Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Förtal kallas det där. Inget jag uppskattar, lagom låg nivå.

Förtal eller inte, det var så jag uppfattade era diplomatiska kontakter. Det var väldigt mycket ställa krav/ha förväntningar och väldigt lite ödmjukhet och vilja till att lyssna på motparten. Vill du kalla det förtal, fine. Du/Ni körde på som vanligt mot oss och trodde vi skulle vika oss precis som alla andra allianser ni "allierat" er med men tji fick ni. Hoppas du/ni lärt er ngt av det hela.
 

DeletedUser

Guest
Skall i ärlighetens namn säga att jag aldrig varit i kontakt med dig personligen Nordica, Det var snoosaren som skötte det diplomatiska mot Solace. Hur som helst så ligger du efter mig på rankingen :p
 

DeletedUser

Guest
Förtal eller inte, det var så jag uppfattade era diplomatiska kontakter. Det var väldigt mycket ställa krav/ha förväntningar och väldigt lite ödmjukhet och vilja till att lyssna på motparten. Vill du kalla det förtal, fine. Du/Ni körde på som vanligt mot oss och trodde vi skulle vika oss precis som alla andra allianser ni "allierat" er med men tji fick ni. Hoppas du/ni lärt er ngt av det hela.

Jag visste inte att vi varit i kontakt med er, men där ser man. Sen vet jag inte vad "tji fick ni" syftar på, att vi inte är i förbund?
Vill du diskutera något lovar jag att lyssna, ingen ska behöva känna sig otrygg eller hotade. Vi kan ta den via PM
 

Ylmer Jr

Member
Jag visste inte att vi varit i kontakt med er, men där ser man. Sen vet jag inte vad "tji fick ni" syftar på, att vi inte är i förbund?
Vill du diskutera något lovar jag att lyssna, ingen ska behöva känna sig otrygg eller hotade. Vi kan ta den via PM

http://www.youtube.com/watch?v=9jZiKFLL6MI

För att hålla sig till ämnet så tror jag Ad Finem behåller sin förstaplats ett bra tag till, frågan är vad som händer med alla deras förbund som finns på Topp 10 listan (och utanför). Theta börjar bli ett enda stort kramkalas där två block är väldigt tydliga. Tråkisch och rent av omotiverande att spela då det antagligen slutar i att alla deffar in sig i varsin del av världen. Det är snart mer action att hoppa hage ute på gården än lira grepolis.
 

DeletedUser2473

Guest
Jag förstår inte vad meningen är att spela Grepolis när det enda man behöver göra är att bygga en jäkla massa deff. Sen om man råkar förlora en stad, så har man fått KP till att ta två-tre nya. Är det då som Ylmer säger, två feta block som bara deffar sig själva i utkanterna av ett varsit hav, hur sjutton ska man lyckas vinna över den andra? Personligen tycker jag också det här j&vla lycko-systemet är rent ut sagt sk1t. Ingen fair chans att ens lyckas erövra en stad i vissa lägen, speciell när man får "- lycka" i 8 anfall av 10. Skärpning Grepolis....
 

DeletedUser

Guest
Mess with the best die like the rest.

Från början till slutet
Ad Finem
 

DeletedUser1898

Guest
Någon som har en ny lista för en sådan spelare som slutat på servern??
 

DeletedUser971

Guest
Tänker inte ge mig in på att göra en topp 10-lista.

I Gamma skrev jag i något sammanhang att den
alliansen som kommer att segra är den alliansen
med bästa ledningen och sammanhållningen.

Alla allianser kommer förr eller senare in i svackor
då motivationen sviktar och tristessen smyger
sig på. Det är sånt som kan bryta ner en allians
oavsett storlek och position på rankingen.

Den alliansen som klarar av att överbrygga dessa
svackor genom att motivera, sätta upp nya mål
samt hitta nya infallsvinklar dvs "röra om lite i
grytan" för att skingra tristessen, den alliansen
kommer att stå som segrare på slutet ;-)
 

DeletedUser2311

Guest
1 Ad Finem 8,491,683 29 774 292,816 10,971

2 Wolfpack 6,662,275 28 636 237,938 10,475

3 The Last of Legions 6,149,326 16 540 384,332 11,387

4 Tyfonerna 4,564,872 31 437 147,253 10,445

5 Solace 4,268,595 16 393 266,787 10,861

6 Wolfpack. 3,604,961 32 378 112,655 9,536

7 The Dorians 3,560,862 34 383 104,731 9,297

8 T.R.P I 2,997,201 26 320 115,276 9,366

9 Blodsfränder 1,911,782 29 236 65,923 8,100

10 SPARTA 1,772,998 20 211 88,649 8,402


Listan i dagsläget... känns som att det inte händer något speciellt, förutom att trp håller på att utrotas....

topp 5 allianserna kommer nog att hålla sig kvar under en längre tid, däremot plats 6 - 10 där kan det nog hända lite... fast ser egentligen ingen större risk att någon ny allians tar sig in på topp 10 om nu ingen allians splittras...

Lite synd att spelare som amorok gav upp, men förstår honom händer ganska lite här :/
 

Ylmer Jr

Member
01 Ad Finem 9,008,653 poäng, 27 medlemmar
Har delvis kämpat men även förbundat sig till sin positon på servern. Finns en del otäcka spelare här men samtidigt ett par soffpotatisar. På senare tid undrar man om den afrikanska mosquiton letat sig upp till skandianvien och smittat med sömnsjukan med tanke på hur passiva [ally]Ad Finem[/ally] blivit. Förhoppningsvis petar alliansen i en växel och kommer ur semesterfarten snart :) De tidigare "onda barndräparna" [ally]Ad Finem[/ally] blev mer mänskliga och riktigt trevliga bekanskaper iom vår korta pakt att spöa de saboterande "Holländarna". Spelet behöver fiender, det var som sagt givande att bekanta sig lite med er!
02 Wolfpack 7,208,671 poäng, 30 medlemmar
Här har inte hänt mycket sista tiden, ett par nyckelspelare har lämnat och det verkar pågå en smärtsamt tidskrävande IE (något de flesta allianser på listan iof haft bekymmer med ett tag). Alliansen påminner mig lite om min tid som firad linjedomare inom korpfotbollen div7. Där fanns ett lag Solstickans IF och på deras avbytarbänk satt Lars "Betongblöjan" Olsson som aldrig missade en match. Han spelade inte men han hade funnit sin plats och den höll han stenhårt... [ally]Wolfpack[/ally] har trots allt tagit sig upp som tvåa på Theta så dom är långt från uträknade även fast de för stunden lever en sömnig tillvaro. Hoppa av bänken och in i matchen yao! ;)
03 The Last of Legions 6,773,099 poäng, 14 spelare
Bör kasta ut de bekväma sofforna och införa hångelförbud inom alliansen så de kommer ur sin törnrosa-sömn. De en gång fruktade har idag likt [ally]Ad Finem[/ally] verkat kommit upp i pensionsålder och kör mysfart. Eller så är det som med de övriga top tre på listan att sommaren tar ut sin rätt & delar av alliansen hellre vänder upp sina bleka bukar mot solen isf att sitta och nöta här på Theta? Sista tiden har det dock börjat hända grejer, kanske blev man purken när en viss allians ångade förbi deras off-ranking? :)
04 Solace 6,146,266, 18 medlemmar
Den allians som för närvarande har den snabbast organiska tillväxten på servern. Det är en ära att vara med i alliansen även fast det är en hel del stoll man får dras med. Ja det är väl bara jag som fungerar ute i samhället, de övriga är institutionerade här på Grepolis. Jag kanske låter partisk men jag anser alliansen inte bara förtjänar sin placering utan garanterat kommer att klättra högre.
05 Tyfonerna 6,000,445 poäng, 29 medlemmar
En allians som växer lika snabbt som [ally]Solace[/ally], dock har det skett både med en del värvningar men även organiskt. Här finns nog en och annan vass spelare. Svårt få grepp om [ally]Tyfonerna[/ally] då de lyckats hålla sig undan större trubbel. Helt klart förtjänt sin placering på listan och kommer slåss om att nå toppen.
06 Wolfpack. 4,904,487 poäng, 35 medlemmar
Utmärker sig inte på något sätt, råkar nån kompetent spelare sitta fast här är det bara att beklaga. Kanske hörs vad jag anser om akademier men om vi pratar slutstriden på servern så undrar jag vad en akademi kommer att få ut av detta? Inte lär "huvudalliansen" låta sin akademi vinna? Så man får väl kalla [ally]Wolfpack.[/ally] förlorare oavsett nivå på listan de placerar sig.
07 The Dorians 4,313,988 poäng, 33 medlemmar
Serverns bad boys som smyger runt i kanterna och muckar världskrig med mindre motståndare. Det är inget nedlåtande i mina ord, beskriver bara alliansens taktik. [ally]The Dorians[/ally] har utan att märkas av speciellt lyckats mycket väl. Förtjänar sin rank.
08 Blodsfränder 3,134,087 poäng, 33 medlemmar
Den allians jag var med i då jag började spela. Värvar och härjar runt lite väl mycket för min egen smak. En top 10 placering har kommit på bekostnad av en stor rotation av spelare mellan sig och sin akademi + [ally]Under Falkens Vingar[/ally]. Även sugit i sig andra allianser... övervinner man de problem man kan ha iom detta upplägg kan man trots allt ha en del i slutstriden. Utåt verkar alliansen sakna struktur, ser även ut att sakna en aktiv fiende. Har ännu inte stöpt sitt namn i blod än mindre tagit sitt elddop - framtiden lär sätta dom på prov.
09 Vargtass.I 2,443,366 poäng, 27 medlemmar
Verkar ha fått ta över som Theta´s slagpåsar efter [ally]T.R.P I[/ally] som nog kan anses uträknas på teknisk K.O. [ally]Vargtass.I[/ally] har nära nog fördubblat sin deffKP på sista månaden vilket vittnar om en del attacker mot sig. Dock skvallrar grepostats inte om många förluster, verkar vara aktiva spelare och jag tror dom håller sig på den här listnivån ett tag till innan dom lyckas klättra. Nedåt är nog inget alternativ så länge de håller sig alerta, beror iof även på vilka motståndare dom får emot sig.
10 SPARTA 1,929,369poäng, 16 medlemmar
Här är anledningen till man gör top 10 listor så man får klaga lite (för med en top nio lista så hade jag juh inte fått gnälla av mig på [ally]SPARTA[/ally]). En tråkig och intetsägande allians. Thetas gamar som när de inte åker på stryk av andra allianser i H64N plockar spökstäder. Kommer få infarkt av överdeffning (ja tjejer bara så ni vet - deff och kolestorol är PRECIS lika farligt).
 

DeletedUser1523

Guest
Bra lista och bra jobbat med den!

Det mesta stämmer.

Försöket att misskreditera Ad Finems första plats faller dock platt.
Mina erfarenheter av den här servern visar att tvåan, trean och fyran är minst lika bra på att utnyttja andra alliansers hjälp.
Särskilt bra är de på att utnyttja varandras hjälp!
 

DeletedUser

Guest
Bra lista och bra jobbat med den!

Det mesta stämmer.

Försöket att misskreditera Ad Finems första plats faller dock platt.
Mina erfarenheter av den här servern visar att tvåan, trean och fyran är minst lika bra på att utnyttja andra alliansers hjälp.
Särskilt bra är de på att utnyttja varandras hjälp!

Det är kanske sättet om hur man "diplomatiserar" med omvärlden som spelar roll. Gillade som sagt sättet Ad Finem försökte "Alliera" sig med oss. Först en muta som lovade guld och gröna skogar, sen när det visade sig att vi var intresserade så blev det bara en tummetott kvar av det utsprungliga "dealet". När vi då tackade nej så kom det hot istället. Om det har gått till på liknande sätt mot andra allianser så är det bara beklaga att alla tydligen inte har samma stake som oss.
 

DeletedUser1523

Guest
Det är kanske sättet om hur man "diplomatiserar" med omvärlden som spelar roll. Gillade som sagt sättet Ad Finem försökte "Alliera" sig med oss. Först en muta som lovade guld och gröna skogar, sen när det visade sig att vi var intresserade så blev det bara en tummetott kvar av det utsprungliga "dealet". När vi då tackade nej så kom det hot istället. Om det har gått till på liknande sätt mot andra allianser så är det bara beklaga att alla tydligen inte har samma stake som oss.

Att mäta Dazar är något jag gärna slipper!
Storleken på likande påståenden är något som mest hör hemma i ryktestråden.
 

Ylmer Jr

Member
Bra lista och bra jobbat med den!

Det mesta stämmer.

Försöket att misskreditera Ad Finems första plats faller dock platt.
Mina erfarenheter av den här servern visar att tvåan, trean och fyran är minst lika bra på att utnyttja andra alliansers hjälp.
Särskilt bra är de på att utnyttja varandras hjälp!


Tack, inte alla uppskattade min ironiska ton tyvärr. Fakta har blandats med överdrifter och för mig roliga omskrivningar lr delvis "skeva" iaktagelser. Dom som är i spelet vet var jag slirar i texten =)

Jag försöker inte alls misskreditera Ad Finem. Menar du att era förbund inte existerar eller att förbund i sig är något misskrediterande?
 

DeletedUser

Guest
Att mäta Dazar är något jag gärna slipper!
Storleken på likande påståenden är något som mest hör hemma i ryktestråden.

Listig som jag är så har jag sparat hela konversationen i ärendet med eran "diplomat" är det så att ni vill så postar jag den gärna här på forumet så alla kan se hur ni jobbar.
 

DeletedUser1523

Guest
Tack, inte alla uppskattade min ironiska ton tyvärr. Fakta har blandats med överdrifter och för mig roliga omskrivningar lr delvis "skeva" iaktagelser. Dom som är i spelet vet var jag slirar i texten =)

Jag försöker inte alls misskreditera Ad Finem. Menar du att era förbund inte existerar eller att förbund i sig är något misskrediterande?

Jag menade det jag skrev.
Alla toppallianser har förbund.

Av någon anledning, som inte framgår, så tycker du tydligen att Ad Finems serverranking mer vilar på förbund än de andra toppalliansernas ranking.

Varför annars är det bara i Ad Finems fall som förbund nämns?
 

Ylmer Jr

Member
Jag menade det jag skrev.
Alla toppallianser har förbund.

Av någon anledning, som inte framgår, så tycker du tydligen att Ad Finems serverranking mer vilar på förbund än de andra toppalliansernas ranking.

Varför annars är det bara i Ad Finems fall som förbund nämns?

Nämnde jag inte flertal förbund iom mitt omdöme av Blodsfränder? Nämnde jag inte akademin hos Wolfpack vilket är samma som förbund i mina ögon (ja förutom att akademin är helt körd i en slutseger)? Jag verkar ha nuddat ett känsligt ämne för dig. Varför inte be Daz lägga ut diplomatkonversationen så vi kan belysa detta ordentligt? Kanske blir nyheter för dig hur ni agerat ex mot oss?

Jag vågar även påstå att Ad Finem fn innehar flest förbund och IAP på Theta, så har det varit under den tid jag spelat.

Sen om du ska bli stött av detta lr bemöta det med fakta är upp till dig :)

PS Varför inte snickra ihop en egen top 10 lista, det kan vara intressant? Jag bemöter gärna fakta/påståenden där jag är av en annan åsikt. Sen vad jag tycker och tror borde inte vara lika relevant för dig som din egen åsikt...
 

DeletedUser

Guest
Här är anledningen till man gör top 10 listor så man får klaga lite (för med en top nio lista så hade jag juh inte fått gnälla av mig på [ally]SPARTA[/ally]). En tråkig och intetsägande allians. Thetas gamar som när de inte åker på stryk av andra allianser i H64N plockar spökstäder. Kommer få infarkt av överdeffning (ja tjejer bara så ni vet - deff och kolestorol är PRECIS lika farligt).

Haha, kunde inte sagt det bättre själv. Måste vara den tråkigaste alliansen på Theta, hur sjutton kan man tycka spelet ens är roligt när man bara sitter och deffar och erövrar små spökstäder alt. grundar nya städer.
 

Ylmer Jr

Member
Bra lista och bra jobbat med den!

Det mesta stämmer.

Försöket att misskreditera Ad Finems första plats faller dock platt.
Mina erfarenheter av den här servern visar att tvåan, trean och fyran är minst lika bra på att utnyttja andra alliansers hjälp.
Särskilt bra är de på att utnyttja varandras hjälp!

Nu kanske rapporterna vi fått bara är rykten men bara under den här helgen har The Dorians kastat gunst på en av våra städer Ad Finem anfaller och Tyfonerna skickat deff på en Ad Finem stad vi precis erövrat. Inget fel med förbund men att min iaktagelse skulle misskreditera faller platt då detta inte är första gången.

Ad Finem verkar nämligen vara i förbund med allt dom inte krigar med, jag som trodde månggifte inte var tillåtet i Sverige? ;)
 
Topp