Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Städer tagna från Myrmidions 1 + 2
Pallas = 0
The Praetorian Guard = 7
-NWO- + -NWL- = 8
No1.Gamma = 8
Concordis AA + EV = 10
Kiros = 3

Städer Myrmidions 1 + 2 tagit
Pallas = 2
The Praetorian Guard = 0
-NWO- + -NWL- = 6
No1.Gamma = 4
Concordis AA + EV = 16
Kiros = 4

Slutresultat
Myrmidions 1 + 2 = -4 städer
Pallas = -2 städer
The Praetorian Guard = +7 städer
-NWO- + -NWL- = +2 städer
No1.Gamma = +4 städer
Concordis AA + EV = -6 städer
Kiros = +1 stad

TPG stod utanför detta vackra sammarbete till största del
och med tanke på oddsen förstår jag inte hur nån annan är myrorna kan vara stolta med slutresultatet ;)

Med tanke på att nämnda allianser om jag räknade rätt - uppgår till ca 260 medlemmar...
Myrmidons+Myrmidons 2 vid "upplösningen" uppgift till 29+10 om jag minns rätt...
260/40 i runda siffror => 6,5 ggr större... i antal spelare...

36 städer/ 260 medlemmar ca 0,14 städer/medlem har plockats från fienden...
32 städer/39 medlemmar ca 0,82 städer/medlem har plockats från fienden...

0,82/0,14 => relativt sett har vi 5,85 ggr bättre stadstillväxt än vad Ni i koalitionen har...

Jag skulle säga att det är något att vara stolt över...

6,5ggr fler är ni
5,85 ggr fler städer per medlem har vi tagit

inaktiva medlemmar INRÄKNADE på båda sidor

och så finns det lögn, förbannad lögn och statistik...
 

DeletedUser

Guest
Äntligen vågar NWO anfalla!!! YIIIPPPIIIIIEEE!!!

Fegaste alliansen på servern vågar ÄNTLIGEN ANFALLA - det enda som krävdes var utlysa vapenvila från egen sida, ha min egen allians, och vara i semesterläge så jag inte kan anfalla tillbaka...

Yihaaaa!! då vet jag hur jag ska göra för att NWO ska våga anfalla mig... ständigt semesterläge... så får jag besök... ;-)

och... vad är det... 50-60 spelare mot 1 :) bara NWO/NWL...

väldigt fair fight... :) men som sagt...modet hos NWO var ju känt på förhand...
 

DeletedUser

Guest
Äntligen vågar NWO anfalla!!! YIIIPPPIIIIIEEE!!!

Fegaste alliansen på servern vågar ÄNTLIGEN ANFALLA - det enda som krävdes var utlysa vapenvila från egen sida, ha min egen allians, och vara i semesterläge så jag inte kan anfalla tillbaka...

Yihaaaa!! då vet jag hur jag ska göra för att NWO ska våga anfalla mig... ständigt semesterläge... så får jag besök... ;-)

och... vad är det... 50-60 spelare mot 1 :) bara NWO/NWL...

väldigt fair fight... :) men som sagt...modet hos NWO var ju känt på förhand...

mja, kanske det, eller en annan syn på det hela, vi struntar i dig helt enkelt, och man kan juh verkligen undra varför du nu går in i semesterläge när du frågat runt halva servern efter IAP men ingen verkar vilja ställa upp på det, så gör det du kan bäst och fly undan (som vanligt)
som sagt, ingen bryr sig om ditt dravel iaf
men ha du det så skönt på din semester ;-)
 

DeletedUser

Guest
mja, kanske det, eller en annan syn på det hela, vi struntar i dig helt enkelt, och man kan juh verkligen undra varför du nu går in i semesterläge när du frågat runt halva servern efter IAP men ingen verkar vilja ställa upp på det, så gör det du kan bäst och fly undan (som vanligt)
som sagt, ingen bryr sig om ditt dravel iaf
men ha du det så skönt på din semester ;-)

utan semesterläget => får jag inte anfallsförbud, och det är enda som krävs för att NWO ska våga anfalla... :)

för det är Bara EN allians - som ser det som en utmaning att kriga mot en ensam spelare... bara EN allians ser det som en modig utmaning... :)

det är bara EN allians som BARA VÅGAR anfalla när inga motanfall får komma...
 

DeletedUser

Guest
som sagt, ingen bryr sig om ditt dravel iaf

bevisligen bryr du dig - eftersom du behövde kommentera det...

och jag har kommit på metoden nu...

semesterläge 48 timmar, utelåst 24 timmar, komma tillbaka - återaktivera semesterläget 48 timmar, utelåst 24 timmar...

så NWO vågar anfalla :) för om jag inte kör i semesterläget...vågar ni ju inte anfall... så...

vi ses... vad blir det 24 timmar efter semesterläget blir aktivt... :p

och hittills i er offensiv => har jag slagit ut 4 KS... och behållit alla städer... ;-) (då räknar jag NWO/NWL-belägringar)
 

DeletedUser1595

Guest
ZTS, du skriker så du blir blå i ansiktet. Lugn och fin nu. Sen är väl detta "Top 10 Allianser"? Jag tycker att dina utsvävningar om vem som vågar anfalla och vem som är i semesterläge är off-topic, kanske har jag fel.

Detta känns mer som "Politik och Propaganda" enligt mig. Trevligare att det presenteras statistik än att du skriker om trams.

Tyvärr har jag ingen lista, men när Teletubbies blir top 10 kan ni räkna med en :)

Med vänlig hälsning

Koffeinkick
 

DeletedUser

Guest
Finns väl många olika "topplistor"

Modigaste allians => Noobs World Order/Law :)

Starkaste allians =>

Bästa allians =>

Mest aktiva =>

Snabbast sjunkande => osv... många topplistor...så hur är det off topic?
 

DeletedUser1595

Guest
Finns väl många olika "topplistor"

Modigaste allians => Noobs World Order/Law :)

Starkaste allians =>

Bästa allians =>

Mest aktiva =>

Snabbast sjunkande => osv... många topplistor...så hur är det off topic?


Det är off-topic när du helt plötsligt skriver så här:


Äntligen vågar NWO anfalla!!! YIIIPPPIIIIIEEE!!!

Fegaste alliansen på servern vågar ÄNTLIGEN ANFALLA - det enda som krävdes var utlysa vapenvila från egen sida, ha min egen allians, och vara i semesterläge så jag inte kan anfalla tillbaka...

Yihaaaa!! då vet jag hur jag ska göra för att NWO ska våga anfalla mig... ständigt semesterläge... så får jag besök... ;-)

och... vad är det... 50-60 spelare mot 1 :) bara NWO/NWL...

väldigt fair fight... :) men som sagt...modet hos NWO var ju känt på förhand...



Vad i den texten är toppliste-info?
 

DeletedUser378

Guest
Du har helt rätt Koffe.

Vill be er att hålla er till ämnet.
Den diskussionen lämpar sig bättre på annat håll.
 

DeletedUser

Guest
@ZeusTc Gör dig själv en tjänst och sluta skriv. Jag börjar ärligt talat tycka synd om dig.

Tror det tar lite tid för teletubbies att ta in sig på top 10. Men jag börjar få höga tankar om dessa knubbisar =)

Tror vidare att nuvarande top 8 kommer hålla sig ett bra tag på top 10. Med en del byten på placeringar fram o tibax
 

DeletedUser1595

Guest
Topplistan på fegaste allians Noobs World Order och Noobs World Law

Men jag ber om ursäkt då för att denna topplista anses vara off topic...

Starta istället en ny topic gällande kriget mellan dig och resten. Du förstår ju vad jag menar, men måste alltid tjafsa.
 

DeletedUser

Guest
Förstå vad det böljar på topp 10 listan nu alltså. Sen TM la ner tror jag att både NWO, No.1Gamma/V.V.V, Concordis AA och Elysians har legat 1a varsin gång.

Elysian tror jag har potential att hålla sig kvar på, eller åtminstone nära, sin nuvarande plats länge ifall dom får det att funka med alla de nytillkomna fd VSS medlemmarna. De har åtminstone gott om plats där i h54, till skillnad från h44/h45 allianserna som har det lite trängre och lite större konkurrens (om dom tar mod till sig att börja kriga mot varandra nån gång dvs och inte går ihop mot Elysian nu istället).

The Praetorian och Teletubbies kommer båda klättra på ranken förr eller senare.
The Praetorian så snart dom får nån att kriga mot på allvar igen och Teletubbies så snart Cheddar SPQR bygg försvinner, NWL har för seg tillväxt för att kunna hålla avståndet till Tt. Ifall Micke bara skulle ta semester ett par dagar kommer Tt ha stor chans att gå om.

No Name Crew kan också stanna kvar länge ifall dom fortsätter som dom gjort hittills, dom behöver dock rensa lite bland leden/internerövra innan dom går i krig mot några större allianser. Det behöver också många andra på topp 10, borde passa på nu medan det står relativt still på krigsfronten, fast kanske vissa är rädda för att tillfälligt sjunka för mycket på ranken om dom gör så?

Hela topp 10 består faktiskt av duktiga - väldigt duktiga allianser, vad jag tror behövs är dock att många rensar lite bland leden, gärna dumpar lite överflödiga akademier och systerallianser på sikt, dumpar lite förbund och IAPer och börjar kriga om öarna.

För ovanlighetens skull tror jag faktiskt att poängranken just nu har större betydelse än kämpe/anfallsranken när det gäller att se alliansers potential, även om den fortfarande visar en del. Det är dock fortfarande så mkt som har förändrats/förhoppningsvis kommer förändras inom kort så kämpe/anfallsranken kommer nog även den förändras mkt inom de närmaste veckorna.

GL HF

/Cheddar
 

DeletedUser1595

Guest
Bra och intressant analys Cheddar. Äntligen lite konstruktiva tankar!
 

DeletedUser1595

Guest
Ok, jag har lovat, så nu kör jag, kritisera gärna men inte för mycket....


1. The Praetorian Guard

Är just nu en sammanslagning av två starka allianser. Självklart finns kunskapen och aktiviteten för att dessa ska hålla sig i top 3 ett bra tag till. Finns många bra off-spelare och en hel del spelare som i tidigare världar bara satsat på att deffa. Detta blir givetvis en bra mix och det krävs nog mer än tur att klå dessa.

Nyckelspelare enligt mig:

Off: Kalliok, Perg (Edit) Självklart så måste Zemilor vara med på denna lista. Rankad 6:a på kämpelistan och bidrar med mest offensiva krafter.

Deff: Mauzer, Kabyss

Bubblare: Sucram96 - En mycket aktiv spelare som blandar och ger. Kan mycket väl ligga i topp om ett tag

Heffi123: Orkar han vara aktiv? En fruktansvärt bra spelare i starten, men han verkar sakna intresse när han fått 8-9 städer.


2. Elysian Knights

Den endan allaiansen jag inte känner till något om. Verkar härstamma från Alfa de flesta.Tyvärr verkar majoriteten tro att det är samma tempo här, då den störste spelaren endat har 10 städer. Jag tror att om vi ska komma någonvart i denna värld krävs ett jäkla engagemang. Dock finns en del spelare som jag känner till från Delta och dem har många bra kvalitéer både offensivt och defensivt.

Helt klart en allians som är här för att stanna, men jag får inget grepp om dem än så länge.

Nyckelspelare: MadeInSweden - Hon har grymma kvalitéer och kan göra allt för sin allians. Helt klart den bästa medspelare jag någonsin haft, både moraliskt och strategiskt.


3. Entropins väktare

Här har jag spelat med många av medlemmarna tidigare, dock kan jag inte se någon självklar struktur. Många aktiva spelare (som är kravet för överlevnad i denna värld) men ingen som sticker ut. Alla allianser behöver en "Zlatan" men här hittar jag ingen som känns skräckinjagande. Topp-spelaren har 10 städer (finns en med 11 städer också) vilket inte inger någon vidare "ajdå-känsla". Precis som tidigare allianser så kommer dessa vara kvar länge på toppen, tack vare sin aktivitet, men borde snäppa upp sitt krigande.

Nyckelspelare: Gruppen skulle jag säga här. Ingen som utmärker sig speciellt. Kollektivet får dra denna allians framåt.


4. -NWO-

En av dem stora sen starten, har en dotter-syster allians med -NWL-. Inte speciellt utmärkande. Här tror jag att aktiviteten är det som bromsar alliansens utveckling. Det behövs någon som gör ett avkliv från jante-lagen och skapar en enda allians av de båda. Jag tror att om det fortsätter som det ser ut nu, så är -NWO- och -NWL- snart mycket längre ner i ranken. Detta beror då främst på att aktiva spelare ledsnat och byter till andra som har ett tydligt mål med sin verksamhet.

Nyckelspelare: Det finns många, men ingen som jag känner utmärker sitt ego att vilja vinna, men de flesta i alliansen har potential att nå top 25 på spelarranken, om dem bara vill. Mycket kunskap som inte utnyttjas skulle jag vilja säga.


5. Krios

Krios har många bra spelare och har enligt mig ett sunt tänkande kring spelet. Här finns kapaciteten som hos många andra att faktiskt ta ett kliv och befästa en top 3 plats inom kort. Hoppas bara att viljan och aktiviteten finns. Här måste någon bara säga:

NU KÖR VI!

Då kommer Krios att växa fort. Aktiviteten finns, men frågan är just engagemanget.

Nyckelspelare: I Krios finns många självklara ledare, något som är mycket positivt. Tyvärr kan detta leda till en passivitet. Hoppas att rollerna är klara och att någon just säger till. Då kan det bli riktigt bra.


6. Teletubbies

Ja, hur ska jag kunna analysera oss själva? Vi är här för att stanna kan jag säga iaf. Vi har en mycket god aktivitet, men framför allt ser vi detta för vad det är.. Ett spel!

Vi har roligt hela tiden och letar inte efter fiender som vi bråkar med, utan vi vill ha en bra dialog med alla vi krigar mot. Vi har överlägset högst poängsnitt per spelare i alliansen vilket känns skönt. Dock så är vi väl sårbara iom vårt medlemsantal. Vi står för en offensiv strategi, vilket visar sig i att vi idag klev upp på plats 1 i anfallsrank för allianser.

Nyckelspelare: Allihopa. Vårt kollektiv gör oss effektiva. Vi är dock ödmjuka och vet att vi kan få många emot oss, vilket skulle göra allt svårare. Men jag tror att vi löser det ändå. Vår styrka är vår vänskap!

7. No Name Crew

NNC står på vippen just nu. Många spelare lämnar och det krävs att någon tar tag i skitjobbet. Annars är denna allians snart ett minne blott. Dags att någon sätter ner foten och tar ett initiativ. FInns potential helt klart i gruppen. Bara hålla ihop nu!

Nyckelspelare: Sterro och Bossen. Dessa borde visa än mer initiativ. Kom igen nu!


8. De Omutbara

Kanske den tröttaste alliansen på top 10. Här finns ingen egentlig kämparglädje. Vi har tagit en del städer av dem utan ett enda motanfall. Inom en månad är alliansen borta tror jag. Synd! :-(


9. -NWL-

Sammanfattning: Läs -NWO-

Nyckelspelare: Micke79an, tror att han besitter en hel del kunskap och aktivitet. Frågan är om hans humör styr honom för mycket. Nåväl, en riktigt bra spelare som hans alliansmedlemmar garanterat förlitar sig på både gott och ont.


10. Entropins väktare 2

Sammanfattning: Läs Entropins Väktare


SOm sagt, jag tror inte på systerallianser hit och dit. Varje allians borde kunna klara sig på maxgränsen av spelare. Detta kommer nog alldeles strax försvinna och vi ser inom kort en ny top10-lista, utan dessa syster-allianser.








Så, nu har jag hållt mitt löfte. Hoppas det duger :)



MVH

Koffeinkick
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Grym lista koffe! Synd att GTFO trillade ut från topp 10 just innan du gjorde listan, vi är nog ganska svår-analyserade så det hade vart kul att se ;.)

Och grattis till 1a ranken i anfall, trots att ni för tillfället har tappat den igen. Ruskigt bra jobbat med tanke på hur få ni är och att ni inte funnits med på ranken sen serverstart!
 

DeletedUser

Guest
Jag ska göra en lista eftersom jag känner mig ha någonlunda koll på spelarna som gästar den här servern.


1 The Praetorian Guard
En allians som har ett antal bra spelare, dock verkar inte de som skulle behöva ligga i topp för alliansens motivations skull ha öset man önskar. Skulle tex Mauzer och flertalet till trycka på så kan dessa bli svårstoppade men i dagsläget kan detta vara en allians som kommer tappa folk pga att de lägger ner.

2 Elysian Knights
Ett gäng som för många nog är okända eftersom de i första hand kommer från Alfaservern, tror att de kan få svårt iom att de är van vid en mycket långsam takt. Dock har de ett par ess i ärmen som tex Madeinsweden som är en pina för alla motståndare med hennes aktivitet. Det finns fler guldkorn här men de har också mindre poäng än jag trodde de skulle ha.

3 Entropins väktare
Säger att de har vart med länge och att deras erfarenhet är ett starkt vapen i Achilles framöver, fast jag har gästat varje server sedan Alfa så kan jag inte säga att det är många här som satt avtryck hos mig. Tror de kan ha en del att bevisa, krossa gärna mina tvivel!

4 Krios
Här har vi ett par guldkorn som tyvärr jag misstänker inte kommer orka hålla ut sålänge så alliansen kan få den hjälp den behöver. Bara namn som Celle och Dragoon borde få många att reagera, dock är de mest erfarna på revoltsystem så vi får se hur det går för dessa.

5 -NWO-
Serverns brödgäng skulle jag säga, enda servern som jag inte känner mig känna igen ngn faktiskt.
Verkar vara antingen ett gäng av de som rört sig i bakgrunden eller ett gäng av spelare som bytt namn.
Dock imponerar inre poängen ifall det skulle vara elitspelare.

6 Teletubbies
Tror detta är serverns nr1 inom kort, ett gäng med mycket bra spelare som kommer få fler spelare som lämnar ansökan snart. Toppar de gruppen med et par namn till så kan denna eminenta grupp nå toppen.
Ödmjuka, dödliga och snyggkoffe, kan det bli värre?

7 De Omutbara
Har flertalet spelare som legat i toppen på respektive server, dock verkar intresset inte vara på topp här så de blir nog i det här skiktet.

8 -NWL-
Ett gäng som verkar lita helt på en spelare, Micke79an kommer inte rädda hela alliansen utan vill ni ha ett fint liv måste fler bidra.
Det finns massor med kapacitet här som kan blomstra!

9 Entropins väktare 2
Byggargänget sitter här, knappast de stora krigarna som rör sig i den här alliansen.
Tror de borde leta sig någon annanstans så de får mer stöd.

10 GTFO
En allians bestående av ett antal riktigt bra spelare och ett antal spelare som brukar tröttna efter en kort stund.
Kommer hela gruppen orka hänga i kan de stiga snabbt i ranken. Dock tror jag som vanligt att vissa ger upp relativt snart.

Extrabetyg:
15 Mobbad av noobs
Första enmansalliansen på servern, brukar ju dyka upp sådana på de flesta servrar.
Mycket bra spelare, dock så brukar det inte vara fred direkt mellan honom och flertalet av spelarna så då kan det bli svårt. Mycket tjafs kantar allt detta.

45 Jag har get upp
Inte mycket att säga utan han verkar verkligen ha gett upp!
 
Topp