Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Det är jävligt tråkigt att skriva och läsa hela tiden vem e du?
Och vad gör du här.. Vilket skulle bli på de båda sista därav min totala diss av dem.
Man kan t.om säga att genom inte nämna dem så är de de mest hånade av d alla..
Förutom solace då som är lika skoj som ett sandkorn i öknen :)

Jo vi förstår att ni andra tycker vi är grymt tråkiga.
 

Ylmer Jr

Member
Efter ballgrabb11 pinsamma försök att provocera med en helt felaktig lista är det dags för ett seriösare försök. Då jag skaffat mig stalkers på forumet håller jag mig kort för att inte riskera mer trakasserier:

01 Solace
Lånade ut förstaplatsen till Tyfonerna under ett par veckor men har åter tagit ledartröjan. Den allians som står för det mesta offensiva på servern (summerar man plats 2-4 i alliansranken har dessa samma som Solace ensamt). Antagligen har man helt missuppfattat Innogames ambitioner till en fredligare värld då man ständigt tuktar sina spelkamrater.

02 Wolfpack
Här smids det planer, har täljt och täljt likt Emil i Lönneberga och snart så ställer man upp sin totem och utropar världskrig? Eller så kör man vidare som tidigare och knaprar i sig blodplättar och IE till efterätt. Finns väl iof ingen anledning för denna allians att kriga heller, skaffat sig ett starkt fäste utan närhet till trubbel. Lär fortsätta hålla låga ställningar...

03 Tyfonerna
Sorry men Solace tippade ur er stora burk med "stopp och väx". De tidigare deffstjärnorna bakom Ad Finems rygg får nu rada upp sina svärd och bågar på sina egen mur. De flesta spelarna är riktigt duktiga vilket gör detta väldigt intressant, man har dessutom ett par till fördelar vilket jag inte vill gå in på här. En tuff och framåt allians. Reeeespect!

04 The Last of Legions
Har grävt fram ytterligare en förlorad son som växer sakteliga. Otäcka styggingar som anfaller allt med en puls.

05 Blodsfränder
Thetas fn största slagpåse

06 The Dorians
Tar likt BF mycket stryk men vill inte förstå att dom ska ge upp ;) Har fått byta ut sitt offensiva spelande och blivit duktiga på deff. Vet inte vad som felar här dom har lite oflyt ibland. Bra sammansättning och har utåt sett inga katastrofala problem. Förlora en stad lr två är inte nått att lipa över och det vet dessa spelare (tyvärr). Hade varit roligare om de packade ihop likt korthuset Ad Finem.

07 The Dark Side
En av mina större besvikelser, den här alliansen flög verkligen fram och var väldigt offensiva. Gömmer tyvärr bara deff i Dorians städer nu för tiden (vågar jag påstå), tråkiga och onödiga om det inte sker en snart förändring.

08 Dragons
Guld och farma sina allianskamrater är fina grejer.

09 Blodsfränder II
Intetsägande

10 The Brotherhood
SKOJ! Här huserar ett par slagna hjältar från T.R.P osv. Spelare som kanske inte är bäst men dom är absolut inte dåliga heller! Trevligt se dessa "sega gubbar" vara kvar i spelet och ta revansch.
 

DeletedUser2311

Guest
Här kommer en ny lista på från kämparrankningen, första poängen är den totala kämparpoängen, nr 2 är anfall och 3:an är försvar.


Solace 1. 14,207,455 1. 10,606,574 6. 3,600,881
Överlägsen första plats i anfallsrankingen. Plats 1-5 i anfallsrankingen hittar man enbart spelare från denna allians. Vilket leder till att fienden brukar deffa upp sina städer i närheten och därför sällan attackerar oss :/ Vilket i sin tur givetvis leder till att Alliansen kan fortsätta att i princip enbart bygga off-trupper. Påverkar till stor del varför vi ligger så långt bak i totala deffpoängen, trots att vi har skvätten som utan tvekan ligger etta i försvarstoppen.

Tyfonerna 2. 8,506,448 2. 4,627,701 3. 3,878,747
Tyfonerna har en del duktiga anfallare, dock verkar det som att många i tyfonerna gått över till mer deff för att försöka rädda the dorians. Vilket dom på sätt och vis har klarat av. Tyfonerna har många helblåa öar som ligger bort från oss i Solace vilket är en stor fördel inför kommande uv-tiden. De flesta spelarna överlag är duktiga. Med så många spelare har de sällan några problem med att IE:a spelare som slutar.

T LOL 3. 8,295,021 4. 4,265,095 2. 4,029,926
Min föredetta allians. Var lite orolig för dem för ett par månader sen när m&m var lite inaktiva, men nu när de är tillbaka klarar dom relativt enkelt av att försvara sig mot the dorians men även mot tyfonerna. Här finns även en bra offensiv kraft. Kommer nog att behålla sin plats möjligtvis en liten risk att åka ned till plats 4 i kämparrankingen då de som solace är relativt få spelare i alliansen jämfört med resten av top 5 allianserna.

Wolfpack 4. 7,980,602 3. 4,344,625 5. 3,635,977
Lite osäker på var dessa ligger. Många spelare som verkar ha tappat spellusten, många halvaktiva spelare. Har dock idagsläget inga fiender. Vilket gör att deras kämparrankingen troligtvis kommer att sjunka.

Dorians 5. 7,458,838 5. 2,525,904 1. 4,932,934
Klättar otroligt mycket på den defensiva rankningen, vilket brukar inträffa då man i snitt har 5-10 revolter på sig dagligen. Skillnaden mellan deff och offrankningen kommer fortsätta så länge som vissa av de mer anfallsglada spelarna i solace fortsätter sitt korståg mot vissa spelare i denna allians.

BF 6. 5,566,246 6. 1,802,645 4. 3,763,601
Denna allians förlorade många städer tidigare mot tyfonerna. De har däremot blivit bättre på att försvara sig. En stor del av orsaken är att det har blivit en självgallring i allians och de minst aktiva spelarna har slutat. Kommer möjligtvis klättra i deffrankingen, offensivt blir det svårare.

TDS 7. 2,131,528 7. 1,179,814 8. 951,714
Här finns ett par duktiga spelare. Kommer nog ej att stiga i offrankningen, Deffrankingen däremot ser ljusare ut. I och med att de nu för engångs skull får lite anfall på sig. Troligtvis kommer en del spelare att sluta inom kort.

BF 2 8. 1,385,568 9. 266,154 7. 1,119,414
Blodfränders akademi. Kommer troligtvis att bli färre då de större spelarna flyttar till BF.

Dragons 9. 813,281 8. 359,862 10. 453,419
Ingen aning vad dessa gör förutom att det finns ett par aktiva spelare, resten verkar inaktiva. Lever på att plundra sin egen allians. Finns lite frågetecken kring denna allians om de gör allt rätt enligt grepo-regler. Verkar inte ha några fiender idagsläget.

The Brotherhood 10. 626,950 10. 80,644 9. 546,306
Aldrig sett till dessa. Offrankingen talar sig tydliga språk att de inte har speciellt mycket offensiva krafter




Varsegod att kommentera. Skulle garanterat kommit fler listor från ylmer men han har visst råkat ut för lite problem med vissa i gp-teamet
 
Topp