Topp 10 allianser

DeletedUser1459

Guest
Fuska...? Intressant sätt att se på en nyrekrytering. Med tanke på att Rokkoko blöder spelare som aldrig förr får jag väl säga att jag tycker att vi har lyckats bättre med att täcka upp spelarbortfallet.

Sorry, skulle omgett fuska med "", då det avsågs vara lite av ironi :p.

För övrigt så har du kanske rätt ... Jag är ju en blodsdroppe :). Men att det skulle var som aldrig förr har jag svårt att se ... 2 spelare har slutat i Rokk innan mig och nog tog "vi" då hand om städerna och bibehöll poängen ... men det är väl andra allianser som lyckats mindre bra med det ... och man kan väl ha en viss förståelse för den nu sk nyrekryteringen, den var väntad sedan länge :).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi i NWO har förlorat 5 riktigt duktiga spelare dom senaste 3-4 veckorna, bland annat "grim-reaper", rockolga, medici, mr C, dejarl etc.. och många fler spelare än så... vi har ägnat nästan all vår strategiska verksamhet till IE, och andra anledningar så ansåg vi att en sammanslagning i sagittis namn ligger inte långt bort då vi sammarbetet lite smått nästan sedan etas start från och till...

Sagittis innehåller nu minnst, om inte mer erfarenhet och aktivitet och större/bättre spelare än rokkoko,.. snart blir det rokkokos tur att visa om dom är dugliga i riktigt krig då dom mer eller mindre fått känna på sporadiska anfall och halv klumpiga offensiver och även då förlorat visa städer...


Hoppas på att vi kan kriga ordentligt från å med nu :)

ska bli kul detta!




PS, Ja skrev nått för ett tag sen ang att servern snart är uppdelad i 2 block redan vilket eventuellt va givet från början på en sån här server...

Nån sa att dom tyckte ja tog ut de i förskott.. men här står vi 2 block! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi i NWO har förlorat 5 riktigt duktiga spelare dom senaste 3-4 veckorna, bland annat "grim-reaper"

Ser man grim-reaper som en bra spelare så hade nog NWO större problem än vad många förstod. Han är ju tom mer noob än oasen

Tror att topp 10 kan stå sig ett tag till men det beror ju helt på vad som händer i sagetti respektive rokko nu.
 

DeletedUser1459

Guest
PS, Ja skrev nått för ett tag sen ang att servern snart är uppdelad i 2 block redan vilket eventuellt va givet från början på en sån här server...

Nån sa att dom tyckte ja tog ut de i förskott.. men här står vi 2 block! :)

Tråkigt att du fick rätt :(.

Ps, snart kanske ni har IAP :p!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fuska...? Intressant sätt att se på en nyrekrytering. Med tanke på att Rokkoko blöder spelare som aldrig förr får jag väl säga att jag tycker att vi har lyckats bättre med att täcka upp spelarbortfallet.

Vilka menar du då förutom Hiawatha? Eller räknar du med nollade spelare också?

Men.. Ang top 10 så får vi se hur det går. Det kanske är saker på gång.. Kanske inte.
 

DeletedUser

Guest
Vilka menar du då förutom Hiawatha? Eller räknar du med nollade spelare också?

Men.. Ang top 10 så får vi se hur det går. Det kanske är saker på gång.. Kanske inte.

Jag räknade med även nollade spelare ja. Spelare som slutar och blir internerövrade måste väl hur man än ser på saken räknas som spelarbortfall? Det är väl snarare regel än undantag att det är så spelare faller bort.. Hiawatha är väl i princip det enda undantaget.

Sen visst är det som du säger Hiawatha, ni har väl tagit hand om i princip alla städer som spelare lämnat efter sig när de slutat - med ett par undantag. Problemet med IE's, och det gäller självklart inte bara Rokkoko, är att alliansen inte växer.
 

DeletedUser

Guest
Självklart. Skillnaden ligger dock i att spelare som är IEade (Vad är det för ett ord?) har städerna kvar inom alliansen.
 

DeletedUser1915

Guest
Självklart. Skillnaden ligger dock i att spelare som är IEade (Vad är det för ett ord?) har städerna kvar inom alliansen.

& man slipper tappa "eldkraft" samt att man behåller poängen & städerna inom alliansen. Men kan berätta min hemlis när tiden är rätt. Ni kommer bli förvånade. Mycket förvånade
 

DeletedUser

Guest
VI VILL SE, NYA LISTOR!

Händer det något här?
När jag slutade låg NWO i krig mot Rokkoko, Sagittis chillade mest tror jag och TLoW lekte mest runt om jag inte minns fel :)

Ge mig lite updates nu.
Åsikter om sammanslagningen mellan Sagittis och NWO? Vad har Sagittis och Rokkoko för planer? Ligger ett krig i startgroparna eller är de redan igång?
Vad gör TLoW nu för tiden? Åsikter om det nya, stora Numenor?
 

DeletedUser

Guest
Ser man grim-reaper som en bra spelare så hade nog NWO större problem än vad många förstod. Han är ju tom mer noob än oasen

Tror att topp 10 kan stå sig ett tag till men det beror ju helt på vad som händer i sagetti respektive rokko nu.

Tycker iofs att anemonen e rätt duktig spelare?...
 

DeletedUser1459

Guest
Jag räknade med även nollade spelare ja. Spelare som slutar och blir internerövrade måste väl hur man än ser på saken räknas som spelarbortfall? Det är väl snarare regel än undantag att det är så spelare faller bort.. Hiawatha är väl i princip det enda undantaget.

Sen visst är det som du säger Hiawatha, ni har väl tagit hand om i princip alla städer som spelare lämnat efter sig när de slutat - med ett par undantag. Problemet med IE's, och det gäller självklart inte bara Rokkoko, är att alliansen inte växer.

Det är inte IE som är problemet utan spelarbortfallet :p.

Och sett ur en allians synvinkel, så är ju IE bättre än att förlora aktiva spelare. För om spelarna försvinner till andra allianser så har ju alliansen inte bara förlorat ett visst antal poäng och spelbara städer utan därtill också framtida poäng i form av nya erövringar så det svider betydligt mer ... men det beror naturligtvis på vilken ambition och förståelse man har för spelet.

Vissa bryr sig inte alls eller så förstår man inte bättre och det är väl i princip som att förråda sig själv och sin egen allians och då kanske man inte ska spela alls utan satsa tiden på annat, t ex chatta ... fast det kanske är det man gör ... och bedömer som mest viktigt :p.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1459

Guest
VI VILL SE, NYA LISTOR!

Händer det något här?
När jag slutade låg NWO i krig mot Rokkoko, Sagittis chillade mest tror jag och TLoW lekte mest runt om jag inte minns fel :)

Ge mig lite updates nu.
Åsikter om sammanslagningen mellan Sagittis och NWO? Vad har Sagittis och Rokkoko för planer? Ligger ett krig i startgroparna eller är de redan igång?
Vad gör TLoW nu för tiden? Åsikter om det nya, stora Numenor?

Rokkoko lär ju inte kunna kriga mot NWO eftersom den alliansen är under upplösning.
Något krig mellan Sagittis och Rokkoko har inte uttalats vad jag vet. Men kanske Sagittis vågar ta första steget med den förstärkning man nu fått från NWO. Frågan är väl om Rokkoko kommer att finnas kvar ... :p.

Edit
Numenor håller ganska lågprofil upplever jag. Skulle tro att taktiken är att inte göra så värst mycket annat än att skaffa så mycket KP som möjligt med dom utspridda städerna man har och drar sig tillbaka och bygga en front mot kommande attacker.
Och om dom nu inte har den strategin så är väl strategin ovan "on the house" :p.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rokkoko lär ju inte kunna kriga mot NWO eftersom den alliansen är under upplösning.
Något krig mellan Sagittis och Rokkoko har inte uttalats vad jag vet. Men kanske Sagittis vågar ta första steget med den förstärkning man nu fått från NWO. Frågan är väl om Rokkoko kommer att finnas kvar ... :p.

Edit
Numenor håller ganska lågprofil upplever jag. Skulle tro att taktiken är att inte göra så värst mycket annat än att skaffa så mycket KP som möjligt med dom utspridda städerna man har och drar sig tillbaka och bygga en front mot kommande attacker.
Och om dom nu inte har den strategin så är väl strategin ovan "on the house" :p.

Nåja, Sagittis har väl intagit en mer aggressiv hållning redan innan vi plockade upp spelare från NWO. Inte fullskaligt krig kanske, men nog har Rokkoko haft en del inkommande. Hands off har inte gällt på länge.

Jag är uppriktigt förvånad över att Rokkoko svarar med att vara så passiva. Jag utgick från att det var uppbyggnad för en massiv offensiv, men nu har det gått rätt långt tid. Jag tror man har försuttit tillfället lite. Kort och gott, det fanns lite av ett guldläge att anfalla oss när vi satsade på att stärka fronten med nybyggen, ett fönster som nu är definitivt stängt.

Sagittis har nu total kontroll över fyra öar i mitten. Vi har städer insprängda på majoriteten av alla öar i Rokkokos starkaste region. Vi har i princip obestridd kontroll över hela hav 44. Vi väntar fortfarande på hur Rokkoko skall svara, nå?
 

DeletedUser1459

Guest
Nåja, Sagittis har väl intagit en mer aggressiv hållning redan innan vi plockade upp spelare från NWO. Inte fullskaligt krig kanske, men nog har Rokkoko haft en del inkommande. Hands off har inte gällt på länge.

Jag är uppriktigt förvånad över att Rokkoko svarar med att vara så passiva. Jag utgick från att det var uppbyggnad för en massiv offensiv, men nu har det gått rätt långt tid. Jag tror man har försuttit tillfället lite. Kort och gott, det fanns lite av ett guldläge att anfalla oss när vi satsade på att stärka fronten med nybyggen, ett fönster som nu är definitivt stängt.

Sagittis har nu total kontroll över fyra öar i mitten. Vi har städer insprängda på majoriteten av alla öar i Rokkokos starkaste region. Vi har i princip obestridd kontroll över hela hav 44. Vi väntar fortfarande på hur Rokkoko skall svara, nå?

Visst är det så, numer guldgossarna i Sagittis mot resten :). Lite tråkigt men tyvärr sant. Svårt att se någon prestige i det men det är ju ert val.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nåja, Sagittis har väl intagit en mer aggressiv hållning redan innan vi plockade upp spelare från NWO. Inte fullskaligt krig kanske, men nog har Rokkoko haft en del inkommande. Hands off har inte gällt på länge.

Jag är uppriktigt förvånad över att Rokkoko svarar med att vara så passiva. Jag utgick från att det var uppbyggnad för en massiv offensiv, men nu har det gått rätt långt tid. Jag tror man har försuttit tillfället lite. Kort och gott, det fanns lite av ett guldläge att anfalla oss när vi satsade på att stärka fronten med nybyggen, ett fönster som nu är definitivt stängt.

Sagittis har nu total kontroll över fyra öar i mitten. Vi har städer insprängda på majoriteten av alla öar i Rokkokos starkaste region. Vi har i princip obestridd kontroll över hela hav 44. Vi väntar fortfarande på hur Rokkoko skall svara, nå?

Wow. Selektivt minne ;) Tappade ni inte ett gäng städer i förra veckan?
 

DeletedUser

Guest
Nej, men att ta städer av en spelare som slutat är ingenting att skryta om.
 

DeletedUser

Guest
Exakt ;)
Men hur har du tänkt dig att vi ska veta att en spelare ska sluta? Trots allt så deffade ni staden. Forum eller ej. För sist jag kollade går det inte in så mycket trupp i bondgården.

Men skit samma. Nu är vi OT här också.
 
Topp