Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Wow. Selektivt minne ;) Tappade ni inte ett gäng städer i förra veckan?

Kort svar, nej. Vi har inte förlorat en stad till Rokkoko sedan den 13e september. Vi har historiskt sett bara tappat tre städer till Rokkoko. Klart att stackars Fling blir förvirrad när du pratar med honom om saker som inte har hänt.

Edit: Sen kan ju tilläggas att Rokkoko hittils inte har förlorat särskilt många städer till oss heller, bara åtta totalt. Åtta är dock betydligt fler än tre.. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Exakt ;)
Men hur har du tänkt dig att vi ska veta att en spelare ska sluta? Trots allt så deffade ni staden. Forum eller ej. För sist jag kollade går det inte in så mycket trupp i bondgården.

Men skit samma. Nu är vi OT här också.

Det var väldigt länge sedan och du kan inte ha kvar någon rapport? Så tror mer att minnet sviker på din sida.
 

DeletedUser1459

Guest
Nej, men att ta städer av en spelare som slutat är ingenting att skryta om.

Precis och bortsett från 1 stad från en hyfsat aktiv spelare, så har Sagittis inte tagit fler från Rokkoko. Men visst har Sagittis lyckats norpa några från inaktiva precis som Rokkoko tagit en hel del från NWO. Vilket helt klart beror på ointresserade ledningar som inte påtalar inaktiviteten, är min uppfattning.
 

DeletedUser

Guest
Nåja, Sagittis har väl intagit en mer aggressiv hållning redan innan vi plockade upp spelare från NWO. Inte fullskaligt krig kanske, men nog har Rokkoko haft en del inkommande. Hands off har inte gällt på länge.

Jag är uppriktigt förvånad över att Rokkoko svarar med att vara så passiva. Jag utgick från att det var uppbyggnad för en massiv offensiv, men nu har det gått rätt långt tid. Jag tror man har försuttit tillfället lite. Kort och gott, det fanns lite av ett guldläge att anfalla oss när vi satsade på att stärka fronten med nybyggen, ett fönster som nu är definitivt stängt.

Sagittis har nu total kontroll över fyra öar i mitten. Vi har städer insprängda på majoriteten av alla öar i Rokkokos starkaste region. Vi har i princip obestridd kontroll över hela hav 44. Vi väntar fortfarande på hur Rokkoko skall svara, nå?

Haha, ni har väl inte gjort annat än tjuvnypt så fort vi anfallit.
Sedan väntar jag fortfarande på en krigsförklaring. :p

Får väl knåpa ihop en fin gammal hederlig Danzapförklaring igen då. haha
Nja, jag tror detta kommer handla enbart om uthållighet och vilka som har flest spelare kvar när nästa server har startat.
 

DeletedUser

Guest
Haha, ni har väl inte gjort annat än tjuvnypt så fort vi anfallit.
Sedan väntar jag fortfarande på en krigsförklaring. :p

Får väl knåpa ihop en fin gammal hederlig Danzapförklaring igen då. haha
Nja, jag tror detta kommer handla enbart om uthållighet och vilka som har flest spelare kvar när nästa server har startat.

eller vilka som har flest spelare som helt enkelt orkar spela med denna hastigheten i längden.
 

DeletedUser

Guest
Haha, ni har väl inte gjort annat än tjuvnypt så fort vi anfallit.
Sedan väntar jag fortfarande på en krigsförklaring. :p

Får väl knåpa ihop en fin gammal hederlig Danzapförklaring igen då. haha
Nja, jag tror detta kommer handla enbart om uthållighet och vilka som har flest spelare kvar när nästa server har startat.

Jag tror som du faktiskt mer eller mindre, Men om inte nästa server är lika snabb om inte snabbare än denna servern. så kommer grepolis bli mindre å mindre atraktivt.. ja menar, jag lär ju inte vara den ända som hatar långsamma hastigheter som tex alfa?..

Eta har fortfarande potential till att kunna bli intressant, då dom riktiga pakterna och krigen kommer bli då vi kan börja bygga underverk?..

Fram till dess kan väl igentligen vad som helst hända. och som vi märker med 2.0 så ändras ju även spelreglerna titt som tätt då förändringar sker.

Fram till nu och ett tag framöver kommer allt handla om att säkra up VU öar. och som jag ser de eller iaf börjat se de. så känns de smått som att VU öar inte kommer hamna där vi krigar just nu, utan väldigt långt bort från fiender med starkt befästa städer. Där de igentligen handlar om att kunna stödja upp VU öarnas städer medans man försöker hålla liv i fronten som då blir...

Vilket kommer resultera i att de handlar då inte om att förstöra så mycke för motståndarna utan snarare att sammla sina krafter för att bygga VU snabbare än motståndarna ^^..


Detta e bara vad ja tror. men ja brukar tro rätt ^^
 

DeletedUser1915

Guest
Jag tror som du faktiskt mer eller mindre, Men om inte nästa server är lika snabb om inte snabbare än denna servern. så kommer grepolis bli mindre å mindre atraktivt.. ja menar, jag lär ju inte vara den ända som hatar långsamma hastigheter som tex alfa?..

Eta har fortfarande potential till att kunna bli intressant, då dom riktiga pakterna och krigen kommer bli då vi kan börja bygga underverk?..

Fram till dess kan väl igentligen vad som helst hända. och som vi märker med 2.0 så ändras ju även spelreglerna titt som tätt då förändringar sker.

Fram till nu och ett tag framöver kommer allt handla om att säkra up VU öar. och som jag ser de eller iaf börjat se de. så känns de smått som att VU öar inte kommer hamna där vi krigar just nu, utan väldigt långt bort från fiender med starkt befästa städer. Där de igentligen handlar om att kunna stödja upp VU öarnas städer medans man försöker hålla liv i fronten som då blir...

Vilket kommer resultera i att de handlar då inte om att förstöra så mycke för motståndarna utan snarare att sammla sina krafter för att bygga VU snabbare än motståndarna ^^..


Detta e bara vad ja tror. men ja brukar tro rätt ^^


Sablar va fegt att bygga UV långt bort från fronten! De ger ju ingen spänning utan en kapplöpning om vilka som får upp mest resurser m.m …
 

DeletedUser

Guest
Sablar va fegt att bygga UV långt bort från fronten! De ger ju ingen spänning utan en kapplöpning om vilka som får upp mest resurser m.m …

hehe jo de lär isåfall bli riktigt tråkigt :/.. hoppas ingen gör de.. såg dock att rokkoko hade befäst en stad i hav 46 lr va de va :p lite segt eller iaf börjat ^^
 

DeletedUser

Guest
hehe jo de lär isåfall bli riktigt tråkigt :/.. hoppas ingen gör de.. såg dock att rokkoko hade befäst en stad i hav 46 lr va de va :p lite segt eller iaf börjat ^^

hav 76 satsar vi på, stenhårt!!

Då ska man väl slippa Blodulf och Bektar...haha
 

DeletedUser

Guest
Tänkte bara informera om den finurliga fliken Politik o propaganda.. Där kan man skriva lite sånt här som det talas om här ;)
 

DeletedUser

Guest
Det är inte utan att man börjar undra vad det är för tomtar som styr hos vargarna. Nog för att man kan ha olika tankar om vad en IAP betyder, men själv tycker jag att det är ganska ruttet att aktivt delta i dödandet av sina IAP's soldater. Inte riktigt vad en IAP innebär i mitt huvud, vad vargarna än säger.

Droppen är väl när de börjar skicka anfall som sätter revolter. Jag antar att IAP'n bara gäller vissa spelare? Bara på söndagar? Bara åt ena hållet? Nej, nu har jag personligen fått nog i alla fall. Jag har min bild klar av TLoW's avsikter.

Kort och gott. IAP betyder ingenting för TLoW, då de anser sig vara fria att anfalla ändå. En allians att lita på? Knappast.
 

DeletedUser285

Guest
1 Sagittis GoF? får iaf löjliga vibbar om det när man tittar på att de har en under allians redan :)

2 Rokkoko Trevligt gäng..:)

3 The League of Wolves Alltid top 5 allians känns det som.. på alla världar.. Har ni ingen familj eller? :/ dock merparten mkt trevliga =)

4 Numenor Vet inte så mkt mer än att de har några riktigt trevliga individer där :)

5 Alea iacta est Känns som en lyckad variant på mass-inv? eller har jag fel? :S

6 Sagittis 01 GoF2? ja asså det börjar iaf kännas så.. (väntar ivrigt på Saggitis 02)

7 The E Street Bruuuuuce har kommit till svedala för att stanna.. Ne men minsta alliansen på top 10 så bra jobbat :)

8 Illuminati Delta allover again? :O känns också som en mass-inv.. inte gått lika bra för dessa tyvärr.. :/

9 B.W.I.Elite ingen aning.. kände inte igen en kotte.. :/

10 Demons Tyvärr samma här.. :/

Orka inte gå igenom anfalls p etc etc..
så byggde detta bara på känsla och vad jag vet om spelarna i de olika allianserna .:)

Peace!
 

DeletedUser845

Guest
Får hålla med om Opeth, helt otroligt att akademier inte förbjudits i spelet ännu. Sabbar ju poängen med max antal spelare per allians.
 

DeletedUser

Guest
Får hålla med om Opeth, helt otroligt att akademier inte förbjudits i spelet ännu. Sabbar ju poängen med max antal spelare per allians.

Precis. Det innebär ju att fler spelare än vad som tillåts i en allians kan samarbeta. Förbjud akademier! Förbjud förbund! Varför inte ta och förbjuda allt som inte är solospel när vi ändå är igång?
 

DeletedUser

Guest
Får hålla med om Opeth, helt otroligt att akademier inte förbjudits i spelet ännu. Sabbar ju poängen med max antal spelare per allians.

Förstår vad du menar, men hällre låta dom som inte fårplats/platsar för tillfället i moderalliansen sammarbeta på rätt sida istället för att gå över till fienden?..

Akademier är ju nått som även du chamie skulle kunna skaffa, kolla med indianen han e ju också ensam.. även rokkoko kanske skulle kunna skaffa sig en akademi? typ tlow lr nått?.. hahaha :)
 

DeletedUser285

Guest
Förstår vad du menar, men hällre låta dom som inte fårplats/platsar för tillfället i moderalliansen sammarbeta på rätt sida istället för att gå över till fienden?..

Akademier är ju nått som även du chamie skulle kunna skaffa, kolla med indianen han e ju också ensam.. även rokkoko kanske skulle kunna skaffa sig en akademi? typ tlow lr nått?.. hahaha :)


Så pratar en sann vän av GoF mentaliteten :)
 
Topp