Topp Allianser

DeletedUser

Guest
Servern har vart uppe i 10 dagar kanske dags för en lista?
Så man får en första hint vad folk tror och tycker om varandra.
 

DeletedUser2483

Guest
Kan väl testa att göra en lista då ^^

1.MUSKETEERS 121015/17

Den vinnande alliansen på Omicron har kommit till den nya världen för att stanna, med gamla och nya spelare har denna allians tagit tag i kriget om farmen snabbt och det syns tydligen på pappret. Trots deras storlek med en akademi ska de dock inte tro att detta är en enkel värld då det har kostat guldgossarna en massa guld och tid. samt det finns styrka hos de andra allianserna som kan leda till en förödande slutsats för dessa spelare med en gnutta hybris. Tänker inte skriva så mkt mera om min egna allians så tidigt in på servern men de kommer troligtvis finnas på top 3 ett bra tag framöver.

2. Darkness 66572/17

Deras slogan på alliansprofilen visar att det inte bara är en allians på denna värld som har influerats utav Alexandre Dumas böcker. Sammansvetsat gäng som jag hade större förväntningar på under starten utav denna värld, troligtvis många där som spelar på flera världar och de kan påverka ens tid och fokusering på viktiga saker i starten. Deras jätte novus cafe var pga detta nära att tappa sin första och då enda stad men tack vare den långa belägringstiden har han/Darkness fått en ny chans att slåss om krysset. Med deras förbundspartner kommer de med all sannolikhet slåss tsm för en egen provins gentemot alla andra allianserna på servern.
Tror denna allians kommer finnas kvar i toppen tills de slår ihop sig med deras andra halva.

3. Nils Olav 62540/20

Man undrar vem denna Nils Olav är och när man får syn på denna krigslord som har fått ihop en sådan skara medlemmar under sitt befäl ;)
Denna allians har undvikit kriget mellan de 2 större alliansernas delning av öar överlag och skapat sig ett fäste l hav 55 utan några riktiga fiender att slåss emot om dominans, deras strategiska anslutning där kommer ge dem en stor fördel under de kommande månaderna av servern. Dock kan det bli lite glest på kp och råvarufarm då de har troligtvis mjölkat ut de som finns där nere som inte är trogna denna pingvin. Får se om de gör denna diktator nöjd med sitt arbete då de hittills inte har sats på prov.
Denna allians kommer finnas kvar bland top 5.

4. Hunters Domain 55981/15

Riktiga jägare efter off-kp har man sett och kanske beror lite på deras namn men mera troligtvis påsk eventets fördelar här. Ser denna som en liknelse till Darkness med att det finns kapacitet här men frågan är om dessa spelare kommer satsa för fullt nu när UV tiderna på Rho kommer och så vidare. Tror att de kommer ratas lite i deras led eller ihopslagningen som nog vi alla väntar på.
Kommer nog stanna på topp 5 tills förändringar inträffar.

5. Grabbarna Grus 43998/20
Grabbarna ifrån festorterna har tydligen hittat ett sätt att fördriva tiderna mellan allt partaj och roligheterna. Man har väl ändrat några gånger texten på Levels av Avicii med just alliansnamnet på sina vilda ungdomsfester(OBS. åldersgräns på detta för att förstå) men dess vildhet har inte kommit fram tyvärr här. Denna allians känns som om det finns möjligheter att stanna kvar men tyvärr tror jag att hastigheten och deras förutsättning att ligga mellan olika allianser kommer kosta dem för mycket. De måste snabbt förflytta sig eller gå under av dessa jättar runt om.
Kommer troligtvis sjunka på ranken eller försvinna helt tyvärr :/

6. MUSKETEERS 2 40947/16

Samma som sin huvudallians. Kommer beroende på den antingen stanna kvar på ranken eller förflytta sig upp/ner.

7. Terra Nova 36744/17

Ännu en värld med dessa Terra(finns på sigma och fanns på Omicron vad jag vet) har visat sig dugliga förut, framförallt på de andra världarna men deras nyckelspelare saknas som drog alliansen i rätt riktning och kunde avancera uppåt. Ett bra gäng som har samlats sig någorlunda nära varandra och kan om de får den tid de behöver växa sig starka och få sitt ord sagt på servern. Tror mera på denna allians en den innan och jag hoppas inte motsatsen kommer över mig då det behövs allianser som er :)
Kommer ta någon extra placering men utan förbund eller ett lyft kommer de nog inte nå hela vägen till toppen.

8. k.Head 33305/15

Undrar vad definitionen utav att vara "mogen för att joina" är hos dessa spelare, känns som om deras spelarnamn visar en yngre generation av spelare men kan ha fel?! Har inte sett dem genomföra mkt och tror att de ligger alltför utspritt och är för små att kunna stoppa de andra för att sno råvaror och städer. Samma som Grabbarna grus som de är i förbund med kommer denna hastighet på servern och att de är belägring göra det svårt för dem utan en starkare pakt.
Kommer troligtvis försvinna som allians helt och de som överlevde gå över till andra.

9. Du Vrangr Gata 28560/14

Kan inte sätta finger på vad deras allians är men ser ut som att det är ett par erfarna spelare som man har stött på under sina dagar. Men bristen på aktivitet och troligtvis det ända som räknas på denna server guld så har inte dessa fått den bästa starten de kunde fått. Finns en gnutta hopp men vägen är lång och kantig och tror de flesta här kommer att ha fallit bort innan målet på resan är klar.
Kommer tappa placeringar inom en kort framtid.

10. Sibiriska Katterna 25133/14

Under uppbyggnad låter bra då det kommer krävas en hel del renoveringar och byggen för att få upp denna allians till de styrande. Vet inte mycket mera om dem och tror de kommer vara svårt att hålla denna placering nu när flera kan böja erövra mindre spelare.
Kommer nog försvinna ifrån top 10 inom en snar framtid.

Så listan är klar men är för tidigt egentligen för att kunna dra riktiga slutsatser om allt då vissa har precis börjat medans andra har varit här mer än en vecka. Kanske lät lite nedvärderande längre ner men hater gonna hate och tycker ni inte om detta får ni gärna skriva en egen ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2646

Guest
Min första bedömning på en Topp 10 lista, man kan ju bara gissa sig
till hur det kommer gå till då varje server är olik de andra. Enjoy!


1. Musketeers
Just nu störst och så lär de fortsätta några veckors tid. De lär hålla ett tag men jag tror inte
att de kommer hålla i längden då det är alldeles för många bra spelare i denna allians.
Desto fler kockar, desto sämre soppa. Men för nu blir det nog en ent
Swim här.

2. Darkness
Några mycket bra spelare i denna som jag vet har bra sammanhållning!
Tror denna allians kommer stanna i topp 3 bra länge och möjligtvis även
ta över första platsen från Musketeers. Det blir en lätt
Swim på denna!

3. Nils Olav
Det finns inte några jätte kända namn här men några känner man åtminstone igen
men jag tror inte att denna allians kvarstår länge. Det blir en
Sink på denna.

4. Hunters Domain
Är själv i denna så jag lämnar ingen kommentar
Swim

5. Grabbarna Grus
Inte heller här ser jag några jätte kända namn, några få stycken jag känner igen
men annars inget av större värde. Tror denna kommer hålla sig lite på utkanten
och kommer inte vara någon del av de större fighterna. Vad blir det då?
Float?

6. Musketeers 2
Musketeers akademi, behövs mer säga? Akademier lever inte länge
då de uppslukas av huvudalliansen ganska snabbt.
Sink

7. Terra Nova
Många småspelare man känner igen här. Ganska slöa i starten men kommer ifatt
senare. Jag tror att en del av spelarna i denna kommer vara med och fajtas i lite större
situationer senare men jag tvekar på att de gör det som Terra Nova.
Sink

8. k.head
Jag känner igen en spelare från denna allians sedan tidigare servrar
men tvekar på att de kommer ta sig lång här. Denna lär bli uppkäkad
som förrätt ganska snabb så detta är en
Sink

9. Du Vrangr Gata
Det finns någon hyfsad spelare i denna som kommer lämna
alliansen senare så denna allians lär också bli uppkäkad ganska
snabbt. Det betyder att denna blir en
Sink

10. Nova Terra
Terra Novas akademi och som vilken annan akademi som helst så lär den sjunka ganska
snabbt ner mot havets botten. Alla i alliansen kommer dock inte följa med ner till botten
då det finns några som säkerligen kommer ta sig över till någon annan allians.
Sink
 

DeletedUser3148

Guest
Har fått order att framföra att Sir Nils Olav är mycket missnöjd med att du smutskastar han namn Timpa 0210 och kräver en tribut på minst 1000 fiskar om han skall vara villig att förlåta detta förtal med att hans namn inte skulle finnas i toppen i slutet av världen ;)
 

DeletedUser2646

Guest
Sanningen är hård Ruina :p
Man vet aldrig vad som kan hända i en värld och jag är väldigt
kräsen i min lista. Jag tror helt enkelt att ni kommer splittras efter
att några spelare bytt allians. Det lär ta någon vecka eller två men
vem vet. ;)
 

DeletedUser3148

Guest
Var ingen kritik emot din lista, kände bara för att göra en rolig kommentar. Som tydligen inte var så rolig :(
 

DeletedUser2646

Guest
Den Lille Mannen: Japp, jag spekulerar bara och gissar utifrån vad jag tror. Meningen med denna fliken är ju att
skriva vad man tror, måste det vara sant för att du ska vara nöjd?

Ruina: Jo jag förstod att det var en rolig kommentar men jag ville ju ändå svara med något ;)
 

DeletedUser3148

Guest
Kändes att det var dags för en ny lista här.

1. Musketeers

Ett gäng avdankade föredettingar vars bäst före datum var 1800-talet. Men verkar som svärden i alla fall är vassa fortfarande och alla andra allianser måste vara obeväpnade då de har lyckats styra och ställa rätt mycket för hur de vill på haven än så länge. Trots att man aldrig hört att Musketörer skall vara några vidare sjömän. Många kända namn bland musketörerna så jag tänker inte bemöda mig att nämna en ende för gör jag det kommer bara resten klaga över att jag inte nämnde deras. Dock så har de förtjänat sin första plats med att det gjort slarvsylta av alla allianser som satt sig upp emot dem än så länge. Största utmaningen blir det väl för dem att inte rycka samman med varandra då det finns risk för detta om de inte ständigt hittar nya fiender att slåss emot.

En Swim här



2. Nils Olav

Bästa alliansen på server och skulle helt klart legat i topp om det inte varit så att deras pingvin diktator för tillfället sysselsatte större delen av sina undersåtar med att bygga statyer av av honom och avguda honom i hans tempel. Men följer man en pingvins som diktator får man räkna med att dess undersåtar är lite udda och konstiga och kanske inte alltid har tid till att kriga, ryktas dessutom att Musketörerna har blidkat Nils Olav genom att muta honom med stora kvantiteter fisk och är därför som de än så länge har gått oskadda från hans vrede. De har under en lång tid nu legat i lugn ro i Hav 55 och kanske gör det i ett tag till tills Nils Olav får slut på fisk.

Blir en Swim då alla undersåtar till en pingvin måste kunna simma



3. Musketeers 2

Så länge som dessa trälar följer sina mästares order så kommer det att kunna leva kvar och få deras beskydd så att de kan fortsätta sin existensens som krälande undersåtar till de stora Musketörerna. Inte mycket mer att säga då det inte är värt att tala om tjänare egentligen.

Blir en Swim här så länge deras mästare är nådiga emot dem.



4. Midgård 2

Ett gäng hedningar som försöker dyrka den gamla asatron och gudarna och antagligen ser sig själva som ett gäng tuffa vikingar. De borde förstå att välden nu mera är en sofistikerad plats som inte har plast för ett gäng barbarer som bara försåts sig på våld och inte har förstånd att förstå att tjänarna inte borde ha mer rättigheter eller vara starkare än sina mästare. Men vad kan man förvänta sig av ett gäng busar som kör med människooffer och Hel dödsrikets härskarinna. De borde förpassas långt bort från vanligt folk och stanna där, vilket de antagligen kommer bli inom kort. Verkar som Musketörerna tagit på sig denna uppgift att fördriva dem från de nordliga haven. Så blir för dem att fly norr ut om de vill överleva.

Blir en Sink på denna



5. 123ACD

Ett gäng som tydligen behöver psykisk hjälp att deras psykolog 4willy, så kan nog antas att detta är ett gäng som rymt från ett dårhus. Men alla vet att galningar kan vara farliga och oberäkneliga så kan bli att man får passa sig för dem. Antar att 4willy antagligen förbrukar stora doser lugnande medicin för att kunna hålla dem i schakt när han vill att de lugnar ner sig lite. Kanske skulle även några av pingvinernas undersåtar passa hemma här då de inte heller verkar ha alla hästar hemma heller. Ryktas att vem som än kommer i kontakt med denna alliansen kan förvänta sig kaos av olika slag så nog bäst att sätt upp taggtråd runt denna allians och spärra av området de befinner sig i så att dårskapen inte smittar av sig till resten av allianserna. Är främst Nils Olavs arme och Musketörerna som troligen finns en risk att drabbas av dessa vanvettingar.

Tro det eller ej blir en swim här



6. Godheim

Ett gäng som verkar ha vanföreställningen att de är gudar och bor i gudarnas värld vilket de av någon oförståelig anledning verkar tro ligger i Skåne, men de kommer nog tas ned på jorden snart och visa sig vara vanliga människor med rött blod i sin ådror. Frågan är bara vem eller vilka som bemödar sig att ta sig an denna uppgift då detta antagligen kommer gå väldigt snabbt. Verkar slå sig ner tillsamman med de från Midgård vilket bara visar att lika barn leka bäst då de dessa folk som följer asatron verkar hålla ihop. Eller så kanske det är helt enkelt så att de har slagit i de stakarna från Midgård att de är deras gudar? I alla fall blir det nog precis som för de För Midgård för de att fly norr ut om de vill överleva.

Blir en Sink då jag inte har något över för hedningar som dessutom tror de är gudar, blir ett hårt slag när de faller till marken.



7. Midgård
Härskare som är svagare än sina trälar och betjänter har jag inget annat än förakt för och kommer inte att säga något mer om dessa.

Sink, fly norrut med er också!



8. EliteForceDelta

Med ett sådant namn måste man u frukta dem eller? Nä kan knappt hålla mig för skratt, detta gäng vinns där hedningarna finn och om inte de böjer knä för dem så blir de nog till och med mat för dem som är på flykt. Svagare folk får man väl leta efter. Att härma amerikanska elit soldater brukar bara leda till att man skadar sig själv och ser ut som så kommer vara fallet här också. Bäst att ni slutar leka soldater och i stället försöker kriga som män.

Blir en Sink här då barnen kommer få problem och nog bättre att de springer hem till mor och tar skydd.



9. Gubbröran

Ett gäng gubbar som har slagit sig till ro i östra delen av havet, i närheten av både Nils Olavs arme och Musketörerna. Ser ut som en svår position, men verkar vara några krutgubbar i detta gäng så de kan nog hålla sig kvar här på sitt lilla ålderdoms hem som de skapat och njuta utav när de stora pojkarna krigar och kunna försvara sitt ålderdoms hem om inte de drar allt för mycket uppmärksamhet till sig genom att reta upp någon av de stora allianser.

Blir en Swim här, då gubbarna nog borde ha lärt sig att simma vid det här taget.



10. Titanerna

Nä nu måste ni skämta? Ännu ett gäng som tror sig vara om inte gudar så varelser lika mäktiga som gudar, eller i alla fall Grekiska gudar. För vi vet ju alla att nordiska gudar är starkare än grekiska gudar. Dessa så kallade titaner finns i hav 44 där de nog skulle kunnat klarat sig och växa i styrka om de varit något än ännu ett gäng med vanföreställningar och med storhetsvansinne. Större? Nej. Starkare? Nej. Bättre? Absolut inte. Så lika bra att jag avrundar det här snabbt då jag nu tröttna på alla dessa gäng med idioter och dårar med vanföreställningar och storhetsvansinne.

Blir en SINK SINK SINK här



Denna helt opartiska och faktamässiga lista har sammanställts av Ruina Imperii och sponsrats av Jamson. Så vid eventuella klagomål kontakta Jamson med lång klagomål om vad som är fel med denna lista och om han inte svara så har jag hört att bästa sättet är att skicka nattliga fejk anfall emot Larsthai för att få hans uppmärksamhet. Under tiden önskar jag er alla God Morgon då det är dags för mig att få min Medicinering av 4willy och lägga mig i Jamson säng då han ändå aldrig sover i den.
 

DeletedUser3319

Guest
Haha, rolig och bra lista!
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif
 

DeletedUser3337

Guest
3. Musketeers 2

Så länge som dessa trälar följer sina mästares order så kommer det att kunna leva kvar och få deras beskydd så att de kan fortsätta sin existensens som krälande undersåtar till de stora Musketörerna. Inte mycket mer att säga då det inte är värt att tala om tjänare egentligen.

Blir en Swim här så länge deras mästare är nådiga emot dem.
:D
Ruina Imperii vet du att :
1) NO anfaller med birem
2) Mina KS har varit deffat bara av 2 spelare o hela NO har inte kunnat göra ngt
3) Välkommen i hav 45

MUSKETEERS 2 väntar ..
 

DeletedUser3148

Guest
:D
Ruina Imperii vet du att :
1) NO anfaller med birem
2) Mina KS har varit deffat bara av 2 spelare o hela NO har inte kunnat göra ngt
3) Välkommen i hav 45

MUSKETEERS 2 väntar ..


Haha verkar som någon blev lite upprörd över min lista, men är rätt säker jag skrev att du skulle klaga hos Jamson ;)

Dessutom tror jag att jag sa att vi var ett gäng som inte hade alla hästar hemma dessutom ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2143

Guest
Tror nog det är läge för en ny Topp-Allians lista! dessa verkar vara helt innakuella nu:D

En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.
 

DeletedUser2469

Guest
Om Lars vill ha en lista kan han väl få en, kanske inte den bästa dock! ;)

1. MUSKETEERS - Musketörerna leder fortfarande i överlägsen stil som de har gjort i princip sedan servern startade. Däremot har alliansen på senare tid drabbats av några avhopp, men tror fortfarande att de kvarstående medlemmarna kan bjuda upp till dans. Frågan är bara hur bra de kommer klara sig nu när nya och större hot närmar sig. Jag tror iaf att musketörerna kommer vara kvar på den här platsen ett bra tag till, men om de inte spelar sina kort rätt kan allt vända!
Spelaren att se upp för: Jamson - Med sin otroliga aktivitet och spelskicklighet är den här spelaren någon du inte vill vara fiende med. Otroligt bra offensivt, men visar även att defensiven funkar alldeles utmärkt!

2. FISKARNA - Hyfsat nyskapad allians med kända ansikten från bland annat gamla NO och 123ACD. Har skapat en del förbund för att nu kunna ge sig på musketörerna. Även här har vi spelare som kan bjuda upp till dans. Frågan är dock om de har lika många som musketörerna? Kanske med hjälp av sina förbund kan de klara sig på den här servern, men en splittring har redan hänt för de flesta av de här spelarna på den här servern och det kan mycket väl hända igen!
Spelaren att se upp för: wargen - En spelare som har varit med länge nu och vet hur det är att vinna, något man aldrig får glömma. Han har redan visat upp hur bra han är på andra servrar och han kan mycket väl göra det har nu. Så det gäller att hålla koll på sina lamm, annars kommer vargen och tar dem!

3. Lost Souls - Några vilsna själar som har hittat varandra och skapat en allians. Frågan är hur bra de kan samarbeta? Det har de iaf visat än så länge, men är fortfarande beroende av sina förbund för att kunna göra sina offensiver. Däremot får man aldrig räkna bort dem, de har spelare som är otroliga på att kriga vilket man måste se upp för. Den här alliansen kommer att hålla ett tag, kanske några fler vilsna själar ansluter sig!
Spelaren att se upp för: Senseianders - Kanske inte riktigt har visat sin fulla kapacitet på den här servern, men när han väl har bestämt sig är det svårt att stoppa honom. Nu när Rho lider mot sitt slut kommer fienden få sitta vid datorskärmarna dygnet runt, annars riskerar de att bli erövrade!

4. MUSKETEERS 2 - Akademin till MUSKETEERS som även har sina spelare att se upp för. Kommer kanske inte att finnas kvar om så lång tid om ännu fler hoppar av utan då kanske det bara bildas en allians utav det hela. Annars finns det även namn här som kan bjuda upp till dans precis som de tre ovanstående allianserna. Så precis som med huvudalliansen så kan man inte räkna bort akademin som är lika stor som fiendeallianserna!
Spelaren att se upp för - nafpaktos - En spelare med otroligt mycket rutin, som kanske inte är den som gör mest väsen i forumet, men är en riktig lagspelare. Hjälper till så mycket han bara kan vilket ofta irriterar fienden. Det gäller att vara vaken, för innan du vet ordet av det, har nafpaktos redan erövrat din stad!

5. Morghulis - En allians jag inte vet mycket om eller rättare sagt en hel del spelare jag inte känner igen sen tidagre. Har svårt att dra några slutsatser, men än så länge har de gjort bra ifrån sig. Frågan är om de kommer att hålla när situationen inte ser lika ljus ut eller när de hamnar under pressade lägen. De har iaf skaffat sig några riktigt bra förbund som de kan utveckla ett bra samarbete med!
Spelaren att se upp för: Black hawk - En spelare jag inte mött på tidigare, men måste säga att jag är imponerad över hur spelaren har agerat hittills. En spelare som är väldigt krigssugen och hjälper till vid alla tillfällen. Kanske en ledare för alliansen just för de här pressade situationerna!

6. M.T.S - En allians med flera kända namn, men även de som inte är lika kända. Ändå en ganska nystartad allians som kör för att komma upp till toppen. Frågan är dock bara vem som är den store ledaren som kan leda alliansen till seger? Tyvärr har de redan drabbats av en hel del intererövringar vilket inte är en så bra start för en allians, men vi får se vad de kan åstadkomma den närmaste tiden!
Spelaren att se upp för: Taurus Myrmidion - En spelare som har imponerat väldigt mycket så här långt på servern. Rankas just nu bland de bästa både i poäng och kp. En spelare du inte vill ha på din ö för du kommer inte att få mycket ledig tid i sådana fall!

Tar endast med topp 6 allianser eftersom de här är de för närvarande största allianserna på servern. Har ni några klagomål tar ni dem med Larsthai som ville ha listan! :D
 

DeletedUser2143

Guest
Det gjorde du bra vackrastad! inte vad jag hade förväntat mig:D Men den duger jäkligt bra så länge;)

En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.
 
Topp