Komma åt andras konton

DeletedUser

Guest
Problemet är inte Löst! Jag kom precis in som en annan spelare...
 

DeletedUser2311

Guest
själv kom jag också in på en annan spelare imorse. Men tror att det har att göra med att grepolisfönstret varit öppet hela natten och man har ej loggats ut från den spelarens konto.... Scones kan du komma in på mer än 1 persons konto?

själv tror och hoppas jag att problemet är löst nu
 

DeletedUser

Guest
Kom bara in på 1 persons konto, vid flera tillfällen dock. Testade att logga ut och lite annat. Förhoppningsvis är det som du säger, men jag är inte helt övertygad än.
 

DeletedUser971

Guest
Minerva sitter just nu och skriver till supporten
efter att ha gått igenom sina städer nu på
morgonen.

Holländaren som var inne på hennes konto
gjorde av med hennes guld, skickade en jordbävning
och ett anfall.

Förutom det satte han byggnader och forskning i ett antal
städer på rivning vilket förutom KP-förlust innebär att
hon måste lägga ner tid och råvaror på att bygga nytt.

Tycker att Holländaren måste spåras och stängas
av från vidare spel i framtiden, ren illvilja från hans
sida, inget annat.

Hur kompenserar man Minerva för det, det går
inte, om Spelledningen nu inte väljer att
återställa spelet till en tidigare tidpunkt?
 

DeletedUser2522

Guest
Tråkigt att höra att min vapenbroder har missbrukat det här läget. Men jag tycker att allt ska återställas och att han ska få en varning, eller kanske bli avstängd i några dagar.
 

DeletedUser

Guest
Minerva sitter just nu och skriver till supporten
efter att ha gått igenom sina städer nu på
morgonen.

Holländaren som var inne på hennes konto
gjorde av med hennes guld, skickade en jordbävning
och ett anfall.

Förutom det satte han byggnader och forskning i ett antal
städer på rivning vilket förutom KP-förlust innebär att
hon måste lägga ner tid och råvaror på att bygga nytt.

Tycker att Holländaren måste spåras och stängas
av från vidare spel i framtiden, ren illvilja från hans
sida, inget annat.

Hur kompenserar man Minerva för det, det går
inte, om Spelledningen nu inte väljer att
återställa spelet till en tidigare tidpunkt?

Minerva är inte glad idag.
 

DeletedUser971

Guest
Privata mail mm

Det kan man ju förstå av det som hände igår för din del
För mig hände inget speciellt så jag hade tur

Jag hade också tur, inget speciellt hände,
vad jag vet..

Det vi inte vet är om de som var inne på
andras konton läste den personens mail,
om allianser, diskussioner samt rent privata
mail....

Gaffel, gör en "roll-back". Det enda vettiga
istället för att försöka lappa skador och
kompensera spelare. Tror inte det går att
kompensera på annat sätt. Guld ersätter
inte förlorad KP eller rivna byggnader och
forskning.

Däremot går det aldrig att backa på lästa
mail men det får vi leva med.
 

DeletedUser971

Guest
Tråkigt att höra att min vapenbroder har missbrukat det här läget. Men jag tycker att allt ska återställas och att han ska få en varning, eller kanske bli avstängd i några dagar.

Menar du att Holländaren spelar i din allians?
 

DeletedUser

Guest
Hi guys,

i am from innogames. We really want to help you, but it's impossible if we dont get the necessary informations. and we dont speak swedish, so please write in english if you are able to do it.

First of all, we did some changes until 3 am, did anything happened _AFTER_ this time?

If it happens we need more information:
Browsertype and Version:
Your Account:
Foreign Account you login:
IP:
Provider:
When did it happen:

We need as much information as we can get, and please in english, so the coma doesnt have always to translate.

thanks in advance
 

DeletedUser1259

Guest
Menar du att Holländaren spelar i din allians?

Han har sabbat för en hel server? varning? Jag har lagt massa tid på att hjälpa folk ta städer, bygga både trupp och och byggnader... ska detta ha varit helt i onödan??... Så ska spelaren bara varnas? Han har bett sig rent kriminellt. Ut ska han.. frågan är väl hur man hindrar honom från att komma in igen?
 

DeletedUser1880

Guest
Han har sabbat för en hel server? varning? Jag har lagt massa tid på att hjälpa folk ta städer, bygga både trupp och och byggnader... ska detta ha varit helt i onödan??... Så ska spelaren bara varnas? Han har bett sig rent kriminellt. Ut ska han.. frågan är väl hur man hindrar honom från att komma in igen?
Helt enig - varning?! Han ska spärras på livstid från alla GP-servrar. En varning hade han fått om han gjort något halv-oskyldigt som att skicka resurser eller gunst på sig själv från hans konto, men att slösa allt guld, förstöra akademier, byggnader och trupper är INTE ok och en grov regelöverträdelse.

Middah: Föreslår att du ombedelbart meddelar namnet på denna Holländare till Lothoria/Gaffel, men inte i forumet. Ingen ska hängas publikt.
 

DeletedUser4

Guest
Ber er vänligast att hålla er till buggarna och inte spelarna/spelaren som förstört.

Det kommer jag och Lothoria lösa efter och det ordentligt.

Hi guys,

i am from innogames. We really want to help you, but it's impossible if we dont get the necessary informations. and we dont speak swedish, so please write in english if you are able to do it.

First of all, we did some changes until 3 am, did anything happened _AFTER_ this time?

If it happens we need more information:
Browsertype and Version:
Your Account:
Foreign Account you login:
IP:
Provider:
When did it happen:

We need as much information as we can get, and please in english, so the coma doesnt have always to translate.

thanks in advance

Vänligen hjälp oss med detta. Tack på förhand.
 

DeletedUser1880

Guest
abraxas: Thank you for your help!
I can't reproduce the issue any more, but will try again when I get home (where I ran into the bug all the time). Seems to me that the problem is solved besides that some people might still be logged in and using "old" sessions. If it's possible to drop all cookies (disallow the previous ones) for all users the problem will be gone for good, but it's just a guess.
 

DeletedUser2522

Guest
Menar du att Holländaren spelar i din allians?

Ja, på Theta här på .se och på Mu på .nl :). Han är en erfaren lirare och han tänkte nog att det skulle va roligt att skapa kaos.

Ontopic: Jag hoppas verkligen att ni fixar SKITEN snart. Det får inte fortsätta så här. Den här SKITEN har hindrat mig från två erövringar. Nu kan jag komma in på det vanliga, men Grepo Mobil är otillgänglig...
 

DeletedUser1880

Guest
Den här SKITEN har hindrat mig från två erövringar. Nu kan jag komma in på det vanliga, men Grepo Mobil är otillgänglig...
Den har drabbat många och förhoppningsvis är skadorna så pass små att de inte behöver backa servern till en tidigare version. :-S
Grepolis Mobil är instabil och förhoppningsvis kommer det fortsätta vara nere tills de fixat den ordentligt.
 

DeletedUser971

Guest
Seems like everything is working properly now.
I have no problem with logging and
does not get thrown out.
 

DeletedUser2522

Guest
Have discovered some strange things.
When I interrupted the construction of troops,
I did not get back commodities.

When I was shopping with some villages
I got the exchange rate is 1.35.

Do not know if it's a bug that existed before
or a new one?

I think that's because you have a trading post in your town, or whatever a "handelskontor" is named in English. Correct me if I'm wrong... ;-)
 
Topp