Topp 10 allianser

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 allianserna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 allianserna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?
 

DeletedUser378

Guest
Slänger in detta här så det blir i rätt tråd. Anser att det blir mycket enklare ifall tråden är viktigt markerad.

1 The Myrmidons 318442 40 7961
2 The New Empire 279097 38 7345
3 -NWO- 267546 36 7432
4 Krios 230224 32 7195
5 ArchAngels 208887 28 7460
6 No.1Gamma 190579 25 7623
7 No Name Boys 187312 26 7204
8 Tempnamn 151255 20 7563
9 Entropins väktare 133080 18 7393
10 The Praetorian Guard 109473 15 7298

Jag hörde nåt om att topp 3 allianserna skulle ha IAP/förbund och i så fall kan de ju klara sig rätt bra. Resten kommer garanterat att ändras inom en vecka.. några är nog kvar men tror åtminstone hälften av de resterande 7 (alltså inte top3) är utbytta. Men det vet man ju aldrig..
Dock kan nog Entropins Väktare och ArchAngels vara värda att noteras, de har tydligen redan ett tydligt förbund så de kan prestera bra kanske.
Sen vet man ju aldrig även om vissa är kända namn och andra inte. Allt beror ju på hur mycket krut folk lägger här..
 

DeletedUser

Guest
har extremt begränsad erfarenhet av dessa allianser så jag kan göra en liten lista av topp10 med få åsikter
1 The Myrmidons - verkar kunna bjuda upp till en fin kamp av det lilla man sett hittills, men när man ser samtalen på skype kanalen så verkar det vara en smula hybris infekterat bland dom, men kan samtidigt vara skådespel, hehe, dom som visat seriösare sidor har visat en positiv bild till nån som aldrig mött dessa tidigare (majoriteten iaf) krigsmässigt kan dom bli farliga mot övriga allianser på servern, men inte ohotade.
2 The New Empire - har dessvärre ingen erfarenhet av dessa varken i krig eller diplomati, så kan inte komma med nåt
3 -NWO- - är vinnarna av beta, i mina ögon den bästa allians på hjältevärlden (och har försökt vara opartisk) mycket baseras av att man sett vad spelare klarat av osv, bra sammanhållning och aktivitet, och all erfarenhet som ryms i denna allians är enorm. krigsmässigt är dessa ett hot mot The Myrmidons och det kommer bli en fin kamp mellan dessa två sidor.
4 ArchAngels - är samma sak här tyvärr, har inte nån uppfattning då man aldrig träffat på dessa tidigare
5 No Name Boys - är samma sak här tyvärr, har inte nån uppfattning då man aldrig träffat på dessa tidigare
6 Krios - dessa är ett sammansvetsat gäng som har bra erfarenhet från beta servern och många bra spelare och krigsmässigt är dom verkligen inga att underskatta, bland dom bästa deffarna jag sett finns i denna allians, och har alltid en skön attityd.
7 No.1Gamma - har inte mött dessa själv, men vinnarna på gamma, det borde betyda ett bra och farligt gäng.
8 Elysian Knights - vinnarna av alfa och det borde betyda att dom vet vad dom sysslar med, men har ingen direkt erfarenhet av dessa förutom nån som funnits på beta oxå. krigsmässigt tror jag dessa knappast är några att räkna bort.
9 Entropins väktare - är samma sak här tyvärr, har inte nån uppfattning då man aldrig träffat på dessa tidigare
10 De Glada - är samma sak här tyvärr, har inte nån uppfattning då man aldrig träffat på dessa tidigare

har inte lagt ner nån tid på att kolla detaljer närmare så om nåt är fel så är det bara en dålig undersökning av mig.
lycka till alla allianser och kör hårt!
 

DeletedUser

Guest
En bra första lista micke!
Är sugen på att göra en egen men precis som du är det många jag inte har någon direkt uppfattning om bortsett från enstaka PM diskussioner med vissa eller ett bekant namn här och där. Gör en lite senare.
 

DeletedUser

Guest
Rank Namn Poäng Spelare Poängsnitt
1 The Myrmidons 963953 32 30124
2 -NWO- 838317 39 21495
3 No.1Gamma 758210 30 25274
4 No Name Crew 752370 32 23512
5 Concordis - EV 747864 39 19176
6 Concordis - AA 717466 35 20499
7 Krios 609172 34 17917
8 De Omutbara 583843 31 18834
9 Elysian Knights 577213 22 26237
10 The Praetorian Guard 431136 16 26946

4 veckor senare har Myrmidon kopplat greppet om hav 44 och servern...

Klarar "alla andra" av att tillsammans rubba myrorna?
 

DeletedUser

Guest
det blir rätt fånigt när du skriver som att pissmyrorna är ensamma, ni är rätt avslöjade att ha dolda stöd allianser/spelare.
och en till sak, spioner, att allianser kör med spioner är ingen nyhet, men att vara så dåliga att behöva en sådan sak är en annan sak! hur hade pissmyrorna klarat sig utan spioner och tonvis med guld? inte ett skit, att stoltsera över bedrifter som baseras på dom grunderna gör snarare tvärtom effekt, ingen blir imponerad, utan snarare tvärtom, alla ställer sig frågan "hur hade dom klarat av det utan spioner och guld?"
kom tillbaka när ni åstadkommit DET och skryt ist! (om ni vågar dvs)
 

DeletedUser

Guest
Micke.. de blir även rätt fånigt när ni tror att vi har spioner över allt och att vi har förbundna.. vi har inga förbund eller sammarbetspartners alls.. har ni ilojala medlemar som spionerar e de väl knappast vårt problem?..
 

DeletedUser

Guest
det blir rätt fånigt när du skriver som att pissmyrorna är ensamma, ni är rätt avslöjade att ha dolda stöd allianser/spelare.
och en till sak, spioner, att allianser kör med spioner är ingen nyhet, men att vara så dåliga att behöva en sådan sak är en annan sak! hur hade pissmyrorna klarat sig utan spioner och tonvis med guld? inte ett skit, att stoltsera över bedrifter som baseras på dom grunderna gör snarare tvärtom effekt, ingen blir imponerad, utan snarare tvärtom, alla ställer sig frågan "hur hade dom klarat av det utan spioner och guld?" kom tillbaka när ni åstadkommit DET och skryt ist! (om ni vågar dvs)

Jag tycker inte detta inlägg har med Topp 10 allianser att göra. Denna diskussionen får du ta någon annanstans.

Jag tycker däremot din lista var väldigt bra och det är spännande att se vart det kommer leda längre fram :)
 

DeletedUser

Guest
det blir rätt fånigt när du skriver som att pissmyrorna är ensamma, ni är rätt avslöjade att ha dolda stöd allianser/spelare.
och en till sak, spioner, att allianser kör med spioner är ingen nyhet, men att vara så dåliga att behöva en sådan sak är en annan sak! hur hade pissmyrorna klarat sig utan spioner och tonvis med guld? inte ett skit, att stoltsera över bedrifter som baseras på dom grunderna gör snarare tvärtom effekt, ingen blir imponerad, utan snarare tvärtom, alla ställer sig frågan "hur hade dom klarat av det utan spioner och guld?"
kom tillbaka när ni åstadkommit DET och skryt ist! (om ni vågar dvs)

Micke min vän, jag kan intyga och lova att The Myrmidons och The Myrmidons 2 inte samarbetar med någon annan allians eller har gjort så sedan serverstart. Vi delar inga forum med andra allianser och vi har inte regelbunden kontakt med någon. Exakt vilken/vilka allianser skulle detta förresten vara? Om du inte har märkt det så krigar vi mot alla allianser inom vettigt räckhåll.

Sen har väl å andra sidan inte ni så mycket att skryta över heller. Vi krigar mot åtta stycken allianser, ni är en av dom, med andra ord kan man säga att ni krigar mot en åttondels allians =)
Ingen blir imponerad, utan snarare tvärtom, alla ställer sig frågan "hur hade dom klarat sig om dom hade vågat möta The Myrmidons en åt gången?"
Kom tillbaka när ni kan åstadkomma DET. Fast antagligen skulle ni få åtta gånger så mycket pisk då =)
Sen vet ju både du och jag att spioner och guld är något som förekommer på bägge sidor i det här kriget, detta är tyvärr en del i spelet oavsett om du och jag och alla andra gillar det eller ej.
 

DeletedUser

Guest
Micke min vän, jag kan intyga och lova att The Myrmidons och The Myrmidons 2 inte samarbetar med någon annan allians eller har gjort så sedan serverstart. Vi delar inga forum med andra allianser och vi har inte regelbunden kontakt med någon. Exakt vilken/vilka allianser skulle detta förresten vara? Om du inte har märkt det så krigar vi mot alla allianser inom vettigt räckhåll.

Sen har väl å andra sidan inte ni så mycket att skryta över heller. Vi krigar mot åtta stycken allianser, ni är en av dom, med andra ord kan man säga att ni krigar mot en åttondels allians =)
Ingen blir imponerad, utan snarare tvärtom, alla ställer sig frågan "hur hade dom klarat sig om dom hade vågat möta The Myrmidons en åt gången?"
Kom tillbaka när ni kan åstadkomma DET. Fast antagligen skulle ni få åtta gånger så mycket pisk då =)
Sen vet ju både du och jag att spioner och guld är något som förekommer på bägge sidor i det här kriget, detta är tyvärr en del i spelet oavsett om du och jag och alla andra gillar det eller ej.

ett tappert försök med att styra undan det jag tog upp från början, vi har sett att ni får stöd från andra så det där blir bara så dumt när du sen nekar till det, så ditt löfte blev genast nedsvärtat, bra jobbat med det!
och att du försöker snurra till poängen hjälper inte här, ni är inte ensamma om ni så försöker hävda det och sen kör ni med spioner i våra led och det används riktigt flitigt, det ger ett övertag, men jag utmanar pissmyrorna att sluta använda sig av spioner och tonvis med guld så kan vi se hur saker ändrar sig framöver? som jag skrev innan, vågar ni det? det vet vi alla redan svaret på - nej!

men som sagt, förlusten blir hårdare för er sen...
 

DeletedUser

Guest
Rank Namn Poäng
1 The Myrmidons 195994
2 De Glada 58946
3 The Myrmidons 2 44256
4 Concordis - EV 39422
5 No.1Gamma 39151
6 Concordis - AA 36316
7 The New Empire 31235
8 No Name Crew 31130
9 -NWO- 28819
10 Krios 25780
11 The Praetorian Guard 19963
12 -NWL- 19425

The Myrmidons + The Myrmidons 2 - verkar vara outstanding på försvar på denna server än så länge iaf...

Vilka blir främsta utmanare?
 

DeletedUser

Guest
ett tappert försök med att styra undan det jag tog upp från början, vi har sett att ni får stöd från andra så det där blir bara så dumt när du sen nekar till det, så ditt löfte blev genast nedsvärtat, bra jobbat med det!
och att du försöker snurra till poängen hjälper inte här, ni är inte ensamma om ni så försöker hävda det och sen kör ni med spioner i våra led och det används riktigt flitigt, det ger ett övertag, men jag utmanar pissmyrorna att sluta använda sig av spioner och tonvis med guld så kan vi se hur saker ändrar sig framöver? som jag skrev innan, vågar ni det? det vet vi alla redan svaret på - nej!

men som sagt, förlusten blir hårdare för er sen...

Blablabla, vi har inga förbund, inga IAPer och samarbetar inte med någon annan allians, punkt slut =)
Ifall vi någon gång har fått stöd från någon utomstående så har det antingen varit en slump eller berott på personliga allianser mellan de inblandade spelarna, men detta var inget jag kände till eller bryr mig om. Det jag sa, att vi inte samarbetar med någon annan allians i nuläget, är fortfarande sant så varför mitt löfte skulle vara nedsvärtat förstår jag inte.

Så här ser det ut nu:
The Myrmidons och The Myrmidons 2 krigar mot:
NWO, NWL, Concordis AA, Concordis EV, Krios, Pallas, No.1Gamma och The Praetorian Guard.
Bägge sidor har informatörer hos den andra sidan och bägge sidor har spelare som guldar.
Jag förstår inte riktigt på vilket sätt vi är fegspelarna i sammanhanget?

Och om vi klarar oss mot alla dessa åtta allianser med guld och informatörer så måste väl till och med du förstå att vi skulle klara oss ganska bra mot bara NWO och NWL utan guld och informatörer?

Du frågar mig om vi vågar spela helt utan guld (vilket är helt befängt, man kan inte förbjuda sina medlemmar från att lägga pengar på spelet), jag frågar dig om ni vågar möta oss en och en? =)
 

DeletedUser

Guest
Cheddar...dom rår ju inte på oss 8 mot en... så hur skulle dom klara en mot en?
 

DeletedUser

Guest
inte så klurigt att ligga i topp om man värvar en akademi som är tredje störst. haha

Servern kommer bli väldigt intressant gälland att se hur allianserna kommer hålla ihop osv.
Ska några kunna utmana så krävs kanske lite organisation utöver den vanliga...

Spännande!

Dock lurar jag och Opeth i vassen så ingen kan känna sig säkra..haha
 

DeletedUser378

Guest
Nu har du nog missat något zappen.
Myrornas akademi är rankade på 14e plats.
Listan som ZTS la upp är försvarsrankingen.
 

DeletedUser

Guest
inte så klurigt att ligga i topp om man värvar en akademi som är tredje störst. haha

Servern kommer bli väldigt intressant gälland att se hur allianserna kommer hålla ihop osv.
Ska några kunna utmana så krävs kanske lite organisation utöver den vanliga...

Spännande!

Dock lurar jag och Opeth i vassen så ingen kan känna sig säkra..haha

Precis som Lothoria skrev - Det var DEFEFENSIVA KRIGSPOÄNG - inte alliansranken utifrån storlek... utan PRESTERAT FÖRSVAR :)
 

DeletedUser

Guest
Städer tagna från Myrmidions 1 + 2
Pallas = 0
The Praetorian Guard = 7
-NWO- + -NWL- = 8
No1.Gamma = 8
Concordis AA + EV = 10
Kiros = 3

Städer Myrmidions 1 + 2 tagit
Pallas = 2
The Praetorian Guard = 0
-NWO- + -NWL- = 6
No1.Gamma = 4
Concordis AA + EV = 16
Kiros = 4

Slutresultat
Myrmidions 1 + 2 = -4 städer
Pallas = -2 städer
The Praetorian Guard = +7 städer
-NWO- + -NWL- = +2 städer
No1.Gamma = +4 städer
Concordis AA + EV = -6 städer
Kiros = +1 stad

TPG stod utanför detta vackra sammarbete till största del
och med tanke på oddsen förstår jag inte hur nån annan är myrorna kan vara stolta med slutresultatet ;)
 

DeletedUser

Guest
snyggt lista älskar sånt här :) de talar sina tydliga språk.. även bra jobbat som fan av er perg :)

ps hatar dina bs!
 

DeletedUser

Guest
Totalt antal erövrade fiendestäder av myrmidons 1+ 2:
32 stycken

Totalt antal erövrade erövrade fiendestäder av -NWO-, -NWL, Concordis-AA, Concordis-EV, Krios, Pallas, No.1Gamma och The Praetorian guard tillsammans:
36 stycken

Jag har kollat våra erövrade och förlorade städer då och då under de senaste veckorna och vid minst fyra tillfällen (varav ett för inte ens en vecka sen) har vi lett över er i erövrade städer. Tur att det slutade som det slutade iaf, med att ni leder just lite grann. Hade vart grymt pinsamt annars ;.)

Snygg lista Perg och tack för er grymma insats i kriget, gjorde stor skillnad!
 
Topp