Det ryktas

jacoblilje

Active Member
Bara att vänja dig Dset, dem försökta samma sak på gela också, gå in med stackat lag mot nya spelare. De spelar inte för att fightas vettu ;)
 

DSet

New Member
Jävligt tråkigt. Det var flera nya spelare som bara gav upp på grepolis på grund av detta. Och det är ju inte som att svenska grepolis drunknar i nya, engagerade spelare.
 

DeletedUser3802

Guest
Ryktas att jag känner igen det där från Naxos servern...
 

Hoppster

New Member
Ryktas att här gråts det floder.
Ryktas även att folk inte verkar fatta att om man inte spottar ut mängder med guld så kommer det inte funka att bobba ikapp den större alliansen, dvs man måste faktiskt erövra andra städer. Det är rätt svårt att erövra något annat än bobbarstäder om man har förbund med hela servern, så ryktas att ni kanske borde sluta skylla på en allians med 14 spelare för att ni tabbade er och tog bort den möjligheten.

Sen är det inte vårt fel att ni är offline hela tiden och förväntar er att ta er framåt med hopp, drömmar och mur :) Sorry to break it to you, men det är tyvärr ingen Disneyfilm.
 

DSet

New Member
Ryktas att jag inte är det minsta bitter, men ändå vill presentera mitt perspektiv. Det måste man väl få göra utan att det räknas som att gråta? Förlorar man så förlorar man, det är ju så spelet är byggt trots allt. Och vi var inte tillräckligt bra, så vi förlorade stort. Tappade ni en enda stad?

Sedan kan man ju diskutera om man tror att det var en slump att 14 av Sveriges kanske 30 bästa spelare (drar siffror ur röven) hamnade i samma gäng direkt och sedan stängde rekrytering för alla andra, och om inte, hur pass bra den sortens "adelsklubb"-arrangemang är för spelets långsiktiga hälsa, särskilt om det är som jacoblilje säger och samma sak har hänt i flera världar. Men återigen, det är väl kanske inte min sak att avgöra. Inga regler har brutits.

Ryktas även om att klagosången började med gråt om för lite motstånd ;)
 
Senast ändrad:

Hyperionz

Active Member
Ryktas att jag inte är det minsta bitter, men ändå vill presentera mitt perspektiv. Det måste man väl få göra utan att det räknas som att gråta? Förlorar man så förlorar man, det är ju så spelet är byggt trots allt. Och vi var inte tillräckligt bra, så vi förlorade stort. Tappade ni en enda stad?

Sedan kan man ju diskutera om man tror att det var en slump att 14 av Sveriges kanske 30 bästa spelare (drar siffror ur röven) hamnade i samma gäng direkt och sedan stängde rekrytering för alla andra, och om inte, hur pass bra den sortens "adelsklubb"-arrangemang är för spelets långsiktiga hälsa, särskilt om det är som jacoblilje säger och samma sak har hänt i flera världar. Men återigen, det är väl kanske inte min sak att avgöra. Inga regler har brutits.

Ryktas även om att klagosången började med gråt om för lite motstånd ;)
Du ska också ta hänsyn till att denna Jacoblilje är den sista personen någonsin att snacka om att gå in med stackat lag, skulle vilja se han försöka spela utan sina små älsklingar varje server :*
 
Senast ändrad:
Ryktas att nästan varje server Jacob och hans små älsklingar kommit in för att ge Syndicate spelarna motstånd så klagas det hyfsat mycket från dessa också ;)
 

jacoblilje

Active Member
Du ska också ta hänsyn till att denna Jacoblilje är den sista personen någonsin att snacka om att gå in med stackat lag, skulle vilja se han försöka spela utan sina små älsklingar varje server :*

Går ju dock inte in på döda servrar med mina små älsklingar bara för en enkel vinst ;)
 

DeletedUser3572

Guest
Tja inte hörde jag något om att det skulle samlas någon ally i förväg kom in 10 dagar efter den starta och fick en förfrågan ryktas det
 

DeletedUser3551

Guest
Jag tycker inte att servern är så tråkig.
Jag gillar det mer och mer att Himlaedred skickar oss namn med stadsnamn, förolämpar oss. Jag lägger till natt- och dagattacker, ping oss.
 

Himladris

Member
Jag tycker inte att servern är så tråkig.
Jag gillar det mer och mer att Himlaedred skickar oss namn med stadsnamn, förolämpar oss. Jag lägger till natt- och dagattacker, ping oss.
Dom nattanfall som kommit från mej har varit gensvar på dina nattanfall.... väcker du mej så får du tåla att jag ger igen. Om det är fel å anfalla på dagen så beklagar jag ;) trodde det var en del av spelet
 

DeletedUser3551

Guest
Jag har inga problem att attackera. Jag uppskattar .
men jag har problem med meddelanden som:
"dum ungerska, denegulerade, nybörjare, amatörspelare, dagis"
Jag tror att ömsesidig respekt i princip gäller alla.
Om vi kan ge det, tror jag att du kan förvänta oss att vi ger det till oss. Det är inget fel i ditt spel. Det finns ett problem med ditt beteende.

Med vänliga hälsningar är jag Roland
 

Himladris

Member
Jag har inga problem att attackera. Jag uppskattar .
men jag har problem med meddelanden som:
"dum ungerska, denegulerade, nybörjare, amatörspelare, dagis"
Jag tror att ömsesidig respekt i princip gäller alla.
Om vi kan ge det, tror jag att du kan förvänta oss att vi ger det till oss. Det är inget fel i ditt spel. Det finns ett problem med ditt beteende.

Med vänliga hälsningar är jag Roland
Mina endrade stadsnamn blev skrivna när ni hade attackerat mej i ett dygn i sträck, jag ska avholda mej från att göra det flera gånger ;)
 

DeletedUser3551

Guest
detta är inte en ursäkt för ditt beteende! respekt! tamadj, slåss, det är vad spelet handlar om. men gör det med respekt. och skäll inte på oss, se inte ner på oss. tack. tyvärr är omvända fördelar kanske inte korrekta vad jag skriver
 

Himladris

Member
detta är inte en ursäkt för ditt beteende! respekt! tamadj, slåss, det är vad spelet handlar om. men gör det med respekt. och skäll inte på oss, se inte ner på oss. tack. tyvärr är omvända fördelar kanske inte korrekta vad jag skriver
So waking up people at 4 in the morning by attacking them with 4 birems is more respectful than me naming my city "idiot"?
The only reason for doing something as stupid as that, is that you wanted too wake me up.....
Might just rename my city again! Seem to me you are more interested i complaining and yelling, than in playing the game....
I don`t mind you checking if I am online at night if the purpose is to take my city, but too wake me up every hour thru the night with stupid attacks like that, and when I ask what you want you just block me right away, thats not any more respectful than what I did. So please stop bitchin, play the game, and I will do the same
 

DeletedUser3403

Guest
Jävligt tråkigt. Det var flera nya spelare som bara gav upp på grepolis på grund av detta. Och det är ju inte som att svenska grepolis drunknar i nya, engagerade spelare.

Ryktas att jag gärna ser nya spelare på svenska Grepo!
Jag är också en av alla dom som brukar hjälpa nya spelare om de vill lära sig spelet.
Ryktas också att jag startade ganska långt från mina team mates och att mina grannar höll mig alert från start ;)
What goes up must go down
bezradny.gif


...Sedan kan man ju diskutera om man tror att det var en slump att 14 av Sveriges kanske 30 bästa spelare (drar siffror ur röven) hamnade i samma gäng direkt och sedan stängde rekrytering för alla andra, och om inte, hur pass bra den sortens "adelsklubb"-arrangemang är för spelets långsiktiga hälsa, särskilt om det är som jacoblilje säger och samma sak har hänt i flera världar. Men återigen, det är väl kanske inte min sak att avgöra. Inga regler har brutits.
...

Den här alliansen var ingen premade, vi startade inte tillsammans.
Personligen loggade jag in för att Inno annars skulle stängt mitt konto pga lång inaktivitet (då jag spelat på annat nick)
och jag ville inte att någon annan skulle kunna använda mitt nick i framtiden.
Att vi hade stängd rekrytering redan från början var delvis för att ge motståndet en chans.
Om detta är rykten så är de ryktena sanna :)
 
Topp