Topp Allianser

DeletedUser3271

Guest
Sensei blir farlig om han väljer att spela på denna, men larsthai har ju varit en finne i arslet för alla i området sen dagen han började med sina tidiga tempelfarmningar och nu senare med ks lite överallt i Musks städer :p
 

DeletedUser3362

Guest
det hade varit kul med en ny lista ungefär som vackrastads lista
 

DeletedUser3271

Guest
Hej folket. Jag bad Pappa Muscles betala en sekreterare (zeesard) för att anteckna ner mina tankar.
Skulle ni finna några som helst problem med denna lista kontaktas zeesard som antagligen har gjort fel, som vanligt.
Men troligtvis så svider sanningen bara.

10. The North
Anfall: 13
Försvar: 12
Kämpe: 12

Störst i H45, ett kanske något missledande alliansnamn.
De tar sina små städer av små allianser eller av allianslösa spelare för att sedan förlora dem när dem är halvt färdigbyggda.
Jag är inte imponerad av dessa herrar och det enda positiva jag kan hitta är filmreferensen på deras profil.
Det blir en Sink.

9. Invictus II
Anfall: 20
Försvar: 21
Kämpe: 20

En akademi/dotter/underallians till serverns etta.
Har inte precis rivstartat sin tid här på servern och ligger till och med bakom VaskarRodeon i både anfall och försvarsrankingen.
Så jag ska se till att zeesard skriver till era lönebetalare att deras trälar ligger och latar sig och lapar i sig det sista av höstsolen.
För övrigt har jag inte mycket mer att säga om denna alliansen, dom glider med på sina herrars bravader och i många fall (även detta) så verkar dom mest vara en börda för den "riktiga" alliansen.

Sink.

8. Black Pearl
Anfall: 7
Försvar: 7
Kämpe: 6

Här jobbas det på bra och tas städer av både Blå Brigad och NaVi (förloras ett par ibland med). Även om alliansen har funnit på servern ett par månader nu så har man fått upp farten under senare tiden.
Ser ut som ett förbund med Invictus-allianserna om jag kollar in grepostats med.
Jag har inte så mycket mer att uttrycka om denna alliansen.
Det blir en Swim här.

7. FISKARNA
Anfall: 4
Försvar: 4
Kämpe: 4

Firrarna minskar i antal och placering.
Från förra månaden har man ökat med nästan en miljon i kämpen men ingen utveckling i poängen.
Jaja, nu fokuserar jag kanske väldigt mycket på statistiken. Firrarna bjuder mer än gärna ut sin deff till diverse belägringar och det tackar vi för.
Fiskarnas viktigaste spelare: bjrolkp
Bjuder gärna ut sin deff, och visade upp sina defensiva kunskaper för ett par dagar sedan med 5 sänkta ks på samma dag. Leder också Firrarna bra vad jag har sett och förstått.
Det blir en swim för fiskarna, även om man sjunker i poängrankingen så kommer man fortsätta växa starkt i kämpen.

6. NaVi
Anfall: 5
Försvar: 5
Kämpe: 5

Efter att gamla MTS ledare Taurus mystiskt försvann bröt sig en del av MTS loss till NaVi och snart hängde flera spelare på.
Det fiskades spelare från höger till vänster, över alla haven fick varje spelare ett litet snätt och fint pm av The Big Agent.
Detta ledde till risiga relationer med de flesta allianserna innan man till slut lyckades nästla sig in i fransmännens lilla kramkalas.
Nu har de flesta av fransmännen abdikerat till områden rika på Hallon och de som är kvar kan knappast rädda NaVis problem.
Tittar man snabbt in statistiken så ser det ganska bra ut, men tittar man lite närmare så förloras det städer till fienden som på Henry fords löpande band.
NaVis bästa spelare är blid. I brist på motstånd kunde blid väljas ut, med sämre motstånd än det kommunistiska partiet i Kina har.
Detta är knappast en allians född till att vinna (som deras namn betyder), det blir en klar Sink.

Detta var första delen, andra delen kommer snart.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2878

Guest
Stor underhållning so far :D (Uppriktig applåd!)
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

DeletedUser3251

Guest
1.Invictus swim
Ett gäng som kämpar på bra, men som troligen inte kommer ligga på topp länge till.
en spelare av ett känt namn är då adam369 ( duktig spelare om jag inte minns fel )
2.Hallonsaft? swim
Kan kanske säga att de är ett gäng av lite blandad kompott här både från Musk & Fiskarna
Ligger mycket aktivitet här. Frågan är om de kommer att hålla i längden.
3.Blå brigad swim
Blå Brigad må jag säga kämpa på bra, men de förvånar mig inte när man har scramble & acropolis och några kända namn till från Alfa tiden.
Bra aktivitet än så länge och som troligen kommer finnas med i toppen.
4.Lost Souls swim
En kämpande allians med 110 procent aktivitet vilket bidrar till att vi kämpar på bra tillsammans och här tas städer lite där vi känner. En allians som kommer hålla till slutet känns de som.
5.MUSKETEERS Sink
Ett namn som kommer upp på vissa servrar här och där men på denna server så levererade den inte tyvärr, vilket blir att den har förfallit då topp spelare har slutat samt även där en del toppspelare gick till Hallonsaft? istället.
6.NaVi Sink
En del spelare från Blodsfränder gick över hit, en del vissar framfötterna och vissa glider med. Deras stora spelare får jag nog säga Blid. Men är inget större hot nu och inte längre fram heller.
7.FISKARNA Sink
Fiskarna min gamla allians! som troligen nu förfaller vilket är tråkigt.
Kända namn så som bjrolkp,Filbyter,Axelhe & Ruina Imperii ser man ofta på en del servrar. Återstår att se va som händer här.
8.Black Pearl Sink
Har inte så mycket att säga om denna allians, även om de tar städer och förlorar ( Kämpa på )
9.Invictus II Sink
Syster allians till den toppade 1 alliansen Invictus
Troligen som alla andra systerallianser så lär den försvinna inom snar framtid.
10.The North Sink
Ett gång IRL vänner som kämpar på
Mikeb är deras bästa spelare där, blir bara några glidare på serven dock.

Ingen grym lista för att va första gången. Men bjuder på detta ;)

Gör en Topp 3a för framtidens skull.
1. Lost Souls
2. Blå brigad
3. Hallonsaft? ( kan va ett frågetecken här )
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2469

Guest
Det var värst vad topplistor vi fick nu, bara roligt det :D till och med en som spår framtiden :eek:
 

DeletedUser3405

Guest
Kul att ni verkligen går i mot mig. Nu när jag är tillbaka så ska ni få se på saker och ting. Jag är inte här för att förlora men för att vinna. Jag har mycket goda kontakter där ute och det finns mycket som står bakom mig nu. Men alla ska veta att jag är en bra spelare skulle se mig som en bra spelare. Vi har förlorat en del städer eller jag har det men vi har tagit en del också och vi kommer ta fler. Inom snar framtid.
 

DeletedUser3271

Guest
Kul att ni verkligen går i mot mig. Nu när jag är tillbaka så ska ni få se på saker och ting. Jag är inte här för att förlora men för att vinna. Jag har mycket goda kontakter där ute och det finns mycket som står bakom mig nu. Men alla ska veta att jag är en bra spelare skulle se mig som en bra spelare. Vi har förlorat en del städer eller jag har det men vi har tagit en del också och vi kommer ta fler. Inom snar framtid.

Visst är det kul? Jag vet inte hur du fick det till att jag gick emot dig, jag nämnde bara ditt namn en gång trots allt, och det var inte i särskilt negativt syfte utan bara för att beskriva vad som har hänt. Hoppas att dina profetia (domedagspredikan?) inte uppfylls, hade varit alltför läskigt. :p
 

DeletedUser3406

Guest
Kul att bli nämnda inte bästa betyg men men vi är ofarliga nu men räkna med oss senare ;)
 

DeletedUser3271

Guest
Fortsättning på post #25.

5. MUSKETEERS
Anfall: 1
Försvar: 1
Kämpe: 1

Musketörernas tid på servern började galant, man krigade ner allt motstånd och sedan var man ganska mätta.
En tid var fransmännen så pass överlägsna att deras akademi låg tvåa.
Sedan dök det upp motstånd från ett gäng förlorade själar och firrarna (läs 3 & 7, för min syn på dessa allianser) och man började förlora städer i ganska snabb takt.
Well, som gammal medlem har jag mycket att säga om denna allians, men det skulle vara alldeles för långt för att vara intressant att läsa. Nu har man tappat sin MVP Jamson samt ytterligare ett gäng spelare som har utvandrat till områden rika på hallonsaft.
De kvarvarande medlemmarna är inte så mycket att hänga i granen även om det finns vissa små guldkorn som tyvärr dras ner pga majoriteten av spelare som inte vet att man ska använda bs till mo-eskort, tajmar ett ks etc. Musketörernas nya MVP är Djal. Djal har krigat duktigt i öst mot Fiskarna och Invictus ett tag nu och är den som fransmännen får sätta sitt hopp till om man ska överleva.
Det ser dystert utför Musketeers just nu och jag tror inte att man kommer resa sig från pungsparkarna man får gång på gång. Speciellt inte med tanke på deras ledning.
En klockren Sink för fransmännen.

4. Blå brigad
Anfall: 3
Försvar: 3
Kämpe: 3

Min favorit godis-påse är Gott & Blandat och de röda fiskarna är min favorit i Gott & Blandat-påsen.
Man kan jämföra Blå brigad med en Gott & Blandat-påse. Det finns de röda fiskarna (NoPo & Buggo) och sen finns det lakritsbåtarna (jag nämner inga namn). För detta säger jag inte att 17 av alliansens spelare är lakritsbåtar. Ni har säkert andra favoriter i Gott & Blandat-påse än jag men lärdomen är fortfarande den samma.
Blå brigad har stor blandning på spelare, det finns mycket rutinerade spelare sen Alfa och totala nybörjare. Enligt mina senaste rapporter så är det totalt 9 st ledare i alliansen. Alltså så är 47% av Blå brigads spelare i ledningen. Den största ledningen jag har stött på som grepare. För övrigt så krigar Blå Brigad på relativt bra, man har sina vapendragare i NaVi och Musketeers, som båda två har fått Sink ifrån mig. Statistiken pekar på att man just nu krigar med Invictus och att det är överläge för Invictus.
Oavsett så tror jag att Brigaden kan skärpa till sig, det finns bra spelare och det finns en stor [bra?] ledning och kan man få sina lakritsbåtar så att dom blir röda fiskar så tror jag att det kan bli en Swim här.

3. Lost Souls
Anfall: 2
Försvar: 2
Kämpe: 2

De förlorade krigsjälarna fortsätter kriga på, med väldigt erfarna och duktiga spelare.
Man har haft hård press på Musk sen dagen thailändaren lämnade Musk och tagit städer snabbare än zeesards käft kan röra sig.
Just nu känns det som att dessa har medvind, då en sammanslagning med Fiskarna pågår/är på g [?].
Lost Souls MvP är Muscles, en enormt duktig ledare och spelare som dessutom leder kämperankingen trots sitt relativt sena ankomst på servern.
Jag har inte så mycket mer att säga om LS, tror att denna allians kommer att vara med och kriga ett bra tag till, så det blir en swim.

2. Hallonsaft?
Anfall: 6
Försvar: 13
Kämpe: 7

Bort i Hallonens land brukar Lordi fly ibland. Efter att ha hållit sig neutral i ett par månader fick han sällskap av fransmännens bästa spelare och min sekreterare. Vissa av dessa har "hatat" varandra innan men det är något speciellt med Lordis Hallonsaft som gör alla goa och glada. Många av dessa satt i fransmännens ledning innan men lämnade alliansen, så nu vet man vilka man inte ska sätta i en ledning (om man någon gång får chansen). Hallonsmurfarnas MvP är Jamson. Lever för kriget, har en skarp silvertunga och dricker lite för mycket rödvin. Väldigt duktig offare (deffare med) som vet hur man spenderar guldet på bästa sätt.
Hallonsaft får en Swim.

1. Invictus
Anfall: 8
Försvar: 8
Kämpe: 9

Efter Musk fall från förstaplatsen klev sammanslagningen mellan Morghulis och MTS, Invictus, upp på förstaplatsen.
Trots att man krigar mot både NaVi och Blå brigad (viss mån också Musk) så har man övertaget och tar fler städer.
Invictus bästa spelare är adam369, rutinerad och duktig spelare.
Även om jag inte tror att Invictus kommer vara serverns etta lika länge som Musk så tror jag ändå på en Swim. just nu.

Första listan här på Tau :) Hoppas ni gillade den! Nästa gång kommer jag ha slipat sågen lite bättre så att blir vassare och hårdare analyser.

//DLM
 

DeletedUser3337

Guest
5. MUSKETEERS
Anfall: 1
Försvar: 1
Kämpe: 1

Musketörernas tid på servern började galant, man krigade ner allt motstånd och sedan var man ganska mätta.
En tid var fransmännen så pass överlägsna att deras akademi låg tvåa.
Sedan dök det upp motstånd från ett gäng förlorade själar och firrarna (läs 3 & 7, för min syn på dessa allianser) och man började förlora städer i ganska snabb takt.
Well, som gammal medlem har jag mycket att säga om denna allians, men det skulle vara alldeles för långt för att vara intressant att läsa. Nu har man tappat sin MVP Jamson samt ytterligare ett gäng spelare som har utvandrat till områden rika på hallonsaft.
De kvarvarande medlemmarna är inte så mycket att hänga i granen även om det finns vissa små guldkorn som tyvärr dras ner pga majoriteten av spelare som inte vet att man ska använda bs till mo-eskort, tajmar ett ks etc. Musketörernas nya MVP är Djal. Djal har krigat duktigt i öst mot Fiskarna och Invictus ett tag nu och är den som fransmännen får sätta sitt hopp till om man ska överleva.
Det ser dystert utför Musketeers just nu och jag tror inte att man kommer resa sig från pungsparkarna man får gång på gång. Speciellt inte med tanke på deras ledning.
En klockren Sink för fransmännen.

Musk är en demokratisk allians nu utan "The Man with the Iron Fists " eller Svarta Pärlans förbannelse (Jamson o Lordi )
Som ngn har sagt Musk fi var själv Musk ..(eller man betalar priset med att ha Lordi som granne och......)
Musk kan bli ett tung vapen emot Lordi CO men först ....överleva
Ont om tid för Musk
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3377

Guest
... och sen finns det lakritsbåtarna (jag nämner inga namn).

Just nu klassar jag mig själv som en lakritsbåt, mestadels för att jag är ringrostig från alfa och har spelat alldeles för defensivt fram tills nu. Men det bli det ändring på nu... snart så är man en röd fisk ska ni se ;). Blå Brigad, lakritsfiskar eller ej, är det härligaste gänget jag spelat med.

Tack för listorna senaste tiden, riktigt kul att läsa från andras perspektiv :)
 

DeletedUser3390

Guest
hade vart spännande med en ny lista nu, det var ett tag sedan
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
 
Topp