Kriget Nike vs Epiales

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag är inte sur, ni är ju värre än fjortisar på msn som gnäller 24/7.

Hmm.. värst vilken koll du har på fjortisar och msn? Vad är det ordspråket säger, en fjortis känner en annan fjortis..? eller nått sånt ;)

Sen bara för att man är "allsmäktiga" Nike betyder väl inte det att man inte kan höra sanningen och höra/ta kritik eller..? Men det kanske varierar från spelare till spelare.. :p

Håller med El Nino - kul med nyordninng bland "den lede fi".

I och med er sammanslagning har vi tre nästan jämnstora allianser. "Utan konkurrens blir kniven slö!" (Gammalt djungelordspråk, det är jag säker på :p)

Ja nått måste ju göras för att beta ska fortsätta va den bästa servern! :D

Vill till sist tillägga en liten historia jag kom att tänka på varje gång jag blir påmind om detta krig..

Det är historien om Haren och Sköldpaddan.. :eek:

Så lycka till Haren!! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ja nått måste ju göras för att beta ska fortsätta va den bästa servern! :D

Vill till sist tillägga en liten historia jag kom att tänka på varje gång jag blir påmind om detta krig..

Det är historien om Haren och Sköldpaddan.. :eek:

Så lycka till Haren!! :cool:

Har du hört den om sköldpaddan och Skorpionen?

Skorpionen säger;
-Låt mig få sitta på ditt skal och följa med till andra sidan.
Sköldpaddan säger;
-Då kommer du ju sticka mig.
Men då drunknar ju jag med, svarar skorpionen.

Han lovar att inte sticka sköldpaddan och med sitt eget liv som garanti börjar dem sin färd över.
När dem nått halvvägs över så sticker skorpionen sköldpaddan.
Varför, frågar sköldpaddan, nu kommer vi båda dö!
Varför, frågar han igen.
Jag är en skorpion, svarar skorpionen.Skorpionen säger;
-Låt mig få sitta på ditt skal och följa med till andra sidan.
Sköldpaddan säger;
-Då kommer du ju sticka mig.
Men då drunknar ju jag med, svarar skorpionen.

Han lovar att inte sticka sköldpaddan och med sitt eget liv som garanti börjar dem sin färd över.
När dem nått halvvägs över så sticker skorpionen sköldpaddan.
Varför, frågar sköldpaddan, nu kommer vi båda dö!
Varför, frågar han igen.
Jag är en skorpion, svarar skorpionen.
 

DeletedUser

Guest
Men hallå skojar ni i f.d fenix när ni säger att ni hjälpt nike???

Jag kan säga såhär: Nordman och Dtron har hjälpt Jesperr ett par ggr då vi resterande medlemmar från Nike hade för långt bort till den enskilda staden (förövrigt den enda staden som Epiales har lyckats ta) så kliv ner från era höga hästar och inse fakta, en hel allians kan inte ta credd för att två eller nån till som har varit så obetydlig så personen har "slipped my mind" har deffat upp i princip 1 stad.

Ja, jag vet att jag har överdrivit lite för att få effekt så bespara er kommentarer som: Hallå, det var faktiskt 4 spelare som hjälpte till på 2 städer...

Ni vet vad jag menar.

Personligen har jag aldrig haft någon respekt för fenix (finns en handfull spelare som är ett undantag dock)

Och nu till ett rykte:

Ryktas om att Krios gör det dom är bäst på, försöker slå ihop sig med andra allianser... eller? ;)
 

DeletedUser

Guest
Och nu till ett rykte:

Ryktas om att Krios gör det dom är bäst på, försöker slå ihop sig med andra allianser... eller? ;)

Fel tråd :D

Sen vet jag inte hur du fick in Krios i tråden som handlar om krig mellan Nike och Epiales :D
 

DeletedUser

Guest
Fel tråd :D

Sen vet jag inte hur du fick in Krios i tråden som handlar om krig mellan Nike och Epiales :D

Jag kan berätta för dig hur jag fick in Krios i denna tråd. Jag skrev något som inte hörde hemma i denna tråd till 100% och vips så var paragrafryttaren Simke inne i tråden, och så min vän får man in Krios i en tråd där dom inte hör hemma ;)

En annan tanke är ju om nu inte Krios hör hemma i denna tråd så kan man ju fråga sig vad du gör här? =D Haha
 

DeletedUser

Guest
Jag kan berätta för dig hur jag fick in Krios i denna tråd. Jag skrev något som inte hörde hemma i denna tråd till 100% och vips så var paragrafryttaren Simke inne i tråden, och så min vän får man in Krios i en tråd där dom inte hör hemma ;)

En annan tanke är ju om nu inte Krios hör hemma i denna tråd så kan man ju fråga sig vad du gör här? =D Haha

För det första, då dom inte hör hemma i denna tråden varför skriver du ens om dom då? Lite suspekt?

För det andra så är detta ett allmänt forum så alla kan kolla vad som händer, kanske inte var förklarat till alla men borde vart underförstått..

För det tredje så finns det bättre sätt nike kan försöka sprida sin propaganda på än detta!!

Men jaja det får ni klura ut själva, berätta gärna hur det går sen.. :p
 

DeletedUser914

Guest
14-1 nu till nike vs. epiales i erövringar^^

Sen att epiales fått 540.409 i försvarskrigspoäng men bara 262.649 som anfallskrigspoäng sen sin start visar ju vilket läge dom är i detta krig^^
 

DeletedUser

Guest
Jag kan berätta för dig hur jag fick in Krios i denna tråd. Jag skrev något som inte hörde hemma i denna tråd till 100% och vips så var paragrafryttaren Simke inne i tråden, och så min vän får man in Krios i en tråd där dom inte hör hemma ;)

En annan tanke är ju om nu inte Krios hör hemma i denna tråd så kan man ju fråga sig vad du gör här? =D Haha

Oj jag tackar att jag fick en sån fin ryddartitel (även om jag ryder bara på paragrafer)....

Sen vad jag gör, jo jag trodde mig vara en gäst i den här tråden eller om du så vill en observatör eller spion (välj det som passar bäst själv). Men jag har inte ens i min vildaste fantasyn tänkt mig att tråden skulle handla om mig :D

Hur som helst känner jag mig hädrad.

Ni får skriva naturligtvis vad ni vill och vart ni vill, men bara faktum att du nämner Krios i Nike-Epiales tråden talar mig om dig själv. Fast det kanske är tecken på rädsla för krios och eventuell framtidsutveckling :cool:
 

DeletedUser

Guest
14-1 nu till nike vs. epiales i erövringar^^

Sen att epiales fått 540.409 i försvarskrigspoäng men bara 262.649 som anfallskrigspoäng sen sin start visar ju vilket läge dom är i detta krig^^

Precis som jag har sagt innan säger jag igen! Grattis till vinsten haren!

Men som vanligt tycker nike att dom är gudar utöver det vanliga, dags för utvärdering och börja planera för framtiden istället för att fokusera på det tillfälliga?? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Oj jag tackar att jag fick en sån fin ryddartitel (även om jag ryder bara på paragrafer)....

Sen vad jag gör, jo jag trodde mig vara en gäst i den här tråden eller om du så vill en observatör eller spion (välj det som passar bäst själv). Men jag har inte ens i min vildaste fantasyn tänkt mig att tråden skulle handla om mig :D

Hur som helst känner jag mig hädrad.

Ni får skriva naturligtvis vad ni vill och vart ni vill, men bara faktum att du nämner Krios i Nike-Epiales tråden talar mig om dig själv. Fast det kanske är tecken på rädsla för krios och eventuell framtidsutveckling :cool:

Och här försökte man vara lite rolig och skämta men det har man ju ingenting för, antingen förstod du inte skämtet eller så tyckte du det inte var speciellt underhållande.. Oavsett så var det ju en fail från min sida då jag antog att du mest skulle finna det lite underhållande och inte provocerande. =P

Sen förstår jag inte hur det skulle kunna vara ett tecken på rädsla då jag enbart var lat och inte orkade göra ett separat inlägg i ryktes-tråden. Sen är det ju inget rykte så det skulle ju inte platsa där ändå, säger kanske mer om dig då du känner dig manad att direkt gå in och visa närvaro så fort någon nämner Krios på ett negativt sett ;) höhö
 

DeletedUser914

Guest
Sen krigets början, även kollat in våra systerallianser:

Nike vs. Epiales 29-1
Epiales vs. Nike LN 1-0
Nike vs. Epiales Jr. 3-0
Nike LN v. Epiales Jr. 1-1

Kungar på internerövringar, efter man sett dess stats= Epiales med co.
 

DeletedUser

Guest
När jag kom tillbaka till beta jag var mycket glad att se att Rebellion och Fenix ​​gick ihop att kämpa mot Nike. A-ha, tänkte jag, kanske Nike kommer att ha en utmaning på sina händer. Kanske Epiales skulle bli starka, organiserade aggressiva Nemesis att Nike förtjänar? Och då kunde jag kanske gå tillbaka till kämpar tillsammans med mina gamla vänner i stället för att attackera dem.

Tyvärr är det verkligen verkar som att rasa i ryktena tråden är bara en massa varmluft och Epiales skiljer sig inte från de olika allianser som bildas den. Synd. Jätte synd.

Somna om folk. Ingenting att se här.

:(
 

DeletedUser

Guest
Hmm.. jag börjar undra över er två.. Tror det är så att ni har spelat för mycket Cs, som ni kanske har förstått så är inte detta cs utan ett spel som är närmre schack.. :rolleyes:

Så jag tycker att ni kan skratta och njuta av era "stats" då ni verkar tycka att det är de som är viktigt!

Bönderna är nu placerade och kriget har börjat, men det är nu man ser hur sin motståndare reagerar :cool:
 

DeletedUser

Guest
Cs? Vet inte vad du menar.

Jag skrattar inte. Jag är seriös att jag önskar att ni 'put up a good fight' mot Nike. Tror spelet är tråkigt när det är bara en allians som överskuggar över alla andra allianser som Nike har gjort.
 

DeletedUser

Guest
Cs? Vet inte vad du menar.

Jag skrattar inte. Jag är seriös att jag önskar att ni 'put up a good fight' mot Nike. Tror spelet är tråkigt när det är bara en allians som överskuggar över alla andra allianser som Nike har gjort.

Counter-strike för att skriva ut det, man sitter och räknar "stats" precis som nike gör.. mycket kul spel där man ser till det kortsiktiga, döda döda döda...

Så om du nu vill ha lite kul, varför inte fortsätta kriga mot nike istället för att bli en liten slav till dom, ni som va så allsmäktiga och inte skulle ha förbund med någon och kriga mot allt och alla..? Lovade celle att ni skulle få komma tillbaka till nike om ni va duktiga eller vad hände?

Överskuggar vet jag inte.. Men det beror väl på hur partisk man är.. :eek:
 

DeletedUser

Guest
Counter-strike för att skriva ut det, man sitter och räknar "stats" precis som nike gör.. mycket kul spel där man ser till det kortsiktiga, döda döda döda...

Så om du nu vill ha lite kul, varför inte fortsätta kriga mot nike istället för att bli en liten slav till dom, ni som va så allsmäktiga och inte skulle ha förbund med någon och kriga mot allt och alla..? Lovade celle att ni skulle få komma tillbaka till nike om ni va duktiga eller vad hände?

Överskuggar vet jag inte.. Men det beror väl på hur partisk man är.. :eek:

Ni i Epiales verkar tro att detta spel går ut på att erövra era egna. Haha säger jag då. Nike är störst och kommer alltid vara det. Vi är bäst och kommer alltid att vara det. Det spelar ingen roll hur många gånger ni börjar om i en ny allians. Lycka till, men det är faktiskt så att i detta spel så går det ut på att erövra fienders städer.

Länge leve Grepolis.. host host.. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ni i Epiales verkar tro att detta spel går ut på att erövra era egna. Haha säger jag då. Nike är störst och kommer alltid vara det. Vi är bäst och kommer alltid att vara det. Det spelar ingen roll hur många gånger ni börjar om i en ny allians. Lycka till, men det är faktiskt så att i detta spel så går det ut på att erövra fienders städer.

Länge leve Grepolis.. host host.. :cool:

TACK JESPERR!!! Precis detta jag va ute efter! Total ignorans från er sida vad gäller vad spelet går ut på egentligen.. Men jag ska inte avslöja för mycket för er här för då får ni för mycket hjälp..

Men lycka till i eran låtsat värld!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp