Grepolis Version 2.0!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Just som Chamie säger så kan inte världarna hålla så länge. Det kommer medföra att de spelare som kämpat hårdast, lagt ner mest tid och investerat mest inte kommer finnas kvar när världen kommer till sitt avgörande.

Bättre då att hålla världarna öppna antingen som föreslaget ovan eller som på ett liknande spel men utan vatten där den allians som äger en viss procent av världen vinner.

Detta skapar oseriösa spelare, det skapar spelare som inte vill investera i sitt spel och i förlängningen skapar det inkomstbortfall för Grepolis.

Nej. En treårsvärld kommer aldrig behålla sin charm. Det är oklart om en ettårsdito lyckas med det. Se på Delta eller Alfa.. Spökstäderna breder ut sig och hela världen ser mer ut som en B-skräckis än som en aktiv spelvärld där folk har roligt.

Så. Jag instämmer med ovan. Inga flerårsvärldar. Då dör det roliga med Grepolis.
 

DeletedUser4

Guest
Kommer presentera mitt förslag i veckan som kommer.

Varje värld ska ha en inställning där vi (CMs) kan själva variera startkostnaden för WW. (Underverk)

Vi vet ju att det minskas med 13mille/månad, men startkostnaden tycks vara lite väl hög. Jag vet att den inställningen inte finns just nu, men dem kan börja bolla tanken om det åtminstone, skadar inte.

Ser om jag kan få ut någon kommentar från kollegorna och eventuellt chefen.
 

DeletedUser845

Guest
Kommer presentera mitt förslag i veckan som kommer.

Varje värld ska ha en inställning där vi (CMs) kan själva variera startkostnaden för WW. (Underverk)

Vi vet ju att det minskas med 13mille/månad, men startkostnaden tycks vara lite väl hög. Jag vet att den inställningen inte finns just nu, men dem kan börja bolla tanken om det åtminstone, skadar inte.

Ser om jag kan få ut någon kommentar från kollegorna och eventuellt chefen.

250 miljoner är ju utmärkt för engelska och tyska världarna som har runt 30k spelare, men för oss som har mycket färre spelare så hade 50-75 miljoner varit våran motsvarighet till deeas 250 miljoner.
 

DeletedUser

Guest
250 miljoner är ju utmärkt för engelska och tyska världarna som har runt 30k spelare, men för oss som har mycket färre spelare så hade 50-75 miljoner varit våran motsvarighet till deeas 250 miljoner.

Jag håller med, 250 mille kommer vi aldrig att komma upp i!
 

DeletedUser1290

Guest
Många kloka ord har sagts här, och jag är oxå helt övertygad om att alla dessa nya världar kommer att "vattna ur" spelet helt. Det finns inte tillräckligt många aktiva spelare för att alla världar ska kunna vara roliga och spännande. Jag tror snarare att det här kommer att bli grepolis död.
Alla dessa fina pengar som cheferna vill tjäna kommer att utebli helt för att folk har sökt sig till andra spel istället.
 

DeletedUser1738

Guest
kommer det i meddelande som "vanligt" eller skriver han det här?(gaffeln)
 

DeletedUser

Guest
Mina soldater snackar aldrig när de anfaller, vi behöver inget språk...:p
 

DeletedUser

Guest
Varför har man en countdown på sekunden om man ändå inte kan leverera?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp