Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
kan du inte lägga till några kommentarer med kompppis?
Det där kan ju alla läsa...
 

DeletedUser2204

Guest
Nu tänker jag göra en lista och jag ska försöka vara helt neutral, även mot min egen allians.

1. Sagittis
Helt klart den ledande alliansen inom eta. Väldigt många IE på senaste tiden. Alliansen består av spelare som är antingen off eller deff inriktad. Stark ledning. Framtidsprognons: Sagittis kommer vara i slutkampen och kan blir farliga för allihop 2. Rokkoko Väldigt bra och strategiska spelare. Väldigt kriggsugna, dock blir dom lätt sura när man säger någonting fel(forumet). Har väldigt många fiender men hantera detta bra. Framtidsprognos: Just nu är det den enda alliansen som är farliga för Sagittis och så kommer det vara i framtiden också 3. Numerus Alliansen som skickar stöd hit och dit. Dom får väldigt många revolt på sig därför inte så aktiv inom offensiver men dom har några få starka spelare som håller alliansen bland dom bästa. Framtidsprognos: Så länge deras ledning håller håller också alliansen. 4. The League of Wolves Stort steg när dom plötsligt attackerade deras förbund. Modigt men det är nog undergången för vargarna. Framtidsprognos: Rokkoko kommer inte att glömma vad dom gjorde. Alliansen finns kanske i 2-3 månader till 5. Black Death- Elite Väldigt mäktig spelare som ledare. Vilken sida är dom på? Vem har dom krig med? Framtidsprognos: Kommer nog hålla. Jag är väldigt osäker vad som kommer att hända med dom 6. Demons Dom har krig lite här och lite där. Tar någon stad ibland men håller sig tillbacks i kriget mellan dom stora allianser. Framtidsprognos: Kommer att klara sig till slutkampen, med lite mer vilja 7. Sagittis X Dotteralliansen till Sagittis. Det märks tydligt. Framtidsprognos: Dom kommer förr eller senare slår sig ihop med moderalliansen igen 8. Alea iacta est Väldigt deffinriktad allians. På senare tiden också kört några små offensiver. Framtidsprognos: Antagligen kommer dom till slutkampen om dom fortsätta att vara deffensivt. 9. URSÄKTA Ursäkta att jag säger detta direkt men Framtidsprognos: Kommer inte klara sig länge till 10. Månriket Luna Alliansen som verkligen verka lever bakom månen. Skulle inte forvåna mig om alla deras städer förvandlas till spökstäder snart. Framtidsprognos: Om dom inte hittar en rymdfärja snart försvinner dom i det oändliga universumet... . Jag tackar för mig och ni får har det så gött!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2204

Guest
Jag fattar inte vad som hände, det blir lite jobbigt och läsa men jag hoppas att det går ändå... jag ber om ursäkt
 

DeletedUser2204

Guest
Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker. Kommentera mina kommentarer helt enkelt
 

DeletedUser

Guest
Bra lista! Bara några notiser..

Jag tror du har rätt om Numerus, de lever kvar så länge ledningen håller ihop, men jag tror inte de kommer vilja stå själva när de tappar spelare.. tror de kommer halvera antalet spelare inom 2-3 månader och då kommer de förmodligen göra någon slags merge, antingen till en ny allians eller så går de kanske med i Sagittis.. eller kanske Rokkoko för att överraska alla? vem vet.. :S

Vad gäller TLoW så tror jag det mest intressanta är vad som kommer hända med spelarna när det börjar gå nedför.. ett par har redan lämnat för att de inte gillade ledningens val att göra denna ko-vändning.. tror detta blir intressant att följa. Tror vissa vill stanna på Rokkoko's goda sidan medan andra kommer gå till Sagittis.. men det finns inte mycket plats för fler spelare där, så antingen blir det en ny allians (en till under-ally?? :S) eller vem vet..

Black Death tror jag är på väg ut ur skuggan.. blir intressant att se hur de etablerar sig "politiskt".

URSÄKTA tror jag kommer finnas kvar ett tag till.. men kanske händer något med dem likt Y.N.W.A som mergade med Sagittis kanske? Men de är rätt många som ligger vid världens ände och nästan tippar över kanten.. Tror inte så mycket kommer hända med dem tills det är dags för UV om inte många blir inaktiva.. de ligger så långt bort från allt och de är inte direkt ett hot för någon.

Månriket Luna De har fortfarande ett par dugliga spelare men det är rätt tyst och dött sen toppen gick till Rokkoko. Men de har fortfarande en kikare så de ser vad som händer nere på jorden trots att de uppfattas som på Månens baksida. Men att påstå att de är på månen kanske inte är helt fel.
 

DeletedUser2204

Guest
kul att också fiender tycker om listan, det var svårt att skapa den eftersom jag inte har kämpat med i toppen så lång
 

DeletedUser

Guest
1 Sagittis
En allians som ständigt överraskar, ligger i ide för att helt plötsligt explodera en gång varannan månad och överöser sina fiender med anfall under den korta tiden. Bra spelare som med hjälp av sina förbund lyckats dra ifrån en del nu tyvärr för oss i Rokkoko...
Framtiden ser nog ljus ut vilka förbund de än har, kan lugnt påstå att de är egentligen inte beroende av förbunden så mycket som förbunden är beroende av dem.

2 Rokkoko
En allians som gått på 2 stora minor när Sagittis dragit igång stora offensiver med nya förbund.
Har ett rykte om sig att vara heta av sig men är en grupp nallebjörnar, dock ska man veta att sviker man dessa en gång så får man aldrig förtroendet igen....någonsin!
Framtiden ser trots allt ljus ut, efter den massiva press som alliansen utsattes för så är allt ljusterat i rätt proportioner och tror fienden att vi gett upp har de fel.

3 The League of Wolves
Här har jag nog varit ganska tydlig vad jag tycker sista dagarna så jag vet inte om jag behöver orda mer.
Hoppas bara att medlemmarna fått ta del av allt det hemska Sakii påstår att Rokkoko har utsatt dem för, jag är mycket tveksam och det mår nog deras ledning bäst av. Vill ngn ha infon så vet ni vart vi finns...
Framtiden är oviss, kan hänga i ett tag med rätt sorts hjälp. Frågan är om de lyckats övertyga sina nya vänner om deras trovärdighet...

4 Numerus
Ett gäng som ska ha stor cred för hur de hänger i och aldrig ger upp, inte den mest sammanspelta och kanske den allians med mest koncentration av erfarna och riktigt bra spelare men hjärtat är med och de har aldrig gnällt över tappade städer etc. Imponerad av deras inställning.
Framtiden är nog densamma som nu, de kommer tappa en del städer, bygger nytt och flyttar runt. Dock har de skoj och det är en ynnest att kriga mot er.

5 Black Death - Elite
En allians med stor kapacitet där alla inklusive vi i Rokkoko underskattade denna "byggarallians". Har mycket taktiskt kunnande och stora spelare med rejält med kraft.
Framtiden ser bra ut här, de kommer fortsätta att jaga på, nu när de är i krig med tror jag fler kommer få upp ögonen för deras styrka.

6 Demons
En allians som lika Numerus har ett enormt hjärta, ger allt och gnäller aldrig. Kommer fortsätta sin crusade mot viss av de stora utan fruktan. En plats4-5 är inte omöjligt.
Framtiden är ljus, verkar vara goda vänner som är aktiva och som smugit sig fram lite i bakvattnet för att slå till nu i slutet och börja bli en av de aktörer som är mindre men farliga.

7 Sagittis X
Vet inget om dessa, aldrig sett mycket av dem men de försvinner nog snart. Ett tips av mig vore att ta ett eget namn och fast detta fortsätta erat förbund/akademi med Sagittis för det blir lite fånigt när ni heter Sagittis X.
Framtiden är nog mörk, den enda ljuspunkt är att de ligger lite avsides till. Beroende på hur vargarna står emot nu så beseglas också dessa spelares öde.

8 Alea iacta est
Också en allians med trevliga spelare, verkar lite splittrad där vissa vill kriga och andra mer deffar och bygger. Kommer bli livsfarliga när UV kommer om de är kvar.
Framtiden är precis som jag sa, dessa kan mycket väl gå med segern när uv börjar. Glöm inte vart ni läste det först.

9 URSÄKTA
En allians som precis som Sagittis X ligger långt ut på en kant, tror de kan ha lite med servern att göra just nu.
Beror lite på hur mycket de vill framåt och om de hittar hjälpen att komma framåt.
Framtiden hänger nog helt på dem själva här, chansa och ge sig in i bataljerna eller fortsätta ute på kanten.

10 Laokoon
Högst snitt av alla allianser, visst är de få men de vet vad de gör och troligen kommer de kanske få tillskott nu när servern är i hela havet stormar. Mindre stabila allianser brukar kunna få lite tillskott då.
Framtiden är god, de har sin lilla allians där alla vet vad de ska göra. Tror de har det bra så...
 

DeletedUser

Guest
Nu tänker jag göra en lista och jag ska försöka vara helt neutral, även mot min egen allians.

9. URSÄKTA Ursäkta att jag säger detta direkt men Framtidsprognos: Kommer inte klara sig länge till !

Undrar hur du kan dra den här slutsatsen när du egentligen inte vet ett skvatt om oss.
Vi ligger alldeles för långt bort från dig men i hav 46 dominerar vi totalt som några har påpekat.
Och vi börjar långsamt avancera uppåt mot mitten, men det går i vår takt.
Men annars en bra lista.
=O)
 

DeletedUser2204

Guest
Och vi börjar långsamt avancera uppåt mot mitten, men det går i vår takt.

Därför säger jag det. ni börjar sakta men säker går uppför mitten. Och jag tror inte att så många allianser kommer att gilla att ni sakta kommer uppåt. förr eller senare kommer även hav 46 faller i krig
 

DeletedUser

Guest
Undrar hur du kan dra den här slutsatsen när du egentligen inte vet ett skvatt om oss.
Vi ligger alldeles för långt bort från dig men i hav 46 dominerar vi totalt som några har påpekat.
Och vi börjar långsamt avancera uppåt mot mitten, men det går i vår takt.
Men annars en bra lista.
=O)

Din avatar gör ju att man får respekt bara den...
 
Topp