkor???

Där har du ett skäl varför vi sa upp förbundet här om dagen vi tröttnade helt enkelt på att bli hotade varje gång vi inte gjorde som ni i BoerBoel ville och därför är denna nya medlemsgräns det bästa som hänt på Grepolis då allianser som byggt sin makt på att vara många spelare inte på att varje spelare samtidigt är stora som typ The 300, och inte kan använda sin tyng i antal medlemmar till att få mindre allianser att dansa efter deras pipa.
 

DeletedUser458

Guest
Tycker en hel del i denna tråd handlar om att klaga på andra allianser o inte om ämnet.
 

DeletedUser

Guest
Haha, antingen så har du inte fått all info eller så är du bara naturligt trögtänkt ;)

Vi sparkade ut spelaren ifråga på en gång, vi tog ALDRIG in honom igen. Men, eftersom denna spelare tidigare kom från en annan allians och hans ex ledare också sa att det inte var sant, och att inga som helst fakta på grepostats uppvisar emot det. Då har vi rätt att tvivla
 

DeletedUser

Guest
Tycker en hel del i denna tråd handlar om att klaga på andra allianser o inte om ämnet.
Det känns ju å andra sidan lite som det brukar vara här i forumen. Det är inte många trådar som startas utan att en eller annan allians skall hackas på.

Att det även i många fall är saker som tas upp som kanske istället skulle passa bättre i "Det ryktas.."-tråden är ju även det värt att tänka på. Du behöver inte alls känna dig träffad här, Jacques..
 

DeletedUser

Guest
Gaffel

Var tog du vägen.
Vad händer?

Dessa ändringar kan inte accepteras!

Vem ska jag vända mig till!


Detta är inte ok!

Vi har betalat för att spela detta spel. Då kan ni inte ändra reglerna!!!!!!! Till det sämre.!
 

DeletedUser458

Guest
Ja ingen har kontaktat mig heller som det stod utlovat de skulle göra med berörda allianser.
 

DeletedUser

Guest
Ja ingen har kontaktat mig heller som det stod utlovat de skulle göra med berörda allianser.
Personligen känner jag mig tvärnöjd över att betala in pengar till ett spel under vissa premisser för att sedan få det slängt i ansiktet att, nej, nu skall dom minsann ändra på en utav grundstommarna för att två (2!!) personer, som själva är spelare beslutat det. Vad mer kommer ändras efter detta? Konceptet att faktiskt stödja spelet genom inköp av guld känns mer och mer irrelevant ju mer man skummar igenom forumen.
 

DeletedUser

Guest
Haha, men lite cred ska ju gaffel ha. han försöker ju faktiskt lura på oss mer guld nu med 100% bonus. men han kanske behövde sätta bonusen. ingen vill väl köpa nu antar jag
 

DeletedUser

Guest
Personligen känner jag mig tvärnöjd över att betala in pengar till ett spel under vissa premisser för att sedan få det slängt i ansiktet att, nej, nu skall dom minsann ändra på en utav grundstommarna för att två (2!!) personer, som själva är spelare beslutat det.

På vilket sätt förändras spelets grundstommar i och med en sänkning av medlemstaket till 100 st spelare/allians?
Ta inte i så du spricker nu va..
 

DeletedUser458

Guest
Men när vi ändå e igång s sänk till 40 medlemmar, tycker jag
 

DeletedUser

Guest
På vilket sätt förändras spelets grundstommar i och med en sänkning av medlemstaket till 100 st spelare/allians?
Ta inte i så du spricker nu va..

grundstommar är väl kanske inte helt riktigt. men det är en viktig regel. Och man ändrar inte reglerna under pågående spel
 

DeletedUser378

Guest
Tycker att denna tråd innehåller alldeles för mycket specifik information om olika allianser istället för att egentligen diskutera ämnet.

Vill ni gnälla på allianser som BB eller 300 så finns det en utmärkt ryktes tråd...
Finns till och med en tråd som behandlar bägge allianserna samtidigt som handlar om deras krig. Där kan ni också skrika av er utan att någon blir grinig.

Och att regler ändras är väldigt vanligt och helt enkelt något man får leva med, och anpassa sig efter.
Sen att alla inte är nöjda med hur det hela ändras kan inte hjälpas då det är omöjligt att få alla nöjda samtidigt.. Kommer alltid finnas de som anser att det var bättre förr.

För min del ser jag det bara som en ny faktor att ta hänsyn till vad gäller spelet och ledandet av en allians.

Heder till dem som vågar stå på sig!
 

DeletedUser

Guest
Fortfarande ingen kontakt.

Väntar på svar från någon av de ansvariga!

Över den verkliga anledningen till att ändra gränsen!

Jag tror att servern slukade för mycket resurser.


Och om det är anledningen så är det total fel!!!!!!
Och dessutom så ska man inte komma med falska utspel. Ge oss en rimlig anledning till att sänka så att den går att acceptera. Så gör vi det lättare. Att säga att det blir mer krig, så stämmer inte det.

/bwbw
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
På vilket sätt förändras spelets grundstommar i och med en sänkning av medlemstaket till 100 st spelare/allians?
Ta inte i så du spricker nu va..
Njäe. Grundstommar var väl kanske lite väl drastiskt uttryckt. Det kan jag nog instämma i. Men hur allianser byggs upp får väl ändå anses vara en relativt betydande del utav spelet.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja hänvisa till de allmänna villkoren alla accepterade när de skapade ett konto.

Article 3 Service Content
III. The InnoGames service consists of providing the latest version of the game. All games provided by InnoGames are constantly revised and updated to make them appealing to as wide a circle of users as possible.

Översättning: InnoGames service består av att erbjuda den senaste versionen av spelet. Alla spel som erbjuds av InnoGames förändras konstant och uppdateras för att göra dem mer tilltalande åt en så stor grupp av användare som möjligt.

De som tog beslutet om att sänka medlemstaket för allianser har därmed kommit fram till att det är ett beslut som kommer göra spelet roligare för så många spelare som möjligt, trots att det tyvärr kan påverka några spelare negativt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser458

Guest
Jag skulle vilja hänvisa till de allmänna villkoren alla måste acceptera för att kunna skapa ett konto.



De som tog beslutet om att sänka medlemstaket för allianser har därmed kommit fram till att det är ett beslut som kommer göra spelet roligare för så många spelare som möjligt, trots att det tyvärr kan påverka några spelare negativt.

Med andra ord bör väl betalande spelare veta vad de tycker e tilltalande.

Mindre allians tak finns i andra världrar.

Dvs. man väljer värld efter vad ni erbjuder..
 
Topp