Topp 10 allianser

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 allianserna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 allianserna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?
 

DeletedUser1915

Guest
Ingen som har funderingar? ;o

Va säger folk om Rokkoko & Dead Rabbit som förbund tillsammans? Dead Rabbit kanske skulle döljt deras förbund för att de skulle bli hemligt? Men försent nu ändå hela Eta vet om det :)

Känns som fegt spel på G, men icke rädd Dead Rabbit är som de låter döda kaniner ;) Iaf på min Ö :)
 

DeletedUser

Guest
Ingen som har funderingar? ;o

Va säger folk om Rokkoko & Dead Rabbit som förbund tillsammans? Dead Rabbit kanske skulle döljt deras förbund för att de skulle bli hemligt? Men försent nu ändå hela Eta vet om det :)

Känns som fegt spel på G, men icke rädd Dead Rabbit är som de låter döda kaniner ;) Iaf på min Ö :)

Herregud, du är bara sur för att du inte är en av dem, istället får du sitta och titta på utanför :)
 

DeletedUser

Guest
Min lista kommer här, och som vanligt är min egen allians överdrivet lovordad :)

1, Rokkoko
Den bästa alliansen på Eta :) Ligger etta i allt utom "sämsta allians". Erfarna spelare och ledare. Har även högsta snittet. Håller till i hav 45.

2, Mongolerna
Har snott sitt namn från en allians på Epsi. Ligger femma på anfallslistan. Med andra ord en allians som förmodligen inte kommer att finnas kvar om några veckor.

3, Sagittis
35 medlemmar men bara en över 5k. Med andra ord det lägsta snittet på topp 5.
Verkar höra hemma i hav 44.

4, Dead Rabbits
Är det bara jag som får känslan av att detta är AoE fast på Eta?
Har för övrigt ett förbund med Rokkoko. Är lite utspridda.

5, Sioux
Verkar inte vara så krigsinställda om man kollar på rankingen. Hade högst snitt ett tag tills Rokkoko kom och snodde det. Hav 55 är deras hem.

6, The League of Wolves
Fått sitt namn från alliansen på Epsi. -1 poäng :(
Annars så är det den alliansen på Eta som jag har hört minst från.

7, Konstaplarna
En viss medlem där har gjort sig känd för att attackera en viss annan spelare och aldrig lyckats. Vissa vet vilka jag talar om, andra inte :)

8, Militia
Dem gånger jag har hälsat på hos deras medlemmar har jag aldrig sett någon milis. Med andra ord lever dem inte upp till namnet :(

9, Enigma
Hur kommer det säg att vilken server dem än kör på så skjuter deras försvarskp i höjden?

10, The Dragon Empires
Någon som vet något om dessa?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser678

Guest
6, The League of Wolves
Fått sitt namn från alliansen på Epsi. -1 poäng :(

Där hade du inte helt rätt.

Namnet kommer från en FD. allians på gamma, samma spelare. Kärnan har även en allians på delta, och nu även här.
Vet inget om eps.
 

DeletedUser

Guest
Där sa jag aldrig emot dig.

MEN namnet var först på en allians PÅ gamma, alltså ger jag blanka fan i om den finns på epsi eller inte, fråga shingzu så får du svar...

Shingzu läser säkert detta nu :) Och för övrigt har jag aldrig hört talas om den alliansen på Gamma, men jag antar att den funnits där :)
 

DeletedUser1880

Guest
Eh? Lite rättelse verkar krävas här:
Mongolerna Har inte "snott" sitt namn då det är samma grundare på Epsi som på Eta. Snarare så skulle jag uttrycka det som att Mongolerna valt att starta även på Eta. Tips: Titta på lite Epsi statistik innan du uttalar dig för mycket om huruvida vi blir kvar eller inte. ;)
The League of Wolfs har inte "snott" sitt namn. Stommen är samma spelare som spelade på Epsilon. Hur det ligger till på Gamma vet jag inte.
 

DeletedUser

Guest
Eh? Lite rättelse verkar krävas här:
Mongolerna Har inte "snott" sitt namn då det är samma grundare på Epsi som på Eta. Snarare så skulle jag uttrycka det som att Mongolerna valt att starta även på Eta. Tips: Titta på lite Epsi statistik innan du uttalar dig för mycket om huruvida vi blir kvar eller inte. ;)
The League of Wolfs har inte "snott" sitt namn. Stommen är samma spelare som spelade på Epsilon. Hur det ligger till på Gamma vet jag inte.

För det första levde väl egentligen aldrig Epsilon så att jämföra poäng där mot övriga servrar är ju som att jämföra en målkung i div 7 mot messi. Alla de som är kända som bra spelare från tidigare servrar slutade ju där tämligen fort.
Visserligen är det ett gäng nya bra spelare som dök upp iom Epsilon men jag skulle inte jämföra detta med tex. Alfa-Delta.

TloW har funnits sedan Gamma när ett gäng spelare bröt sig ut ur BoO trion.
Sedan har de spelat med framgång på flertalet servrar, dock spelar de flesta i The League på Delta, På Epsilon slutade de ganska tidigt.
Det är mycket bra spelare och ni kommer nog märka av dem förr eller senare om ni ligger i samma hav.
 

DeletedUser1880

Guest
För det första levde väl egentligen aldrig Epsilon så att jämföra poäng där mot övriga servrar är ju som att jämföra en målkung i div 7 mot messi. Alla de som är kända som bra spelare från tidigare servrar slutade ju där tämligen fort.
Visserligen är det ett gäng nya bra spelare som dök upp iom Epsilon men jag skulle inte jämföra detta med tex. Alfa-Delta.
Kan iofs hålla med om det, men en bra bit in i spelet var många bra spelare aktiva på Epsi. Nådastöten kom nog när Zeta startade... :-/
Menade hur som helst inte att "vi är bäst", bara att vi inte snott något namn och att vi trots DIV7 ligget 2:a på en server - alltid något... ;)

En parantes är att Cosa Nostra bildades i Mongolernas forum på Epsi och startades upp av Mongoler och den verkar ha klarat sig ok på Zeta.... Tiden får visa. XD
 

DeletedUser

Guest
Kan iofs hålla med om det, men en bra bit in i spelet var många bra spelare aktiva på Epsi. Nådastöten kom nog när Zeta startade... :-/
Menade hur som helst inte att "vi är bäst", bara att vi inte snott något namn och att vi trots DIV7 ligget 2:a på en server - alltid något... ;)

En parantes är att Cosa Nostra bildades i Mongolernas forum på Epsi och startades upp av Mongoler och den verkar ha klarat sig ok på Zeta.... Tiden får visa. XD

Jo men det var det jag menade att iom de senare servrarna så har det dykt upp en hel del bra spelare, dock är det först nu alla bra genom alla servrar egentligen möts.
Det är skitskoj, dock saknar jag vissa som tyvärr har slutat.
 

DeletedUser1880

Guest
Jo men det var det jag menade att iom de senare servrarna så har det dykt upp en hel del bra spelare, dock är det först nu alla bra genom alla servrar egentligen möts.
Det är skitskoj, dock saknar jag vissa som tyvärr har slutat.
Undra t.ex. vart Svartevargen tog vägen!? Han ägde Epsi i början... :confused:
 

DeletedUser1915

Guest
3, Sagittis
35 medlemmar men bara en över 5k. Med andra ord det lägsta snittet på topp 5.
Verkar höra hemma i hav 44.


Vrf så poängkåt? Du vet ju aldrig vad vi har för trupper, de ser du aldrig på poängen. Många som inte fattar de än, poängen dödar inte, trupperna gör.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom Sagittis är den enda stora alliansen i hav 44 kommer de ha fritt rum att växa för ett tag utan att starta krig.
 
Topp