Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
1Ad Finem (Vet vad dom håller på med (en allians med skickliga spelare) )
2Wolfpack (Lite krångligt mellan dom och Ad just nu men bra allians)
3LOL (Vet inte ett dugg om dom)
4T.R.P I (Lite upptagna med fiender men klarar sig alltid bra)
5DR (Lite ont om sjöförsvar)
6TD (Planerar på ett bra sätt och anfaller på ett bra sätt, Riktiga TeamPlayers)
7Solace (Kommer inte att hållas längre om dom inte tar in mer spelare)
8Wolfpack. (Samma sak som deras huvudallians)
9Tyfonerna (Dom borde se mer till att dom håller i sina spelare och inte sparka dom för Dåligt ''Rykte'')
10DS (Ingen kommentar)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
7Solace (Kommer inte att hållas längre om dom inte tar in mer spelare)

Nä, jag har spelat i den stammen och vet vad du menar. De bara babblar i forat om guld, kultur och fan vet allt. Sjukt trött på det och har börjat söka andra allianser nu. De har sociala problem också då de inte vill ta in nytt folk, trots att de har plats för det.

Jag blev tidigare inbjuden att joina Armageddon, men de slutade pga för mycket irl, enligt rykten. Ska söka till TRP i slutet av veckan om jag får tid. Har snackat lite med kalbe. Han nämnde att jag hade för mycket off men det stämmer inte. Jag kör enbart mixed.

Solace står kvar i typ max tre veckor till nu när ledningen börjat bråka, sen slipper jag den skiten.
 

DeletedUser

Guest
Nä, jag har spelat i den stammen och vet vad du menar. De bara babblar i forat om guld, kultur och fan vet allt. Sjukt trött på det och har börjat söka andra allianser nu. De har sociala problem också då de inte vill ta in nytt folk, trots att de har plats för det.

Jag blev tidigare inbjuden att joina Armageddon, men de slutade pga för mycket irl, enligt rykten. Ska söka till TRP i slutet av veckan om jag får tid. Har snackat lite med kalbe. Han nämnde att jag hade för mycket off men det stämmer inte. Jag kör enbart mixed.

Solace står kvar i typ max tre veckor till nu när ledningen börjat bråka, sen slipper jag den skiten.
kom till TRP den är inte den bästa alliansen men en bra allians jag är i TRP och trivs bra har inte fått en enda attack mot mig trots vi har 2 allianser emot oss
 

DeletedUser2204

Guest
kom till TRP den är inte den bästa alliansen men en bra allians jag är i TRP och trivs bra har inte fått en enda attack mot mig trots vi har 2 allianser emot oss

Vill du spela grepolis i lugn och ro utan att någon attackerar dej? Då får du skapa ditt eget grepolis, är det därför man går i en allians? För att inte blir attackerad?
 

DeletedUser

Guest
kom till TRP den är inte den bästa alliansen men en bra allians jag är i TRP och trivs bra har inte fått en enda attack mot mig trots vi har 2 allianser emot oss

Men snälla lilla du, finns du på riktigt? Enda anledningen till att du fortfarande finns i spelet är för att dina städer ligger i östra delen av H54 medans kriget du nämner pågår i H44-45. Enda anledningen du fick gå med i TRP är för att du har 90k poäng för sånt är viktigt för ledningen i TRP. Så fort du tappar en stad kommer du bli kickad som så många andra före dig för att det "ser inte bra ut" i statistiken.
 

DeletedUser

Guest
Nä, jag har spelat i den stammen och vet vad du menar. De bara babblar i forat om guld, kultur och fan vet allt. Sjukt trött på det och har börjat söka andra allianser nu. De har sociala problem också då de inte vill ta in nytt folk, trots att de har plats för det.

Jag blev tidigare inbjuden att joina Armageddon, men de slutade pga för mycket irl, enligt rykten. Ska söka till TRP i slutet av veckan om jag får tid. Har snackat lite med kalbe. Han nämnde att jag hade för mycket off men det stämmer inte. Jag kör enbart mixed.

Solace står kvar i typ max tre veckor till nu när ledningen börjat bråka, sen slipper jag den skiten.

Va taskig du är, du sa ju att du inte skulle gå ut med det här offentligt, nu kommer ju Solace fina namn dras ner i din skit.
 

DeletedUser

Guest
Men snälla lilla du, finns du på riktigt? Enda anledningen till att du fortfarande finns i spelet är för att dina städer ligger i östra delen av H54 medans kriget du nämner pågår i H44-45. Enda anledningen du fick gå med i TRP är för att du har 90k poäng för sånt är viktigt för ledningen i TRP. Så fort du tappar en stad kommer du bli kickad som så många andra före dig för att det "ser inte bra ut" i statistiken.
PlayGame hade redan blivit kickad om det hade varit så han är nära mig och han har inte mer än 50k poäng men han är fortfarande med i alliansen
 

DeletedUser994

Guest
1. Ad Finem - Poäng: 7214528 Spelare: 31
Det är en stark allians med många bra spelare tycker dock det är lite tråkigt att många av spelarna ligger på defensiv hela tiden. Mycket SL är det också.

2. Wolfpack - Poäng: 4807683 Spelare: 30
Min allians och kommer inte säga så mycket om denna mer än att jag trivs i alliansen.

3. The Last of Legions - Poäng: 4201899 Spelare: 17
TLoL tror jag kommer ligga kvar i topp tre då de har några få och starka spelare i alliansen.

4. T.R.P I - poäng: 3193780 Spelare: 31
Ingen riktig koll på denna alliansen men känns som de plockar in fler och fler spelare och när alliansen fylls så blir det mer och mer akademier. Jag tror att dessa kommer att tappa neråt fram över.

5. Drakens rike - Poäng: 2639837 Spelare:26
DR känns som de står stilla med några starka spelare men känns inte som det händer så mycket här.

6. The Dorians - Poäng: 2284885 Spelare: 28
TD kommer nog ligga kvar ett tag här då det är många som kan deffa dessa städerna.

7. Solace - Poäng: 2264247 Spelare: 17
Jag tror Solace kommer att klättra fort uppåt då de känns som de tar mycket mer och mer städer av sina FI. Hoppas se dessa i toppen fram över med.

8. Wolfpack. - Poäng: 2055583 Spelare: 32
Vår allians, behöver inte säga så mycket mer än att det är en bra allians.

9. Tyfonerna - Poäng: 1602750 Spelare: 32
Inte så sätt så mycket av dessa mer än att de deffat några städer vi anfallit.

10. Deff success - Poäng: 1265564 Spelare: 23
DS känns även detta som en defensiv allians och kommer inte klättra på det.
 

DeletedUser1523

Guest
1. Ad Finem - Poäng: 7214528 Spelare: 31
Det är en stark allians med många bra spelare tycker dock det är lite tråkigt att många av spelarna ligger på defensiv hela tiden. Mycket SL är det också.


Fem städer på tre dagar.

Tycker inte jag är defensivt, inte defensivt alls.
 

DeletedUser994

Guest
Fem städer på tre dagar.

Tycker inte jag är defensivt, inte defensivt alls.

Jag kan alltid hålla med om detta att det hade varit bra, om det inte varit så att två av de inte hade någon allians två av de var av inaktiva spelare (vilket ni vet) och slutligen en spökstad!

Jag kan fortfarande tycka ni är en defensiv allians för att vara i er storlek. Jag tyckte ni var mycket mer framåt för ett bra tag sedan, nu är min känsla att ni tappat stinget och ligger på defensiv o kniper lätta städer när ni kan.

KG4 :D
 

DeletedUser378

Guest
Tråden rensad på all Off-Topic.

Skulle uppskatta om tråden faktiskt höll sig till det ämne som den ämnad för.
 

DeletedUser1523

Guest
Jag kan alltid hålla med om detta att det hade varit bra, om det inte varit så att två av de inte hade någon allians två av de var av inaktiva spelare (vilket ni vet) och slutligen en spökstad!

Jag kan fortfarande tycka ni är en defensiv allians för att vara i er storlek. Jag tyckte ni var mycket mer framåt för ett bra tag sedan, nu är min känsla att ni tappat stinget och ligger på defensiv o kniper lätta städer när ni kan.

KG4 :D

Du är fri att tycka vad du vill.


Jag tycker att det oftast är pinsamt med bortförklaringar.
När de sen inte stämmer så skulle jag kalla dem för lögner.
 

DeletedUser2204

Guest
akta snart kommer lothoria igen ;)

Men iaf(för att hålla mig till ämnet) vad tycker ni om SPARTA och SPARTA II? kommentarer önskas ;)
 

DeletedUser1447

Guest
1. Ad Finem - Poäng: 7214528 Spelare: 31
Det är en stark allians med många bra spelare finns mycket kunnande i denna allians

2. Wolfpack - Poäng: 4807683 Spelare: 30
No comments

3. The Last of Legions - Poäng: 4201899 Spelare: 17
Har ingen uppfattning om förutom att dom verkar veta vad dom håller på med

4. T.R.P I - poäng: 3193780 Spelare: 31
(Ingen riktig koll på denna alliansen men känns som de plockar in fler och fler spelare och när alliansen fylls så blir det mer och mer akademier. Jag tror att dessa kommer att tappa neråt fram över.)
Backar man i tråden har vi fått sådana här kommentarer hela vägen ändå lyckas vi hålla oss kvar o till och med växa.

5. Drakens rike - Poäng: 2639837 Spelare:26
DR=Backstabbers Kommer upplösas ledningen åt ett håll resten slutar eller sprids till övriga allianser

6. The Dorians - Poäng: 2284885 Spelare: 28
Verkar vara ett troget skönt gäng

7. Solace - Poäng: 2264247 Spelare: 17
4-5 brutalt aktiva o aggresiva spelare vilka måste vara avgudade av innogames då man har autogiro på sina guld köp.
Resten inte mycket att ha, plocka bort 3 spelare o alliansen skulle rasa. Men i dagsläget en av dom mest aggresiva allianserna(4-5 spelare) jag träffat på under mina år på grepolis

8. Wolfpack. - Poäng: 2055583 Spelare: 32
Se ovan

9. Tyfonerna - Poäng: 1602750 Spelare: 32
Många kända namn från beta :)

10. Deff success - Poäng: 1265564 Spelare: 23
kommer säkert börja sin klättring uppåt snart
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
4. T.R.P I - poäng: 3193780 Spelare: 31
(Ingen riktig koll på denna alliansen men känns som de plockar in fler och fler spelare och när alliansen fylls så blir det mer och mer akademier. Jag tror att dessa kommer att tappa neråt fram över.)
Backar man i tråden har vi fått sådana här kommentarer hela vägen ändå lyckas vi hålla oss kvar o till och med växa.

Japp det är helt riktigt att ni växer, i antal spelare. Som tur är så är taket på 35 spelare i en allians annars hade ni väl vart större än Ad Finem vid det här laget.
 

DeletedUser

Guest
det vi försökt göra är att stötta upp nya aktiva spelare för att likt er få en aktiv kärna, även våra led tunnas ut ;)
 

DeletedUser

Guest
1 Ad Finem: Klart brutalaste alliansen ;)

2 Wolfpack: Många duktiga och aktiva spelare. De som just nu kan göra oss störst skada. Räknar man in akademin så har de en massiv front på runt 60 spelare.

3 The Last of Legions: Liten allians med några riktigt bra spelare, har dock tappat lite fart? Gotte var den första som anföll och satte mig under revolt. Men i övrigt en trevlig lirare ;)

4 T.R.P I: Ett blandat gäng, några erfarna och en del på väg upp. Men kan nog hållas sig kvar.

5 Drakens rike: Snart ett minne blott.

6 Solace: Få spelare men de flesta väldigt aktiva, har inte riktigt koll om alla är sprungna ur andra allianser. Men iaf 2 spelade i alliansen Blodsfränder tidigare, gav bort sina städer till TLOL och började om i Solace och annat hav. Kommer att klättra högre.

7 The Dorians: Verkar vara ett tajt gäng med stabila spelare.

8 Wolfpack. : En akademi med allt det innebär.

9 Tyfonerna: Har en hel del i min närhet, ett trevligt gäng som nog kan klättra en bit.

10 Deff success: Har faktiskt inte någon koll på hur spelar (off/deff?) Men de verkar rätt stabila.
 

DeletedUser

Guest
1 Ad Finem: Om man är stor blir fallet desto längre. Trist att deras diplomater kör med attityden "vi är störst bäst och vackrast, gör som vi säger, or else"

2 Wolfpack: Stor Allians och enligt utsago finns här en hel del duktiga spelare, inte haft så mycket kontakt med dem.

3 The Last of Legions: Liten Allians, samma som oss, Det är bra, stora drakar har sällan samma teamplay. given top3 Allians.

4 T.R.P I: Börjar väl bli en ok allians nu när det värsta dököttet är borta, tyvärr så måste man bygga offensiva trupper oxo för att kunna avancera ytterligare och TRP verkar inte veta hur man gör.

5 Drakens rike: Stor allians ytan någon riktig styrning var min spontana reaktion, kan nog bli kvar på top 10 om man gör sig av med lite dökött.

6 Solace: Liten Tight Allians med många spelare från TW och grym erfarenhet från strategispel över lag. Kommer klättra vidare mot toppen, som tur är så är ingen av medlemmarna höjdrädd.

7 The Dorians: Allians som vi inte haft så mycket att göra med, verkar ha fallit för Ad Finem's diplomatiska snack.

8 Wolfpack. : se Ovan

9 Tyfonerna: Allians som vi inte haft så mycket att göra med, verkar ha fallit för Ad Finem's diplomatiska snack.

10 Deff success: Ganska bra namn på Alliansen med tanke på att det är vad spelet verkar gå ut på, deff-in-all-boredom. Har ingen uppfattning om dem.
 
Topp