Topp Allianser

DeletedUser

Guest
Nu vill vi se listor, helst en från vår kära forum poet Jamson själv.:)
 

DeletedUser3391

Guest
skulle vilja se något från en neutral sida men har fortfarande en rätt bra koll på vad som pågår på servern :D
 

DeletedUser2483

Guest
Nu vill vi se listor, helst en från vår kära forum poet Jamson själv.:)

Nja skulle gärna vilja se vad någon i BB har att tycka om uppläget hos allianserna ute på världen. Tycker jag har skrivit tillräckligt för tillfället i dessa top 10 trådar och skulle vilja se andras syn. Men får kanske annars ta tag i det hela och dricka lite mera rödvin ;)
 

DeletedUser3150

Guest
Nja skulle gärna vilja se vad någon i BB har att tycka om uppläget hos allianserna ute på världen. Tycker jag har skrivit tillräckligt för tillfället i dessa top 10 trådar och skulle vilja se andras syn. Men får kanske annars ta tag i det hela och dricka lite mera rödvin ;)

Jamsons rödvin resulterar alltid i de bästa listorna! :D
 

DeletedUser3392

Guest
Hungrar efter en ny lista, har hänt såpass mycket sen sista! :eek:
 

DeletedUser2483

Guest
Ja denna lista har ni väntat på men frågan är om detta var vad ni verkligen ville höra? ^^

1. Invictus
Denna allians har nog gått upp och blivit ett hat objekt i forumen, iaf på samma nivå som gamla musk eller mig själv efter några roliga uttalanden. Men det finns alltid en anledning varför man hatar uppåt och inte andra hållet. En allians som är påväg uppåt genom små konstellationer efter den stora flytten utav TMAN medlemmarna. Har haft det tufft med starkt uppvaktande utav sina mindre konkurrenter ute på haven och ibland finns det även anledningar att tvivla på varför just denna allians ligger så pass högt upp.
Trots detta har dessa personer mitt förtroende att gå långt och tror att med rätt vision och ett gemensamt mål så kommer alla allianser att istället för att söka upp oss, fly ifrån oss med svansen mellan benen ^^

2. Blå Brigad
Den forna 1an som är fast beslutna om att ta sig upp till sin forna topp. Finns en hel del talang och vilja i dessa led och tror de har fått ligga och växa alldeles för länge i skuggan för de andra alliansernas skull. De plockar städer bäst enligt vissa källor av världens topp allianser och om man ska lita på samma källor är detta den roligaste alliansen att tillhöra. Tydligen mycket aktiviteter och samhörighet där som är riktigt roligt att höra att det finns. Kanske dock lite för mycket skoj och påhitt ifrån deras håll...
BB har ett självförtroende som skulle kunna efterlikna musk gamla och detta kan bli vissas fall i slutet. Får hoppas det var värt för dem att ha denna bild och resan inte var förgäves.
Oavsett en riktigt duktig allians med alla förutsättningar för att kunna ta hem hela skiten och kanske snart vågar de köra själva och släppa händerna med sina förbund och stå på sina egna ben som en så pass bra allians klarar av.

3. Lost Soul
Den ständigt ihärdiga "flämtaren" bakom de större allianserna, kanske den allians med tanke på dess kaliber borde ligga 1a men än så länge har det nog inte varit deras huvudmål om man har förstått rätt. Deras historia är fylld med krigets sötma och deras topp spelares ihärdiga belägringar på fel tillfällen för fienden är ett ständigt hot. Man behöver inte skämmas ifall man inte vill finnas i skottlinjen mellan dessa kanoner som äter spelare till frukost (iaf deras trupper vid den tiden ^^)
Den ständiga frågan är dock om de har fått nog? Deras aktivitet verkar ha sjunkit och flera spelare väljer att sluta eller gå i SL har påverkat deras styrka nu de senaste dagarna. Kanske är det dags att öppna rekryteringsbåset och hämta in flera vilsna själar och få in nytt färskt blod. Något måste oavsett ändras annars fruktar jag att denna allians kommer tappa flera steg på listorna tyvärr.

4. Invictus II

Samma som sin huvudallians! Har tyvärr inte mycket mera att säga om min egna allians och dess systerallians.

5. MUSKETEERS
Denna allians historia sträcker sig långt tillbaka och dess glansdagar kanske inte är över. Att de finns kvar på topp 5 är något makalöst med tanke på alla dessa avhoppare de har haft denna höst. Det finns trots allt rutin och med ett intag av nya medlemmar kämpar de för sin överlevnad varje dag. Gamla området tas sakta men säkert ifrån dem och med sin utspridning av styrkan finns det inte mycket att göra än att ibland erkänna sig besegrade.
Men trots detta mörkertal av företeelser så finns det kraft och en tro att de ska finnas kvar hos dem. Denna allians är inte riktigt inne på sin sista refräng och det krävs enbart ett uppryck utav en förändring så är det tillbaka i toppen igen.
Dock utan detta kommer denna allians att försvinna eller sjunka längre ner på listorna tills det inte finns något mera att skriva om.

6. Debt Collectors
En allians som kan nog ses lite som BB underallians. De slåss, de stödjer och de accepterar BB:s regler och strider. Har väldigt svårt att se att denna allians har någon annan framtidsvision än att någon dag gå ihop med en annan allians eller att upplösas och gå till andra allianser och då deras överhuvud främst. Har trotts allt visat sig effektiva i detta samarbete och hamnar tack vare detta lite i skuggan utav de större alliansernas törst efter nya städer.
Dock kan denna med rätt ledning lösa denna situation själva, med rätt rekrytering och en idé/tanke vad de ser sig själva om 1 halvår när UV närmar sig så kan denna allians finnas på en del läppar som en medtävlare. Tills dess får de vara i skuggan av sin storebror.

7. The North
I hav 45 härskar denna allians, man skulle kunna tro att de skulle ligga i norr med tanke på deras namn men i de södra trakterna finns dessa herrar och damer. En allians som har växt sig starka med sin passivitet och ska bli intressant när de lägger sin röst och sin sida i kriget om mitten. Med tanke på att de måste kriga emot någon för att komma dit så kommer Musk att få det tufft.
Att säga för mycket nu känns rätt meningslöst då jag än inte har någon uppfattning av dessa spelare men troligtvis kommer de hoppa upp ett par steg till på denna lista och inom kort finnas i de flesta allians forum som en aktör av denna världs historia.
Frågan är om de kanske inte hinner växa sig starka nog för att ha en chans emot de större allianserna.

8 .Mmax
LS trogna följeslagare och troligtvis deras underallians med. Känns som om att denna allians har tappat lite för många stora namn på vägen efter att FISKARNA gav upp och gick över. Trots det är dessa spelare inga nybörjare utan det finns kraft och kunskap bakom deras acc men frågan är här med som sin huvudallians ifall intresset ens finns?
Denna allians kommer finnas kvar ett tag till tills de går ihop med LS och har rensat ut de inaktiva hos dem båda. Om inte så finns det ingen ljus framtid för denna allians.

9. GUBBRÖRAN
Denna allians tappade sin nyckelspelare och låg tyvärr alldeles fel för att ha en chans emot de stora allianserna i början. De har omgrupperat sig men som Mmax kommer de nog gå tillsammans med sin huvudallians BB eller försvinna helt ifrån top 10 inom kort. Finns lite kraft och kunskap men utan nyckelspelare kommer de inte växa i den takt man kanske hade hoppats och förblir en samling utav spelare som umgås.

10. Blodsfränder
Denna allians har jag tyvärr inte mycket att säga om då den har mindre poäng än jag själv har personligen. kommer nog inte växa sig till något hot inför UV dock kanske några av spelarna kan gå över till de andra allianserna i frågan som har en chans.
Dock kan detta vara de spelare som nyss kommit in på servern och inte har detta på kartan men i helhet finns det inte mycket intresse att bråka med de större allianserna.

Detta var alltså en ny lista, hade lite brist på tid och inte så mycket att säga om alla de mindre allianserna. Hoppas oavsett att det var uppskattat och om inte, skriv en egen lista =)
 

DeletedUser2878

Guest
Tjusigt Jamson!
Sånt här är du bättre på än att stångas i ryktestråden.
Mycket bra lista! :)
 

DeletedUser

Guest
Tack för ett bra jobb med listan Jamson.

Alltid kul o se din syn på saker o ting.

O du e helt rätt på det i flera områden.
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Vilka kommer du snart se..

smiley_emoticons_kolobok.gif
 

DeletedUser2531

Guest
Bra lista Jamson.
Lite roligt att vara underdog, uträknad, på knä, men ändå kämpa vidare. Det var ett tag sedan, men det känns uppfriskande på något sätt.
 

DeletedUser3392

Guest
Snygg lista Jamson, vi alla uppskattar när du tar tiden på dig att göra dem.

Väl utfört!
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

DeletedUser3319

Guest
Hej folket. Då har mästaren återvänt till detta ödesdigra forum för att kasta ut pärlor åt svinen och ge er hopp i vardagen med denna lista. Jag har precis som förra gången tiggt efter några få penningar av pappa Muscles för att kunna få hjälp med att författa denna lista. Problemet är att han är så satans snål då han sparar till våran resa till Kanarieöarna efter servervinsten. Nåväl, efter Muscles bidrag hade jag inte råd med någon stor författare som David Lagercrantz utan fick välja mellan zeesard eller en liten rysk smällare till tolvslaget. Jag kunde inte stå emot hans hundögon och fick anlita honom. Jag vill även tydliggöra att zeesard faktiskt har författat denna lista efter mina tankar. När denna lista har släppts har jag flytt till London, så har ni några som helst klagomål så är det zeesard som ska lynchas. Var dock objektiva då mina knivskarpa analyser knappast har fel. Zeesard är så liten och kan knappt försvara sig heller. Nog med skitsnack, dags för listan! Bon appétit!
Eller zeesard var ju lite för ivrig för att säga lite angående listan så han får väl säga sitt så det blir lugn på den dåren.

Detta är nu min första lista så jag hoppas ni gillar den. Den är skriven helt av mig själv men den är grundad på Den Lille Mannens åsikter och tankar men jag har även lagt till delar hur jag tycker det ska vara. Detta just för att listan inte bara ska få ett perspektiv om hur det är, utan två perspektiv så listan blir mer rättvis. Dock må den ha blivit lite längre än ni är vana med men jag kunde inte hålla mig utan skrev på som vanligt ;)
Upplägget är som så att vi har listat allianserna Invictus/Invctus II, Blå brigad/Gula Brigaden, Lost Souls/Mmax, MUSKETEERS som ni borde kunna lista ut. Detta för att dessa allianser hänger ihop på något sätt.
Listan är uppbyggd på det sätt att man först får själva infon angående alliansen och sedan har vi valt någon spelare ur alliansen som inte behöver vara bättre än de andra i alliansen utan en som utnämner sig speciellt ur alliansen, alltså en spelare som är ”farlig” ur alliansen eller om man säger som så en spelare man bör akta sig för helt enkelt.
Sedan som ett litet slut så får ni en liten ”framtids” tanke för alliansen.
Nej nu är det nog dags för listan.

* Invictus/Invictus II
Fortfarande den allians som tuffar på som ett tåg i toppen. Men efter att Lordi79 gått med ledaralliansen så har detta tåg fått fart och blivit ännu farligare än tidigare.
Man ser detta tydligt då alliansen tycks köra över den före detta toppspelaren i Blå Brigad som numera är ännu mer bitter än innan.
Efter detta har det tillkommit flera sura miner från flera ställen, men den som är gladast måste väl vara NoPo som nu ligger först i sin egen allians?
I detta nu leder Invictus i kriget mot Blå Brigad. Kan detta vara på grund av att Lordi79 har satt fart på alliansen eller bara för att alliansen nu bestämt sig för att vinna det kriget?
Sedan finns det flera spekulationer från Den Lille Mannens sida om att Huahua egentligen borde åka ner i akademin då alliansen tycks ta poäng före lojalitet från ledningens sida, fast det har hänt lite saker de sista dagarna så det kanske inte behövs nu när Huahua tycks ha lämnat sin allians. Andra spekulerar om att det inte är så utan att Invictus och Invictus II spelar som om de vore samma allians som är delad i två mindre delar på grund av alliansgränsen och att det inte är någon så kallad akademi.
Det finns spelare ur denna allians som man ska akta sig för att anfalla under natten då vissa spelare ger igen så mycket de bara kan, eller skriver arga meddelanden tillbaka som svar på natt anfallet.
Alliansen som nu är på rank 1 är också väldigt utspridda och detta kommer troligen bli en sårbar punkt längre fram under serverns gång, men det är för långt till serverns slut så man vet inte säkert om det kommer bli en nackdel eller en fördel.

En spelare som utnämner sig speciellt i dessa allianser är Lordi79 som nyligen gick med i alliansen. Ensamvargen bestämde sig alltså för att gå med i en allians tillslut.
Detta bör man akta sig för. Han har redan fått igång på alliansen rejält och det ryktas att han ska ha kommit till ledningen nästan direkt. Detta bör ha fått de andra allianser att skaka tänder och ligga sömnlösa, då han tycks få det han vill ha.
Alla städer han har tagit den senaste tiden, eller snarare de städer hela alliansen har tagit den senaste tiden verkar ha varit viljan hos denna spelare.
Han besitter mängder med trupper och har guld i överflöd enligt vad man kan se, om det nu är sant vet han själv bäst. Men om detta nu stämmer så vill man nog inte hamna i Lordi79’s sikte. Eller hur Djal?

Man ska dock inte glömma Jamson som alltid är MVP oavsett vilken allians han är i, vilket vi har sett under världens gång. Vissa menar dock att Jamson är överskattad och att guldet bara döljer hans spel som en mask. Så är verkligen inte fallet. Även om Jamson inte är den sista att öppna sparbössan så är hans spel långtifrån bundet till guldet, han besitter en grym offensiv förmåga och har även stora defensiva kvalitéer och framförallt är han riktigt duktig på att tajma.
Nu har han fått uppvaktning om rollen som Invictus MVP utav sin nästintill evige krigsbroder Lordi79. Att anfalla en av dem blir som att anfalla båda av dem. För att inte nämna att de kommer släpa med hela alliansen. Så har någon av dessa två fått siktet på någon så må man önska denne en lyckönskning, denne bör också säga adjöss till sin armé och till sina städer då krigsveteraner inte ger sig i första ögonblicket.. Stackars Djal.

Denna allians ligger relativt utspridd men visar deras revir väldigt tydligt. Dom tar städer på flera olika stort utspridda områden utav servern och visar ingen större konsekvens i sina expansioner. Det kan bli deras undergång i och med att de är så utspridda men det ser ändå någorlunda bra ut då de är starka i sina områden. Så denna allians framtid är lite svajig just nu. Om de lyckas säkra några öar till i H44 så har de ett väldigt bra område inför UV och att expandera ifrån, som de redan har en bra början på.

* Blå Brigad
Just nu är denna allians på rank 2 men det är många som undrar när detta ska ändras nu när Djal tappar städer en efter en utan att alliansen gör något för att ändra på det. Det känns nästan som om Invictus bland annat har något problem med denna spelare(Djal) och vill få honom på fall. Vi vet inte om Lost Souls kommer knipa andra platsen snart eller inte men vi tror att det är en stor möjlighet.
Grundaren för Blå Brigad som är NoPo har livvakter som beskyddar grundaren från diverse angrepp, både ingame och i forumet. De 2 mest framstående livvakterna är Berra och Slasken. Låter som två alkisar utanför Coop Konsum. Dessa två försöker tappert skydda sin grundare så gott det går, men ibland är det inte lätt när fienden kommer vid bakdörren.
Sedan undrar man ibland hur NoPo tänker. Man ser allt för ofta att det är han som ska skyddas enbart och inte de andra spelarna ur alliansen. Han tänker mest JAG istället för VI. Är detta hållbart i det långa loppet? Vi tror inte det.
Alliansen hade ett rejält övertag för ett tag sedan när man hade ett stabilt grepp på Invictus, men efter de före detta TMAN’s intåg, har man tappat bollen som en Parkinson-patient på rundpingis-turnering. Det gick bra till en början innan de föll över tröskeln när fienden visade sig bli starkare än vad de varit innan.
I alliansen finns många väldigt bra och erfarna spelare men även nybörjare som blir undervisade. Blå Brigad bör kunna resa sig med hjälp av alla de erfarna spelarna i alliansens stora ledning.
I forumet ser man väldigt ofta tjafs om Blå Brigad’s NB KS och alla andra anfall under natten. Men man kan säga att detta är en effekt av att alliansen har träffat svaga punkter som gör deras fiender upprörda. Det samma gäller allt prat om stenhagel också. Men ibland undrar man om det verkligen är smart att de raserar en stad för att sedan erövra den. Men hur Blå Brigad tänker finns det nog ingen som vet.
Det går inte en vecka utan att någon ska ha gnällt på Blå Brigad i stora forumet eller att Blå Brigad ska ha sagt något som får de andra att reagera. Alliansen ligger alltså i rampljuset för tillfället.
Mycket av det Blå Brigad gör, kan ses som dåligt från fiendernas sida men egentligen så är det de gör väldigt bra fast man inte alltid kan inse det. Det finns många kompetenta spelare i alliansen.
Gula Brigaden är Blå Brigad’s akademi som är väldigt ny. Akademin består utav gamla Gubbröran-medlemmar mest men även några från andra allianser.
Gula Brigaden är en utspridd allians som har fäste framförallt i H34 men även små stickor i ögonen på Lost Souls och Invictus med sina städer i Lost Souls högkvarter i 54 samt i ett område i H55 som kontrolleras av Invictus.

Våran favorit att häckla och diskutera är ändå NoPo. NoPo väcker inte bara diskussion i forum utan också på slagfälten. Här finns en duktig krigare, erfarenhet och hög aktivitet. Det finns mycket att säga om forumets hatobjekt nummer 1, men att han är väldigt duktig kommer vi ändå inte ifrån. Det dummaste man kan göra som NoPo’s fiende är att slappna av och tro sig veta var man har honom. Just nu seglar han och hans allians i motvind men är det nog som ska kunna vända skutan så är det NoPo. Akta dig för hans natt-ks bara.
Sedan får vi inte glömma att han använder alliansen för att skydda sig själv för det mesta, JAG istället för VI. Detta gör att man kan hälsa på predeff från resten av alliansen när man anfaller NoPo. För att inte glömma NoPo’s livvakter som skyddar honom så bra de bara kan.

Buggo är en av de som kör mer fair play i Blå brigad. Dock så ska hans stora tillgång till guld och tid inte förnekas, det gör honom till en farlig spelare och som NoPo’s sidemen så vet man aldrig vilka fula knep som Buggo kan tänkas testa. Efter ett relativt sent intåg på servern har han nu tagit sig upp i toppen på krigsrankerna vilket tyder på att Buggo inte är någon som ligger och slappar. Han vann Alfa och är en väldigt erfaren spelare. Helt enkelt, guld, erfarenhet och hardcore aktivitet.

Blå Brigad ligger väldigt samlat och har flera öar som har långt till striden. Detta har de som en fördel. Men sedan får man inte glömma att deras akademi Gula Brigaden är väldigt utspridd så det kan bli deras undergång om de måste skicka stora mängder off för att rädda städer långt ifrån deras kluster. Denna allians fortsätter hela tiden att expandera sig in på fiende öar men tänker inte så mycket på sig själva och har inte fått in allt tänk angående UV-tiden. Detta är inte särskilt bra och kan lika gärna bli deras miss som gör att de inte vinner servern.

* Lost Souls/Mmax
Lost Souls är alliansen som man ser flera extremt kända och duktiga namn, men inte bara erfarna utan också nybörjare i en salig vilsen blandning. Men det är väl här alla vilsna själar samlas?
Förr var denna allians mycket i centrum och hade flera saker för sig varje dag men nu har alliansen tyckts gå i dvala. Det är knappt någon som erövrar städer utan bara Muscles som tar vad han vill ha utan att misslyckas. Ett undantag är dock när det kommer IE i topptrion då denna allians visar att de ska ha sina städer i H54.
Det saknas alltså en hel del aktivitet för att kliva in i ett stort krig mot de två större pakterna. Men vill denna allians ha krig så kommer de få som de vill utan problem då de är kompetenta till stordåd.
Denna Larsthai som ska ha varit en som bor i Thailand tycks nu ha givit bort sitt konto då tiden försvunnit. Det man märker av denna spelare nu är inget särskilt. Han sägs vara ett proffs men det har han inte bevisat på något tydligt sätt.
Alliansen är lite utspridda med städer både här och där men har sitt tydliga högkvarter i H54 där de härskar väldigt bestämt.
Vissa spekulerar om att Lost Souls ska ha en akademi vid namnet Mmax, men andra säger att det verkligen inte är så. När man då tittar på vad som hände när FISKARNA la igen, så delade sig medlemmarna och gick till Lost Souls eller Mmax, därmed tror vissa att Mmax är Lost Souls akademi. Fast då delade de sig på det sätt att de som låg vid Mmax gick till Mmax och de som låg vid Lost Souls gick till Lost Souls. Därmed kanske det är dumt att säga att Mmax är en akademi till Lost Souls?
Detta är verkligen en allians för vilsna själar. Man vet aldrig vart man har dem. Ibland kör de på som bara den eller tar dom de lugnt och petar sig i naveln medan dom smuttar på en drink vid något exotiskt land långt bort. Mmax ligger som i en båge runt Lost Souls från östra H54 till östra H55 som ett skydd från öst.
I Mmax ser man några proffs blandat med nya precis som i Lost Souls.

Muscles eller kp-dåren som man skulle vilja kalla honom. Muscles är alltid sugen på kp och är alltid på jakt efter det. Det gäller att ha bra koll på dina trupper, annars kommer han på besök och dräper dom alla. Han är en hejare på att erövra städer och misslyckas han är han snabbt uppe igen och försöker igen och lyckas alltid till sist, vilket gör honom extremt farlig. Något som sticker ut är att han inte har tappat en enda stad till fienden ännu, det är imponerande med tanke på alla städer han erövrat från fienden. Så håll koll på dina trupper och ha appen i högsta hugg, det kan rädda dig ett par gånger, om han nu vill ha din stad.

Karolinernas intåg på servern lät vänta ett tag, men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge, som man brukar säga. En riktigt duktig spelare som har vunnit flertalet servrar på .se och även lyckats vinna en engelsk server. En erfaren spelare som säkerligen kommer fortsätta växa och bli ett ännu större hot än nu.
Denna spelare håller sig inte direkt i rampljuset som kp-dåren Muscles gör utan denna spelare håller sig mer undan. Kan detta bli deras hemliga vapen då många inte vet hur bra denna spelare faktiskt är?

Denna allians har ett väldigt starkt fäste i H54 där de verkligen visar vart skåpet ska stå och flyttar sig inte en millimeter om fienden ens försöker komma nära. Det märks direkt att denna allians tänker mycket på framtiden och UV-tider, vilket kan leda till deras vinst. Dock är de inte många i alliansen just nu vilket kommer behövas senare i världen. Sedan får vi inte glömma att deras största spelare Balbolan har byggt ett starkt fäste i H45 efter sitt enmanskrig mot en mindre allians. Detta kan bli just deras fall då han har mer än hälften av hans städer just där, och kan därmed inte hjälpa till på det sätt man skulle vilja.
Man får dock inte glömma att Balbolan är en mycket duktig spelare och att det kommer krävas mycket för att fälla honom. Dessutom så krävs det en allians för att vinna, inte en enskild spelare.

* MUSKETEERS
Den allians som i början av servern var störst med sin akademi har nu på senare tid tappat både städer och spelare. De hade en central position i H44 innan deras, vad många menar, bästa spelare klev över till TMAN och raset började.
För i tillfället så hittar man alliansen i H45 dit de emigrerat, efter att ha legat i världens center. Alliansens storhetstid får man nog se som borta.
Man ser i statistiken att alliansen tappar städer till topptrion med jämna mellanrum. Det är sällan de har en chans men ibland så ger de en bra fajt.
Dem försöker numera hänga med i toppen, man har börjat rekrytera från höger och vänster. De ska till och med att försökt sig på att få med en bjässe till spelare utan lycka.
Det finns dock mycket erfarenheter i denna allians som inte alltid märks. Men kommer denna allians på benen så lär denna allians bli väldigt farlig. Men för att lyckas med det så krävs en hel del arbete och det är höga odds på att de kommer tillbaka till toppen. Det är långt till UV så mycket kan hända, ingenting kan tas förgivet. Det räcker med en ambitiös och duktig spelare ansluter så kan MUSKETEERS utmana topptrion på riktigt igen.
Mycket kan hända och mycket kommer hända. Det blir att vänta och se hur bra de kommer lyckas.
De har annars ett relativt bra strategiskt läge att utgå ifrån. Man har rört sig bort från serverns center där man hade blivit totalt uppätna av Lost Souls och Invictus. De har också brutit med "smurfpakten" (Brigad), så att de kan man som vanligt utan att använda fula taktiker eller trix(vilket är tillåtet).

I denna allians så får ni ingen inblick i vad en viss spelare gör för sin allians då det inte känns rätt att göra det med just MUSKETEERS med tanke på alliansen historia och hur det ser ut just nu.

MUSKETEERS ligger relativt nära Invictus två högkvarter och nära Balbolans (Lost Souls) fäste från Lost Souls vilket kan göra det lite riskabelt om dessa allianser väljer att gå på och ta städer i H45. Men annars så ligger de bra till och kan bygga sig väldigt starka där. Tänker de smart så kan de även näst förstöra för Invictus beroende på hur den alliansen väljer att ha sina städer osv.


Då har vi nått till det bittra slutet på detta exemplariska alster. Slog den Jamsons rödvin? Nåväl, jag hoppas ni har uppskattat detta års sista lista, och har ni inte gjort det så är det zeesard som ska vara måltavlan för era utbrott. Zeesard och jag vill önska er alla ett gott nytt år!
 

DeletedUser

Guest
Riktigt bra lista ni gjort!

Bjöd på rolig läsning med många skratt..

Ibland huvudet på spiken sedan vissa bitar e rena mysteriet var de uppkommit ifrån.

Men bra jobbat.

Bättre än Jamson?
Nja, e väl 2 helt skilda format skulle jag vilja påstå.
 

DeletedUser2483

Guest
Snygg lista och rolig läsning, bra innehåll och kort sagt så gillar jag den ^^
 

DeletedUser3343

Guest
Snygg lista och rolig läsning, bra innehåll och kort sagt så gillar jag den ^^

Hörde du DLM?? Han godkänner den! :D Alla timmar då du tjatat på mig för att skriva klart den har inte gjorts i onödan ;)

En sak som jag själv tycker är väldigt rolig är ett uttryck som DLM kom på vilket var när det står om Berra och Slasken.
"Låter som två alkisar utanför Coop Konsum."
Det har man inte bara skrattat åt en gång utan flera :D No offense till Berrabaj och Slaskemon men det låter väldigt roligt
smiley_emoticons_lol.gif
smiley_emoticons_lol.gif
 

DeletedUser3319

Guest
Jag hörde! Sitter här och klappar mig själv på axeln och är mycket stolt :D
 

DeletedUser3319

Guest
Det har kommit en del önskemål om det :D Så kanske det ;)
 
Topp