Topp 10 allianser

DeletedUser678

Guest
hehe bra lista koffe :)

kul att man alltid kommer bli känd som guldpojken ^^.. kul bara att senaste 3 erövringarna har ja kört utan ens kapten förvaltare å liknande.. har 10 guld och haft de senaste månade ^^.. (De e dyrt att bygga hus)

Kommer aldrig glömma eta, det var inte ens kul :)
 

DeletedUser

Guest
Jag får försöka göra en fin lista ja med.. dock orkar ja inte rimma som koffe utan ja bara analyserar min åsikt :)


1. The Praetorian Guard

Utan att vara partisk så är ju detta utan tvekan den allians med mest krut i och antagligen högst antal städer tagna per försök.. växer just nu snabbast, och har flest kontrollerade öar, e det någon allians jag för tillfället helst skulle vilja möta för att få upp min egna motivation för grepolis, så e det The Praetorian Guard utan tvekan! :) Starka spelare, Bra ledare.. och ett IKKE att glömma starkt och extremt strategiskt förbund :)

2. Elysian Knights

Jag är rädd att min bedömning kommer att bli väldigt fel här då jag inte möt dom, Dock finns en spelare jag möt på ETA som jag vet är bland grepolis.se kanske starkaste arbetsh"e"st, Madeinsweden!.. Det finns utan tvekan potential i denna alliansen med flertalet bra spelare, men känns som att dom gör lite för lite väsen av sig för att finnas skäl att ge en exakt analysering.. Hoppas kunna återkomma ang denna topp allians :)

3. Krios

Det lilla jag möt krios här så e dom knappast förtjänta att vara topp3... Dock finns de potential och det finns bra spelare med i alliansen..
Jag har hört så mycket om BETA servern och kriget mellan NWO/Krios.. Men de känns som att den stridsgnistan måste flamma upp igen för att visa achilles och kanske framför allt ETA/ZETA/THETA spelarna vilka dom igentligen är.. I mina ögon så e dom tyvärr just nu inga svåra motståndare, och som ni alla säkert vet så vill jag ha hårt motstånd för att tycka spelet är kul!

4. Entropins väktare

När ja först började med Grepolis för snart 1 år sedan, så startade jag på servern Alpha och hamnade i Denna alliansen.. Balbola är utan tvekan en bland dom kanske mest strategiska och seriösa ledarna som jag stött på.. men problemet är nog inte ledarskapet utan bristen på riktigt engagerade och bra spelare.. För tillfället så är skickat KS = Garanterat ny stad.. Tråkigt men sant.. De krävs ett kraftlyft och kanske en mer engegerad skara medlemmar som ser till att satsa på att kunna bryta belägringar och samtidigt börja erövra.. Detta är inte de "Entropins väktare" som jag hade hoppats på få stöta på här på achilles.. Kalkon tyvärr :p

5. BETA
Här kommer kanske min ärkerival sedan princip dag ett.. Dock från början endast pågrund av Micke79an.. Micke79an är tråkigt nog en blandning av mig och zuesthescout.. Vill höras och synas, vill visa sig duktig och bra.. Men skillnaden har varit att han inte riktigt kunna bevisa det.. Många intern erövringar i hans belägrings historik och de tyder på att han stött på extremt jobbigt motstånd på hemmaplan och inte kunnat norpa några städer av mig :).. Måste dock säga att Micke79an själv säger sig ha tröttnat på grepolis och inte vill fortsätta, vill hällre bada babypool med en bärs ute i solen etc.. Kan vara så, och isåfall är hans prestation förstålig.. Tråkigt då jag hade stora förväntingar på NWO från start då jag hört mycket om dom, Utan en extremt taktisk och väl utförd omstrukturering så är detta ett sjunkande skepp tyvärr.. Silverfox och Micke79an behöver tillbaka till sina gamla takter och visa denna världen vad NWO faktiskt var!
Romu verkar mer eller mindre vara en kandidat att kanske plocka in i ledningen om han inte redan är där, han visar sig vara en spelare som faktiskt försöker och visar styrka och kapacitet!

6. Teletubbies

Ja va ska man säga ..... :p EXTREMT duktiga spelare i denna alliansen, extremt bra poäng och verkar ha valt rätt fiender att bråka med.. Deras diplomati om någon sådan existerar lär inte vara specielt svår utförd då de bara e gamla rävar med i denna alliansen.. och som vi alla vet, ingen vill bråka med gamla rävar.. dom kan ha rabies.. dock är dom numera lurigt utklädda till teletubbies.. och de gör saken bara värre :p man vet inte var man har dom helt enkelt.. Dom kämpar på och kommer garanterat växa.. MEN! till en vis gräns.... 40 bra spelare kommer oavsett alltid väga tyngre än 9 bra.. Vi är alla internethjältar.. Men 9 internethjältar kan inte krossa en hel server.. spelet e helt enkelt inte utformat så.. men om ja känner spelarna rätt så kommer dom läsa detta.. och försöka visa motsatsen.. helt klart en tung allians att vänta i framtiden :)

7 GTFO

:) denna allians ligger mig varmt om hjärtat... i min värld bara kända ansikten. som redan bevisat sig duktiga och engagerade spelare.. utan tvekan en allians att räkna med.. kapaciteten finns i överflöd.. Detta är en allians som har stora likheter med Teletubbies dock i större skara men kanske mindre aktivitet.. Men 9 spelare kontra 16 så tror ja att när GTFO's nygrundade städer växer till sig och dom kan börja invadera sin fiende kommer dom växa upp med en hög snittpoäng även dom :) Myrorna is stil alive! ^^



Tyvärr måste jag säga att övriga allianser längre ner på listan är inte värda att analysera, de e inte för att ja inte orkar skriva mer utan helt enkelt att de e utdöende allianser.. dom bra spelarna som finns i De omutbara, Entropins väktare 2, och i Pallas. kan räknas på 2 händer och dom få spelarna borde söka sig för att stärka upp sina förbundsallianser eller någon annan..

Ska bli kul och se fortsättningen och ja hoppas att achilles trotts allt blir en server som hänger sig kvar ett tag.. Tråkig hastighet.. och tyvärr även tråkigt med moral.. i ett krigs spel borde moral inte existera.. Handikap har man i golf, inte i krig!


Tack för ordet hoppas listan uppskattas och att fler väljer att göra detsamma :)
 

DeletedUser

Guest
Det är en copy-cat startad av Jossan från Kladdig Hest i värld Zeta. Så ni inte tror att jag tror att jag hittat på detta själv. Men tycker att initiativet är gott då vi kanske tar udden av allt jäkla skitsnack som jämt blir och kan se på saker och ting från en annan synvinkel.

Sjung om de gamla myrornas hav.
Storm över Grepolis världen.
Var är den frihet som servrarna gav?
Nu lägger vi handen på svärden.

Sjung om brandskepp med tubbisar ombord.
De vidgar sitt rike mot folken i nord.
Seger den förde de vida.
Sjung om de "fredliga" tubbarnas män.
De som håller ditt sinne helt på spänn.

Koffe han galanta idéer nu brukar.
Diktar om fi innan de stupar.
Delar så sin ära och heder.
När han topp 10 nu på rim utreder.
 

DeletedUser1595

Guest
Heffis analys var fruktansvärt härlig
Jossans dikt kändes rätt in i hjärtat att den där är ärlig!
Heffi´s guldstorm har ju tyvärr dött ut
Han har sin guldgås nyss kastat ut

Märker ni hur ödmjuk denna man förmår sig at vara
När han inte bygger en stad från 0-12000 på en dag på endast 3000 guld bara.
Gött att han tror att världen håller i i schack
När vi teletubbisar förbereder oss på en fruktansvärd attack

Så alla som vi inte träffat förr
Se till att låsa upp er dörr.
För nu jäklar händer det grejer
Vi ska bevisa att 9 är bättre än40 och då lär ju vi få alla tjejer!

Så alla Gp-spelare får ha det så bra!
För nu ska teletubbies ännu en stad ta!
 

DeletedUser1915

Guest
Jag får försöka göra en fin lista ja med.. dock orkar ja inte rimma som koffe utan ja bara analyserar min åsikt :)

7 GTFO

:) denna allians ligger mig varmt om hjärtat... i min värld bara kända ansikten. som redan bevisat sig duktiga och engagerade spelare.. utan tvekan en allians att räkna med.. kapaciteten finns i överflöd.. Detta är en allians som har stora likheter med Teletubbies dock i större skara men kanske mindre aktivitet.. Men 9 spelare kontra 16 så tror ja att när GTFO's nygrundade städer växer till sig och dom kan börja invadera sin fiende kommer dom växa upp med en hög snittpoäng även dom :) Myrorna is stil alive! ^^

Vadå da heffi? :) För o ligga rank 7 så har vi 3e högsta poängsnittet :)
 

DeletedUser1595

Guest
Det vore intressant om någon kunde klura ut en top 10-allians utefter de tidigare top-10 för spelare. Hoppas någon förstår vad jag menar

ANtal poäng, anfallare, deff, kämpe, städer och det som skulle skilja är att detta sedan räknas ut på antalet medlemmar i alliansen
 

DeletedUser

Guest
Det vore intressant om någon kunde klura ut en top 10-allians utefter de tidigare top-10 för spelare. Hoppas någon förstår vad jag menar

ANtal poäng, anfallare, deff, kämpe, städer och det som skulle skilja är att detta sedan räknas ut på antalet medlemmar i alliansen

listan perg gjorde för spelare?
 

DeletedUser

Guest
Det vore intressant om någon kunde klura ut en top 10-allians utefter de tidigare top-10 för spelare. Hoppas någon förstår vad jag menar

ANtal poäng, anfallare, deff, kämpe, städer och det som skulle skilja är att detta sedan räknas ut på antalet medlemmar i alliansen

Då blev det en ny lista..

(Poäng + Off + Deff + Kämpe) / Städer = Slutresultat
och eftersom denna listan går efter rank så är så låg poäng som möjligt bra..


Uträkningen bygger på detta (Poäng + Off + Deff + Kämpe) / (Städer/medlemmar) = Slutresultat

RankAlliansPoäng rankOffensivDefensivKämpeAntal städer/spelareResultat
1The Praetorian Guard111115,150,26
2Teletubbies725322,140,77
3Krios23228,951,01
4Entropins väktare35458,262,06
5GTFO677712,82,11
6Union NAP1111181522,672,43
7Elysian Knights46668,522,58
8BETA104347,362,85
9De Omutbara58889,413,08
10Pallas8109966
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det där var nog den konstigaste listan jag har sätt, jag fattar ingenting...
 

DeletedUser1595

Guest
Tack Pickepock. En rätt intressant synvinkel på rank + aktivitet
 

DeletedUser

Guest
Ja, det var det säkert, den var nog väldigt intressant om man förstod ;)

Men en fråga, har du satt ut egna poäng som du tycker?

Läs hans inlägg igen, står klart och tydligt hur han har gjort..

Han har räknat ihop poängrank + off rank + deff rank + kämpe rank och delat med så många städer som alliansens medlemmar har i snitt och därigenom fått fram slutpoängen. ju lägre slutpoäng man har desto bättre.
 

DeletedUser

Guest
Okej, nu fattar jag, jag var lite för snabb och slarvig.
 

DeletedUser1978

Guest
Det har hänt lite sen den 4/3-2012

1 The Myrmidons 318442 40 7961
2 The New Empire 279097 38 7345
3 -NWO- 267546 36 7432
4 Krios 230224 32 7195
5 ArchAngels 208887 28 7460
6 No.1Gamma 190579 25 7623
7 No Name Boys 187312 26 7204
8 Tempnamn 151255 20 7563
9 Entropins väktare 133080 18 7393
10 The Praetorian Guard 109473 15 7298

Till idag 26/11-2012

1 The Praetorian Guard 13875549 32 433611
2 Krios 10077215 36 279923
3 Elysian Knights 5716427 30 190548
4 Anonymous 4719710 33 143022
5 Union NAP 4383207 13 337170
6 Teletubbies 4188998 7 598428
7 De Omutbara 4002823 16 250176
8 GTFO 3432115 12 286010
9 Inferno 2693953 13 207227
10 Pallas 2633574 27 97540
 

DeletedUser1595

Guest
Jag tycker dock att Teletubbies ligger lite för långt ner.....
 
Topp