Ändring av alliansmedlemstak.

DeletedUser

Guest
Lösningen blev bra, och fungerar. men det är endå fel att ändra på reglerna under spelets gång, oetiskt eller omoraliskt om man så vill kalla det
 

DeletedUser

Guest
Lösningen blev bra, och fungerar. men det är endå fel att ändra på reglerna under spelets gång, oetiskt eller omoraliskt om man så vill kalla det

Hm, vad har detta med "etik & moral att göra"?
Ändringar kommer och går, oavsett om de upplevs som positiva eller negativa - De finns säkerligen även de som välkomnade denna, andra inte.
 

DeletedUser

Guest
det är ju redan gjort så ser inte att de behöver diskuteras mer, de kommer inte gå tillbaka.
 

DeletedUser

Guest
Lösningen blev bra, och fungerar. men det är endå fel att ändra på reglerna under spelets gång, oetiskt eller omoraliskt om man så vill kalla det

Håller helt med dig. Att ändra på reglerna under spelets gång är en skymf mot mig som spelare och går totalt emot all form av moral och etik. Vad är det för sätt att först få oss att spela spelet, sen komma och säga, "vi kan göra det bättre", och faktiskt försöka tillämpa det? Nej, fy fabian för updates, patches och liknande ändringar i gameplay. Har jag påbörjat ett spel tycker jag nog det är god sed att låta mig spela i fred, har jag börjat spela måste det ju för höge farao betyda att jag är nöjd med spelet, no?

VÅGA VÄGRA säger jag!

LOL, YHBT
 

DeletedUser4

Guest
Pratar i nattmössan. Sänkt från 300 till 100, genomfört redan.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har möt er halvvägs.

Har sänkt gränsen till 170, vilket inte påverkade någon allians överhuvudtaget.
(I den mening att ingen allians blev påtvingad avlägsnande av medlemmar p.g.a överskott.)

Hoppas ni är nöjda med denna kompromiss.

de har ju sänkt till 100 eller?? ändrar ni nu igen?
 

DeletedUser4

Guest
de har ju sänkt till 100 eller?? ändrar ni nu igen?

Glöm det jag skrev helt, var helt ute och cyklade.

Den är sänkt till 100 som det var tänkt, vet inte riktigt var jag fick 170 ifrån, men måste ha sett fel eller tänkt fel helt enkelt.
 

DeletedUser

Guest
Kan man inte sänkta taket till 15st spelare? Då blir det världens liv på alfa!:)
 

DeletedUser

Guest
Jag tror inte de 15 bästa ens skulle överväga det toroden då vi faktiskt tycker det är kul med krig. Annars hade man väl hittat något annat spel. ;) Däremot kanske ledningarna för de olika allianserna på något sätt kan komma överens om ett mål i kriget?!?! Hade varit lite kul att sätta upp mål här på forumet och sedan gällde kommande månads krig detta mål. Något att fundera över?!
 

DeletedUser

Guest
Toroden hade de gjort det skulle vi andra kunna sammarbeta mot dem:)
Sen så står jag kvar och tycker att det bara ska vara 15spelare i en allians då diplomati och krig kommer att utöka!:)
 

DeletedUser855

Guest
Toroden hade de gjort det skulle vi andra kunna sammarbeta mot dem:)
Sen så står jag kvar och tycker att det bara ska vara 15spelare i en allians då diplomati och krig kommer att utöka!:)

Tror inte det blir mer krig då redan nu ser vi att de flesta allianserna redan samarbetar med någon sida i krigen som är.

Tror inte det kommer bli någon skillnad utan fler mindre allianser kommer samarbeta.

Bra som det är nu hade dock vart bra med färre "Byggare BoB" på något sätt snabbat upp Alfa utan att göra det för snabbt, jag gillar erövringssytemet på Alfa men gillar inte att det går så segt att bygga upp trupper, vissa anfaller typ 1 gång varannan månad för det tar sådan tid.

Det minsta man kan göra är att speeda upp bygghastigheten för tar evigheter för nya spelare att etablera sig och ens få upp sin första stad.
 
Topp