AoE - Hot or Not?

DeletedUser

Guest
Det man kanske ska tänka på är att allt som skrivs här inte alltid är något som författaren egentligen tycker. Ibland vill man bara irritera fienden lite och ibland så har man bara tråkigt ;)

Kan ju vara så att någon vill ha lite deff krp och vill få lite attacker på sig :p
 

DeletedUser339

Guest
Alla har väl rätt till en åsikt? Jag har sagt vad jag tycker och jag kommer stå vid mitt ord.

Och jag heter Linken, sök upp mig på någon värld så kan jag lova er att ni inte hittar mig någonstans då jag inte existerar längre. Jag är bara ett spöke i era tankar som råkar tycka om kladdiga hestar för att dom luktar gott.
 

DeletedUser285

Guest
Vi Anser varandra som lika mäktiga. Heldre jämnbalans än en som är stark och den andra som är för svag. Då kommer bara den starka vara tvungen att agera som storebror för den svaga.

Då hade den svaga akademin bara varit onödig. Nu är båda parter beroende av sammarbete.
TRevligt att DU säger detta då det rä ett bevis nu på att ni egentligen är En allians på 71 spelare och inte två..
Så ja då fuskar ni och du har själv erkänt detta..

Kanske inte va ditt smartaste drag.. :D
 

DeletedUser339

Guest
TRevligt att DU säger detta då det rä ett bevis nu på att ni egentligen är En allians på 71 spelare och inte två..
Så ja då fuskar ni och du har själv erkänt detta..

Kanske inte va ditt smartaste drag.. :D

Ja! Och han som bedyrat så mycket om att akademier alltid funnit och bla bla bla men nu verkar det som att han säger emot sig själv!

Fick mig ett fint skratt, så det jag har sagt har stämt hela tiden. Fega och fuskar!
 

DeletedUser

Guest
Känns som att det är dags för mig att förtydliga lite här att det inte är att ni är två allianser som spelar som 1 som är det jag stör mig mest på. Ni hade gärna fått ta in CN också och döpt dom till .AoE.. Det jag stör mig på är att ni tar ett klassiskt namn och använder det utan att skämmas.

Du säger att ni går in och rör om i grytan när ni försöker skaffa förbund och iap med alla allianser på världen förutom den ni krigar mot. Ni väljer att starta ett krig mot en allians som ligger geografiskt dåligt för er av okänd anledning (för att ni tycker att dejarl är sexig kanske?) istället för att attackera i det egna havet och växa er riktigt starka. Hade ni kört mot CN hade vi haft storskaliga sammandrabbningar nu mellan oss där ni kasnke fått lite erfarenhet som vissa av er behövt ;)

Du säger att alla drar sitt strå till stacken.. Borde vara en stor stack nu med 70+ spelare, vissa av oss i KH anser att det finns en kärna av er med Karwo och några till som för eran allians framåt, resten åker snålskjuts med skumma attacker och verkar bara kraftsamla på order av ledningen.


Och att världen skulle vara avgjord från början var det väl ändå ingen som trodde på riktigt? Grepo handlar mycket om aktivitet och mindre om erfarenhet än vad många tror (fråga Gotland). Skulle även påstå att de flesta spelarna i de allianser du räknar upp i början är precis lika erfarna som spelarna i KH. Många stora spelare från andra världar finns i alla topp 6allianserna iaf sen att vi hestar ägde forumet i början betyder inte att världen är avgjord.
Sen att vi kommer vinna om 2år eller något när man får bygga VU är en annan sak.
 

DeletedUser339

Guest
Känns som att det är dags för mig att förtydliga lite här att det inte är att ni är två allianser som spelar som 1 som är det jag stör mig mest på. Ni hade gärna fått ta in CN också och döpt dom till .AoE.. Det jag stör mig på är att ni tar ett klassiskt namn och använder det utan att skämmas.

Du säger att ni går in och rör om i grytan när ni försöker skaffa förbund och iap med alla allianser på världen förutom den ni krigar mot. Ni väljer att starta ett krig mot en allians som ligger geografiskt dåligt för er av okänd anledning (för att ni tycker att dejarl är sexig kanske?) istället för att attackera i det egna havet och växa er riktigt starka. Hade ni kört mot CN hade vi haft storskaliga sammandrabbningar nu mellan oss där ni kasnke fått lite erfarenhet som vissa av er behövt ;)

Du säger att alla drar sitt strå till stacken.. Borde vara en stor stack nu med 70+ spelare, vissa av oss i KH anser att det finns en kärna av er med Karwo och några till som för eran allians framåt, resten åker snålskjuts med skumma attacker och verkar bara kraftsamla på order av ledningen.


Och att världen skulle vara avgjord från början var det väl ändå ingen som trodde på riktigt? Grepo handlar mycket om aktivitet och mindre om erfarenhet än vad många tror (fråga Gotland). Skulle även påstå att de flesta spelarna i de allianser du räknar upp i början är precis lika erfarna som spelarna i KH. Många stora spelare från andra världar finns i alla topp 6allianserna iaf sen att vi hestar ägde forumet i början betyder inte att världen är avgjord.
Sen att vi kommer vinna om 2år eller något när man får bygga VU är en annan sak.

Hade det funnits en "Gilla" knapp på forumet så hade jag tryckt på den nu.

GILLA <--- tryckt!
 

DeletedUser

Guest
Hade det funnits en "Gilla" knapp på forumet så hade jag tryckt på den nu.

GILLA <--- tryckt!

gilla.jpg
 

DeletedUser339

Guest
Jag frågar mig varför det har tagit så lång tid för AoE att svara nu? Dom brukar vara så snabba och skarpa i sina svar. Dom kanske fick så att dom teg?:eek:
 

DeletedUser962

Guest
t Du säger att ni går in och rör om i grytan när ni försöker skaffa förbund och iap med alla allianser på världen förutom den ni krigar mot. Ni väljer att starta ett krig mot en allians som ligger geografiskt dåligt för er av okänd anledning (för att ni tycker att dejarl är sexig kanske?) istället för att attackera i det egna havet och växa er riktigt starka. Hade ni kört mot CN hade vi haft storskaliga sammandrabbningar nu mellan oss där ni kasnke fått lite erfarenhet som vissa av er behövt ;)

Zixten på er alliansprofil står följande:
Kladdig hest allians profil sa:
Här borde väl egentligen allians ledaren skriva något tufft, men vi är inte så tuffa så vi gör inte det.

Iallafall, vi är en fredlig allians, så skulle vi anfalla nån så är det ett fredligt anfall, inte menat att göra skada. Men papper och penna kan antagligen inte göra något åt saken.

Om nån önskar ett avslag på en IAP eller allians så skicka ett meddelande till Lothoria så ska han på ett vänligt(eller försök till vänligt iallafall) sätt tacka nej till erbjudandet.

Om du dessutom vill höra att du inte passar in i det sällskap som spelar tillsammans inom denna allians så ombeds du även där att kontakta Lothoria.

För medlemskap i den här alliansen krävs att du luktar väldigt gott.

Ser det ut som en farm?
Ger det resurser som en farm?
Då är det antagligen en farm!

Enligt mig så tolkar jag det som om ni inte vill ha några förbund eftersom ni tror att ni är bäst ( eller ska man skriva best? )
Ifall AoE vill ha förbund med alla förutom med er, så låt dom. Ni har/hade lika stor chans att skaffa ett bra förbund i början, som AoE hade.

Och jag har ingen mer åsikt i detta, vill bara säga det...
 

DeletedUser

Guest
Zixten på er alliansprofil står följande:


Enligt mig så tolkar jag det som om ni inte vill ha några förbund eftersom ni tror att ni är bäst ( eller ska man skriva best? )
Ifall AoE vill ha förbund med alla förutom med er, så låt dom. Ni har/hade lika stor chans att skaffa ett bra förbund i början, som AoE hade.

Och jag har ingen mer åsikt i detta, vill bara säga det...

Har heller aldrig sagt att vi inte anser oss vara bäst ;)

Inte heller inte sagt att jag vill se ett förbund mellan oss och några andra allianser även om vi nu kanske har det :p
 

DeletedUser

Guest
Hejsan hoppsan allihopa!

Nu är man tillbaka från sommarens semseter, (ni som tror att jag använder detta som en bortförklaring till mitt sega svar kan gärna checka in min aktivitet). Och om ni undrar så hade jag semesterläge så ni hade ändå inte kunnat anfalla ;)

Svar ska ni få allihopa. Men senare ikväll ;)
 

DeletedUser

Guest
Nu är jag tillbaka på riktigt. Och till alla i AoE och de som hejar eller uppskattar dem. Har jag bara en sak att säga.

Everybody chill the f*** out. I Got This.

Det man kanske ska tänka på är att allt som skrivs här inte alltid är något som författaren egentligen tycker. Ibland vill man bara irritera fienden lite och ibland så har man bara tråkigt ;)

Kan ju vara så att någon vill ha lite deff krp och vill få lite attacker på sig :p

Propaganda har alltid använts för olika ändamål. Nu vet jag inte riktigt vilket ändamål, Ursäkta min tröghet.

Detta skriver jag inte för att jag vill vakna upp en vacker lördagsmorgon med 100 inkommande, Utan jag skriver detta för ta kål på fördomarna som har uppstått i denna värld.

Men det betyder inte att jag är rädd för att få inkommande.





Alla har väl rätt till en åsikt? Jag har sagt vad jag tycker och jag kommer stå vid mitt ord.

Och jag heter Linken, sök upp mig på någon värld så kan jag lova er att ni inte hittar mig någonstans då jag inte existerar längre. Jag är bara ett spöke i era tankar som råkar tycka om kladdiga hestar för att dom luktar gott.


Givetvis har du rätt till en åsikt, exakt som alla andra människor. Jag tänker bara visa för många andra spelare hur felaktig din åsikt är :)

Okej, då vet jag.


TRevligt att DU säger detta då det rä ett bevis nu på att ni egentligen är En allians på 71 spelare och inte två..
Så ja då fuskar ni och du har själv erkänt detta..

Kanske inte va ditt smartaste drag.. :D


I mänsklighetens historia har kommunikationsproblem uppstått. Jag bidrog precis (eller nja, för fem dagar sedan) till en av dessa.

Så kära Opeth, anta att jag skulle ha sagt att AoE fuskar? Är detta 100% sanning då bara för att jag skrev det? Är det jag som bestämmer, Är det du som bestämmer? Vem Bestämmer? Vad jag vet så är det moderatorerna. och än har inte AoE blivit avstängda för fusk.

Om du inte har fattat poängen. Bara för att jag skrev ett mänskligt fel betyder det inte att jag anser det som kommunikationsfelet i fråga verkar betyda.

Och jag må vara klantig, men tillochmed en klantig person som jag kan gå in på rankningslistan och se att det finns 2 allianser och inte 1... Som för 5 dagar sedan hade ca 71 medlemmar.


Ja! Och han som bedyrat så mycket om att akademier alltid funnit och bla bla bla men nu verkar det som att han säger emot sig själv!

Fick mig ett fint skratt, så det jag har sagt har stämt hela tiden. Fega och fuskar!

Jag har faktiskt aldrig haft en posetiv inställning till akademier, Förrens jag gick med i AoE, om du är utanför så vet du inte vad du snackar om... Jag visste inte heller. Men tog reda på det ;)


Känns som att det är dags för mig att förtydliga lite här att det inte är att ni är två allianser som spelar som 1 som är det jag stör mig mest på. Ni hade gärna fått ta in CN också och döpt dom till .AoE.. Det jag stör mig på är att ni tar ett klassiskt namn och använder det utan att skämmas.

Du säger att ni går in och rör om i grytan när ni försöker skaffa förbund och iap med alla allianser på världen förutom den ni krigar mot. Ni väljer att starta ett krig mot en allians som ligger geografiskt dåligt för er av okänd anledning (för att ni tycker att dejarl är sexig kanske?) istället för att attackera i det egna havet och växa er riktigt starka. Hade ni kört mot CN hade vi haft storskaliga sammandrabbningar nu mellan oss där ni kasnke fått lite erfarenhet som vissa av er behövt ;)

Du säger att alla drar sitt strå till stacken.. Borde vara en stor stack nu med 70+ spelare, vissa av oss i KH anser att det finns en kärna av er med Karwo och några till som för eran allians framåt, resten åker snålskjuts med skumma attacker och verkar bara kraftsamla på order av ledningen.


Och att världen skulle vara avgjord från början var det väl ändå ingen som trodde på riktigt? Grepo handlar mycket om aktivitet och mindre om erfarenhet än vad många tror (fråga Gotland). Skulle även påstå att de flesta spelarna i de allianser du räknar upp i början är precis lika erfarna som spelarna i KH. Många stora spelare från andra världar finns i alla topp 6allianserna iaf sen att vi hestar ägde forumet i början betyder inte att världen är avgjord.
Sen att vi kommer vinna om 2år eller något när man får bygga VU är en annan sak.

Äntligen ett härligt inlägg i en härlig tråd. Uppskattas enormt mycket :) Bra jobbat :)

Hmmm... För att svara på din fråga. Nej, vi skämms inte. Och vi har ingen anledning för att skämmas heller. Vi hedrar detta namn på ett bra sätt, och för att vara lika långsökt så har ju tillochmed Age Of Empire-spelen flera olika spel, Likväl som vi har flera olika allianser (2 stycken)

Någon måste väll röra om i grytan? Varför kan det inte vara vi? Vi startade ett krig som förr i tiden inte låg i geografiskt dåligt läge, men nu när vi alltefterhand har erövrat städer så kan det på kartan se ut som om det ligger strategiskt dåligt till då vi har erövrat delar av de strategiska städerna. Hurvrida om dejarl är sexig vet jag inte, men jag tror nog att denna spelare kan vara en riktig heting. Den som lever får se...

Såvitt jag vet så har vi inte försökt skaffa förbund med alla allianser på zeta. Så det måste jag dementera.

Grejen är att ni skulle ha anfallit oss i AoE hur vi än gjorde då ni inte har några såkallade förbund, om man nu ska lite på eran profil.

Du säger det ganska bra själv nu, "och verkar bara kraftsamla på order av ledningen". Är inte det ett strå till stacken? Om du inte tycker det så borde du antagligen googla på ordet "teamwork".

Det vet varken du eller jag om någon faktiskt trodde att eran allians skulle kunna vinna världen från början, men så var spekulationerna. Och det finns inget varken jag eller du kan göra något åt, då det var deras åsikter.


Jag frågar mig varför det har tagit så lång tid för AoE att svara nu? Dom brukar vara så snabba och skarpa i sina svar. Dom kanske fick så att dom teg?:eek:

Kolla upp mina stats och du vill finna att jag inte var aktiv, har varit på semester. Därav detta tröga svar.


Konstigt att AoE inte svarat, semester?

AoE är aldrig på semester, men jag gillar ibland att ta semseter ;)
 

DeletedUser378

Guest
Har dock en rättelse åt dig greco. Det är administratorerna som ansvarar för banns inte moderatorerna annars var det rätt vad gäller regler och dylika.

Hade det varit moderatorer så hade jag själv kunnat banna folk på Zeta servern och därför kunnat påverka spelet vilket innebär att jag ej fått spela på den servern.
 

DeletedUser

Guest
Har dock en rättelse åt dig greco. Det är administratorerna som ansvarar för banns inte moderatorerna annars var det rätt vad gäller regler och dylika.

Hade det varit moderatorer så hade jag själv kunnat banna folk på Zeta servern och därför kunnat påverka spelet vilket innebär att jag ej fått spela på den servern.

Okej, Nu när jag tänker efter har du så rätt. När jag förut skrev "moderatorerna" syftade jag på "adminstratörerna". Tack Lothoria för tillrättelsen och att du hindrade ännu ett kommunikationsfel :)

Den dagen Adminstratörerna bestämmer att vi "fuskar". Då har vi begått regelbrott. Och då hade ni rätt.
Men tills vidare har skeptikerna till AoE fel (då administratörerna inte anser att AoE fuskar) men har all rätt att uttrycka sina åsikter.

Och det gör ni i denna tråd :)
 

DeletedUser

Guest
Med risk att gå Offtopic. Detta tänker jag inte göra då det hade sänkt kvaliten på forumet då folk skulle ha spammat sönder för att hamna på "milstolpen"...

Från och med nu återgå till att diskutera om AoE.
 

DeletedUser378

Guest
Rensat ut off-topic nu. Håll er till ämnet enligt uppmanan från trådskaparen.
 
Topp